Gray Hat SEO

سئو کلاه خاکستری چیست+ آیا سئو خاکستری کاربردی است؟

اگرشما وارد این مقاله شده‌اید که بدانید سئو کلاه خاکستری چیست پیشنهاد می‌کنم با ما همراه باشید. درباره سئو چیست و این‎که سئو سیاه و سئو سفید اطلاعاتی داری؛ حتما اطلاع دارید که سئوی کلاه خاکستری به معنای ترکیبی از هر دو روش است. تعریف سئو کاران از سوال سئو کلاه خاکستری چیست ، شاید سخت باشد؛ براساس تعریف جان اندرو متخصص سئو، سئو خاکستری چیزی مابین کلاه سیاه و سفید نمی باشد؛ بلکه قوانینی است که اگر گوگل متوجه آنها شود، سایت شما را جریمه می‌کند و فقط افرادی از این تکنیک‌ها ممکن است استفاده کنند که قانون را زیر پا می‌گذارند؛ اما در نظر خودشان نمی خواهند کارغیرقانونی کنند.

با دقت این مقاله آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف را مطالعه کنید که درک کنید دقیقا سئو کلاه خاکستری چیست ؟

 چرا کلاه خاکستری؟

دلیل این نامگذاری این است که در دهه1920 در فیلم‌های وسترن برای مشخص کردن تفاوت افراد شرور و قهرمان‌های داستان، قهرمانان همیشه کلاه سفید برسر داشتند وافراد شررور ضد قهرمان کلاه سیاه داشتند؛ این اصطلاحات در سئو هم به این معنا است،حال اگر از تکنیک‌های سئو خاکستری توسط افراد حرفه ای با احتیاط به کارگرفته شود، می‌تواند نتایج خیلی موثری به همراه داشته باشد. شاید فکرش را هم نمیکردید که جواب سوال سئو کلاه خاکستری چیست این‌قدر ساده باشد.

سئو خاکستری چیست

مهم‌ ترین تکنیک‌های سئو خاکستری کدامند؟

سئو کلاه خاکستری تکنیک‌ها واستراتژی‌های متفاوتی دارد که برخی از انها شامل مفاهیم زیرمی شود:

خرید دامنه

یکی از تکنیک‌های سئوکلاه خاکستری خرید دامنه های تکراری است؛ دامنه های منقضی شده بسیار زیادی وجود دارد که می توانید آنها را خریداری کنید؛ البته باید محتوای دامنه خریداری شده در گوگل با محتوای سایت شما مرتبط باشد و از طریق گوگل جریمه نشده باشد. بعد از بررسی موارد بالا کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود را پیدا کنید و به صفحات سایت خود لینک کنید؛ حتی می توانید محتوای جدید بنوسید و اضافه کنید.

تولید محتوای تکراری

شاید باورتان نشود که یکی از روش‌های استفاده از سئو کلاه خاکستری چیست ؟ یکی‌ از تکنیک‌های ساده برای سئو خاکستری تولید محتوای تکراری است ،یکی از روش های

  • یکی از روش های خوب تولید محتوای تکراری کپی،محتوا از سایت‌های دیگر و در یک دامنه قوی ارسال کردن، است. بعضی از زمان ها امکان دارد از محتوای سایت اصلی سبقت بگیرد.
  • شما می توانید برای سایت خود به راحتی از روی محتوای تکرار شده برای ذفعات زیاد استفاده کنید، و نسخه های متعددی  از متن را مورد استفاده قرار دهید. به این دلیل که  با استفاده از آنها بتوانید متن محتوای خود را بهینه کنید .
  • آن‌ها بدون اینکه متن را تایپ کنند کلمات کلیدی در سایت‌های مختلف را جستجو و بدون هیچ‌گونه تغییری کپی می‌کنند. به‌عنوان‌مثال باید گفت به‌جز نام شهر در هر صفحه محتوا تکراری نیز وجود دارد.

ساخت حساب در شبکه‌های اجتماعی مختلف

در این روش شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند فیسبوک ، اینستاگرام  ، توئیتر و  لینکدین. چند حساب جعلی بسازید و به عنوان فعالیت در شبکه های اجتماعی از طریق صفحه فرود لینک دهید.

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو کلاه خاکستری

خرید و فروش لینک

یکی از محبوب ترین استراتژی های سئو کلاه خاکستری،خرید و تجارت لینک است :

  1. شما می‌توانید لینک‌های مختلفی خریداری کنید و در مقاله ایندکس شده در گوگل قرار دهید
  2. خرید فرصت پست مهمان که دارای پیوند های مختلف در پیوست سایت شما است
  3. می توانید با سایرسایت های مرتبط با تجارت شما تبادل لینک کنید
  4. به ازای پیوند درسایت شخصی شما می‌توانید تجارت و یا خدمات محصول انجام دهید
  5. شما می‌توانید مطالب بیشتری به دلیل افزایش بازدید سایت خود عنوان کنید

ایجاد کامنت

شاید شما هم ابتدا با مواجه شدن سوال سئو کلاه خاکستری چیست این فکر به ذهنتان رسیده باشد که قطعا عمل شرورانه‌ای است. هنگامی که در پایان متن محتوای شما نظر سنجی قرار می‌گیرد کاربران نظرات خود را در پایان بعد از مطالعه مقاله در مورد محصول و یا خدمات شما بیان می‌کنند و شما می‌توانید خود را جای مشتریان قراردهید و نکات قوت محصول خود یا خدمات را در دربخش نظر سنجی به عنوان یک مشتری بیان کنید. شما می‌توانید برای اینکار را از اقوام و آشنایان خود کمک بگیرید و یا حتی کارمندان خود،این استراتژی در سئو خاکستری باید به شکل کاملا طبیعی انجام شود.

پنهان کردن از موتور های جستجوگر؟

این روش خاص که در برخی موارد توسط یکسری اشخاص خاص است که نتیجه موتورهای جستجوگر را تغیر می‌دهد. این یک عمل  بسیار خطرناک است و کاملا قوانین گوگل را نقض می‌کند

در سایت خود محتوای آپدیت شده قرار دهید

یکی از مهم‌ترین نکات برای سئو خاکستری ، بعد از دانستن اینکه سئو کلاه خاکستری چیست ، آپدیت مداوم محتوا است. به این معنی که  پس از گذشت زمان از هر محتوا هر چند وقت یکبار محتوا را آپدیت کنید. منظور از آپدیت محتوا  غنی سازی محتوا و تغییر تصاویر است. حال با فهمیدن این موضوع می‌توانید گام خیلی مهمی در راستای بهبود سایت انجام دهید.

راه حل چیست ؟

برای این کار باید شما یک کلمه کلیدی که در گوگل رتبه بالایی دارد را انتخاب کنید و در مورد آن کلمه محتوا تولید کنید. البته لازم نیست که در همان اول یک مقاله کامل و جامع و چند هزار کلمه ای را با دقت بنویسید، می‌توانید از مقالات کوتاه‌تر استفاده کنید. برای مثال تصور کنید که تصمیم دارید درباره تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری چیست مقاله‌ای بنویسید. شمار این تکنیک‌ها زیاد است، اما نیازی نخواهد بود که شما در همان ابتدا درباره همه تکنیک‌ها را بنویسید یا محتوای دیگر سایت ها را  کپی کنید. البته؛ نه کپی مطلق! بلکه محتواها را از سایت‌های دیگر جمع‌اوری کنید و با تغییر کلمات به محتوای خود اضافه کنید .

انتشار رپورتاژ آگهی

یکی ازبهترین روش های سئو کلاه خاکستری نوشتن رپرتاژاگهی است، این تکنیک بیشتر برای گرفتن بک لینک استفاده می شود، بیشتر برای گرفتن بک لینک از سایت‌های معتبر استفاده می‌شود و در همین حین خدمات شما را به شکل خبری به مشتریان معرفی می‌کند.

انتشار رپورتاژ آگهی

طراحی مجدد سایت

تااینجای مقاله متوجه شدید که سئو کلاه خاکستری چیست و اکنون قصد داریم یکی از ترفندهای سئوخاکستری را به شما معرفی کنیم. این روش، طراحی مجدد سایت است که می‌توانید ازکدها و دستورات را تغییر دهید و این تغییرات باعث می‌شود گوگل محتوای سایت شما را  محتوای جدید بشناسد.

بک لینک سازی

یکی از تکنیک های مهم برای سئو کلاه سیاه ایجاد بک لینک‌های قوی از فروم ها و کامنت ها است. در سئو کلاه خاکستری شما در فروم هایی مثل Moneysavingexpert.com به دنبال موضوعاتی که با سایت شما  همخوانی داشته باشد، بگردید و به سوالات موجود پاسخ هایی بدهید که درآن بک لینکی به سایت خودتان هم موجود باشد. برای انجام این کار در فروم های فارسی زبان می توانید در موتور جستجوی گوگل برای فروم مرتبط با موضوع سایت خود سرچ کنید.

استفاده از دکمه اشتراک گذاری برای سایت

این تکنیک را در نوع دیگری از  سئو یعنی کلاه سفید هم مشاهده خواهد کرد. قرار دادن دکمه اشتراک گذاری برای مطالب موجود در سایت برای شبکه های اجتماعی می تواند به سادگی بر میزان لینک های شما در شبکه های اجتماعی اضافه کند. اضافه کردن دکمه های + برای گوگل و یا دکمه Like برای برنامه فیسبوک و تویتر در پست ها هم یکی از تکنیک های سئو کلاه خاکستری محسوب می‌شود که با تکنیک های سئو کلاه سفید اشتراک دارند.

اخاذی کردن از سایت های رقبا

در این روش از سئو  کلاه خاکستری در سایت صفحات که برای رقبا ایجاد می کنید و آنها را تبلیغ می کنید. و بعد از اینکه این صفحات رتبه گرفتند به شرکت های رقبا پیام دهید که برای لینک شدن این صفحات به سایت هایشان می‌توانند هزینه‌ای را پرداخت کنند.  این تکنیک معمولا جزء تکنیک هایی  برای سئو کلاه سیاه هم محسوب می شود. یک روش سوء استفاده از این تکنیک  این است که شما می توانید در یک دامنه متفاوت به تمام رقیب‌ها لینک دهید و سپس به موتور جستجو گوگل گزارش کاملی ارائه دهید  که سایت های رقبایتان لینک می‌خرند.

از مجلات آنلاین لینک خریداری کنید

مجلات آنلاین به کاربران گوگل این امکان را  می دهند که با پرداخت هزینه‌ای دیگر لینک های تبلیغاتی را اصلا نبینند. اما بازهم میزان کاربرانی که تبلیغات این سایت ها را می‌بینند زیاد است. خرید بک لینک از سایت‌ها  جزء تکنیک های  سئو کلاه سیاه محسوب می‌شود. سئو کاران حوزه کلاه خاکستری به جای  پرداخت هزینه برای خرید تعداد زیادی بک لینک فقط تعداد کمی بک لینک از سایت های بسیار متعبر خریداری می‌کنند.

تولید اخبار در سایت

سایت های خبری به ندرت به منبعی واقعی و حقیقی اشاره می کنند. پس می توان به راحتی با کمی تغییر اخبار، آنها را در سایت خود منتشر کنید. اخباری مثل گسل ها و زمین لرزه در حال حاضر در  کشور عزیزمان ایران بسیار پر مخاطب و محبوب است و به راحتی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.

لینک از خیریه های معتبر

اگر می خواهید لینک رایگان و با کیفیتی دریافت کنید. یکی از تکنیک های مهم در سئو کلاه خاکستری برای دریافت این لینک ها این است که یک دکمه پرداخت به یک موسسه خیریه در سایت خود اختصاص می‌دهید. سپس از موسسه خیریه می‌خواهند که در سایت شان برای تایید به سایت شما یک لینک بدهند

با این تکنیک حالا شما لینکی دارید که  موتور قدرتمند گوگل به آن امتیاز منفی نخواد داد.

تکنیک و استراتژی های  سئو خاکستری یا کلاه خاکستری چه اهمیتی دارد ؟

سئو خاکستری یکی از روش های خاصی است و مشکوک برای افزایش بازدید و رتبه سایت شما است و به دلیل آنکه بازخورد خوبی دارد . باعث بهبود سایت شما می‌شود و نکته قابل توجه این است که  شرکت گوگل هیچ‌کدام از تکنیک های سئو خاکستری ممنوع نکرده است و شما از طریق این تکنیک ها می‌توانید به راحتی استفاده کنید .به هیچ‌ وجه به شما توصیه نمی‌کنیم که بدون دانش از این تکنیک‌ها استفاده کنید، زیرا با استفاده از این تکنیک‌ها، خطر بزرگی شما را تهدید خواهد کرد. از طرفی اگر تکنیک‌های معرفی شده را به درستی انجام دهید، می‌توانید رتبه عالی را به‌دست آورید  اما بهترین راه این است که کار را به متخصص بسپارید که ما در این موضوع به شما کمک می‌کنیم.

سئو کلاه خاکستری چه تفاوتی با سئو کلاه سیاه و کلاه سفید دارد ؟

می‌توان گفت از نظر عملکرد شباهت هایی مابین سئو کلاه خاکستری با سئو کلاه سفید و کلاه سیاه دارد شباهت آن با سئو کلاه سیاه این است که هردوی آنها از تکنیک های غیر اصولی و غیرقانونی استفاده می‌کنند و مهم ترین تفاوت های آنها را  در ریسک پذیری است. شباهت آن با کلاه سفید این است که  از نظر تکنیک بعضی تکنیک ها قانونی است و حتی اگر با احتیاط انجام شوند هردو مشکل قانونی و یا جریمه نخواهند داشت .در سئو گری هت ( Gray Hat SEO ) شما مجبور به قبول کردن ریسک هستید اما سئو کلاه سفید نیاز به قبول کردن ریسک ندارید . ممکن است باعث جریمه سایت شما شود در صورتی که سئو کلاه سفید ۱۰۰% امن است اما تاثیرگذاری کمتری دارد.

 

سئو کلاه خاکستری چه تفاوتی با سئو کلاه سیاه و کلاه سفید دارد ؟

 

الگوریتم گوگل غیب نمیداند!  

موضوع این پاراگراف این است گوگل به این راحتی هم نمی‌تواند تشخیص‌ دهد که متن یا محتوای شما کپی است ، به راحتی می‌توانید با خرید لینک معتبر ازنظر گوگل پنهان بمانید، مسلما گوگل برای این که بفهمد که بک لینک طبیعی هست یا خریداری شده، از یک سری ترفندها در الگوریتم خود استفاده می‌کند. برخی از این ترفندها شناخته شده‌اند! و می‌توانید آن‌ها را در نظر داشته باشید تا اجازه ندهید که گوگل چنین تصوری کند که در حال تخلف کردن هستید.

لینک‌های charity

دراین لینک ها شما با اهدا کردن مبلغی در سایت ها خیریه معتبر و شناخته شده به عنوان کمک مالی در سایت خود مطلبی بنویسد و به سایت آنها لینک دهید. یکی از دیگر راه‌ها در سئو کلاه خاکستری این است که شما با پرداخت هزینه به کسانی که حاضر هستند در سایت شما  مقالات انتقادی بنویسند .

نکات سئو خاکستری

در سئو کلاه خاکستری، پاک شدن لینک‌ها هنگامی که شما در یک سایت یک لینک قرار می‌دهید و پس از گذشت زمان چندین بار به شکل ناگهانی لینک ها پاک می‌شوند گوگل فکر می‌کند که شما این لینک ها را خریداری کرده‌اید این به این معنا است که مراقب پاک نشدن لینک‌ها باشید. اختصاص لینک یک بلاگ یا حتی سایت زمانی که دسته‌ای مشخص از یک بلاگ و فقط به شما لینک میدهد. گوگل به این موضوع شک می‌کند که شما این وبلاگ‌ها راه‌اندازی کرده‌اید و پس اگر بلاکینگ می‌کنید حتما از این بلاگ‌ها به خود لینک دهید. لینک‌سازی ناگهانی که مثلا در این هفته 200 لینک خریداری می‌کنید  و بعد از ان به مدت یک‌ماه یا دوماه هیچ خبری از لینک نیست این احتما را بدهید که شما ایندکس شده‌اید.

  ip های یکسان در سایت ( از یک سایت ) 

هنگامی که ip های یکسان در سایت شما زیاد باشد، قطعا ثمربخش نخواهد بود و نتیجه این اتفاق بسیار مشخص است. فرض کنید  90% از  بک لینک‌های شما از یک سایت می‌اید و پس از مدتی قطع شود. الگوریتم گوگل تشخیص میدهد،که شما این لینک ها را خریداری کرده‌اید و رتبه سایت شما را پایین می‌اورد یا اگر ایندکس شده‌اید نیز به همین دلیل است.

اکنون که کاملا درک کردید سئو کلاه خاکستری چیست و چه کاربردی دارد، شما را به قسمت‌های پایانی از مقاله سئو کلاه خاکستری چیست در وبلاگ آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف دعوت می‌کنم.

 

ip های یکسان در سایت

مثالی مختصر از سئو های کلاه سفید و کلاه سیاه ، سئو کلاه خاکستری

تولیدکردن محتوا یکی از راه‌های سئو کلاه سفید است، در این راهکار با توجه به علم دانش قبلی و البته مطالعه باید یک محتوا اثر بخش و مفید خلق می‌کنید. در مقابل توضیحات بالا شما می‌توانید به جای تولید کردن محتوا، محتوای سایت رقیب خودتان را استفاده کنید و در سایت خودتان قرار دهید اما چند سالی است که گوگل توانایی تشخیص سئو کلاه سیاه را دارد. اما نگران نباشید ما در مقاله سئو کلاه خاکستری چیست به شما توضیح خواهیم داد.

ترفند مخفی استفاده از سئو کلاه خاکستری چیست

شما می‌توانید شما به جای تولید کردن محتوای پرهزینه و زمانبر از محتوای رقیب خود استفاده کنید به محتوای یک یا چند رقیب را بخوانید و آنها را با زبانی دیگر، با کلمات متفاوت بازنویسی کنید با این کار گوگل متوجه این کار شما نمی‌شود و سایت شما سریع‌تر در صفحات گوگل رشد می‌کند.

آیا سئو کلاه خاکستری مفید است یا برای رتبه سایت خطر ناک نیست؟

آیا سئو خاکستری می‌تواند مفید باشد؟ باید گفت بله! استفاده از سئوی کلاه خاکستری به روش صحیح و اصولی ایرادی ندارد.  سئوی خاکستری زمانی می‌تواند مفید باشد که توسط یک متخصص انجام شود Grey Hat SEO انجام شود. معمولا استفاده از تکنیک های سئو خاکستری توسط برخی از سئوکاران توصیه نمی شود؛ البته باید گفت که اصل سئو خاکستری دور زدن و یک نوع تقلب است. همچنان احتمال جریمه و مجازات توسط الگوریتم گوگل است . درحقیقت امروزه سئو خاکستری بسیار استفاده می‌شود و در بین وب‌مستران بسیار رایج و  پرطرفدار بوده است و همواره توسط کارشناسان ما گفته شده است.

چگونه از این نوع سئو به نفع خودمان استفاده کنیم ؟

توجه داشته باشید که استفاده از سئو سفید بهترین راه برای افزایش رتبه سئو سایت شما است. به عنوان مثال می‌توانیم مبحث بک لینک را مطرح کنیم. این راهکارها توسط سئوکاران حرفه ای  انجام شود تا خدایی ناکرده برای سرمایه و زحمات شما مشکلی پیش نیاید.  شما می‌توانید با شماره تماس های زیر صفحه با کارشنان متخصص ما برای  مشاوره درباره خدمات سئو در ارتباط باشید.

جمع بندی

اگر قصد استفاده از سئوی کلاه خاکستری را دارید تا در هزینه و زمان صرفه جویی کنید پس این گزینه پیشنهاد مناسبی برای شماست. پیشنهاد ما سپردن این کار به یک متخصص است. شما میتوانید با کمترین ریسک،بهترین نتیجه رابگیرید. همچنین برای مشاوره و اطلاعات بیشتر می‌توانید باهمکاران ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف تماس بگیرید تا در سریعترین زمان ممکن در جایگاه های نخست گوگل قرار بگیرید. سئو و تولید محتوا سئو کلاه خاکستری یکی از به صرفه ترین‌ها از استراتژی‌ های سئو است. شما در صورت تمایل می‌توانید برای ارتباط بیشتر با کارشناسان ما درآژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف تماس بگیرید.

پیشنهاد می‌کنیم اینستاگرام مجموعه را دنبال کنید تا از جدیدترین اطلاعات روز و تخفیف‌ها آگاه شوید.

سئوالات کلیدی سئو کلاه خاکستری چیست ؟

سئو کلاه سفید چیست ؟

سئوکلاه‌ سفید به مجموعه تکنیک می گویند که مطابقت دارد با قوانین گوگل .

تفاوت سئو کلا سیاه با کلاه خاکستری چیست ؟

در سئو کلاه خاکستری باید ریسک را بپذیرید و ریسک بیشتری نسبت به سئو کلاه سفید می پذیرید. اگر سئو کلاه سفید 100% ایمن است، سئو کلاه خاکستری می تواند سایت شما را جریمه کند، اما اگر می خواهید در سئو کلاه خاکستری موثر باشید، باید ریسک را بپذیرید و ریسک بیشتری نسبت به سئو کلاه سفید بپذیرید.

سئو کلاه خاکستری چیست ؟

سئو کلاه خاکستری به خدماتی اطلاق می شود که برای سئو وب سایت انجام می شود. این فعالیت‌ها گاهی اوقات برخلاف خط‌مشی‌ها و قوانین Google هستند. اما ما کار می کنیم تا گوگل ما را مجازات نکند.

آیا سئو کلاه خاکستری هم منجر به جریمه شدن توسط گوگل می‌شود؟

به طور کلی اگر با دقت و کیفیت انجام شود دارای جریمه نیست و فقط سئو کلاه خاکستری ادارای جریمه است .

چقدر ریسک انجام سئو کلاه خاکستری بالا است؟

اگر سئو کلاه خاکستری توسط فرد غیر حرفه ای انجام شود ریسک جریمه شدن بالا است .

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن