استراتژی سئو

استراتژی سئو چیست و چگونه یک استراتژی سئو تدوین کنم؟

 با دریافت تدوین استراتژی سئو سایت، به این توانایی دست پیدا خواهید کرد که در کوتاه ترین مدت، در بازار رقابت خود، صاحب‌نام شوید و در نتایج جستجوی گوگل، به موقعیت خوبی برسید. یکی از خدمات سئو بانوی هدف ارائه استراتژی سئو می‌باشد. با ما همراه باشید.

تدوین استراتژی سئو سایت

استراتژی سئو (SEO Strategy) همان چیزی می‌باشد که برای موفقیت در سئو نیازمند آن هستیم. با تدوین استراتژی سئو توانایی این را داریم به اهداف تجاری و بازاریابی کسب‌‌وکارمان مانند: ارتقا رتبه در نتایج چست‌وجوی گوگل، جذب بازدید هدفمند و بیشتر، تقویت برند، بالا بردن میزان فروش و بهبود درآمد، بهبود نرخ تبدیل بازگشت سرمایه یا به اصطلاح ROI، استفاده کردن بهتر از منابع انسانی و سایر اهداف کسب‌ و کار دست پیدا کنیم. در همین راستا، بحث آموزش تدوین استراتژی سئو هم در چند سال بسیار داغ شده است.

استراتژی سئو سایت، برنامه‌ای منسجم در اختیار ما قرار می‌گذارد که به ما خواهد گفت در هر مرحله، باید دقیقاً چه کاری باید در راستای استراتژی سئو سایت انجام شود. به این ترتیب، با تمام نگرانی‌های خودمان را از دست دادن سرنخ مسیر در فرایند ارتقا (بهینه سازی) سایت، به‌دست فراموشی می‌سپاریم، چون دیگر ما یک برنامه جامع طراحی استراتژی سئو برای سایت خود داریم که مانند یک نقشه راه عمل می‌کند؛ نقشه راهی که مسیر را قدم به قدم تدوین استراتژی سئو را با جزئیات کامل بیان کرده می‌کند. استراتژی سئو، به ما کمک خواهد کرد که تا جواب مناسبی برای سؤالات استراتژی سئو چیست داشته باشیم.

تدوین استراتژی سئو سایت

استراتژی سئو سایت

گام‌هایی کوچک برای رسیدن به نوک قله، واقعیت این می‌باشد که ما در هر کاری به استراتژی و مهمتر از آن نحوه طراحی استراتژی سئو نیازمند هستیم؛ حتی در موضوعات ساده و روزمره. ما در طول روز، عمل تدوین استراتژی را انجام می‌دهیم بدون اینکه به آن توجه داشته باشیم. بگذارید با ذکر مثالی موضوع را برای شما واضح‌تر کنم؛ فکر کنید کنید قصد رفتن به شمال را دارید؛ طبیعتاً باید ابتدا مشخص شود که قصد رفتن به کدام شهر شمال کشور را دارید و می‌خواهید به تنهایی بروید و یا با شخصی؛ اگر قصد رفتن با شخصی را دارید آن شخص کیست؟ همچنین باید جاده و مسیر راه را مشخص و انتخاب کنید. که از کجا و کدام مسیر به شمال می‌روید.

مشخص کردن استراتژی های مارکتینگ (هدف‌گذاری)

اینکه مشخص شود از کجا به کجا برویم؛ یعنی مقصدی برای خودمان در نظر داشته باشیم.

مشتریان خود را بشناسیم (مخاطب‌)

مخاطبان هدف و جامعه‌ای که مدنظر ما هستند در ابتدا آن‌ها را مشخص کنیم سپس آن‌ها را زیر نظر قرار بدیم و شناسایی کنیم.

استراتژی سئو سایت خود را مشخص کنیم

اینکه آگاه باشیم در طی مسیر رساندن خودمان به هدف، از کدام مسیر حرکت خود را آغاز کنیم  و در هر مرحله، چه کاری انجام باید انجام شود.

منظور از تدوین استراتژی سئو چیست؟

استراتژی سئو به ساده‌ترین زبان ممکن، به معنای مشخص کردن یک برنامه برای مسیر، طراحی استراتژی سئو (برنامه‌ریزی کردن برای سئو) و عملی کردن مراحل برنامه‌ریزی‌شده به صورت منظم و یک‌به‌یک به‌شکل کسب رتبه بهتر در صفحات نتایج موتورهاي جستجو (مثل گوگل) می‌باشد؛ یعنی اگر ما قصد داشته باشیم بازدید کننده بیشتری را به‌دست آوریم، باید یک استراتژی سئو حرفه ای برای سئو سایت خود تدوین با جزئیات بنویسیم. هدف از جذب بازدید کننده به تعداد بالاتر هم نتیجه گرفتن از اهداف کسب‌وکارمان می‌باشد. این برنامه یعنی استراتژی seo، این توانایی را دارد که باعث به‌دست آوردن پول و سرمایه یا بالا بردن تعداد فروش محصول و یا معرفی خدمات یا محصولات جدید شود.

پس با این اوصاف، منظور ما از تدوین استراتژی سئو چیست؟ طراحی یک برنامه دقیق از دستورالعمل‌هایی که منجر به کسب رتبه بازدید بهتر خواهد شد. این برنامه باید به‌گونه‌ای باشد که حاوی تمام نکات سئو و استراتژی محتوا باشد. اگر به دنبال آموزش تدوین استراتژی سئو سایت هستید، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات مخصوص آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف بهره بگیرید.

منظور از تدوین استراتژی سئو چیست

چرا تدوین استراتژی سئو اهمیت بسیار زیادی دارد؟

اگر نحوه تدوین استراتژی سئو را ندانیم، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی درستی هم نمی‌توانیم داشته باشیم. همچنین چون بدون آگاهی نسبت به نحوه طراحی استراتژی سئو سایت، نمی‌‌توانیم منابع خودمان را به‌درستی مدیریت کنیم و ساختار سازمانی نامشخصی پیدا خواهیم کرد؛ چون بدون استراتژی درست، انتخاب مشتریان یا مخاطبان مد نظر ما  امکان ‌پذیر نمی‌باشد؛ اما با تدوین استراتژی سئو چه چیزهایی نصیب ما می‌شود؟

  •    سند استراتژی SEO، مرجع تصمیم‌گیری می‌باشد.

روند سئو سلیقه‌ای انجام نمی‌گیرد و هر سئوکار نمی‌تواند از یک استراتژی سئو متفاوت از اصول موتورهای جست‌وجو استفاده کند و حتی اگر افراد تیم تغییر نمایند، باید به سند استراتژی سئو سایت پایبند بمانند.

  •  روند سئو در مسیر اهداف می‌ماند.

هیچ‌کس قادر نیست که مسیر مجزایی از اهداف تعیین‌شده کسب‌وکار را انتخاب کند.

  •  فرآیند انجام سئو مشخص می‌باشد.

یکپارچگی فرایند سئو در طول مسیر حفظ می‌شود.

  •  منظم بودن و ماندن لیست اهداف در طول مسیر بهینه‌سازی سایت.

چرا تدوین استراتژی سئو اهمیت بسیار زیادی دارد

اولویت کارها مشخص است

در واقع ما استراتژی سئو را می‌نویسیم تا حکم شورای نگهبان سئو را دارد. این شورای نگهبان مراقب می‌باشد که تمام کارها بر اساس دستورالعمل تعریف مشخص شده پیش برود. یعنی افراد سازمان، بر اساس سند استراتژی سئو تعیین می‌کنند چگونه استراتژی سئو تدوین کنیم، برای سازمان مفید است که یا خارج از برنامه سازمان قرار دارد. برای آماده‌سازی فایل استراتژی سئو جدید، چه اقداماتی باید انجام شود؟

در ادامه این بخش قصد داریم تا شما را با مراحل آماده سازی فایل استراتژی سئو آشنا کنیم تا بدانید که تیم بانوی هدف برای آماده سازی این فایل، چه فرآیندی را در نظر دارند:

1- آنالیز وضعیت فعلی سایت شما

خدمات تدوین استراتژی سئو در مجموعه بانوی هدف برای شروع کار بدین شکل می‌باشد که وب‌سایت شما در ابتدا با ابزارهای مختلف تحلیل و بررسی سئو و بهینه سازی سایت، به صورت کامل مورد بررسی و تحقیق قرار می‌گیرد. اینجا می‌باشد که ابتدای کار تمامی باگ‌های سایت مشخص خواهد شد و ما آن‌ها خواهیم شد که مسیر درست برای رسیدن به نتایج برتر گوگل، کدام می‌باشد و باید برای سایت، چه ترفندها و راهکارهایی را مد نظر قرار دهیم. معمولا سایت‌هایی که مدت زمان زیادی از راه‌اندازی آن گذشته باشد، باگ‌های (Bugs) زیادی در بخش‌های مختلف مخصوصا بخش سورس (Source) دارد.

به همین دلیل می‌باشد که معمولا قدم اول ما برای تدوین استراتژی سئو، ارتقا سورس با توجه به جدیدترین ساختارهای اعلام شده توسط الگوریتم‌های گوگل می‌باشد. شما می‌تئانید با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی پرطرفداری مثل اینستاگرام و یوتیوب (youtube) به بخبود سئو سایت خود کمک کنید.

2- بررسی رقبا و نحوه طراحی استراتژی سئو

قبل از برنامه‌ریزی برای سئو سایت باید آگاه باشیم که رقبای ما در چه وضعیتی هستند. فرض را بر این بگذارید که قصد شرکت در یک مسابقه اتومبیل‌رانی را دارید. در نگاه اول باید آگاه باشید که رقبای شما چه خودرو با چه قدرتی را برای پیست، تهیه نموده‌اند. این مرحله از آماده‌سازی استراتژی سئو، نیز به همین صورا می‌باشد. ما از جوانب مختلف رقبا را مورد آنالیز قرار می‌دهیم. این بررسی بخش‌های مختلفی را شامل خواهد شد که در خدمات تدوین استراتژی سئو شامل بررسی سئو خارج از سایت رقبا، موقعیت کلمات کلیدی در نتایج گوگل، UI و UX سایت رقیب و خواهد شد.

تحلیل همه جانبه رقبا به ما کمک خواهد کرد که سختی مسیر رساندن خود به رتبه اول گوگل را امتحان کنیم. گاهی اوقات تحلیل رقبا نشان دهنده این است که مسیر پیش‌فرض برای رتبه یک شدن در گوگل کاملا غلط می‌باشد و باید استراتژی خود را به طور کامل عوض کنیم.

3- شناختن مشکلات کلی سئو سایت

مشکلات سایت را در همان ابتدا با ابزارهای مختلف موردشناسایی قرار خواهیم داد. این بخش خیلی مهم می‌باشد. اگر یک استراتژیست سئو نتواند از قبل حضور در رقابت طاقت‌فرسای سئو، اشکالات سایت را به‌درستی مورد شناسایی و آنالیز دقیق قرار دهد، در میانه‌های راه مسابقه با مشکل مواجه می‌شود و تمام اقداماتی که برای ارتقا و بهینه‌سازی سایت انجام داده است بیهوده خواهد شد. زمانی که وضعیت فعلی سایت مورد تحلیل قرار می‌گیرد، خطاها و مشکلات مشخص خواهند شد و همان ابتدا کار برای آن راه‌کارهایی را پیدا خواهیم کرد.

4- ارائه برنامه ساختن لندینگ پیج هدف

در خدمات تدوین استراتژی سئو بانوی هدف، هدف اصلی ما این است که شما بتوانید به اهداف کوتاه و بلند مدت کسب‌وکارتان دست پیدا کنید. به همین دلیل ما تلاش می‌کنیم در این برنامه‌ریزی، زیرساخت‌هایی را برای رسیدن به این اهداف شکل دهیم. یکی از مهم‌ترین این زیرساخت‌ها، درست کردن صفحه فرود (لندینگ پیج)و تعیین صفحاتی که پتانسیل تبدیل شدن به صفحات هدف را خواهند داشت می‌باشد. برنامه درست کردن صفحات لندینگ شامل موارد زیر می‌باشد:

هدف گذاری با کلمات کلیدی برای صفحه

  •       تدوین یک برنامه برای به‌روز رسانی مداوم صفحات مختلف سایت؛
  •       ارائه پیشنهاداتی از طرح‌های مختلف برای ساخت یک لندینگ پیج جذاب؛
  •       مشخص کردن سرفصل های مهم بر اساس الگوهای CTA استاندارد؛
  •       در صورت نیاز شما، طراحان ما قادر به انجام این کار هستند؛
  •       به عنوان مثال برای سایت فروشگاهی که در زمینه فروش کیف و کفش فعالیت دارد، ما لندینگ پیج‌هایی با اهداف مشخص تعیین خواهیم کرد تا در فصول مختلف کالا مربوط به آن فصل، با فروش بسیار بالایی مواجه شود.

5- تحقیق کلمات کلیدی اصلی و فرعی سایت

یکی از مهم ترین بخش هایی که در برنامه استراتژی سئو بانوی هدف قرار گرفته است، تحقیق کلمات کلیدی می‌باشد. ما برای این بخش تحقیقات و فعالیت های گسترده‌ای را در نظر گرفته‌ایم که بسیار زما‌ن‌بر، سخت و تخصصی است. هر کدام از صفحات سایت باید یک کلمه کلیدی یگانه و از چند عدد کلمات کلیدی مرتبط با خود بهره ببرد تا با جستجو کردن کاربر در گوگل، به‌راحتی در نتایج SERP به نمایش درآید. تحقیق کردن در مورد کلمات کلیدی اصلی و فرعی به صورت مرحله به مرحله صورت می‌پذیرد و در قالب یک فایل اکسل و شیت گوگل در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

سپس با ارائه کردن پیشنهادهایی این موارد را برای صفحات مختلف سایت شما در نظر خواهیم گرفت. در نتیجه شما با استفاده از خدمات بهترین استراتژی های سئو سایت مجموعه بانوی هدف نه تنها برنامه سئو سایت‌تان را دریافت خواهید کرد، بلکه متوجه خواهید شد که هر صفحه برای چه هدفی بهینه شده است.

تدوین استراتژی سئو چگونه انجام می شود؟

خوشبختانه وب‌سایت بانوی هدف یکی از برترین مراجع آموزش، خدمات و مشاوره سئو سایت می‌باشد (که البته این تنها خدمتی نیست که آن‌ها در مسیر دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌دهند). و این مجموعه با به موفقیت رسیدن در کلمات کلیدی بسیار زیادی رنک بالایی در گوگل به دست آورده است. مشخص می‌باشد که این موفقیت بدون برنامه ریزی و تلاش زیاد به دست نخواهد آمد و متخصصین و سئوکاران زیادی در این زمینه فعالیت داشته‌اند. این متخصصین در هر زمینه‌ای که به سئو ارتباط ارتباط پیدا کند، فعالیت چندین و چند ساله در رزومه خود دارند.

حال، یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که همه این متخصصین دست‌در‌دست یکدیگر گذاشته‌اند تا خدمتی نوین به تمام افرادی که قصد فعالیت دارند، فرق ندارد در چه حوزه‌ای باشد می‌تواند استراتژی سئو برای فروشگاه‌های اینترنتی باشد یا حتی یک سایت خبرگذاری باشد. بیش از چند سال است که این افراد در زمینه خدمات سئو فعالیت کرده‌اند و دارای تجربه لازم در این زمینه می‌باشند و توانسته‌اند وب‌سایت‌های زیادی به صفحه اول گوگل بیاورند. شاید بپرسید بهترین کارشناسان یا کارشناس تولید محتوا کیست ؟ در واقع تجربه و تخصص این کارشناسان در بانوی هدف به همراه نظارت مدیر مجموعه بانوی هدف، خانوم سمیه مقدسی، سبب شده است تا نقشه راه انواع وب سایت‌ها را به‌راحتی تدوین نمایند و تحویل تمام افرادی بدهند که به آن خدمات نیاز داشتند.

تدوین استراتژی سئو چگونه انجام می شود


سوالات متداول و پرتکرار

دلیل اهمیت استراتژی سئو چیست؟

هر امری باید با برنامه و استراتژی خاص خود انجام گیرد؛ سئو سایت هم به همین صورت خواهد بود تنها راهی که سئو وب سایت می تواند به نتیجه برسد، پیروی از یک استراتژی درست می‌باشد.

استراتژی سئو شامل چه مواردی است؟

  •       سئو خارجی
  •       سئو داخلی
  •       سئو تکنیکال (در صورت تمایل می‌توانید به مقاله سئو تکنیکال چیست مراجعه کنید.)

که هر کدام از آن‌ها مراحل مختلفی دارد که در مقالات دیگر آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف به آن پرداخته‌ایم. 

چرا بانوی هدف؟

تمام کسب‌وکارها این توانایی را دارند که خودشان، استراتژی سئوی خودشان را بنویسند؛ البته به‌شرطی که زمان و منابع کافی اختصاص دهند. اینجاست که نقش راهنما یا معلم اهمیت پیدا خواهد کرد. راهنما کسی می‌باشد که مسیر را قبلاً طی رفته است و با آزمون‌و‌خطا، تجربه زیادی کسب به‌دست آورده می‌باشد. راهنما این توانایی را دارد که این تجربه را به کسب‌وکارها انتقال دهد تا زمان و منابع مالی کمتری بهره بگیرند و همینطور سریع‌تر به نتیجه برسند.

متخصصان بانوی هدف با دانش روز و تمام متد و ابزارهای سئو آشنا می‌باشند و سایت شما را با تمام جزئیات مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهند. بعد از بررسی و آنالیز هم، در کنار شما هستند تا مشکلات خود را برطرف کنید.

خدمات سئو تنها خدمتی نیست که آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف ارائه می‌دهد بلکه خدمات دیگری مانند:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن