ولاگ چیست

ولاگ چیست؟ فرق بلاگر و ولاگر چیست و ولاگر کیست؟

با آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف همراه باشید در مقاله ولاگ چیست و در پایان ما را از نظرات دل‌گرم کننده خود بی‌نصیب نگذارید.

به زبان ساده اگر بخواهیم توضیح دهیم،‌ ولاگ چیست در واقع ویدئو بلاگی می‌باشد که به جای استفاده از کلمات، از ویدئو برای خلق محتوا در هر زمینه‌ای استفاده می‌کند. ولاگری به سرعت در حال محبوب شدن است و طولی نمی‌کشد که شاهد رقابتی تنگاتنگ بین بلاگ و ولاگ خواهیم بود. اگر از همین حالا در ذهنتان این سوال شکل گرفته که اصلا ولاگ چیست و چه برتری نسبت به دیگر روش‌های تولید محتوا دارد، شما یکی از مخاطبان ما هستید.

 (Vlog)  ولاگ چیست ؟

یکی از بهترین راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبین قدیمی و یافتن فالوورهای جدید در سوشال مدیا، وبلاگ نویسی می‌باشد. اما این روش برای کسانی جذاب می‌باشد که به‌خوبی بنویسند. اگر شما جزو این دسته از افراد نمی‌توانید متن خوبی بنویسید ولی علاقه‌مندید که ارتباط مستمر و تنگاتنگی با مخاطبین خود باشید، خواهید توانست از گزینه ولاگ (vlog) یا ولاگری استفاده کنید تولید کنید. اگر به‌درستی نمی‌دانید ولاگ چیست؟ ولاگر (Vlogger) کیست؟ و چگونه ولاگ بسازیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا در مورد تمام این موارد و آموزش ولاگری به شما اطلاعات بدهیم؛ پس برای همیم پیشنهاد می‌دهیم مقاله آموزش تولید محتوا تصویری را از دست ندهید.

ولاگ چیست

ولاگ چیست و چگونه بسازیم؟ 4 نکته کلیدی که برای ولاگ باید بدانید

ولاگ یکی از مهم‌ترین روش های تولید محتوا به شمار می‌رود . در این مقاله با بانوی هدف همراه باشید تا به پاسخ سوال چگونه ولاگ بسازیم با گوشی را پاسخ دهیم؛ البته عنوان چگونه ولاگ سفر بسازیم هم بسیار پرطرفدار می‌باشد.

برای بسیاری از وب‌سایت‌ها مشهور و همچنین به تنهایی قادر می‌باشد که برای اینفلوئنسرها گزینه ای جذاب برای شهرت و کسب ثروت می‌باشد شاید بتوان ولاگر vlogger یا ولاگر شدن  را رقیبی برای اینستاگرام و افرادی که از اینستا کسب درآمد می‌کنند دانست.

 در واقع می‌توان ادعا کنیم که ولاگ راهی بسیار مطمئن برای کسب مخاطب بیشتر به شمار خواهد رفت. تعامل شما را با کاربران بیشتر می‌کند و شما خواهید توانست اولین ولاگ خود را بسازید. البته ترفندهای ولاگری و کلیدی بسیار زیادی وجود خواهد داشت که در زمینه بهبود محتوای ولاگ این توانایی را دارد که برای شما مفید و کمک‌رسان باشند؛ ولی در ادامه بیشتر در خصوص چگونگی تولید ولاگ و ولاگ چیست به‌سادگی با شما به صحبت خواهیم پرداخت و اطلاعات بیشتری را برای شما در این زمینه به اشتراک می‌گذاریم.

ولاگ چیست ؟ قدم اول، روی فن بیان خود کار کنید

یکی از مهم ترین ویژگی های ولاگر فن بیان است که باید به آن دقت بسیار زیادی کنید، فن بیان یکی از نکات کلیدی استفاده در این زمینه است. در واقع باید عرضه کرد که ولاگ می‌تواند به شما کمک برساند تا در کوتاه‌ترین زمان بتوانید عملکرد خود را بهتر کنید. در صورتی که سوال شما این است چگونه یک ولاگر شویم، باید آگاه باشید که لحن صحبت شما چگونه باشد بهتر است و در این راه باید با انواع روش‌های بیان و صحبت نمودن با مخاطب آشنایی پیدا کنید.

در این قدم به شما آموزش داده خواهد شد که چطور خواهید توانست مخاطب خود را تحت تاثیر قرار بگذارید تا شما را تا ویدیوی شما را تا انتها ببیند. در این مسیر باید از شیوه‌های کلیدی تاثیر در ناخودآگاه افراد آشنایی پیدا کنید و به نوع جامعه‌شناسی بیان کردن مفاهیم اولین و اصلی ترین نکته ای می‌باشد که در بخش ولاگ چیست و چگونه ولاگ بسازیم را  مطرح کنید باید این را در ذهن خود داشته باشید که تا بتوانید در نهایت به بهترین نتیجه برسید.

ولاگ چیست؟ قدم دوم، یک برنامه راه طراحی کنید

این که محتوای شما بخشی از یک سری ویدیو هست یا به تنهایی مورد استفاده قرار گرفته هست یکی دیگر نکاتی می‌باشد که پیش از تولید باید به آن دقت کنید. در واقع در این قدم از ولاگ چیست باید بر روی یک کاغذ برنامه خود را برای تولید ولاگ آماده نمایید. برنامه‌ریزی هدفمند و بر اساس زمان‌بندی مشخص که باید قابلیت اجرایی شدن برای آن وجود داشته باشد. به طور کلی بهتر می‌باشد که زمانبندی خود را برای تولید اولین فیلم‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که با کمبود وقت به مشکل برنخورید و بر اساس میانگین سرعت خود در تولید محتوا خواهید توانست در مراحل بعدی، زمان بندی دقیق تری از خود به‌جای بگذارید.

تولید محتوای ولاگ

بهتر می‌باشد که برای انجام کار عجله نکنید و برنامه‌ریزی راه شما باید به صورت دقیق و متمرکز بر موضوعی خاص داشته باشید. باید آگاه باشید که که بیان مطالب در چند دقیقه انجام می‌پذیرد و بر این اساس خواهید توانست فرآیند بهتری را برای تولید محتوای ولاگ انتخاب نمایید. با توجه به تمامی این مسائل می‌شود گفت که تولید ولاگ دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد و باید با دقت بسیار زیادی در این خصوص اقدام کنید. در ادامه مقاله چگونه ولاگ چیست با شما همراه خواهیم بود و اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

ولاگ چیست؟ قدم سوم، سناریو نویسی و انتخاب محیط فیلمبرداری

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که در جواب به سوال ولاگ چیست باید مطرح کنیم، سناریو نویسی و انتخاب محیط فیلمبرداری می‌باشد. در حقیقت می‌شود ادعا کرد که این موضوع دارای اهمیت بسیار زیادی است و باید با دقت بسیار زیادی به انجام برسد.

سناریو نویسی از آن جهت مهم می‌باشد که به شما این توانایی را می‌دهد تا از روند ساخت هر یک از ویدیو‌ها به صورت مشخص مطلع شوید و از این روی خواهید توانست از بداهه‌گویی و اضافه گویی که از مهم ترین مسائل در کاهش میزان رضایت مخاطبین است مانع شوید و این مسئله دارای اهمیت بسیار زیادی هست تا بتوانید کاری کنید که مخاطبان از شما راضی باشند.

انتخاب کردن محیط فیلمبرداری یکی دیگر از نکات بسیار مهمی می‌باشد که متاسفانه امروزه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و خواهد توانست باعث نارضایتی کاربر می‌شود. در واقع باید دقت کنید که محتوای ویدیویی شما باید در محیطی آرام، بدون سر و صدای اضافه و بر اساس استانداردهای فیلمبرداری حرفه ای انجام پذیرد. بهتر می‌باشد از یک دوربین حرفه‌ای استفاده شود تا خروجی شما بیشترین کارایی را دارد. در ادامه آخرین نکته مهم در جواب به سوال ولاگ چیست را مطرح خواهیم کرد.

ولاگ چیست؟ قدم سوم، سناریو نویسی و انتخاب محیط فیلمبرداری

ولاگ چیست؟ قدم چهارم بهره بردن از امکانات کامپیوتری، کاهش حجم و بهبود کیفیت محتوا

در آخرین قدم بسیار مهم در ولاگ چیست که برای شما دارای اهمیت بسیار زیادی خواهد بود این هست که قادر هستید که با استفاده از امکانات کامپیوتری به روز اشاره کنید. در واقع شما باید توانایی این را داشته باشید که طراحی را به گونه ای انجام دهید که از جلوه های ویژه به‌درستی استفاده شود، توصیه ما این است که که حتما زیرنویس برای افراد ناشنوا یا کم شنوا به صورت چسبیده بگذارید و حتما از روش های کاهش حجم با کدینگ استفاده نمایید تا حجم فایل شما کاهش یابد. 

بهبود کیفیت محتوا ولاگ چیست با استفاده از این قدم ها به سادگی امکان پذیر است و در نهایت عملکرد شما را بهبود می‌دهد. در صورتی که سوالی در این خصوص برای شما به‌وجود آمده این امکان را دارید که با کارشناسان این حوزه مطرح کنید و جواب سوالات خود را از آن‌ها بخواهید. تمامی این قدم‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا طراحی و تولید محتوای ولاگ چیست را با کیفیت بیشتری به انجام برسانید و در نهایت برای شما امکان دارد بسیار مفید باشد. در ادامه بیشتر در زمینه نکات فرعی و غیر کلیدی که در تولید محتوای ولاگ باید رعایت کنید با شما صحبت خواهیم کرد و اطلاعاتی را در این خصوص با شما در میان می‌گذاریم.

به نکات فرعی در ساخت ولاگ دقت نظر داشته باشید

برای تعامل بهتر با کاربران باید به این دقت کنید که در ساخت ولاگ نکات بسیار مهمی وجود خواهد داشت که شما که مجبور به رعایت آن‌ها هستید و در غیر این صورت ممکن می‌باشد که در نهایت میزان مخاطبان کمتری را نسبت به حد انتظار خود جذب کنید. در ابتدای راه بهتر می‌باشد که از صحت اطلاعاتی که در محتوا بیان می‌کنید اطمینان پیدا کنید و اگر در زمینه‌ای به صورت تخصصی در حال تولید محتوا می‌باشید، حتما از دیتای آپدیت شده استفاده بره بگیرید. میزان مطالعه خود را بیشتر کنید و اعتماد به‌نفس خود را به‌دست آورید تا در نهایت قادر باشید بهترین محتوای ولاگ را طراحی نمایید با توجه به تمامی این موارد خواهید توانست شانس بیشتری در زمینه تولید محتوای ولاگ و ولاگ چیست پیدا کنید.

باید این را در نظر گرفته باشید که توجه به نکاتی که ذکر کردیم از سوی موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی که شما قادرید برای انتشار محتوای ولاگ از آن‌ها کمک بگیرید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در کنار این مسائل باید تعامل خود را با کاربر حفظ نمایید و بهتر می‌باشد قسمتی برای نظرسنجی و ابراز عقاید مخاطبین بگذارید چرا که این نظرات به شما کمک خواهد کرد تا در نهایت توانایی این را پیدا کنید که در آینده محتوای بهتر و با کیفیت بالاتری تولید کنید.

5 نکته کلیدی به همراه نکات فرعی تولید ولاگ چیست

نتیجه گیری نهایی

چگونه ولاگ بسازیم ؟ این مقاله دقیقا همان مطلبی می‌باشد که اگر به دنبال درست کردن اولین محتوای ویدیویی خود می‌باشید به آن نیاز پیدا خواهید کرد. ما در این مقاله نکاتی را برای شما بازگو می‌کنیم که ولاگرهای موفق و حرفه ای در جهان در خصوص تولید محتوای خود به از آن‌ها سخن گفته‌اند و در واقع بیشتر یک شِیر کردن تجربیات بود تا مقاله.

اما مطمئن هستم از همان ابتدای مقاله ولاگ چیست یک سوال در ذهن شما وجود داشت و آن این بود که فرق بین ولاگر با بلاگر در چیست؟ در مورد این‌که vlogger کیست صحبت کردیم اما بلاگری چیست؟ و چه تفاوت‌هایی با ولاگ دارد. بلاگری هم مثل ولاگری دنیای خود را دارد.

فرق بین ولاگر و بلاگر در صفحات اجتماعی چه چیزی می‌باشد؟

قطعا افرادی که در شبکه های اجتماعی فعالیت زیادی می‌کنند. با اصطلاحات “ولاگر” و “بلاگر” آشنا هستند. اما خیلی از افراد این دو اصطلاح را به اشتباه بک کار می‌دانند و یا آنها را با یکدیگر به اشتباه گرفته می‌شوند. افرادی که به عنوان بلاگر و یا ولاگر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند. معمولا روزانه میلیون ها نفر از صفحه آن‌ها بازدید می‌کنن. به نوعی این افراد سلبریتی های فضای اجتماعی هستند. خیلی از افراد می‌خواهند به ولاگر و یا بلاگری را امتحان کنند. و از این طریق به درآمد برسند. اما برای ولاگر یا بلاگر شدن، نیاز می‌باشد تا در ابتدا با تعریف هر کدام و تفاوت ولاگر با بلاگر به طور کامل آشنایی پیدا کنید. در ادامه قصد داریم شما را بیشتر در جریان تفاوت ولاگر با بلاگر بگذاریم.

فرق بین ولاگر و بلاگر

تفاوت ولاگر با بلاگر در صفحات اجتماعی

یکی از اصلی ترین تفاوت ولاگر با بلاگر، نوع فعالیت آنها ست. ولاگر شخصی می‌باشد که در صفحات اجتماعی مطالبی را در رابطه با تجربیات و زندگی خود به اشتراک می‌گذارد. و یا اینکه مطالبی را از تجربیات دیگران در صفحات خود می‌گذارد. اما بلاگر فعال اجتماعی می‌باشد که، تولید کننده عکس و کلیپ های کوتاه و جذاب می‌باشد. و آنها را در اختیار بازدید کنندگان می‌گذارد.

درست هست که ولاگر و بلاگرها افرادی با درآمد بالا در شبکه های اجتماعی می‌باشند. اما یکی دیگر از تفاوت ولاگر با بلاگر، نحوه ارائه محتواهای آنها می‌باشد. بلاگرها با استفاده از عکس و متن اهداف خود را ارائه می‌کند. و فقط نیاز به تهیه مطلب و یا تهیه عکس با استفاده از دوربین های با کیفیت خواهند داشت. و زمان زیادی را به کار خود اختصاصا نمی‌دهند: اما ولاگرها کار خود را به صورت کلیپ های کوتاه و تاثیر گذار به نمایش می‌گذارند. به همین دلیل نیاز هست تا کلیپ ها را طراحی کنند. آنها را ضبط کرده و سپس تدوین کنند. تا در نهایت کلیپ های با کیفیتی را در اختیار بازدید کنندگان قرار بگیرد.

ولاگر یا بلاگر ؟!؟

انتخاب به عهده خودتان می‌باشد. به طور کلی حوزه آموزشی، سرگرمی، اجتماعی، خبری و. موضوعاتی هست که ولاگر و بلاگرها به آن بیشتر پرداخته می‌شود. در نهایت هدف هر دو آنها یکی است. اما نحوه ارائه آنها متفاوت می‌باشد. شاید فکر کنید با گذاشتن چند پست و بازخورد چندین نفری توانایی این را دارید که تبدیل به ولاگر و یا بلاگر شوید. اما تفاوت ولاگر با بلاگرها و کاربران معمولی در شبکه های اجتماعی بازخوردهای چندین هزار نفری به بالای آنها می‌باشد. بنابراین برای انتخاب هر حرفه هر کدام از آنها، نیاز دارید تا بازدید کنندگان زیادی را پیدا کنید.

مهارت های مورد نیاز ولاگر و بلاگر ها 

شما به عنوان یک بلاگر و یا ولاگر باید از فن بیان خوبی بهره ببرید تا این توانایی را پیدا کنید که به راحتی با مخاطبین خود در ارتباط باشید و آنها را جذب کنید، در همین راستا باید تمرینات فن بیان را به خوبی تمرین کنید.

از مهارت های دیگر مورد نیاز توانایی ادیت محتوای خلاقانه می‌باشد، شما با ایجاد تغییرات خلاقانه بر روی محتواهای خود خواهید توانست مخاطبین را بیشتر به سمت خود بکشانید و همچنین مدت زمانی که مخاطب صرف دیدن محتوای شما خواهد کرد هم به همین واسطه بیشتر خواهد شد.

چرا بانوی هدف

آیا تا به حال به قدرت تکنولوژی عصر جدید فکر کرده‌اید؟ تا ده سال پیش هیچکس تصور نمی‌کرد که فروشگاه‌های اینترنتی تا این حد رشد کنند و روزی بتوانند تمام خریدهای خود را از فروشگاه‌های اینترنتی انجام دهند، اما این قدرت تکنولوژی عصر جدید است! جهان به سرعت در حال تغییر است و مشاغل سنتی به سمت مدرن شدن پیش می‌روند. بسیاری از غول‌های فناوری و شرکت‌های بزرگ اساساً به دلیل اینترنت و فضای دیجیتال به وجود آمده‌اند؛ مثلا شرکت‌های بزرگی همچون اسنپ و دیجی کالا که هر کدام یک کارآفرینی بزرگی در کشور به حساب می‌آیند؛ اما این شرکت‌های بزرگ چه کرده‌اند که این گونه موفق شده‌اند؟ آیا برای توسعه کسب‌و‌کار خود به یکی از بهترین شرکت های بازاریابی دیجیتال اعتماد کرده‌اند؟ همه کسب‌و‌کارها برای موفقیت در دنیای امروز باید وارد این فضا شوند.

حالا آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف با فراهم آوردن تمام خدمات دیجیتال مارکتینگ برای شما تجربه متفاوتی را هم رقم می‌زند.خدماتی مثل:

  1. مشاوره دیجیتال مارکتینگ
  2. خدمات سئو و بهینه‌ساری سایت
  3. تبلیغات گوگل ادز
  4. تبلیغات کلیکی PPC و CPC
  5. خدمات شبکه های اجتماعی
  6. خدمات تولید محتوا
  7. طراحی سایت

ضمنا از صفحه اجتماعی لیدی تارگت در اینستاگرام غاقل نشوید


سوالات متداول و پر تکرار

تفاوت ولاگر و بلاگر چیست؟

ولاگرها افرادی می‌باشند که فقط محتوای ویدیویی تولید خواهند کرد. اما اگر سری به پیج بلاگرها بزنید خواهید دید که اغلب همه نوع محتوایی، حتی ویدیویی تولید به انتشار می‌رسانند.
ولاگر کیست؟
معنی ولاگر بودن بسیار ساده می‌باشد. کسی که در بیشتر مواقع از محتوای ویدیویی به منظور برقراری ارتباط با مخاطبین خود استفاده می‌نماید، ولاگر می‌باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن