پوش نوتیفیکیشن چیست

پوش نوتیفیکیشن چیست و چرا راحت ترین راه تعامل با مشتری است؟

اگر شما در دنیای امروز صاحب کار هستید حتما می‌دانید که ارتباط‌گرفتن با مشتریان آن‌ها را تبدیل به مشتریان همیشگی شما می‌کند. ارتباط‌گرفتن صحیح با مشتریان نباید از راه‌های سنتی انجام شود و استفاده از هر راهکاری مناسب کسب و کار شما نیست! در ابتدای مقاله پوش نوتیفیکیشن چیست از آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف به تعریف صحیحی از معني نوتيفيكيشن در بازاریابی می‎پردازیم:

نوتیفیکیشن notification نام ابزاری است که برای اطلاع‌رسانی کاربرد دارد. به کمک نوتیفیکیشن می‌توانید پیغام ارسال کنید. در واقع نوتیفیکیشن ابزاری برای ارتباط با مشتری است.

درباره پوش نوتیفیکیشن

حالا که با تعریف صحیح نوتیفیکیشن آشنا شدید لازم است حتما این سوال در ذهنتان شکل گرفته که پوش نوتیفیکیشن چیست ؟ در ادامه به پاسخ به این سوال می‌پردازیم. پوش نوتیفیکشن push notification نوتیف یا پیامی است که در ابزارهای مرورگر، اپلیکیشن و یا سیستم‌عامل ارسال می‌شود؛ یعنی نیازی به داشتن اطلاعات تماس از مشتری ندارید و کاربر با عضوشدن در سیستم سرویس پوش نوتیفیکیشن‌شما، پیام‌های ارسالی شمارا می‌بیند.

در ادامه این مطلب شما علاوه بر پاسخ به سوال پوش نوتیفیکیشن چیست ؟ اطلاعات بسیار زیادی درباره پوش نوتیفیکیشنها دریافت می‌کنید.

درباره پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن چیست و چه کاربردی دارد؟

در طول روز ممکن است شما شاهد صدها  نوتيفيكيشن گوشي بر روی گوشی هوشمند خود باشید. برنامه‌های تبلیغاتی، شبکه‌های‌اجتماعی و اپلیکیشن‌های بانکی  برای شما اعلانات مختلفی می‌فرستند.

حتما دیده‌اید که وقتی اپلیکیشنی را روی گوشی خود نصب می‌کنید برایتان پیغام می‌فرستد. این پیغام‌ها با واردکردن اطلاعات شخصی شما برایتان ارسال‌می‌شود و با سرویس پیام کوتاه فرق دارد. این سرویس تلاش می‌کند که مشتریان شمارا وفادار نگه‌دارد.

کاربرد پوش نوتیفیکیشن فقط برای اپلیکیشن‌ها نیست. شما می‌توانید با ارسال پیام برای کاربران سایت آن‌هارا هم به خود وفادار نگه‌دارید. حتی کاربرانی که بصورت همیشگی از سایت شما بازدید نمی‌کنند!

یکی از مثال‌های معروف در این زمینه، پیام‌های اپلیکیشن آموزش زبان دولینگو است.

این برنامه با هدف آموزش تمام زبان‌های دنیا  بصورت تصویری نوشته‌شده است؛ که با ارسال نوتیفیکیشن برای کاربر، او را ترغیب به آموزش می‌کند.

حالا که پاسخ سوال پوش نوتیفیکیشن چیست را دریافت‌کردید بهتر است با اهمیت استفاده از پوش نوتیفیکیشن آشنا شوید.

اهمیت پوش نوتیفیکیشن

اهمیت پوش نوتیفیکیشن در مواردی مثل هزینه، امکانات بیشتر پوش نوتیفیکیشن نسبت به سایر سرویس‌های ارسالی خلاصه می‌شود.

وقتی شما از پوش نوتیفیکیشن استفاده می‌کنید، کاربر سایت شما در مرورگر و یا تلفن‌همراهش نوتیفیکیشن دریافت می‌کند.

این که کاربر می‌بیند وقتی از سایت شما استفاده‌ نمی‌کند ولی اعلان دریافت می‌کند؛ می‌تواند توجه او را جلب کند که این موضوع باعث افزایش بازدید از سایت شما می‌گردد.

بعد از اینکه به توضیح پوش نوتیفیکیشن چیست پرداختیم و اهمیت آن را بیان کردیم، وقت آن رسیده که انواع پوش نوتیفیکشن را بشناسید.

کاربرد پوش نوتیفیکیشن

1.ارسال خبر فوری؛ این موضوع برای رسانه‌ها اهمیت بسیاری دارد

2.ارسال پیشنهادهای بروز به کاربران‌سایت و تبدیل آن‌ها به مشتری دائمی

  1. ارسال به روزسانی سایت از طریق نوتیفیکیشن گوشی

4.ارسال پوش‌نوتیفیکیشن تبلیغاتی برای جذب کاربران

رایگان بودن سرویس پوش نوتیفیکیشن باعث می‌شود تا این ابزار امروزه ازپرکاربرترین ابزار برای دارندگان کسب و کار اینترنتی بشود.

یکی از دغدغه‌های بزرگ صاحبان کسب‌و کار، استفاده از خدمات پوش نوتیفیکیشن سرویس‌های ایرانی است. این را بدانید که سرویس‌های ارائه پوش نوتیفیکیشن ایرانی از امنیت نسبتا خوبی برخوردار هستند و هیچ‌گاه باعث از بین رفتن مشتری‌های شما نمی‌شوند.

مزایای پوش نوتیفیکیشن

حیف است که در مقاله پوش نوتیفیکیشن چیست ؟ مزایای پوش نوتیفیکیشن بیان نشود.

1.دسترسی به کاربران

وقتی کاربری اپلیکیشن شما را دانلود و نصب می‌کند با دادن دسترسی به اپلیکیشن شما می‌توانید برای فرستان پوش نوتیفیکیشن با استفاده از موقعیت مکانی که از کاربر دریافت‌کرده‌اید، استفاده کنید.

2.احتمال بازگشت کاربران

اگر کاربری که قبلا از سایت‌شما استفاده کرده به سایت شما بازگشت، شما می‌توانید رفتار آن کاربر را تحلیل کنید.

پس با فرستان پوش نوتیفیکیشن میتوانید احتمال بازگشت کاربران را افزایش دهید.

3.افزایش نرخ تبدیل

اگر پیامی حاوی کدتخفیفی یا شرایط خاص برای خرید را برای کاربران‌تان بفرستید، ممکن است بازگشت کاربر به سایت شما منجر به خرید شود که این موضوع باعث افزایش نرخ تبدیل می‌شود.

افزایش نرخ تبدیل

4. افزایش تعامل با کاربر در اپلیکیشن

پوش نوتیفیکیشن سبب افزایش تعامل با کاربر می‌شود مثلا اگر نسخه جدیدی از برنامه رونمایی شد می‌توانید با ارسال پوش نوتیفیکیشن کاربر را آگاه و یا لینک نسخه جدید را ارسال کنید .

این کار همان چیزی است که کاربر می‌خواهد پس یعنی رفتار کاربر را به‌خوبی شناسایی کرده‌اید.

انواع پوش نوتیفیکیشن‌ها

در ادامه مقاله قرار است با انواع پوش نوتیفیکیشن‌ها آشنا شوید. پیام‌های تبلیغاتی بر اساس فضایی که برای نمایش می‌گیرند به چهار دسته تقسیم بندی می‌شوند:

1.پوش نوتیفیکیشن وب‌دسکتاپ

2.پوش نوتیفیکیشن وب‌موبایل

3.پوش نوتیفیکیشن برنامه‌های موبایل

4.پوش نوتیفیکیشن‌های هوشمند مثل اپل واچ

در ادامه مقاله پوش نوتیفیکیشن چیست به توضیح هر یک می‌پردازیم:

پوش نوتیفیکیشن وب‌دسکتاپ

همانطور که از اسم این نوتیفیکیشن معلوم است، این پوش نوتیفیکیشن فقط بر روی صفحه کامپیوتر و لپ‌تاپ نمایش داده‌می‌شود. در حالتی که کاربر پوش نوتیفیکشن را دریافت کند باید در سایت ثبت‌نام کند و یا از یک نرم افزار خاص بر روی سیستم عامل استفاده‌ می‌کند.

فعال کردن پوش نوتیفیکیشن وب‌دسکتاپ باعث افزایش تعامل با کاربران می‌شود.

پوش نوتیفیکیشن وب‌موبایل

پوش نوتیفیکیشن وب‌موبایل از طریق مرورگر و وقتی که کاربر مرورگرش را بازکند، نمایش داده‌ می‌شود. اگر کاربری اعلان‌های سایت شما‌ را فعال کرده‌‌ باشد، در زمانی که وارد سایت شما نشود نیز نوتیفیکیشن‌های شما را دریافت می‌کند.

بسیاری از دیجیتال مارکترها از این موضوع برای افزایش تعامل با کاربران و افزایش بازدید از سایت که منجر به افزایش نرخ تبدیل سایت می‌شود، استفاده می‌کنند.

پوش نوتیفیکیشن برنامه‌های موبایل

این نوتیفیکیشن‌ها برای زمانی کاربرد دارد که کاربر اپلیکیشنی را دانلود و بر روی گوشی‌هوشمند خود نصب می‌کند، پس از آن کاربر پوش نوتیفیکیشن‌های این برنامه را دریافت می‌کند.

پوش نوتیفیکیشن‌ها در صفحه قفل و بالای صفحه نمایش داده‌ می‌شوند. سیستم عامل اندروید تنظیمات مشخصی برای دریافت این پیام‌ها دارد؛ ولی گوشی‌های اپل برای دریافت این نوتیفیکشن‌ها از کاربر اجازه‌می‌خواهد.

پوش نوتیفیکیشن‌های هوشمند مثل اپل‌واچ

امروزه دستگاه‌های هوشمند مثل اپل‌ واچ و سامسونگ‌ واچ محبوبیت زیادی دارد و کاربران زیادی از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. اگر کاربران برای دستگاه‌های هوشمند خود اپلیکیشنی را دانلود کنند از طریق این اپلیکیشن‌ها پیام دریافت می‌کنند.

این دستگاه‌ها به گوشی هوشمند وصل می‌شوند و پوش نوتیفیکیشن‌ها هم در گوشی و هم در دستگاه هوشمند قابل مشاهده‌است.

انواع کمپین‌ های پوش نوتیفیکیشن

ازاجرای کمپین‌های پوش نوتیفیکیشن می‌توانید برای افزایش بازدید سایت‌تان و افزایش تعامل با کاربر، استفاده‌ کنید.

کمپین‌ های پوش نوتیفیکیشن

تا اینجای مقاله سوال‌های پوش نوتیفیکیشن چیست ؟ اهمیت پوش نوتیفیکیشن چیست؟ آشنا شدید، حالا با انواع کمپین‌های پوش نوتیفیکیشن آشنا می‌شوید.

1.کمپین با تصاویر و ایموجی

در این کمپین امکانات زیادی برای جذب کاربر داریم. اگر می‌خواهید کاربری که وارد سایت شما می‌شود در تمامی صفحات سایت شما بچرخد، باید این کمپین را اجرا کنید.

می‌توانید در قسمت‌های مختلف از تصاویر، ویدئو و لینک‌ها استفاده‌ کنید و کاربر را به سایت خود بکشانید.ایموجی می‌تواند منظور شما را در متن نوشته‌شده به‌خوبی بیان‌کند، پس در هنگام نوشتن از ایموجی استفاده‌کنید.

2.کمپین سبد رهاشده

همینوطور که از اسم این کمپین پیداست، این کمپین مناسب سایت‌های فروشگاهی است. یعنی کاربر محصولی انتخاب کرده و به دلایل مختلف خرید خود را کامل نکرده‌است؛ این دلایل می‌تواند گرانی هزینه ارسال و یا چیزهای دیگر باشد.

3.کمپین ارسال اطلاعات

این کمپین مناسب آژانس‌های گردشگری، سایت‌های خبری، صرافی‌های ارز و فروشگاه‌های اینترنتی است؛ بطوری که شما میتوانید با ارسال اخرین خبر یا اخبارمهم روز در قالب پوش نوتیفیکیشن کاربران را به سایت خود جذب کنید.

4.کمپین ترغیب‌کننده

در این کمپین با ارسال پیامی مبتنی بر تکمیل مثلا سبد خرید، کاربر وارد سایت شما می‌شود. در این کمپین ابتدا کاربر باید اعتمادش نسبت به سایت شما جلب شده ‌باشد.

کمپین ترغیب کننده ها

5.کمپین زمان دار

اجرای این کمپین بر روی سایت شما تاثیرفوق‌العاده‌ای دارد. مثلا اگر سایت‌تان در زمان خاصی دارای تخفیف است، می‌توانید این موضوع را از طریق پوش نوتیفیکیشن به کاربران اطلاع دهید.

یادتان نرود که در پایان کمپینی که اجرا کردید حتما رفتار کاربران را بسنجید. در واقع باید کمپین را تحلیل کنید. این موضوع باعث می‌شود تا در زمانی که خواستید کمپین بعدی را اجرا کنید در انتخاب نوع کمپین دقت کنید.

امیدواریم تا اینجای مقاله پوش نوتیفیکیشن چیست اطلاعات مفیدی بدست آورده‌ باشید.

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن چیست ؟

پوش نوتیفیکیشن‌ها از نظر فروش به تبلیغاتی و ریتنشن تقسیم بندی می‌شوند.

پوش نوتیفیکیشن ریتنشن در دسته بازریابی بازگشتی قراردارد یعنی مشتری را به خرید مجدد از سایت شما ترغیب می‌کند. در واقع در این نوع پوش نوتیفیکیشن کاربر با تبلیغ سایت و اپلیکیشن برای بازگشت به سایت و خرید مجدد ترغیب می‌شود.

پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی، وقتی استفاده‌می‌شود که شما کسب و کارهای مشابه خود را شناخته‌باشید. در این روش تبلیغ‌کننده‌ها با هدف معرفی بیشتر خود و محصولات‌شان، سایت های با کیفیت‌تری را معرفی می‌کنند.

بهترین سرویس های پوش نوتیفیکیشن چیست ؟

در ادامه مقاله پوش نوتیفیکیشن چیست ؟ شما در انتخاب بهترین شرکت‌های سرویس‌دهی برای پوش نوتیفیکیشن همراهی می‌کنیم.

1.سرویس بفرست

این سرویس علاوه بر ارائه پوش نوتیفیکیشن، سرویس‌های دیگری مثل چت با مشتری و وضعیت پیام‌های ارسال شده را فراهم می‌کند.

2. سرویس پوشه

این سرویس بر اساس موقعیت مکانی که از کاربران دریافت کرده، برای آن‌ها نوتیفیکیشن می‌فرستد همچنین این سرویس ویدئو، تصویر و گیف می‌تواند برای کاربران ارسال کند.

بر اساس این سرویس افراد بر اساس جنسیت، موقعیت مکانی و برندگوشی دسته‌بندی می‌شوند.

3. سرویس پوش‌نامه

شما در این سرویس می‌توانید دونوع پوش نوتیفیکیشن طراحی کنید تا براساس مدل گوشی هوشمندمخاطب، بهترین نوع پیام نمایش‌داده شود.

کدام مرورگرها از پوش نوتیفیکشن پشتیبانی می‌کنند؟

مرورگرهای کروم، فایرفاکس، اپرا و سافاری فقط روی مک و نه موبایل از پوش نوتیفیکیشن پشتیبانی می‌کنند. نمایش نوتیفیکیشن‌ها به سیستم‌ عامل و نوع مرورگر بستگی دارد.

آموزش ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی

جای آموزش نحوه ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی در مقاله پوش نوتیفیکیشن چیست ؟ خالی بود که ما تصمیم گرفتیم در این زمینه نیز شمارا یاری کنیم.

بهتر است برای پیشنهاد‌های تخفیف دار خودتان از بنری استفاده کنید؛ لذا دانستن چند نکته برای‌شما در این زمینه مفید خواهدبود:

1.لوگوی خود را در سمت چپ و بالای تصویر قرار دهید، در ابعاد 78در 78 پیکسل بهتر است.

  1. تیتر یا عنوان خود را خیلی جذاب بنویسید و 30 کارکتر باشد.

3.متن اصلی بین 100تا 150 کارکتر باشد.

4.کل تصویر بزرگ باشد و پیشنهاد شما در آن ویژه نوشته شود.

نکات پوش نوتیفیکیشن

برای راهنمایی شما از پوش نوتیفیکیشن چیست ؟ شروع کردیم و حالا رسیدیم به نکات طلایی در خصوص پوش نوتیفیکیشن‌ها

نکات پوش نوتیفیکیشن

1.محتوای باکیفیت بنویسید

پیامی که مخاطب از جانب شما دریافت می‌‌کند باید اینقدر قانع‌ کننده به ‌نظر برسد تا کاربر را به سایت یا اپلیکیشن شما بکشاند. در نوشتن متن پیام از جملات تخصصی استفاده‌ نکنید. سعی کنید نوشته شما برای تمامی مخاطبان با هر رده‌ سنی قابل فهم باشد.

2.مخاطب را مضطرب کنید

اگر از پیام‌های حاوی کدتخفیفی و یا شرایط ویژه سایت‌تان حرف می‌زنید، این اضطراب را در مخاطب ایجاد کنید که زمان محدودی برای استفاده از پوش نوتیفیکیشن دارد.

در خصوص ایجاد اضطراب می‌توانید از کلمات همین حالا، فرصت کم دارید، تعداد محدود و… استفاده کنید.

3.شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید

برای ایجاد تعامل بیشتر با کاربران‌تان می‌توانید، آن‌هارا در بقیه شبکه‌های اجتماعی داشته باشید. پس در پوش نوتیفیکیشن حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی را معرفی کنید.

4. بهترین نوع نوتیفیکیشن را انتخاب کنید

با گذشت زمان کم‌کم متوجه رفتار کاربران‌ می‌شوید که این موضوع باعث افزایش کیفیت انتخاب بهترین نوع نوتیفیکیشن می‌شوید.

برای کدهای تخفیف دار مثلا می‌توانید از گیف‌ها استفاده کنید.

5.کاربران خود را دسته‌بندی کنید

با گذشت زمان متوجه می‌شوید که تمامی پیام‌ها برای همه کاربران‌تان مناسب نیستند.

باید کاربران‌تان را دسته‌بندی کنید تا بدانید که کدام پیام مناسب کدام کاربر است.

آنچه در مقاله پوش نوتیفیکیشن چیست گفتیم

پوش نوتیفیکیشن‌ها اعلاناتی برای تعامل بیشتر با کاربر هستند که از راه‌های مختلف برای آن‌ها ارسال می‌شود.

ما در مقاله پوش نوتیفیکیشن چیست ؟ به توضیح بهترین نکات در خصوص پوش نوتیفیکیشن پرداختیم.

چرا بانوی هدف را برای بهترشدن کسب و کارم انتخاب کنم؟

بانوی هدف با داشتن بهترین کارشناسان در حوزه دیجیتال مارکینگ شما را در خصوص بهترشدن کسب و کارتان از 0 تا 100 همراهی می‌کند. شما با بانوی هدف به اهمیت دیجیتال مارکتینگ پی خواهید برد. شما می‌توانید از مشاوره های تاثیر گذار لیدی تارگت  از طریق سایت و پیج اینستاگرام بانوی هدف بهره‌مند بشوید.

سوالات متداول

  1. پوش نوتیفیکیشن چیست؟

پوش نوتیفیکیشنن پیامی است که از طریق مرورگر یا اپلیکیشن با هدف تعامل هر چه بهتر و بیشتر با کاربر ایجاد شده است.

  1. مزایای پوش نوتیفیکیشن چیست؟

پوش نوتیفیکیشن باعث شناخت رفتار کاربر، دسترسی به موقعیت کاربران و در نتیجه باعث افزایش ترافیک کاربران و نرخ تبدیل می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن