Wappalyzer چیست؟

افزونه Wappalyzer چیست؟

در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف قصد بررسی افزونه Wappalyzer چیست و اهمیت آن برای توسعه دهندگان و مدیران وب چیست را داریم. آیا با بازدید از برخی وب سایت‌ها شگفت زده شده اید؟ خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که از یک سایت بازدید می‌کنیم و مجذوب طراحی و توسعه وب سایت می‌شویم. ما کنجکاو هستیم که بدانیم چگونه آن‌ها موفق به ایجاد چنین وب سایت فوق العاده‌ای شدند. توسعه سایتی شبیه به وب سایتی که فقط ظاهر آن را می‌بینیم آسان نیست زیرا شرکت‌ها و توسعه دهندگان به راحتی نمی توانند تشخیص دهند که چگونه و با چه برنامه‌هایی آن وب سایت را ایجاد کرده‌اند یا از چه فناوری استفاده کرده‌اند؟

خوب چه کار کنیم؟ آیا می توانید نوع وب سایت و فناوری استفاده شده در آن وب سایت را به سادگی با جستجو در گوگل پیدا کنید؟ قطعا خیر، برای این کار به ابزاری نیاز دارید که توانایی آنالیز وب سایت و ابزارهای استفاده شده در آن را داشته باشد.

قابلیت‌های افزونه Wappalyzer چیست؟

آیا می‌دانید قابلیت های افزونه wappalyzer چیست ؟ قابلیت‌های Wappalyzer میدان دید شما را برای مشاهده فناوری‌های وب‌سایت گسترش می‌دهد. Wappalyzer یکی از پرکاربردترین ابزارها در سئو سایت است. این ابزار کراس پلتفرم است و قابل نصب بر روی ویندوز، لینوکس و مک است. به راحتی آب خوردن، می‌توانید آن را به مرورگرهای کروم و فایرفاکس خود اضافه کنید.

سیستم مدیریت محتوا در  افزونه Wappalyzer چیست؟ می‌توانید نوع سیستم مدیریت محتوا، سیستم تجارت الکترونیک، چارچوب‌های وب، نرم افزار سرور، ابزارهای تجزیه و تحلیل و موارد دیگر را درک کنید. شاید بپرسید دانستن نوع این ابزارها چگونه به ما کمک می‌کند؟ علاوه بر اطلاع از فناوری مورد استفاده رقبا، می‌توانید با استفاده از نرم افزارهای مختلف بهترین را برای مدیریت وب سایت خود انتخاب کنید. به خصوص اگر تازه شروع کرده‌اید، آشنایی با طیف وسیعی از افزونه‌ها رزومه شما را قوی‌تر می‌کند.

قابلیت‌های افزونه Wappalyzer

کاربرد افزونه Wappalyzer چیست؟

wappalyzer extension یعنی چه ؟طبق ادعای مطرح شده در وب سایت Wappalyzer، با استفاده از این افزونه می‌توانید موارد زیر را انجام دهید:

1. نحوه ساخت وب سایت های دیگر را بیابید

به محض نصب افزونه می توانید به وب سایت مورد نظر مراجعه کنید. کافیست روی افزونه کلیک کنید تا وبسایت برای شما باز شود. شما می توانید از  CMS، پلت فرم تجارت الکترونیک و پردازشگر پرداخت استخراج کنید.

2. ایجاد لیستی از وب سایت ها و ابزارهای ارتباطی

این لیست شامل وب سایت ها، آدرس های ایمیل، شماره تلفن و حساب های رسانه های اجتماعی است. برای هر وب سایت یا کلمه کلیدی، می توانید گزارشی بر اساس ترافیک وب سایت، مکان و صنعت ایجاد کنید.

3. نظارت بر رقبا

با کمک افزونه Wappalyzer، شما جزو اولین کسانی خواهید بود که کوچکترین تغییرات را در وب سایت رقبای خود مشاهده می کنید.

افزونه wappalyzer را برای کروم دانلود کنید و با نحوه نصب افزونه wappalyzer آشنا شوید

اول از همه پسوند wappalyzer را جستجو کنید و آن را در مرورگر خود نصب کنید. اکنون، به طور خودکار هر وب سایتی را که بازدید می کنید تجزیه و تحلیل می کند. تمام اطلاعاتی که باید بدانید، مانند نوع CMSی که وب سایت اجرا می کند، افزونه تجارت الکترونیک، زبان برنامه نویسی سایت، جاوا اسکریپت و نوع شبکه تبلیغاتی را فهرست می کند.

افزونه wappalyzerکاربرد ای فراوانی دارد

دسترسی به تمام فناوری های مورد استفاده در یک سایت

این همان چیزی است که تا به حال در مقاله در مورد آن صحبت کرده ایم و نیازی به توضیح بیشتر ندارد.

امکان ایجاد لیست سرنخ

بر اساس کلمات کلیدی یا نام فناوری های مختلف، می توانید لیستی از وب سایت ها در آن حوزه خاص تهیه کنید و اطلاعات مربوط به اطلاعات مختلف این سایت ها را به دست آورید و آنها را تحلیل کنید.

نظارت بر سایت هایی که می خواهید بررسی کنید

با ارسال نوتیفیکیشن یا ایمیل شما را از کوچکترین تغییرات در سایت هایی که رصد می کنید مطلع می کند.

با تمام این اوصاف، بیشترین و شاید تنها کاربرد Wappalyzer برای ما بررسی تکنولوژی و تشخیص زبان برنامه نویسی سایت ها باشد.

از بارزترین ویژگی های افزونه wappalyzer چیست؟

  • قدرت بالا در تشخیص تکنولوژی و برنامه های مورد استفاده در سایت
  • سرعت بالا
  • قابلیت تشخیص نسخه های مختلف برنامه
  • ارائه اطلاعات مفید در مورد آن فناوری
  • قابل استفاده در 2 مرورگر کروم و فایرفاکس
  • رایگان است
  • این افزونه برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس موجود است.
  • افزونه wappalyzer قدرت زیادی دارد
  • پس از ورود به سایت، این افزونه تنها در چند ثانیه تمامی مشخصات فنی سایت را استخراج کرده و به صورت لیستی در سمت چپ بالای مرورگر به کاربر نمایش می دهد.
  • این افزونه حتی قابلیت تشخیص نسخه برنامه ها را نیز دارد

افزونه Wappalyzer دقیقا چگونه کار می‌کند؟

Wappalyzer با تجزیه و تحلیل کدهای HTML در صفحه مورد نظر، تشخیص می دهد که از کدام سیستم مدیریت محتوا (CMS) یا نرم افزار تجارت الکترونیک یا سیستم تابلوی پیام استفاده کرده است.

تمرکز Wappalyzer در واقع بر روی نرم افزارهای قابل دانلود مانند جوملا، ورد پرس و … است، اما سیستم های عمومی مانند بلاگر و غیره را نیز اضافه کرده است.

زمینه فعالیت این افزونه تجزیه و تحلیل، وبلاگ نویسی، CMS، تجارت الکترونیک، گالری تصاویر، فریمورک JS، تابلوی پیام، ویجت، ویکی می باشد. در ادامه نحوه نصب Wappalyzer را به شما آموزش می دهیم.

آموزش افزونه wappalyzer چیست؟

کار با افزونه Wappalyzer بسیار آسان است و می توانید در وقت خود صرفه جویی کنید. تنها مشکل این است که سرعت مرور شما را کاهش می دهد، زیرا وقتی یک وب سایت را باز می کنید، یک سری فرآیندها را در پس زمینه شروع می کند تا آن را تجزیه و تحلیل کند. بنابراین توصیه می کنیم از این افزونه در مرورگر اصلی خود استفاده نکنید. اگر از فایرفاکس برای جستجو استفاده می کنید، افزونه را در کروم داشته باشید. یا برعکس!

آیا افزونه Wappalyzer رایگان است؟

افزونه Wappalyzer دارای نسخه رایگان است و نسخه حرفه ای آن 39 دلار در ماه برای هر کاربر هزینه دارد. البته یک آزمایش رایگان هم به شما می دهد.

آموزش نصب و استفاده ازwappalyzer

ممکن است تعجب کنید که Wappalyzer چگونه وب سایت ها را تجزیه و تحلیل می کند. او این همه اطلاعات مفید را از کجا می آورد؟ چگونه می توانیم به صحت داده ها اعتماد کنیم؟ راز این افزونه این است که کد HTML، اسکریپت ها، کوکی ها و درخواست های شبکه و اسناد صفحاتی که بازدید می کنید را اسکن می کند تا اثر انگشت هر فناوری را بیابد. ساده است! استفاده از این افزونه قدرت بیشتری در تحلیل و انتخاب به شما می دهد.

دفعه بعد که قصد راه‌اندازی یا توسعه یک وب‌سایت را دارید و نمی‌دانید چه کاری می‌خواهید انجام دهید، Wappalyzer را به خاطر بسپارید. آیا تجربه استفاده از افزونه وپلایزر جذاب را دارید؟ چه افزونه های دیگری را می شناسید که شبیه به Wappalyzer باشد؟

همچنین اگر صاحب کسب و کاری هستید و می‌خواهید سرنوشت کسب و کار خود را تغییر دهید، به صفحه مشاوره خدمات سئوی وب سایت و بازاریابی دیجیتال بانوی هدف مراجعه کنید.

اطلاعات دریافتی از افزونه Wappalyzer

  • وب سرور مورد استفاده برای میزبانی سایت.
  • چارچوب جاوا اسکریپت
  • فونت استفاده شده
  • زبان برنامه نویسی
  • ابزار تحلیل

CDN/CMS

  • ابزار وبلاگ نویسی
  • ابزار کش
    • API ها
  • افزونه های کش
  • پایگاه داده (در برخی موارد)

نحوه نصب wappalyzer

کافی است به بخش افزونه‌ها/افزونه‌های مرورگر خود بروید و “wappalyzer” را جستجو کنید و آن را نصب کنید تا به مرورگر شما اضافه شود.

نحوه نصب wappalyzer

Wappalyzer را روی مرورگر فایرفاکس نصب کنید

1- در اینجا مراحل بسیار ساده برای نصب این برنامه آورده شده است. برای شروع کار با Wappalyzer کافیست مرورگر فایرفاکس خود را باز کرده و افزونه Wappalyzer را در گوگل جستجو کنید.

نصب wappalyzer روی مرورگر فایرفاکس

2- پس از یافتن لینک مورد نظر وارد آن شده و دکمه افزودن به مرورگر را بزنید. به این ترتیب پسوند برنامه به لیست مرورگر شما اضافه می شود.

افزودن افزونه به لیست مرورگر

3- همانطور که مشاهده می کنید، یک پیام در سمت چپ بالای صفحه ظاهر می شود که نشان می دهد برنامه در حال بارگذاری است. سپس روی دکمه Install Now کلیک کنید تا برنامه نصب شود.

نصب افزونه پلاگین

4- پس از نصب برنامه پیغام نصب موفقیت آمیز ظاهر می شود. بنابراین اکنون می توانید شروع به آزمایش و جستجو در وب سایت های دیگر کنید.

پیام موفقیت آمیز نصب

نصب wappalyzer روی مرورگر کروم

امیدوارم تا اینجای مقاله افزونه wappalyzer چیست  ویژگی های آن را دریافته باشید. برای نصب این برنامه بر روی مرورگر کروم ابتدا باید مرورگر خود را باز کرده و از طریق آن به جستجوی Wappalyzer بپردازید. سپس بر روی لینک ظاهر شده کلیک کنید. در صفحه باز شده روی گزینه Add To Chrome کلیک کنید و سپس روی گزینه Add Extension کلیک کنید. به این ترتیب افزونه در بالای مرورگر شما در سمت راست نمایش داده می شود و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که پس از نصب، وب سایت های مورد نظر را در مرورگری که افزونه را روی آن نصب کرده اید باز کنید. به این ترتیب کافیست روی آیکون های سمت راست نوار آدرس کلیک کنید تا فناوری های استفاده شده در وب سایت به صورت خودکار ظاهر شوند. حالا که فناوری های استفاده شده برای وب سایت را دیدید، اگر صاحب وب سایت هستید، بهتر است آن را مخفی کنید تا سایت شما مورد سوء استفاده برخی افراد قرار نگیرد.

سیستم مدیریت محتوای جوملا را از wappalyzer مخفی کنید

برای اینکه سیستم مدیریت محتوای جوملا خود را از Wappalyz مخفی نگه دارید، باید موارد زیر را انجام دهید.

در ابتدای کار باید سایت خود را از هر نظر تکمیل کنید و به آن محتوا اضافه کنید

در مرحله دوم ماژول ها و افزونه هایی را که قرار است بعدا استفاده کنید را نصب کنید

با مراجعه به پوشه قالب خود، تمامی فایل های CSS و JS را با کمک یک ویرایشگر متن باز کنید و بررسی کنید که کلمه کلیدی joomla در قسمت توضیحات آن استفاده نشده باشد و در صورت استفاده از این کلمه، آن را حذف کنید.

توجه داشته باشید که برخی از ماژول ها و کامپوننت ها فایل های CSS و JS خود را در پوشه Media قرار می دهند. پس این پوشه را هم چک کنید

یک فایل به نام txt در سایت اصلی شما وجود دارد، آن فایل را حذف کنید.

افزونه jbetolo یا JCH Optimize را نصب کنید و فایل های CSS و JS سایت خود را با هم ترکیب کنید. این افزونه مسیر فایل ها (به پوشه Cache) را تغییر می دهد و کمک زیادی به عدم شناسایی سایت شما می کند. توجه داشته باشید که فشرده سازی باید در این افزونه خاموش باشد.

در قسمت تنظیمات عمومی جوملا، دو گزینه اول مربوط به بهینه سازی لینک ها است، آن دو گزینه را فعال کنید. توجه داشته باشید که سرور شما باید ایندکس شده باشد تا بتوانید از فایل htaccess جوملا و کارهای بازنویسی url استفاده کنید.

در فایل های جاوا اسکریپت فایلی به نام js وجود دارد که در آن متغیری به نام جوملا تعریف شده است که در صورت تغییر نام متغیر پنل مدیریت مشکل ایجاد می شود بنابراین برای جلوگیری از این مشکل ابتدا باید فایل را کپی کنید. آن را و نام آن را core.site.js بگذارید، سپس فایل را باز کنید و همه متغیرهای جوملا را به نام های دیگر تغییر دهید.

سیستم مدیریت محتوای جوملا را از wappalyzer مخفی کنید

چرا بانوی هدف را برای خدمات دیجیتال مارکتینگ خود انتخاب کنیم؟

بانوی هدف پیشتاز در ارائه خدمات سئو و طراحی سایت بهترین مشاوره دیجیتال مارکتینگ را برای شما به ارمغان می‌آورد. بهبود رتبه سایت، برندینگ کیمپین و خدمات تگ منیجر همه و همه در بانوی هدف به بهترین نحو انجام می‌شود؛ در ضمن برای یه‌روز بودن در این حوزه در صورت علاقه‌مندی کافیست اینستاگرام بانوی هدف را دنبال کنید.

جمع بندی افزونه wappalyzer چیست؟

بنابراین، همانطور که در مقاله افزونه wappalyzer چیست گفته شد، این یک ابزار بسیار آسان برای بررسی فناوری مورد استفاده در وب سایت ها است که علاوه بر استفاده راحت، در وقت شما صرفه جویی می کند. البته ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای جمع آوری اطلاعات در مورد یک سایت استفاده کنید و در این مقاله فقط به نحوه نصب و استفاده از Wappalyzer پرداختیم.

اما یک مشکل نیز وجود دارد و اینکه نصب این افزونه باعث کندی مرورگر شما می شود. زیرا اگر وب سایتی را باز کنید، ابتدا آن را تحلیل می کند و برخی از فرآیندها در پس زمینه شروع می شود. بنابراین توصیه می کنیم از این افزونه در مرورگرهای اصلی خود استفاده نکنید. برای مثال اگر بیشتر با مرورگر کروم کار می کنید، این برنامه را روی فایرفاکس نصب کنید یا برعکس.

سوالات متداول افزونه wappalyzer چیست؟

  1. افزونه wappalyzer چیست؟

افزونه wappalyzerیک ابزار آسان برای صرفه جویی وقت شما بسیار مفید است. با افزونه Wappalyzer می‌توانید مدیریت محتوا، سیستم تجارت الکترونیک، و … را تحلیل کنید.

  1. چگونه افزونه wappalyzer را نصب کنیم؟

برای نصب این افزونه می‌توانید با سرچ کردن این برنامه در کروم و فایر فاکس آن را به مرور گر خود بیفزایید.

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن