جی دی ان چیست

gdn چیست؟ مزایای استفاده از gdn چیست؟

GDN چیست ؟ در دنیای تجارت امروز، برقراری ارتباط خوب با مردم نقش مهم و حیاتی در موفقیت کسب و کار شما دارد. اولین قدم برای برقراری ارتباط موثر، استفاده از کانال های ارتباطی مناسب است. یکی از این کانال ها وب سایت است که امروزه مورد استقبال سرمایه گذاران و عموم مردم قرار گرفته است. باید توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین مواردی که می تواند یک برند را به میزان قابل توجهی در رقابت با شرکت های مشابه موفق تر کند، GDN چیست  یا  تبلیغات بنری گوگل ادوردز  تبلیغات موثر و واکنش گرا است. به عبارت دیگر، تبلیغات جز جدایی ناپذیر کسب و کار آنلاین است.

همراه ما در وبلاگ بانوی هدف تا پایان باشید ، برای اطلاع بیشتر از مبحث مقاله GDN چیست تا انتهای مقاله همراه ما باشید

عواملی که بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد

 

GDN چیست ؟ می دانید که بازاریابی هدفمند و هدفمند می تواند به طور موثر محصولات، خدمات یا خدمات شما را به بازار شما ارتقا دهد. دستیابی به بازار مناسب می تواند مشتریان بیشتری را به سمت وب سایت شما سوق دهد و آنها را به مشتریان و مشتریان وفادار تبدیل کند. GDN مخفف Google Display Network، یکی از محبوب ترین و موثرترین شبکه های تبلیغاتی است. در طی این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم کهGDN چیست  یا تبلیغات بنری گوگل ادوردز به چه معناست و شما را با ویژگی های مختلف آن آشنا کنیم. در توسعه این مقاله که GDN را توضیح می دهد، با ما همراه باشید.

برای اطلاع بیشتر از دنیای دیجیتال مارکتینگ می‌توانید ، سایر مقاله های مرتبط در وبلاگ بانوی هدف مطالعه بفرمایید،  برای اطلاع بیشتر از مبحث GDN چیست تا انتهای مقاله همراه ما باشید

GDN چیست؟

شبکه نمایش گوگل به عنوان مخفف GDN نامیده می شود. در سال 2003، گوگل شبکه تبلیغات نمایشی را معرفی کرد. GDN یا  تبلیغات بنری گوگل ادوردز زیرمجموعه ای از گوگل ادوردز است و شکلی از تبلیغات کلیکی بصری است.  برای اطلاع بیشتر از دنیای دیجیتال مارکتینگ می‌توانید ، سایر مقاله های مرتبط در وبلاگ بانوی هدف مطالعه بفرمایید

تبلیغات GDN در قالب بنرهای تصویری و متنی را می توان در سایت های مختلف قرار داد و کمک بزرگی برای رشد و کسب درآمد بیشتر کسب و کارهای آنلاین است. همه شرکت هایی که تبلیغات پولی اجرا می کنند می توانند از شبکه نمایش گوگل استفاده کنند. از آنجایی که رقابت برای حضور در صفحه اول گوگل بسیار شدید است، اکثر مشاغل کوچک ترجیح می دهند از شبکه نمایش برای تبلیغات گوگل استفاده کنند زیرا از نظر هزینه و جذب کاربر با کیفیت ارزان تر است.

مقاله مرتبط: وظایف دیجیتال مارکتر

شبکه نمایش گوگل

 

 

تفاوت بین شبکه جستجوی گوگل و شبکه نمایش تبلیغات گوگل

گوگل دو شبکه تبلیغاتی دارد: Display Ad Network و Search Network که صاحبان مشاغل می توانند از آن برای افزایش بازدید سایت خود استفاده کنند. اما تفاوت این دو روش چیست و کدام یک بهتر است؟

در مقاله GDN چیست اثربخشی تبلیغات جستجو زمانی است که کاربران کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما یا محتوای وب سایت شما را جستجو می کنند. آنها وب سایت شما را در صفحه اول جستجوی گوگل در میان بالاترین سایت ها خواهند دید.

تبلیغات بنری گوگل ادوردز هنگامی که کاربر برای خواندن محتوا یا خرید یک محصول از یک وب سایت بازدید می کند و در عین حال تبلیغ شما را در گوشه یا کنار تصویر می بیند، ویژگی دارد. بنابراین شبکه نمایش گوگل تبلیغ شما را در انواع وب سایت ها قرار می دهد و برای کاربران کلیک می کند تا به وب سایت شما بروند.

یکی دیگر از تفاوت های شبکه جستجوی گوگل و شبکه نمایش، هزینه آن است. مطالعات نشان داده است که میانگین نرخ کلیک (CTR) مدل تبلیغات جستجوی گوگل نزدیک به 2 درصد است در حالی که تبلیغات شبکه نمایش گوگل کمتر از نیم درصد است. فضای دیجیتال درصد نتایج بسیار خوبی دارد. البته باید در نظر داشته باشید که هزینه تبلیغات در شبکه نمایش گوگل 0.58 دلار و در جستجوی گوگل 2.32 دلار است.  برای اطلاع بیشتر از دنیای دیجیتال مارکتینگ می‌توانید ، سایر مقاله های مرتبط در وبلاگ بانوی هدف مطالعه بفرمایید

 

بنابراین، کسب و کارهایی که به تازگی شروع به کار کرده اند یا محصولات ارزان قیمتی را برای فروش ارائه می دهند، باید از شبکه نمایش گوگل برای تبلیغات خود استفاده کنند. زیرا روشی مناسب و سودآور برای تبلیغات است و در کنار آن مخاطبانی که از این طریق وارد سایت شما می شوند از اقشار مختلف بوده و با مشارکت این کاربران می توان انتظار فروش بیشتری را داشت.

مقاله مرتبط: وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ

انواع تبلیغات در شبکه نمایش گوگل

GDN چیست یا  تبلیغات بنری گوگل ادوردز خیلی ها فکر می کنند که شبکه نمایش گوگل فقط به صورت تبلیغات تصویری است، اما اینطور نیست و می توانید از انواع مختلف آن استفاده کنید.

تبلیغات متنی: همانطور که از نام آن پیداست، این نوع تبلیغات مبتنی بر متن هستند و از تصاویر استفاده نمی کنند، بلکه پیام خود را به صورت متنی نمایش می دهید.

تبلیغات تصویری: این نوع تبلیغات بر اساس تصاویر متحرک است. به عبارت دیگر، یک تصویر کل فضای تبلیغات را پر می کند. توجه داشته باشید که در تبلیغات نمایشی گوگل، حجم هر تصویر نباید بیشتر از 150 کیلوبایت باشد و باید در یکی از فرمت های Gif, Jpg, png, swf باشد.

تبلیغات متحرک: در این نوع تبلیغات از انواع انیمیشن ها و گیف ها استفاده می شود.

تبلیغات در کنار ویدیوها: از آنجایی که یوتیوب بخشی از شبکه نمایش گوگل است، می توانید تبلیغ خود را در کنار ویدیوها در YouTube قرار دهید. آژاهنس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف با ارائه تخصصی ترین خدمات گوگل ادز شما را با کم ترین هزینه به بیشتری میزان فروش می‌رساند.

شبکه جستجو یا (search network) چیست؟

GDN چیست ؟ شبکه جستجوی گوگل به شما این امکان را می دهد که تبلیغات خود را در موتور جستجوی گوگل برای کاربران نمایش دهید. حتما می دانید که تبلیغات گوگل بازخورد بالا و موثری دارند. نمایش تبلیغ شما در این بخش به معنای برقراری ارتباط با جستجوگران با استفاده از کلمات کلیدی تبلیغات بنری گوگل ادوردز و عبارات خاص است. این کاربران مخاطب هدفی هستند که می توانند فروش شما را افزایش دهند. شبکه جستجو به شما این امکان را می دهد که وقتی کاربر چیزی را با استفاده از کلمات کلیدی جستجو می کند، وب سایت خود را در بخش اصلی نتایج نمایش دهید.

 

شبکه جستجو یا (search network) چیست؟

 

google display network)gdn) چیست؟

از طرف دیگر، نحوه کار GDN چیست کمی متفاوت و افراطی است. این تبلیغات شما را به وب سایت هایی که با دقت انتخاب شده اند پیوند می دهند. وضعیتی که در آن کاربر ممکن است هنگام خرید، مرور یا خواندن محتوا، تبلیغی را ببیند. در مقاله راهکارهای افزایش ورودی گوگل ما کلیدی ترین نکات را برای فروش بیشتر شما آموزش داده‌ایم پس حتما بخوانید.

همچنین به جای استفاده از تبلیغات متنی ساده و بعضاً بی اثر، از تبلیغات تصویری جذاب استفاده می کند. جالب است بدانید که 90 درصد از کل اطلاعات پردازش شده توسط مغز، داده های تصویری و دیداری است. در نتیجه این روش اثرات زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت.

 

google display network)gdn) چیست؟

 

بازاریابی مجدد مزیت اصلی شبکه نمایش گوگل است

به طور کلی دو راه برای هدف قرار دادن افراد در Google Display Network( مقاله GDN چیست )  وجود دارد:

  1. بازدیدکنندگان جدیدی را هدف قرار دهید که قبلاً هرگز از وب سایت شما بازدید نکرده اند.
  2. مشتریان بالقوه ای را هدف قرار دهید که قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند اما خریدی انجام نداده اند.

در مورد اول که یک مورد کلی است و همه نوع افراد را در بر می گیرد، اما در حالت دوم بازاریابی مجدد هدفمندتر است و احتمال تاثیرگذاری بیشتری دارد زیرا افرادی را که به برند شما علاقه مند هستند هدف قرار می دهد.

 

به همین دلیل، شبکه نمایش گوگل از کوکی های وب سایت برای شناسایی و هدف قرار دادن مشتریان بالقوه و نمایش تبلیغات به آنها استفاده می کند. مشتریان بالقوه برای بازیافت می توانند به شرح زیر باشند:

  • بازدیدکنندگان عمومی سایت
  • کاربرانی که فرم را تکمیل کرده اند
  • کاربرانی که محتوا را دانلود می کنند
  • کاربرانی که از محصولات بازدید کردند
  • کاربرانی که چند دقیقه ای در سایت حضور دارند و حتی خریدی هم انجام نداده اند

با این حال، هر شرکت بسته به شرایط خود یکی از این دو نوع بازاریابی را ترجیح می دهد. معمولا شرکت هایی که در مرحله آگاهی از برند یا آگاهی از برند هستند از حالت 1 استفاده می کنند و شرکت هایی که هدف اصلی آنها فروش حالت 2 است.

اگرچه مزیت اصلی Google Display Network بازاریابی مجدد است، اما مزایای دیگری نیز دارد از جمله: هزینه کمتر به ازای هر کلیک، تنوع مخاطب بیشتر، جذابیت بیشتر تبلیغات بصری و ….

مقاله مرتبط: آموزش سئو ووکامرس

مکان های تبلیغاتی gdn چیست و چگونه انتخاب می شوند؟

GDN چیست ؟ همانطور که قبلا ذکر شد، GDN بیش از 2 میلیون وب سایت را پوشش می دهد. اما این بدان معنا نیست که تبلیغ شما در تمام آن وب سایت ها نمایش داده می شود. در واقع GDN وب سایت های تحت پوشش را به چند بخش تقسیم کرده است.

این دسته شامل سایت های گوگل مانند یوتیوب، بلاگر و دیگران می شود. سایت های شریک Google مانند AdSense که صاحبان وب می توانند به آنها بپیوندند و برای مشارکت ثبت نام کنند. در نهایت، وب سایت هایی وجود دارند که در DoubleClick Ad Exchange، یک بازار تبلیغات آنلاین، شرکت می کنند.

تبلیغات GDN در کجا قرار دارند؟

GDN چیست ؟ می دانید که بازاریابی هدفمند و هدفمند می تواند به طور موثر محصولات، خدمات یا خدمات شما را به بازار شما ارتقا دهدمی توانید تبلیغات Google Display Network را در همه این گروه ها منتشر کنید. اما مسلماً این موضوع ممکن است سرمایه شما را برنگرداند و مشتریان زیادی را به وب سایت شما وارد نکند. توصیه می‌کنیم هنگام انتخاب وب‌سایت‌ها و انتخاب سایت‌هایی که در مسیری مشابه شما و عملکردتان هستند برای انتشار آگهی‌هایتان عملی‌تر عمل کنید.

برای انجام درست آن، موارد زیر را به خاطر بسپارید:

دامنه ها را به صورت دستی انتخاب کنید.

GDN چیست ؟ این ویژگی به نام “مکان های مدیریت شده” به شما این امکان را می دهد که وب سایت ها، بازی ها، ویدیوها و وب سایت های موبایل را برای انتشار تبلیغات خود انتخاب کنید.

اگر نیازها و مشکلات کاربران و مخاطبان هدف را به خوبی بشناسید، این قابلیت می تواند برای شما مفید باشد. با انتخاب خود دامنه ها، می توانید پول خود را صرف نمایش در وب سایت هایی کنید که می توانید مطمئن شوید که مخاطبان هدف شما در آنجا هستند.

به عنوان مثال، اگر می دانید که مخاطبان هدف شما وبلاگ خاصی را دنبال می کنند یا از محصول خاصی استفاده می کنند، تبلیغات خود را در آن سایت ها منتشر کنید. به این ترتیب مطمئن می شوید که آگهی شما توسط افراد مناسب دیده می شود در ادامه با مقاله GDN چیست در مورد نحوه استفاده از GDN همراه باشید

آیا با مفهوم دامنه آشنایی دارید؟ آیا از اهمیت دامنه ها آگاه هستید؟ آیا مواد تشکیل دهنده آن را می دانید؟ اگر نمی توانید به این سوالات پاسخ صحیح دهید، توصیه می کنیم ابتدا مقاله نام دامنه چیست را مطالعه کرده و سپس این مقاله را ادامه دهید.

یک دامنه را به صورت دستی انتخاب کنید

انتخاب سایت منتشر شده توسط گوگل

به جای انتخاب نام دامنه به صورت دستی، می توانید به Google Adwords اجازه دهید مکان مناسبی را برای قرار دادن تبلیغ شما انتخاب کند. برای این کار کافی است شما کلمات کلیدی و موضوعات خاص مرتبط با تبلیغات را انتخاب کنید. پس از آن گوگل ادوردز به راحتی بهترین سایت ها را برای شما انتخاب می کند.

نکته ای که باید در نظر داشت این است که استفاده از این مسیر تبلیغاتی نیاز به نظارت و بررسی بیشتری دارد. اگر می خواهید بهترین نتیجه را بگیرید، باید نتایج این تبلیغات را به طور منظم بررسی کنید.

انتخاب مخاطب هدف مناسب در شبکه نمایش گوگل

در این بخش از مقاله GDN چیست، هدف ما این است که به شما کمک کنیم مخاطب هدف خود را به درستی انتخاب کنید. آیا پاسخ صحیح این سوالات را می دانید؟ قصد دارید تبلیغات GDN یا Google Display Network خود را به چه کسانی نشان دهید؟ با نمایش این تبلیغات قصد دارید کدام کاربران را جذب کسب و کار خود کنید؟ با هدف گذاری دقیق شبکه، می توانید محتوا و اهداف کمپین خود را به مخاطبان مناسب نشان دهید. یکی از مزایای GDN این است که می تواند به شما کمک کند مخاطبان ایمیل خود را با دقت بیشتری هدف قرار دهید.

در زیر چند روش رایج برای انتخاب مخاطب هدف GDN مناسب آورده شده است.

 

انتخاب مخاطب هدف مناسب در شبکه نمایش گوگل

 

علاقه عمومی به هدف گذاری gdn

می‌توانید کاربرانی را که Google مخاطبین علاقه‌مند می‌خواند دنبال کنید. می‌توانید آن دسته از کاربرانی را که برندها، سایت‌ها و محصولات و خدمات مشابه کسب‌وکار شما را دنبال می‌کنند، هدف قرار دهید.

منافع عمومی

ویژگی تماشاگر

شما به راحتی می توانید سن، جنسیت، وضعیت تاهل، موقعیت جغرافیایی، دستگاه و موارد دیگر را انتخاب کنید. به عبارت دیگر، شما می توانید ویژگی های مورد نظر خود را انتخاب کنید و راحت ترین و بهترین گزینه را دریافت کنید.

تابع مخاطب به gdn . برای شناسایی

به لطف وجود کوکی‌ها، شبکه نمایش Google می‌تواند تعیین کند که کدام کاربر از کدام صفحات بازدید کرده، فرم خاصی را پر کرده، محصولی را خریداری کرده، از کارت اعتباری یا هر فعالیت کوچکی که در یک وب‌سایت انجام شده است استفاده کرده است.

بازگشت بینندگان قبلی

در مقاله GDN چیست با استفاده از یک استراتژی هوشمند می توانید مشتریان فعلی خود را که از خدمات شما راضی هستند هدف قرار دهید. این روش یکی از قدیمی ترین و موفق ترین استراتژی های تبلیغات آنلاین است.

GDN همچنین شامل ابزارهای تحلیلی و گزارشی است. بنابراین می توانید به راحتی و به طور مداوم پیشرفت کمپین خود را زیر نظر داشته باشید. این به شما کمک می کند تا هر گونه خطا در تبلیغ خود را شناسایی کرده و در صورت لزوم آنها را اصلاح کنید. هرچه بیشتر تحلیل کنید، موفقیت کمپین های خود را تضمین می کنید.

برای کسانی که می خواهند تجارت خود را رشد دهند و به مخاطبان بیشتری دست یابند، شبکه نمایش گوگل یک راه حل عالی و منحصر به فرد است. اطمینان حاصل کنید که تبلیغات خود را به کاربران مناسب نشان می دهید تا در نهایت بتوانید بیشترین بهره را از تبلیغات خود ببرید.

مقاله مرتبط: اموزش ساخت گوگل ادسنس

بنر گوگل بر چه اساس است؟

تبلیغات بنری گوگل

بر اساس وب سایت: یکی از استراتژی های تبلیغات تصویری گوگل، مکان یابی است که دقیقا مشخص می کند تبلیغ شما در کدام وب سایت ظاهر شود. اگر رشته خاصی را دنبال می کنید، می توانید وب سایت هایی را انتخاب کنید که ارتباط نزدیک تری با صنعت شما دارند.

 

مبتنی بر کلمه کلیدی: روش مبتنی بر کلمه کلیدی هدف‌گذاری متنی، محبوب‌ترین و رایج‌ترین روش تبلیغات در شبکه نمایش گوگل است. در این روش می توانید از کلیدواژه هایی که می خواهید جستجو کنید استفاده کنید، در این صورت تبلیغ شما به صورت خودکار در وب سایتی که از آن کلمات کلیدی استفاده شده نمایش داده می شود. در این صورت می توانید بین 5 تا 20 کلمه یا جملات کوتاه را به عنوان کلیدواژه قرار دهید تا تبلیغ شما بر اساس آن کلیدواژه ها به مخاطبان نمایش داده شود. علاوه بر این، باید به طور مداوم کلمات کلیدی مرتبط را در سایتی که تبلیغات شما در آن اجرا می شود، به عنوان مثال در یوتیوب یا … رصد کنید تا ذهنیت مخاطب را بهتر درک کنید.

 

بر اساس موضوع: دفعه بعد بر اساس موضوع است. با هدف گذاری موضوع، می توانید تبلیغ خود را بر اساس عنوان و موضوع، یعنی در وب سایت هایی که از کلمات کلیدی مرتبط با شما استفاده کرده اند، نمایش دهید. استفاده از این روش به تنهایی یک نقطه ضعف بزرگ دارد و ممکن است تبلیغ شما در سایت های نامرتبط و نه به عنوان هدفمند ظاهر شود. بهترین اقدام این است که این روش را با روش های دیگر ترکیب کنید تا به نتایج بهتری برسید

.

بر اساس علایق: در روش هدف گذاری علاقه، گوگل بر روی کاربر تمرکز می کند نه محتوای وب سایت. در واقع مدل کسب و کار گوگل از طریق کوکی های ذخیره شده در سیستم کاربر متوجه می شود که کدام موضوعات جستجو شده یا کدام سایت ها باز شده اند و از این طریق با حوزه مورد علاقه آشنا می شود. البته این بدان معنا نیست که گوگل داده های شخصی و خاص کاربر را جمع آوری می کند و خود کاربر می تواند فیلدهای مورد علاقه خود را که توسط گوگل جمع آوری شده در قسمت “حساب من” 

 

بر اساس بازاریابی مجدد: بازاریابی مجدد را در ابتدای مقاله به عنوان مزیت اصلی شبکه نمایش گوگل و روشی برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه توضیح دادیم و تقریباً می توان گفت موثرترین روش تبلیغات تصویری است. از گوگل

کدام مشاغل واجد شرایط تبلیغات در Google Display Network هستند؟

تبلیغات در شبکه نمایش گوگل

به دلیل هزینه بالای تبلیغات گوگل، تنها شرکت های بزرگ از آن استفاده می کنند

شبکه نمایش گوگل ( GDN چیست )   برای همه مشاغل با تبلیغات پولی مناسب است. اما واقعیت این است که در برخی حوزه ها تبلیغات در صفحه اول گوگل بسیار رقابتی است و کسب و کارهای کوچک توانایی رقابت را ندارند. در این صورت تبلیغات نمایشی گوگل با هزینه کم و رقابت کمتر می تواند فرصتی عالی برای کسب و کارهای جدید باشد.

طبق تحقیقات WordStream، میانگین نرخ کلیک (CTR) در تبلیغات جستجوی Google AdWords 1.91٪ و برای تبلیغات نمایشی 0.35٪ است. درست است که نرخ کلیک تبلیغات نمایشی گوگل پایین است اما قیمت آن 0.58 دلار است که در مقایسه با قیمت 2.32 دلار برای تبلیغات جستجو بسیار قابل توجه است و بهترین انتخاب برای کسب و کارهایی است که محصولات ارزان قیمت دارند. هنوز در راهند..

 

نتیجه گیری

نتیجه گیری

تبلیغات بنری گوگل ادوردز یا  GDN چیست  یکی از موثرترین خدماتی است که کسب و کارها با کمترین هزینه ارائه می دهند، با این حال، منتقدان آنها می گویند که این تبلیغات برای کلیک کردن بر روی تبلیغات در صفحه اصلی گوگل هدف قرار نمی گیرند و می توانند منجر به هزینه های اضافی و عدم بازگشت به کسب و کار شوند. در هر صورت این سرویس امکان نمایش نام تجاری خود را در مکان های پربازدید ارائه می دهد. و در صورت استفاده همراه با روش های شرح داده شده در مقاله با توجه به قیمت ارزان تر. به طور خاص ممکن است یکی از بهترین گزینه های تبلیغاتی باشد. برای تجارت به عنوان یک تازه کار

برای اطلاعات بیشتر از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف  از طریق شماره تماس های زیر باما در ارتباط باشید، برای اطلاع از اخرین جشواره های تخفیف اینستاگرام بانوی هدف را دنبال کنید.  می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دنیای دیجیتال مارکتینگ سایر مقاله های وبلاگ بانوی هدف را دنبال کنید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن