اصول کپی رایتینگ چیست

اصول کپی رایتینگ چیست و چگونه باعث افزایش درآمد شما می شود؟

کاملا واضح است که آشنایی با نحوه کپی نویسی، رعایت قواعد کپی رایتینگ و بها دادن به این موضوع در بلندمدت به رشد کسب‌وکار شما کمک خواهد کرد.

بدون شک، داشتن یک راهنمای کارکشته و متخصص برای تمام مشاغل کوچک و بزرگ، حرف اول را در تعیین استراتژی صحیح بیزینس‌ها می‌زند. 

اصول کپی رایتینگ چیست

 آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف با داشتن سال‌ها تجربه و تخصص در بازار کار حرفه‌ای خود مفتخر است پابه‌پای شما عزیزان در ارتقای اهدافتان شما را همراهی کند.

همچنین شما می‌توانید با تعیین وقت مشاوره رایگان، کسب‌وکار خود را یک قدم به موفقیت نزدیک‌تر کنید. با ما در این مقاله از مجموعه مقالات Lady target همراه باشید تا بتوانید با اطلاع از اینکه اصول کپی رایتینگ چیست و لزوم توجه ویژه به آن در فضای دیجیتال آشنا شوید. ما در این متن اصول کپی‌رایتری را به‌طور مفصل مورد بررسی قرار خواهیم داد. همچنین تلاش ما بر این است تا شما را با نحوه درآمدزایی میلیونی با استفاده از این شیوه بیشتر آشنا کنیم.

کپی رایتینگ چیست و ازکجا سروکله اش پیدا شد؟

بهتر است قبل از رفتن سراغ اصل مطلب و شرح مفصل مقاله ” اصول کپی رایتینگ چیست ” ، شما را با چیستی آن آشناتر کنیم تا قبل از شروع مباحث تخصصی‌تر، یک پیش‌زمینه قوی از این حوزه داشته باشید. شاید در زمان جست‌وجو در فضای آنلاین بارها با عبارت تبلیغ‌نویسی و این سوال که “آیا می‌دانید اصول کپی رایتینگ چیست” برخورد کرده باشید. این مفهوم یکی از مباحثی است که باید در زمان معرفی محصول در بازار و خدمات مشاغل‌تان در دنیای دیجیتالی به آن اهمیت دهید.

copywriting چیست

کپی رایتینگ فقط برای فضای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

این مفهوم برای سال‌ها در دنیای بازاریابی مورد استفاده بوده است، اما حتی پیش از این که اینترنت تا به این حد گسترده و در دسترس همگان شود، copywriting به روش‌های مختلفی انجام می‌شد. دقیقا به همین دلیل است که نمی‌توان آن را مفهومی نوین دانست که مختص به اینترنت یا فضای آنلاین است؛ چرا‌که شما نمونه‌های کپی رایتینگ را حتی در بیلبوردها نیز می‌توانید مشاهده کنید. در هر حال با گسترش همه‌روزه اینترنت، این مفهوم هم اهمیت شایانی پیدا کرده است؛ چرا‌که با توسعه دنیای دیجیتالی می‌بینیم که حجم تبلیغات و مارکتینگ در این فضاها بیشتر شده است.

چرا اصول کپی رایتینگ حائز اهمیت است؟

پیشنهاد می‌کنیم از همینجا سعی کنید مهارت نویسندگی و تولید محتوا را در خودتان بهبود بخشید؛ چرا‌که دانستن این مهم که اصول کپی رایتینگ چیست و رعایت آن در تبلیغ نویسی تقریبا همه چیز است! بسیاری از مدیران کسب‌وکارها هنوز هم نمی‌دانند اصول کپی رایتینگ چیست و بر این باور هستند که تبلیغ‌‌نویسی در واقع همان استفاده به‌موقع و بهینه از جملات است تا به کمک این روش بتوان موفق به معرفی کردن یک محصول و عرضه آن به مخاطبان در فضای آنلاین شد؛ اما به نظر کپی‌رایترها، این مفهوم بسیار گسترده‌تر از این است. شاید نیاز باشد تا در این مورد مطالعه بیشتری داشته باشید تا هرچه بهتر بتوانید به مفهوم اینکه اصول کپی رایتینگ چیست پی ببرید؛ پس در اینستاگرام بانوی هدف همراه باشید.

نحوه کپی نویسی

کپی رایتینگ “بازی با کلمات” نیست؟

در واقع درست است که تبلیغ‌‌نویسی یا همان کار کپی رایتینگ به ما نحوه استفاده صحیح از کلمات را آموزش می‌دهد تا بتوانیم با دقت هرچه بیشتر، خود را به مخاطبان خود معرفی کنیم، اما در کنار آگاهی از اینکه اصول کپی رایتینگ چیست، نکات دیگری را در مورد روش ارتباط موثر با مخاطب بیان می‌کند. با توجه به این که دنیای مجازی پر از تبلیغات و انواع کپی رایتنیگ است، به‌راحتی نمی‌توان صرفا با تبلیغ نویسی موفق به جذب مخاطب شد. روش‌های مورد استفاده در زمان قبل هم چندان کاربردی ندارند. به همین دلیل باید بسیار بیشتر کار کرد تا بتوان به‌طور تخصصی موفق به تبلیغ ‌نویسی شد.

درآمدزایی با کپی رایتینگ

شما با یادآوری این مهم که اصول کپی رایتینگ چیست و دقیقا باید چه راهبردی در پیش گیرید می‌توانید به بیزینس خود کمک کنید تا درآمد کپی رایتینگ بیشتری کسب کنید. البته باید بدانید که هرچه اصول مربوط به کپی رایتینگ نوشتن محتوای تبلیغاتی را بهتر رعایت کنید، امکان کسب درآمد بیشتری وجود خواهد داشت.

اما چه باید کرد تا موفق به این کار تخصصی شد؟ برای این کار لازم است تا ابتدا بازار مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. کاربران در فضای آنلاین باید به‌خوبی شناسایی شوند تا شما بتوانید به بهترین نحو، اقدام به کپی رایتینگ نمایید. به همین دلیل با صرف زمان باید تلاش کنید تا بتوانید در رسیدن به هدف خود در بازارکار موفق شوید.

آیا پیدا کردن کاربر هدف آسان است؟

نمی‌توان گفت که با توجه به این که افراد بسیاری در دنیای دیجیتالی در حال فعالیت هستند دیگر به‌راحتی نمی‌توان کاربران هدف را جذب نمود؛ چرا‌که هنوز هم بسیاری از مشاغل هستند که در محیط آنلاین موفق شده‌اند با استفاده از معرفی اصولی کالای خود درآمد بسیار بالایی کسب کنند. هر یک از آن‌ها می‌توانند یک الگو برای ما باشند تا به نحوی با توجه به شیوه معرفی کالا یا خدمتی که آن‌ها در پیش گرفته‌اند ما نیز بتوانیم بهتر عمل کنیم و کپی رایتینگ در بیزینس خود را بهبود بخشیم.

آیا پیدا کردن کاربر هدف آسان است؟

 

اهمیت کپی رایتینگ چیست؟

احتمالا تاکنون از اهمیت دانستن اینکه اصول کپی رایتینگ چیست آگاه شده باشید. حالا دیگر می‌دانید که تبلیغ نویسی به‌عنوان ابزاری نسبتا پیچیده چقدر بر میزان درآمد شما تاثیرگذار خواهد بود. اگر چنین است باید با دقت بیشتری به مباحث مرتبط با کپی رایتینگ در تولید محتوا اهمیت بدهید.

اولین قدم در مسیر اصول کپی رایتینگ چیست؟

بازارهای مختلف را پیدا کنید و سعی کنید تا مناسب‌ترین راه ارتباطی را برای تماس با کاربران هدف پیدا کنید. در گذشته شاید تبلیغ نویسی به شکل ارسال نامه یا پیامک بود، اما در حال حاضر امکان استفاده از تمامی ابزارهای ارتباطی وجود دارد؛ در نتیجه، این که بهترین گزینه را انتخاب کنید بسیار مهم است.

اگر شما هم در یک کسب‌وکار آنلاین فعالیت می‌کنید، می‌توانید از این شگرد بهره ببرید. همچنین می‌توانید با توجه به آگاهی از اهمیت این مورد که اصول کپی رایتینگ چیست و چه کاربردی در ارتقای مشاغل‌تان دارد، اقدام به انجام کاری مشابه کنید. بدون شک از کار خود پشیمان نخواهید شد و در آینده‌ای نزدیک نتیجه آن را به چشم خواهید دید.

اصول کپی رایتینگ چیست؟

همانطور که پیش‌تر هم گفتیم، اطلاع از اینکه اصول کپی رایتینگ چیست در بازاریابی، تبلیغات آنلاین و آفلاین، وب‌سایت‌ها، سوشیال مدیاها، مقالات و انواع دیگر محتواها کاربرد دارد. بنابراین یادگیری کامل این اصول به شما کمک خواهد کرد تا نقشه‌ راهی داشته باشید و آگاهانه مسیر رشد بیزینس خود حرکت کنید.

محصول و مزایای آن را کاملا بشناسید

اولین اصل برای تبلیغ نویسی تخصصی، درک این است که بدانید می‌خواهید دقیقا در رابطه با چه چیزی بنویسید. به‌طور خلاصه، در رابطه با هر کالا و یا خدمتی که می‌خواهید بنویسید باید بدانید که هدف چه چیزی است و چرا ممکن است سایر افراد مورد نظر حوزه کاری شما به آن علاقه‌مند شوند. باید این را نیز درنظر بگیرید که آن‌ها چگونه می‌توانند از این محصول بهره ببرند و چه مزیتی برای آن‌ها به همراه دارد.

برای این که در کپی رایتینگ در دام کلیشه و شعارها گیر نیفتید، باید از همه‌ زوایا به آن محصول یا خدمت اشراف کامل داشته باشید. بسیاری از تبلیغ نویسان مطرح دنیا ساعت‌ها و روزها برای شناسایی این هدف وقت صرف می‌کنند و با تمامی ابعاد آن آشنا هستند. بنابراین این توانایی دارند که از کالا ایده‌های خلاقانه کشف کنند و خود را درگیر کلیشه تبلیغاتی نکنند.

یکی از مهمترین اصول کپی رایتینگ شناخت مخاطب می‌باشد

در واقع شناسایی کاربران و کسانی که تبلیغات و محتواهای شما را می‌بینند بسیار اهمیت دارد. برای این کار شما باید به سه مورد توجه ویژه کنید؛ اولین مورد سبک زندگی مخاطبان است. شناسایی شغل عموم کاربران، محل زندگی آن‌ها، سن و …. یکی از مهمترین اصول کپی رایتینگ محسوب می‌شود. دومین مورد این است که تشخیص دهید مخاطبان‌تان دقیقا چه می‌خواهند و دوست دارند چه چیزی را از شما برای رفع نیازشان بشنوند. شما باید سعی کنید تا در رابطه با اولویت‌های آن‌ها اطلاعاتی کسب کنید. سومین مورد هم در رابطه با درک احساس کاربران می‌باشد. این بدین معنا است که شما درک صحیحی از احساسات و علایق مخاطبان هدف داشته باشید و بدانید که آن‌ها علاقه دارند چه چیزی بشنوند.

اکنون که آشنا شدید اصول کپی رایتینگ چیست احتمالا شما هم جذب این شغل دارای اهمیت شده باشید.

توجه به عناوین و ساختار محتوا

طبق تحقیقات، اکثر افراد به جای آن که محتوای اصلی شما را بخوانند فقط جذب عنوان می‌شوند و آن را می‌خوانند. پس می‌توان نتیجه گرفت که عنوان در تبلیغ نویسی یک اصل بسیار مهم است. یک عنوان مناسب باید کاملا ساده، واضح و در عین حال جذاب باشد. در مقاله میزان درآمد تولید محتوا ما موضوع این مدل تولید محتوای پول‌ساز را کاملا توضیح داده‌ایم؛ زیرا انتخاب عنوان گیرا می‌تواند اولین و مهم‌ترین قدم در کپی رایتینگ باشد.

از کلماتی استفاده کنید که مخاطب استفاده می کند

بهترین نتیجه‌ای که می‌توان از یک تبلیغ نویسی اصولی به‌دست آورد، شروع مکالمه با مخاطبان و در نهایت ترغیب مشتریان به خرید می‌باشد. پس اگر در کپی رایتینگ محصول یا خدمت‌تان از کلماتی استفاده کنید که مخاطبان‌تان نیز در مکالمات روزانه خود استفاده می‌کنند، احتمال اینکه این مکالمه و ارتباط موثر با مخاطبان‌تان برقرار شود زیاد است.

در واقع این تشابه با زبان خواننده به شما کمک می‌کند تا آن‌ها بهتر با این نوع از مارکتینگ ارتباط برقرار کنند و آن را درک کنند. این اصل به آن‌ها نشان خواهد داد که شما به مخاطبان‌تان احترام می‌گذارید و برای آن‌ها ارزش قائلید، مشتریان را درک می‌کنید و با آن‌ها در یک سطح هستید.

ساده سازی کنید

به‌کار بردن کلمات ساده برای کاربران می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. در واقع درک موارد ساده بسیار سهل‌تر است و با ساده‌سازی کلمات شما به مخاطبان خود نشان می‌دهید که دغدغه‌ کاربران را درک می‌کنید و تمام تلاش خود را کرده‌اید تا خواندن محتواها برای آن‌ها کار سختی نباشد. با این وجود همچنین شما باعث می‌شوید تا در وقت و تلاش مخاطبانتان صرفه‌جویی شود.

اصول کپی رایتینگ

کپی رایتر کیست؟

تا اینجای مقاله اصول کپی رایتینگ چیست متوجه شدید باید چه کارهایی انجام دهید. اکنون بهتر است تا با وظایف یک کپی رایتر نیز آشنا شویم. بنابراین در پاسخ به سوال ” کپی رایتر کیست؟ ” باید بگوییم در واقع کپی رایتر نویسنده‌ای است که در جهت معرفی خدمت و یا محصول خاصی با رویکرد مارکتینگ تولید محتوا می‌کند.

وظایف یک کپی رایتر متخصص

  • نوشتن تبلیغات تلویزیون، وب‌سایت و سوشیال مدیا
  • نوشتن محتوای تبلیغاتی جهت فروش
  • معرفی کسب‌وکار و اهدافتان در شبکه‌های مجازی
  • تهیه بروشور گیرا برای معرفی یک کسب‌وکار و یا محصول آن
  • و ….

وظایف یک کپی رایتر متخصص

موقعیت های شغلی یک کپی رایتر

در مقاله اصول کپی رایتینگ چیست قصد داریم به شما آموزش دهیم که اگر شما تمایل دارید تا در این مسیر و حرفه گامی بردارید، در سه حالت می‌توانید این کار را انجام دهید:

در حالت اول می‌توانید به‌عنوان یک تبلیغ نویس حرفه‌ای در یک شرکت، دفتر، فروشگاه و… فعالیت داشته باشید.

در حالت دوم می‌توانید به صورت دورکار و یا فریلنسر برای یک کسب‌وکار در حیطه‌ کپی رایتینگ فعالیت داشته باشید.

در حالت سوم نیز این امکان را دارید که یک کپی رایتر مستقل باشید و به‌صورت پروژه‌ای این فعالیت جذاب را برای سایر کسب‌وکارها انجام دهید.

امیدواریم از مطالعه مقاله اصول کپی رایتینگ چیست لذت برده باشید.

سوالات متداول اصول کپی رایتینگ چیست

کپی رایتر به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

داشتن خلاقیت، مهارت نوشتاری قوی، تسلط به مهارت های ارتباطی و آگاهی از روش تحقیق یکی از چندین مهارت است که یک کپی رایتر حرفه ای باید داشته باشد.

نوشتن چه متن‌هایی به مهارت کپی‌رایتینگ نیاز دارد؟

نوشتن متون تبلیغاتی جذاب یکی از اساسی‌ترین مواردی است که به مهارت کپی رایتینگ شما نیاز دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن