سئو مارکتینگ چیست (بازاریابی سئو)

سئو مارکتینگ چیست (بازاریابی سئو) و چگونه ما را به پول نزدیک می‌کند؟

متاسفانه من از علایق شما مخاطبان سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف خبر ندارم تا با ذکر یک مثال عنوان این مقاله را برای شما شرح بدهم؛ پس از یک مثال عام استفاده می‌کنم. شما فکر کنید که فردی به هر دلیلی مانند تصادف یا سهل‌انگار دست راست خود را دیگر ندارد در انجام امور روزانه راحت‌تر است یا شخصی که هر دو دست خود را دارد. این موضوع برای دست چپ‌هم صادق می‌باشد. همانطور که قدیمی‌ها به درستی گفته‌اند که: یک دست صدا ندارد. به نظرم در این مورد هم عقیده هستیم که داشتن دو دست بهتر از یک دست است. این مثال را برای این زدیم که می‌خواهیم در مورد دو بازوی دنیای دیجیتال (البته در حوزه وب) صحبت کنیم.

سئو مارکتینگ چیست بازاریابی سئو

سئو مارکتینگ چیست؟ (بازاریابی سئو) 

زمانی‌که حرف از درآمد از طریق سایت می‌شود ناخودآگاه ذهن افرادی که در این زمینه تجربه دارند سمت دو لغت کلیدی می‌رود یا همان دو بازوی فضای دنیای وب! اولین لغت سئو می‌باشد (seo به بهینه‌سازی سایت برای بهبود رتبه در موتورهای جستجو مانند گوگل از طریق تولید محتواهای گوناگون می‌گویند) که با استفاده از راه‌ها و روش‌هایی که دارد، که رعایت همه آن‌ها سخت و پرزحمت‌ می‌باشد. در نهایت شما نیاز به یک تیم متخصص خدمات سئو دارد (حالا بگذریم از اینکه خیلی‌ها حتی نمی‌دانند که سئو مارکتینگ چیست)؛ اگر می‌گوییم یک تیم خدمات سئو نیاز دارد برای این است که یک نفر هر چقدر هم که کاربلد باشد زمان کافی برای رعایت تمامی اصول سئو ندارد.

یکی از بزرگترین مزیت‌های سئو، ارگانیک بودن آن است؛ اما این ارگانیک بودن به چه معناست؟ ارگانیک بودن یعنی اینکه بدون هزینه، سایت شما جزو رتبه‌های برتر گوگل نمایش داده شود؛ البته این‌کار مستلزم تسلط بر تکنیک‌های فراوان سئو می‌باشد.

اگر به حوزه سئو و بهینه‌سازی سایت علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم در مورد سئو تکنیکال هم مطالبی را بخوانید زیرا این موضوع به مباحث فنی سایت می‌پردازد که از نظر موتورهای جست‌وجو مثل گوگل بسیار پر اهمیت می‌باشد.

تعریف دیجیتال مارکتینگ

معنای دیجیتال مارکتینگ از نامش پیداست. قسمت اول که نیاز به ترجمه ندارد و خود لغت در زبان فارسی بسیار مصطلح است، اما لغت دوم که marketing باشد در فارسی از لغت بازاریابی می‌آید. اگر بخواهیم به‌صورت تخصصی این لغت را در این کلمه ترجمه کنیم و از اصطلاح تبلیغاتی استفاده کنیم، خیلی راه دوری نرفته‌ایم. برای توصیف پیچیدگی دیجیتال مارکتینگ همین بس که سئو مارکتینگ زیرمجموعه‌ای از digital marketing است. گذشته از دانستن مفهوم لغات آن، این عبارت به فروش هر نوع کالا یا خدمات از طریق یک ابزار الکترونیکی دیجیتال مارکتینگ است. با توجه به پیچیدگی این مورد مشاوره دیجیتال مارکتینگ گرفتن از یک آژانس ثابت شده نمی‌تواند بی‌سود و حاصل باشد. راه‌اندازی کمپین‌های فروش، آنالیز رقبا و داده‌ها بخش اعظمی از این‌کار است.  

دیجیتال مارکتینگ

سئو و دیجیتال مارکتینگ

در این مقاله بیشتر از سئو مارکتینگ صحبت می‌کنیم؛ هرچند که دیجیتال مارکتینگ و سئو دو بازوی یک بدن برای موفق شدن است. برای اینکه با بازاریابی سئو بیشتر آشنا شویم در درجه اول نیاز داریم تا یک مورد را خوب درک کنیم. قبل از هرچیز پیشنهاد می‌کنیم به مقاله سئو چیست مراجعه کنید تا منظور از سئو یا بهینه سازی را درک کنید.

اصول سئو مارکتینگ چیست؟

اصول بازاریابی سئو هفت مرحله دارد که برای موفق شدن نیاز دارید یک‌به‌یک این مراحل را با دقت و کامل انجام دهید (البته اگر می‌خواهید نتیجه مطلوب بگیرید). 

    1-  لغات کلیدی محصول خودت را باید بشناسی

شاید کلیدی‌ترین نکته برای جواب سوال سئو مارکتینگ چیست همین عنوان باشد. شما بعد از شناسایی لغات کلیدی هدف، باید چگالی آن را هم در متن خود به‌درستی رعایت کنید. این عدد معمولا برای هر هزار لغت 1.5 درصد است. شما هر چقدر زمان برای پیدا کردن لغت کلیدی بگذارید مطمئن باشید که ضرر نمی‌کنید. برای جستجو لغات کلیدی مهمترین نکته قصد و نیت کاربران از سرچ کردن است. در واقع سئو مهمترین بخش سئو تولید محتوا است و مهمترین بخش تولید محتوا، پیدا کردن لغت کلیدی مناسب است.

    2- روی انتخاب کردن اولین چیزی که مخاطب می‌بیند وقت بگذارید

اگر متوجه منظور ما از اولین چیزی که مخاطب می‌بیند نیستید باید بگوییم منظور ما تایتل‌ها و متا دیسکریپسن‌ها هستند. اگر این دو گزینه را دست‌ کم بگیرید، در واقع چیزی از بحث بازاریابی سئو متوجه نشده‌‌اید. مخاطب سایت شما در اولین نگاه تشخیص می‌دهد که وارد سایت شما بشود یا نه؛ همین موضوع‌ هم به توضیحات متا و همچنین تایتل اهمیت دو چندان داده است. شما باید به‌قدری آن‌ها را جذاب انتخاب کنید که مخاطب نتواند کلیک نکرده از آن عبور کند.

    3- محتوای مناسب

در یک کلام کلا، سئو محتوا است (البته این وسط یک‌سری ریزه کاری‌هایی‌هم وجود دارد) زمانی که می‌گوییم محتوا، این کلمه به معنای کپی کردن یک عکس، فیلم یا متن حتی پادکست از یک سایت دیگر نیست؛ چون اگر با این‌کار پیش خود احساس زرنگی کرده‌اید و گوگل را دور زده‌اید باید بگوییم گوگل به مقدار قابل توجهی از شما یا هر فرد متقلب دیگری باهوش‌تر است (از بس بنده خدا آدم متقلب دیده?).

گوگل با ایجاد الگوریتم‌های زیادی که بعضا اسم‌های جالبی برای آن‌ها انتخاب می‌کند؛ اسم‌هایی مانند: الگوریتم پاندا و الگوریتم دزدان دریایی که کار و کاسبی کپی کارها را حسابی کساد کرده است، در صدد است که نگذارد هیچ سایتی از راه نادرست به رتیه‌های بالای گوگل دست پیدا کند. (یک نکته‌ هم خیلی کوتاه اشاره کنیم که کپی کردن یک مقوله جدا از کپی رایتینگ حساب می‌شود، کپی رایتینگ خود یک هنر است.) در مورد تمامی الگوریتم‌های گوگل همراه با جزئیات آن در مقاله‌ای جدا صحبت خواهیم کرد.

    4- از Structured Data ها استفاده کنید

برای درک درست از سئو مارکتینگ چیست شما نیاز به آشنایی با Structured Data ها دارید. به هر داده، متن، عکس، فیلم و … که باعث این شود تا مخاطبان راحت‌تر از سایت‌ شما بهره‌مند شوند که خوانایی بالایی‌ هم دارند Structured Data می‌گویند. این دسته از داده‌ها از آن‌جایی که برای مخاطب جذابیت بیشتری دارد، به‌راحتی در ذهن او می‌ماند و حتی اگر فروشی انجام نشود یک لید به‌دست آورده‌اید که ارزش بالایی دارد. داده‌ه‌های ساختاریافته شامل چه مواردی می‌شود؟ مواردی همچون اطلاعات مقاله، نام نویسنده، سوالات متداول، نقشه، آدرس، نمودار و جدول‌ها.

از Structured Data ها استفاده کنید

    5- اهداف و هزینه‌هایت را مشخص کن

بازاریابی سئو بدون هدف معنی ندارد و اگر برای این سوال جواب نداشته باشید در وسط راه گم می‌شوید؛ اگر خوش شانس باشید و در همان ابتدا از مسیر خارج نشوید. کلا هیچ مسیری بدون هدف به سرانجام نمی‌رسد. بعد از مشخص کردن هدف حالا باید بر اساس هدف هزینه‌ها را مشخص کنیم. شما برای این‌کار نیاز دارید تا قدرت تخمین زدن بالایی داشته باشید یا حداقل براساس تجربه، میزان هزینه‌ها را برای تبلیغات و بازاریابی سئو سایت خود تخمین بزنید. شما می‌توانید با این‌کار ابتدای مسیر سئو و دیجیتال مارکتینگ را با آگاهی از هزینه‌های پیش رو طی کنید.  

    6- دوستانت‌ را نزدیک نگه دار؛ دشمنات‌ را نزدیک‌تر!

این عنوان را به این گونه بیان کردم تا در نهایت نتیجه بگیرم چشم از رقیانتان برندارید و دائم در حال آنالیز آن‌ها باشید. (حالا این‌که رقیب دوست است یا دشمن خدا می‌دونه?) برای این‌که از سوال اصلی سئو مارکتینگ چیست دور نشویم بد نیست که این موضوع را بدانید که برای بهتر شدن سایت نیاز دارید تا رقبای خود در دو صفحه اول گوگل بررسی کنید و ببینید از چه استراتژی برای رسیدن به رتبه‌های بالای گوگل استفاده کرده‌اند. سعی کنید کارهای آن‌ها را بعد از شناسایی مسیر درست آنها، با چاشنی خلاقیت خود انجام دهید.

    7- از سئو گوگل مپ استفاده کن

قبل از این‌که در مورد استفاده از سئو گوگل مپ صحبت کنیم بهتر است، تکلیف معنی و مفهوم سئو گوگل مپ را مشخص کنیم. این مورد تکنیکی دیگر در راستای بازاریابی سئو است که سبب بهینه سازی رتبه شما در میان موتورهای جستجو مانند گوگل می‌شود و همچنین کسب و کارتان را در رتبه بالاتری در میان رقیبان هم‌حوزه فعالیت شما نشان می‌دهد.

مزایای سئو مارکتینگ چیست؟

تا این لحظه‌ اگر این مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید متوجه شده‌اید بازاریابی سئو (سئو مارکتینگ چیست) و چگونه می‌توان اصول marketing را پیاده‌سازی کرد. در این قسمت از مقاله می‌خواهیم در مورد مزایا سئو مارکتینگ صحبت کنیم تا هرچه بیشتر به اهمیت آن پی ببرید. همانطور که در بالا گفته دیجیتال مارکتینگ و سئو مثل دو بازوی یک بدن هستند که هر کدام جدا از دیگری برای موفقیت کافی نیستند. 

  • نکته اولی که می‌توان در مورد بازاریابی سئو گفت این است شما را به رتبه‌های بالای گوگل می‌رساند. رتبه بالای گوگل به شما ترافیک ورودی خوبی می‌دهد. ترافیک ورودی خوب به شما مشتریانی برای محصولات و خدمات می‌دهد؛ اما نکته جذاب ماجرا این جا است که آن مشتریان‌ هم به شما بابت چیزی که دریافت کرده‌اند پول پرداخت می‌کنند. 
  • از دیگر مزایا بازاریابی سئو هدایت شدن کاربران هدف شما از سمت سایت‌های دیگر به سایت شما می‌باشد که این اتفاق برای شما اعتبار ورودی خوبی را به ارمغان می‌آورد و شما می‌توانید از آن به عنوان برند سازی استفاده کنید. خودتان همهم می‌دانید زمانی که یک کسب و کار تبدیل به یک برند شود چه اتفاقی برایش می‌افتد.?
  • شاید در ذهنتان این‌گونه بگذرد که تنها هدفی که برای آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ وجود دارد فقط و فقط فروش است؛ اما اینطور نیست همانطور که در بالا اشاره کردیم هدف دیگری هم وجود دارد که آگاهی سازی از برند تازه راه افتاده است به گونه‌ای که برای موتور جستجو گوگل کاملا شناخته شده باشد. حالا با یک برند معروف میتوان هر کاری کرد!

 بعد از تمام تلاش‌های خود برای بهبود وضع SEO و Digital matketing خیال نکنید همه چیز تمام شده و شما به غایت اهداف خود رسیده‌اید. حالا شما تازه در مرحله شروع داستان هستید! شما مرحله جذب مشتری را با توجه به آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ سپری کرده‌اید و وارد مرحله حفظ و جذب چندباره مشتری خود شده‌اید. این مرحله نسبت از مرحله قبل به مراتب سخت‌تر است و معمولا نیازمند آفر یا پیشنهادهای گوناگون است. بازاریابی سئو این مرحه بسیار مهم است.

مزایا بازاریابی سئو 

ابزارهای سئو مارکتینگ چیست؟

تا زمانی که اتفاقی قابل اندازه‌گیری نباشد به هیچ‌وجه نمی‌توان در مورد نتایج آن صحبت کرد. در مورد بازاریابی سئو هم به همین صورت است. باید نتایج مثبت و منفی فعالیت‌های خود را که در جهت سئو سایت انجام داده‌اید ببینید؛ اما در این راستا ابزارهایی هم وجود دارد که به شما کمک می‌کند که نتایج را اندازه‌گیری کنید. اگر مشتاق دانستن این ابزارها هستید پس به مطالعه ادامه مقاله آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف ادامه دهید:

گوگل در این مورد به شدت هوای سئوکاران را دارد و ارائه دو ابزار کارآمد زندگی را برای آنان بهشت کرده است:

این دو ابزار گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول هستند؛ البته باز هم موارد دیگری وجود دارد اما این دو ابزار کارآمدترین آن‌ها هستند. در کنار گوگل شرکت‌های دیگری که برای بازاریابی سئو، ابزارهایی تولید کرده‌اند( مانند ahref) استفاده کردن از ابزارهایی مانند ahref برای مدت کوتاهی رایگان می‌باشد؛ البته با دسترسی محدود و رایگان بودن آن هم برای این است که ببیند آیا این برنامه می‌تواند برای شما مفید باشد یا خیر. شما با تهیه اکانت پرمیوم آن به تمامی امکانات آن دسترسی دارید. اگر تا به این لحظه متوجه نقش بازاریابی سئو یا همان سئو مارکتینگ چیست نشده‌اید یا این‌که شما را چگونه به اهدافی که در ذهن دارید می‌رساند باید بگوییم که:

1- محصولات و خدمات شما را نشان می‌دهد آن هم در اینترنتی که از سراسر کشور کاربر دارد.

2- باعث می‌شود که کاربران سایت با شما بیشتر تعامل داشته باشند.

با داشتن یک استراتژی بازاریابی سئوی اصولی می‌توانید کاری کنید که مخاطب هدف شما در میان سیل انبوه و گسترده فروشندگان اینترنتی و ارائه دهندگان خدمات دقیقا به صفحه محصول سایت شما هدایت شوند. شما می‌توانید با اصول بازاریابی سئو مشتری را دقیقا در همان مسیری که مد نظرتان است جلو ببرید تا به مرحله پرداخت برسد. این دقیقا هدف بازاریابی سئو سایت شماست. رعایت اصول سئو داخلی شما را می‌تواند به رتبه‌های بالا در گوگل برساند. اما اصول سئو داخلی دارای ریزه کاری‌های بسیاری است که ما در مقاله‌ای جداگانه به آن پرداخته‌ایم و در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم. مقالات منتشر شده و سایر اخبار حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو از صفحه بانوی هدف در instagram لیدی تارگت بازدید کنید. همچنین در صورت نیاز به هرگونه خدمات دیجیتال مارکتینگ می‌توانید روی تجربه متخصصان ما در  انجام خدمات سئو سایت شما، خدمات طراحی سایت برای کسب‌و‌کار شما، و همچنین خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ و  تبلیغات گوگل ادز و کلیکی حساب کنید.

نقش بازاریابی سئو در فروش اینترنتی 

سوالات متداول:

سئو مارکتینگ چیست؟

سئو مارکتینگ یکی از روش‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا له رتبه اول گوگل نزدیک شوید و سایت شما را ظرف مدت اندکی به جیاگاه‌هی برتر نزدیک می‌کند. بدون نیاز به پرداخت ریالی پول.

بازاریابی سئو چیست؟

یک فرآیند سه مرحله‌ای است که بر روی کیفیت، نفوذ و مورد اطمینان بودن تاکید می‌کند.

سئو مارکتینگ چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟

شاید بتوان بالای 40 مورد از مزایای سئو مارکتینگ نام برد. ولی همین یک مورد هم کفایت می‌کند که بدون هیچ هزینه‌ای شما به رتبه‌های بالای گوگل می‌رساند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن