کلمه کلیدی چیست

کلمه کلیدی چیست؟ مهم‌ترین نکته در نوشتن محتوای تاثیر گذار

کلمه کلیدی چیست؟ همه چیز از یک کلمه آغاز خواهد، که کاربر آن‌را در کادر جستجو وارد می‌کند و روی گزینه سرچ کلیک می‌نماید! در کسری از ثانیه هزاران صفحه از وب پیش رویش لیست می‌شود که با آن کلمه کلیدی در ارتباط هستند!آن‌هایی که در صفحه نخست و جزو 10 نتیجه اول می‌باشند، از شانس کلیک خوردن بیش‌تری برخوردار هستند. کمتر پیش آمده که کاربر از صفحه دوم، سوم یا … دهم بازدید نماید چون در همان صفحه نخست به هدفش می‌رسد.

برای همین در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف تصمیم گرفتیم تا به بررسی اینکه موتورهای جستجو  هنگام تحقیق در مورد یک کلمه، ما را به محتوای مورد نظرمان خواهد رساند و تراکم کلمه کلیدی صحبت کنیم. برای استفاده از خدمات مربوط به سئو سایت می‌توانید به آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف سری بزنید.

کلمات کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی «keyword» به عبارتی گفته می‌شود که کاربران برای پیدا کردن محتوای مورد احتیاجشان، در موتورهای جستجو سرچ می‌نمایند. در واقع کلمات کلیدی در تولید محتوا همان عبارات و اصطلاحاتی هستند که کاربران اینترنت، از آنها برای دست‌یابی به محتوای وب سایت‌های مورد نظرشان و مطالبی که برای مطالعه به آن‌ها احتیاج دارند بهره می‌گیرند. برای هر سایت و کسب و کار، کلمات کلیدی متفاوتی وجود خواهد داشت.

در یک کلام در مفهوم کلمه کلیدی چیست می‌توانیم بگوییم؛ کلمه کلیدی، معرف محتوای یک وب سایت می‌باشد. هر زمانی که یک کاربر کلمه یا ترکیبی از کلمات را سرچ می‌نماید، همان ها کلمات کلیدی می‌باشند که کاربر را به نتایج مورد خواهند رساند. در اینجا با ذکر یک مثال می‌توانیم کلمه کلیدی چیست را تعریف کنیم.

مثالی برای فهم بیش‌تر کلمه کلیدی

تصور نمایید شما قصد دارید اطلاعاتی در مورد وضعیت آب و هوا در چند روز آینده به داشته باشید، چه چیزی را جستجو خوهید کرد؟کلمه کلیدی چیست؟ احتمالا “هواشناسی یا اخبار آب و هوا” را سرچ خواهید کرد. در اینجا دو عبارت «هواشناسی و اخبار آب و هوا» کلمات کلیدی در سئو برای رسیدن به سایت های پیش بینی آب و هوا محسوب می‌شوند.

کلمه کلیدی چیست

برای یک وب سایت اهمیت کلمه کلیدی چیست؟

هر وب‌سایت با توجه به موضوع اختصاصی‌اش، برای خود کلمات کلیدی خواهد داشت. که بر اساس آن محتوای متنی، تصویری، ویدئویی، صوتی و یا ترکیبی از این ها را تولید خواهد کرد. در واقع مدیران سایت ها در تلاشند تا از ذهن کاربران آگاه باشند و در چنین مواقعی سعی در پیش‌بینی كليد واژه ای که آن را برای هدف خود سرچ می‌کنند را حدس بزنند. تا با وارد کردن این کلیدواژه‌ها در متا تگ‌ها و محتوای متنی، کاربر را به سمت سایت خودشان جذب نمایند. این کار یعنی تحقيق كلمات کلیدی مستلزم دانش و ابزار خاصی است که با نام سئو SEO می‌شناسیم.

مزایای استفاده از کلمه کلیدی چیست؟

دانش سئو مجموعه‌ای از مهارت‌ها و ابزارهای آنالیز می‌باشد که به وب‌مسترها کمک خواهد کرد تا به درک دقیقی از رفتار کاربران و موتورهای جستجو دست پیدا کنند و با آنالیز کردن داده ها بدانند کلمه کلیدی چیست و آن‌را را به ترتیب اولویت برای هر سایت یا کسب و کار اولویت‌بندی نمایند. همه این کارها برای داشتن حضور موثر در رتبه های بالاتر نتایج جستجو می‌باشد.

با یافتن کلمات کلیدی و ارتقا سایت بر اساس آنها، شانس این‌که یک وب‌سایت در صفحات نخست نتایج جستجو نمایش داده شود، بالاتر خواهد رفت. کلمه کلیدی یک میانبر بین کاربر و محتوای سایت شما می‌باشد. سعی نمایید در انتخاب کیوورد و تراکم کلمه کلیدی در محتوای سایت، بسیار حساسیت به‌‌خرج دهید. همه چیز به  keyword  بستگی خواهد داشت! اگر هنوز پاسخ سوال کلمه کلیدی چیست را در نیافتید ادامه مقاله را مطالعه کنید.

مناسب‌ترین کلمه کلیدی چست

اگر موضوع را از دید بازاریابی بررسی نماییم باید بگوییم که کلمه کلیدی همان پل بین فروشنده و مشتری می‌باشد. همان سرنخی است که قرار دارد تا کاربر را به سایت شما راهنمایی کند. با انتخاب کلمات کلیدی مناسب می توانید پیروز این رقابت باشید؛ اما نه برای همیشه!

تنها وجود چند کلمه کلیدی در سایت شما نمی‌تواند برای همیشه، نتایج را به نفع شما رقم بزند. رقبای شما بیکار نمی‌شینند آن‌ها هم از کلمات کلیدی مشابه استفاده می‌نمایند! پس چاره کار چه می‌تواند باشد؟ داشتن یک استراتژی بی نقص و متداوم خواهد توانست راه موفقیت را هموارتر کند.

انواع کلمات کلیدی

قبل از آن‌که به چگونگی پیدا کردن مناسب‌ترین کلمات کلیدی بپردازیم بهتر می‌باشد که این مطلب را برای شما روشن کنیم که کلمه کلیدی خواهد توانست یک کلمه چند حرفی (که در اصطلاح به این نوع از کلمات کلیدی لانگ تیل   Long tailگفته می‌شود) هم باشد یا اینکه چند کلمه و حتی یک جمله باشد.

معمولا keyword های تک کلمه ای رقابتی‌تر می‌باشند و به دشواری خواهید توانست توسط این کلمات به صفحه اول نتایج راه پیدا کنید. در اصلاح به این کیووردها کلمات کلیدی تک سیلابی گفته می‌شود. در ادامه مقاله کلمه کلیدی چیست به انتخاب و استفاده آن می‌پردازیم.

کلمه کلیدی چیست

بهترین کلمه کلیدی چیست؟

برای یک وب سایت این امکان وجود دارد انواع کلمه کلیدی را انتخاب کنید، چه تک سیلابی باشد و چه دو، سه، چهار و پنج سیلابی. اما این نکته را در نظر بگیرید که کاربران معمولا دنبال ساده‌ترین راه برای رسیدن به مقصود می‌باشند و کمتر پیش می‌آید کاربر یک جمله طولانی را در گوگل سرچ نماید.

 به نظر شما چند نفر هواشناسی را سرچ خواهند کرد  و چند نفر جمله «پیش بینی آب و هوای ایران در چند روز آینده» را؟

انتخاب کلمه کلیدی برای سایت‌های کوچک

به صورت کلی باید بگوییم که برای سایت‌های کوچک بهتر می‌باشد، از کلمات کلیدی چند سیلابی استفاده نماید. تا به رتبه های بالاتر دست پیدا کنند سپس روی کلمات کلیدی دو و تک سیلابی تمرکز نمایند.

اگر دارای یک سایت شرکتی هستید و قصد این را دارید که نام شرکت را به عنوان کلمه کلیدی انتخاب نمایید، باید به شما این خبر خوب را بدهم که درصد موفقیت شما برای این‌که با نام شرکت به صفحه اول نتایج دست پیدا کنید، بسیار بالا می‌باشد! چون رقبای شما اصلا روی این کلمه کلیدی کار نکرده‌اند. اما به نظر شما چند نفر پیدا خواهد شد که نام شرکت شما را سرچ نمایند؟ مگر آن‌که شرکت شما بسیار معروف باشد. به نظر شما کاربران بیشتر کلمه کلیدی سامسونگ را مورد جستجو قرار می‌دهند یا گلکسی اس 9 را؟ برای درک بهتر وضعیت سایت خود از لحاظ سئو و دیجیتال مارکتینگ از شما دعوت می‌کنیم از تیم مجرب ما مشاوره سئو بگیرید.

رقابت کلمات کلیدی

رقابتی بودن کلمه کلیدی مبحثی بسیار مهم می‌باشد، چرا که رفتار کاربران و موتورهای جستجو همواره در حال تغییر هست و قرار این می‌باشد که‌ وب سایت را متناسب با نیاز کاربران ارتقا دهید.

چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست

تا این‌جای کار اهمیت و رقابتی بودن keyword برای شما روشن شد حال باید بدانیم که چطور می‌توانیم از مفهوم کلمات کلیدی چیست به نفع خودمان بهره‌مند شویم؟

بهره مندی از کلمات کلیدی

بعد از آنکه کلمه یا کلمات کلیدی در مقاله را مشخص نمودید، باید بر اساس این مفهوم کلمات کلیدی چیست، محتوایی ارزشمند تولید نمایید. در زمان تولید محتوا دقت کنید که این مفهوم که کلمات کلیدی چیست باید به اندازه به‌کار بگیرید.

کلمات کلیدی چیست

قوانین موتور‌های جستجو درباره کلمات کلیدی

همانطور که تا حا فهمیدید موتورهای جستجو به مفهوم کلمات کلیدی چیست بسیار حساس می‌باشند و صفحاتی که این کلمات را در خود جای داده باشد، به کاربر پیشنهاد خواهند کرد. توجه کنید اگر از مفهوم کلمات کلیدی چیست بیش از اندازه در محتوای یک صفحه استفاده کنید از طرف موتورهای جستجو مورد جریمه قرار خواهید گرفت!

چگالی کلمات کلیدی چیست و چقدر باید باشد؟

تراکم کلمه کلیدی در سئو همان جیزی است که قرار می‌باشد یک محتوا را ارزشمند یا جریمه نماید. شما باید علاوه‌بر توجه به مفهوم کلمات کلیدی چیست به این موضوع هم توجه داشته باشید که به درصد کلمات کلیدی موجود در یک صفحه نسبت به همه کلمات متن، چگالی کلمه کلیدی گفته می‌شود. چگالی یا تراکم کلمه کلیدی در تمام متن نباید بیش از حد مجاز باشد این موضوع اتفاق نخواهد افتاد اگر با به مفهوم کلمات کلیدی چیست به خوبی آشنا شده باشید در غیر این‌صورت گوگل نوشته را مصنوعی تشخیص می‌دهد!

آپدیت جدید گوگل تخصصی برای کلکه کلیدی عمل می‌کند

روزگاری که هنوز الگوریتم‌های بسیار دقیق برای رتبه‌دهی به سایت ها وجود نداشتند. افرادی که به اهمیت کلمات کلیدی چیست واقف بودند، صفحاتی تولید می‌کردند برای سایت که پر از کلمات کلیدی بود و از این طریق به نتیجه دلخواه خود یعنی رسیدن به صفحه اول گوگل می‌رسیدند. بدون اینکه محتوای ارزشمندی تولید کرده باشند؛ اما حالا دیگر اوضاع مثل قبل نیست. نه دیگر گوگل همان گوگل قدیم می‌باشد و نه کاربران کاربرهای سابق، که نیم ساعتی را از این صفحه به آن صفحه دنبال محتوای مورد نظر خود باشند.

نکات کلی کلی تولید محتوا

پس از پیدا شدن سروکله هوش مصنوعی به سیستم رتبه‌دهی صفحات وب، تراکم کلمات کلیدی سئو بسیار مهم‌تر از قبل می‌باشد. اگر قرار باشد متنی تولید نمایید باید، درصد کلمات کلیدی نسبت به سایر کلمات به‌درستی رعایت نماید، از کلمات مترادف و هم معنا در متن استفاده کنید، در عنوان و توضیحات متا کلمه کلیدی مورد نظر را بیاورید و بسیاری مسائل دیگر که مربوط به سئوی تولید محتوا می‌باشد.

مقاله مرتبط: آموزش بازاریابی محتوایی 

کلمه کلیدی چیست

فرمول تراکم کلمات کلیدی چیست ؟

بسیاری از متخصصان سئو بر این اعتقادند که میزان تراکم کلمات کلیدی سئو در هر متن باید بین 1 تا 3 درصد کل متن قرار گیرد. یعنی به ازای هر صد کلمه یک تا سه بار! اما بهتر این است که میانگین را در نظر بگیریم و دست به ریسک نزنیم و همان یک و نیم درصد مدنظر را رعایت کنیم. برای مثال در یک متن 1000 کلمه ای 15 بار کلمه کلیدی تکرار شود خوب است.

اگر از آن دسته افرادی می‌باشید که دوست دارند همه چیز را طبق قواعد و دستور خاصی انجام دهند برای چگالی کلمات کلیدی در سئو هم فرمولی هست که در اینجا به معرفی آن خواهیم پرداخت. با استفاده از این فرمول خواهید توانست به میزان تراکم کلمه کلیدی برسید.

 فرمول (Nkr / Tkn) × 100)

در این فرمول Nkr تعداد دفعاتی می‌باشد که کلمه کلیدی در متن مورد تکرار قرار گرفته می‌باشد و Tkn تعداد همه کلماتی می‌باشد، که در متن وجود نوشته شده‌اند. اگر بخواهیم این فرمول را به زبان ساده تر بازگو کنیم اینگونه باید بنویسیم که؛

اگر می‌خواهید چگالی کلمه کلیدی در یک متن را به پیدا کنید، لازم می‌باشد تعداد دفعاتی که کلمه کلیدی را آورده‌اید را بر تعداد کل کلمات متن تقسیم نمایید و سپس نتیجه را در 100 ضرب کنید.

فرمول محاسبه تراکم کلمه کلیدی چیست

در اینجا بهتر این می‌باشد که ابتدا در مورد مفهوم کلمات کلیدی چیست مورد نظر خود توضیحی مختصر داده شود سپس به شرح فرمول پرداخته شود. کلمات کلیدی سئو دقیقا همان کار مفهوم کلمات کلیدی چیست را به انجام می‌رسانند با این تفاوت که در اینجا از مفهوم کلمه کلیدی چیست یک کلمه می‌باشد؛ اما مفهوم کلمات کلیدی چیست از چند کلمه تشکیل شده‌‌اند(منظور همان کلمات کلیدی چند سیلابی می‌باشد که در بالاتر ذکر کردیم)

مزایای استفاده از مفهوم کلمه کلیدی

دلیل استفاده از مفهوم کلمات کلیدی چیست توضیح بهتر محتوای سایت برای کاربران می‌باشد. به عنوان مثال می‌توانیم بگوییم که در کمک به کاربری که دنبال غذای سگ می‌باشد، در کنار کلمه کلیدی سگ از عبارت های «غذای سگ، غذای ارزان سگ یا بهترین غذای سگ» استفاده کند.

فرمول چگالی کلمات کلیدی چیست

 شبیه به همان فرمول کلمات کلیدی چیست می‌باشد. اما یک بخش اضافه‌تر را خواهد داشت و آن مربوط به تعداد کلمه های عبارت کلیدی می‌باشد.

Nkr × Nwp/ Tkn ) × 100)

مقادیر دقیقا مشابه فرمول قبلی می‌باشند و Nwp تعداد کلمات موجود در عبارت کلیدی را مشخص خواهد کرد. که برای عبارت «غذای ارزان سگ» عدد 3 می‌باشد چون از سه بخش تشکیل می‌شود.

استفاده از افزونه برای محاسبه چگالی کلمات کلیدی

در پایان این بخش باید به این نکته اشاره کنیم که لازم نمی‌باشد، برای هر نوشته نیم ساعت وقت برای محاسبه چگالی کلمات کلیدی (keyword density) بگذاریم. افزونه های بسیاری برای این کار به‌دست متخصصان این حوزه درست شده است که در زمان نگارش این مطلب افزونه Yoas seoبرای سیستم مدیریت محتوای وردپرس این کار را به سادگی و با دقت زیادی انجام خواهد داد. این افزونه به سادگی نصب و قابل مدیریت است و از زبان فارسی را هم پشتیبانی می‌نماید.

نحوه توزیع کلمات کلیدی چیست

تراکم کلمه کلیدی بسیار مهم می‌باشد، اینکه چند بار و در کدام قسمت‌های متن ذکر شوند، نقشی تعیین کننده‌ای در سئو ایفا می‌کند. سئوکاران خود بر این عقیده هستند که محتوا پادشاه است! و کاملا هم این گفته بیل گیتس درست می‌باشد. چون آنچه از نظر گوگل و کاربران مهم است، محتوا می‌باشد نه چیز دیگری! با توزیع متناسب کلمه کلیدی می توانید محتوایی ارزشمند بنویسید. در ادامه خواهیم گفت که تراکم مفهوم کلمات کلیدی چیست باید به چه صورت رعایت شود.

کلمه کلیدی چیست

محتوای چذاب بنویسید

آنچه که مهم می‌باشد باید محتوای خود را طوری بنویسید که، برای کاربران قابل مطالعه و مجذوب کننده به‌نظر بیاید. در نهایت این انسان می‌باشد که می‌تواند از شما خریدی انجام دهد و با شما در تعامل باشد و بماند نه ربات های جستجوگر!

برای اینکه بهترین نتیجه را از مفهوم کلمات کلیدی چیست بگیرید با رعایت تراکم کلمه کلیدی، از آن در بخش های زیر استفاده نمایید.

URL سایت

معمولا هر سایت برای کسب و کاری خاص طراحی می‌شوند. که بهتر می‌باشد بنا به موضوع اصلی سایت کلمه کلیدی در آدرس آن هم بیاید.

عنوان صفحه

همان تگ تایتل یا عنوانی می‌باشد که برای نوشته خود انتخاب خواهید کرد. آنچه که کاربر دنبالش می‌گردد را در عنوان مطالب حتما قرار دهید.

تگ H1

 تگ H1 که مهم‌ترین تگ بین هدینگ‌ها می‌باشد و باید، کلمه یا عبارت کلیدی را در ترکیبش آورده شود.

محتوای اصلی

 آنچه که کاربر برای مطالعه آن به سایت شما آمده متن اصلی هست. در این متن لازم می‌باشد که تراکم کلمه کلیدی به درستی رعایت شده باشد و نه زیاد به کار رفته باشد و نه بسیار کم!

تگ Alt تصاویر

 تصاویر موجود در صفحه باید توسط تگ Alt برای موتورهای جستجو مورد توصیف قرار بگیرند. بهتر می‌باشد در این تگ از کلمه کلیدی استفاده نمایید.

لینک های داخلی سایت

 قرار می‌باشد توسط لینک های داخلی مطالب خود را به هم مرتبط نمایید. باسد سعی شود تا در عنوان این لینک‌ها هم از کلمات کلیدی صفحه مقصد(که احتمالا یکی از کلمات کلیدی هدف در تجارت شما می‌باشد)، استفاده نمایید.

توضیحات متا

 Meta Description همان توضیحات مختصری می‌باشد که در زیر عنوان صفحات، در نتایج جستجو نشان داده می‌شود. این توضیحات نباید بیش از 160 حرف باشد؛ اما با این وجود بهترین مکان برای قانع کردن کاربر جهت ورود به سایت خواهد بود.

چرا آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف را انتخاب کنیم؟

زیرا آؤانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف ارائه کننده تمامی نیازهای افرادی می‌باشد که قصد دارند به رتبه‌های اول گوگل برسند این خدمات عبارت‌اند از:

  1. خدمات دیجیتال مارکتینگ
  2. خدمات سئو و بهینه‌سازی
  3. تبلیغات گوگل ادز
  4. تبلیغات کلیکی CPC وPPC
  5. مشاوره دیجیتال مارکتینگ
  6. خدمات تولید محتوا
  7. طراحی سایت
  8. خدمات شیکه‌های اجتماعی

بانوی هدف تمامی این خدمات را با تضمین کیفیت و نتیجه دادن ارائه خواهد کرد.برای استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل این‌جا کلیک کنید

برای آگاهی از آخرین اخبار مربوط به حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ سایت شما پیج اینستاگرام بانوی هدف را دنبال کنید.

سوالات متداول

کلمه کلیدی LSI چیست؟

کلمات هم معنای کلمه کلیدی اصلی می‌باشند که در کنار کلمه کلیدی اصلی میاورند تا به موتورهای جستجو برای فهماندن محتویات مطلب کمک نمایند.

آیا استفاده از کلمات کلیدی LSI به بهبود رتبه کمک می‌کنند؟

بله! این کلمات یک زنجیره عبارات را تشکیل می‌دهند و با فهماندن محتویات مطلب به موتورهای جستجو رتبه گوگل را نیز افزایش خواهند داد.

2 دیدگاه دربارهٔ «کلمه کلیدی چیست؟ مهم‌ترین نکته در نوشتن محتوای تاثیر گذار»

    1. علیرضا فریدی

      مهزیار جان سلام امیدواریم هرجا هستی موفق باشی؛ خدمت شما عرض شود که در رابطه با موضوع چگالی کلمه کلیدی قبل‌تر مقاله کامل و جامعی تولید شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن