آموزش تولید محتوا تصویری

آموزش تولید محتوا تصویری،هر آن چه برای تولید محتوا تصویری باید بدانید

  تولید محتواهای متنی به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازاریابی محتوا در سایت شناخته می‌شود. حال تولید محتوای تصویری چیست؟هدف محتوای تصویری چیست؟چگونه محتوای تصویری بنویسیم؟آموزش تولید محتوا تصویری چگونه است؟ یکی از راه‌های موفقیت در دنیای دیجیتال، استفاده از تولید محتوای بصری است که کاملاً با متن موجود در محتوای تولید شده مطابقت داشته باشد. همیشه باید به خاطر داشت که حدود 90 درصد اطلاعات وارد شده در مغز بصری است و 65 درصد افراد پس از دیدن مطالب می‌توانند آن را در حافظه خود نگه دارند.به نظر شما “محتوای تصویری چیه”.برای اطلاع از خدمات دیجیتال مارکتینگ به سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف مراجعه کنید.

چرا آموزش تولید محتوای تصویری مهم است؟

با توجه به اینکه هزینه تولید محتوای تصویری بیشتر از تولید محتوای متنی است، برخی از کاربران دچار سردرگمی می‌شوند که چرا نیاز به استفاده از محتوای بصری وجود دارد؟نحوه تولید محتوای تصویری چیست؟ برای پاسخ به این سوال که چرا آموزش تولید محتوا تصویری مهم است؟دلایل زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • نرخ اشتراک ویدیو 10 تا 15 برابر بیشتر از محتوای متنی است.
  • در هر دقیقه، بیش از 75 ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می‌شود.
  • میزان لایک محتوای تصویر به خصوص در پیج اینستا گرام بیشتر از پست‌های متنی است.
  • هر هفته میلیون‌ها کاربر پست‌های ویدئویی را  در گوشی و کامپیوتر شخصی خود از طریق یوتیوب تماشا می‌کنند.
  • ضریب نفوذ اینفوگرافیک در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستا (استوری)از هر محتوای دیگری بیشتر است.
  • احتمال اشتراک گذاری اینفوگرافیک ‌ها بیشتر است.
  • حدود 75 درصد از بازاریابان آنلاین از محتوای بصری برای پیشبرد استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده می‌کنند.
  • بیش از 60 درصد از کاربران ترجیح می‌دهند پس از دریافت نتایج موتور جستجو بر روی سایت‌هایی که از این نوع محتوا استفاده کرده‌اند کلیک کنند.

جالب است بدانید در محتوای متنی، محتوایی که از تصاویر، اینفوگرافیک یا هر نوع پارامتر بصری دیگری استفاده می‌کند، بیشتر از محتوایی که فقط متنی و بدون تصویر باشد، مورد استقبال و اشتراک گذاری قرار می‌گیرد.پس نتیجه می‌گیریم آموزش تولید محتوا رایگان و بازاریابی تولید محتوای تصویری جذاب بسیار پر‌کاربرد است. با ما در مقاله آموزش تولید محتوا تصویری همراه باشید.

تولید محتوای بصری انواع مختلفی دارد که شامل: تصویر، ویدئو، اینفوگرافیک، اسلاید و اسکرین شات می‌باشد که در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر یک می‌پردازیم.

برای بهبود سئو سایت خود می‌توانید از بانوی هدف مشاوره رایگان بگیرید.

تولید محتوا تصویری چیست

آموزش تولید محتوا تصویری

در ادامه به انواع روش های تولید محتوای تصویری و معرفی انواع محتوای تصویری می‌پردازیم و بیان می‌کنیم چگونه تولید محتوای تصویری کنیم؟و بهترین برنامه‌ها برای هرکدام را بیان می‌کنیم.

تصویر و عکس

یکی از بارزترین نمونه‌هایی که در مورد استفاده موفق از محتوای الکترونیکی و  تصویری می‌توان به آن اشاره کرد، موفقیت اپلیکیشن اینستاگرام است که با ایجاد پلتفرم توانسته از تصاویر به بهترین شکل ممکن استفاده کند و امروزه یکی از بهترین هاست. برنامه‌های کاربردی مفید در جهان این است که همه کاربران از ویژگی‌های آن استفاده می‌کنند.

نکات آموزش تولید محتوا تصویری

در ادامه مقاله آموزش تولید محتوا تصویری به مزایای استفاده از انواع محتوای تصویری می‌پردازیم. هر مقاله ای که از محتوای تصویری تشکیل شده باشد کاربر پسند‌تر باشد. اگر تصاویری که کیفیت بالایی دارند و کاملاً با متن نوشته شده مرتبط هستند در محتوای مورد نظر قرار گیرند، تمایل افراد به خواندن مطالب مورد نظر بیشتر می‌شود. طبق تحقیقات انجام شده، مقالاتی که از تصاویر جذاب استفاده می‌کنند، 94 درصد بازدید بیشتری نسبت به سایر مقالات دارند.

کاربرد تولید محتوای تصویری

استفاده از تصاویر طراحی شده توسط مدیر سایت و عکاسی شخصی می‌تواند تاثیر بیشتری در موفقیت وب‌سایت و محتوای تولید شده داشته باشد. این تصاویر به کسب‌و کار راه اندازی شده هویت می‌بخشد. اما باید در نظر داشت که ایجاد تصاویر باکیفیت و جذاب مستلزم صرف هزینه و زمان زیادی است. افرادی که قصد تولید محتوای تصویری مطلوب و موفق را دارند باید آموزش تولید محتوا تصویری ببینند و نباید از تصاویر تکراری استفاده کنند. زیرا در این صورت بازدید سایت کمتر می‌شود و این موضوع به عنوان یک نکته منفی تلقی می‌شود.

هدف محتوای تصویری

ویدئو

یکی دیگر از جنبه‌های موثر وب‌سایت استفاده از ویدئوهای مناسب با محتوای متنی است که در بازاریابی محتوا نیز استراتژی مهمی به حساب می‌آید. استفاده از فیلم مناسب مشکلات احتمالی را نشان می‌دهد و از محصول معرفی شده به عنوان راه حل ایده‌آل یاد می‌کند. در حال حاضر کسب و کارهای موفق زیادی وجود دارند که اهمیت ویدیو را در نظر گرفته و شروع به تولید و آموزش تولید محتوا تصویری کرده‌اند. استفاده از ویدئوها باعث می‌شود که مخاطبان بیشتری جذب محصول مورد نظر شوند و در حال حاضر حدود یک میلیون نفر در طول روز از یوتیوب برای تماشای ویدئو استفاده می‌کنند.

نکات تولید محتوای ویدیویی

ویدیوها می‌توانند ویژگی‌ها و قابلیت‌های ساده و قابل فهمی را در اختیار بینندگان قرار دهند و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند ویدیوها را تماشا کنند. از طرفی ویدئوها با استفاده از کلمات، تصاویر و یا حتی موسیقی می‌توانند تاثیر بیشتری روی افراد بگذارند و به این ترتیب مدت زمان بیشتری در ذهن افراد باقی بمانند. البته استفاده از ویدئو معایبی هم دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به هزینه و زمان زیاد اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره ی ابزار تولید محتوا مقاله بهترین ابزار لازم برای تولید محتوا را بخوانید.

کیفیت محتوای ویدیویی

برای اینکه بتوانید با کیفیت‌ترین ویدئوها برای تولید محتوای بصری تولید کنید، پیشنهاد می‌کنیم ویدئوهای خارجی موجود در وب‌سایت یوتیوب را دانلود کرده و بارها تماشا کنید تا با روش استاندارد تولید ویدئو آشنا شوید. محتوا و همچنین یک مقاله آموزشی در مورد اینکه چگونه دانلود از یوتیوب می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.

اگر یک ویدیو به صورت کاملا حرفه ای ویرایش شود و در جای مناسبی در صفحه وب‌سایت قرار گیرد، این امر باعث افزایش میزان ماندگاری کاربران در صفحه می‌شود.

روشهای تولید محتوای تصویری

برای ویرایش ویدیوهای خود می توانید از نرم افزار هایی مانند Premiere، Camtasia و … استفاده کنید..

انواع محتوای ویدیویی

در مقاله آموزش تولید محتوا تصویری به انواع محتوای ویدیویی می‌پردازیم. ویدئوها نیز انواع مختلفی دارند که می‌توان به ویدئوهای نمایشی، ویدئوی برند، ویدئوی رویداد، مصاحبه تخصصی، آموزشی یا نحوه ویدئوها و همچنین ویدئوهای توضیح دهنده اشاره کرد که هر کدام از این ویدئوها عملکرد خاص خود را دارند و هرکسی که آموزش تولید محتوا تصویری دیده باشد می‌تواند باعث رشد کسب و کار مورد نظر خود ‌شوند.

خدمات تولید محتوا ویدیویی

خدمات تولید محتوای ویدیویی می‌تواند شامل استفاده از تصاویر، گیف، انیمیشن و بنرهای تبلیغاتی، ویدئو و استفاده از تمامی ابزارهایی باشد که بتواند محتوایی منحصر به فرد و استاندارد را در قالب رسانه به مخاطب منتقل کند.

کسی که آموزش تولید محتوا تصویری دیده باشد، می‌تواند تولید محتوای ویدیویی را در قالب یک وب سایت پویا انجام دهد و یا در بستر شبکه‌های اجتماعی از خدمات تولید محتوای ویدیویی برای انتقال محصولات و خدمات خود به کاربران مورد نظرخود استفاده کند.

و همچنین می‌تواند از نرم افزار هایی مانند PowerPoint:، Cometasia، Premiere و … برای ارائه محتوای ویدئویی خود به مخاطبان خود در یک جلسه کاری یا در یک سمینار آموزشی استفاده کنید.

برای دریافت خدمات تولید محتوای ویدیویی می‌توانید این خدمات را از یک شرکت معتبر دیجیتال مارکتینگ دریافت کنید و یا اینکه خودتان با دریافت آموزش‌ تولید محتوا تصویری، محتوای منحصر به فرد و استاندارد تولید کنید.

اینفوگرافیک

یکی دیگر از انواع آموزش تولید محتوا تصویری که بسیار مهم است و می‌تواند تاثیر زیادی در محتوای متنی تولید شده داشته باشد، اینفوگرافیک است. اینفوگرافیک بهترین گزینه برای نمایش اطلاعات و آمارهای پیچیده محسوب می‌شود و کاربران می‌توانند پیام ارائه شده توسط اینفوگرافیک را در مدت زمان کوتاهی دریافت و درک کنند. اینفوگرافیک به کاربران این امکان را می‌دهد که بیشتر اطلاعات را به صورت بصری دریافت کنند که این مزیت اینفوگرافیک محسوب می‌شود. یکی دیگر از مزایای اینفوگرافیک، امکان انتقال و اشتراک گذاری آسان آن‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی است.

مزایای استفاده از محتوای اینفوگرافیک

مدیران سایت ها و دیجیتال کارکتینگ‌ها می‌توانند با استفاده از محتوای اینفوگرافیک اطلاعات و مفاهیم پیچیده‌ای را به صورت بسیار ساده و خوانا در اختیار افراد  قرار دهند و به این ترتیب می‌توان گفت اینفوگرافیک یکی از اجزای جدانشدنی بازاریابی محتوا است. اینفوگرافیک می‌تواند داده‌های قابل اعتماد زیادی را در حجم زیاد ارائه دهد و تمرکز اصلی آن بر موضوعاتی است که ارزش بالایی دارند. در اینفوگرافیک از طراحی مناسبی استفاده می‌شود که با خلاقیت بالایی همراه است و بیش از هر چیز قابلیت‌های بصری محتوای مورد نظر را به نمایش می‌گذارد. کسی که آموزش تولید محتوا تصویری دیده باشد می‌داند، اینفوگرافیک زمانی موثر خواهد بود که جنبه تبلیغاتی کمی داشته باشد و فقط یک برند خاص را نشان دهد.

معرفی انواع محتوای تصویری آموزش تولید محتوا تصویری

اسلاید

پیش از این، در مشاغل، آمار و اطلاعات به صورت جلسات در اختیار دیگران قرار می‌گرفت. اما اکنون با استفاده از اسلاید می‌توانید تمام مطالب و موارد قابل ارائه را به تمام دنیا نشان دهید. یک اسلاید با کیفیت می‌تواند بدون هیچ مشکلی اطلاعاتی را ارائه دهد و ارتباط موثری با مخاطبان خود برقرار کند. اسلایدها مانند اینفوگرافیک عمل می‌کنند. اما در آن‌ها رنگ و طرح جذاب بیشترین تاثیر را دارد و تمرکز اصلی افراد بر این موضوع است. این باعث می‌شود مخاطب جذب متن موجود در اسلاید شود و آن را با حوصله بیشتری بخواند.

اسکرین شات

ابزار دیگری برای ایجاد محتوای بصری، اسکرین شات است. اگر بازاریابی محتوا مختص برنامه‌های خاصی باشد قرار دادن اسکرین شات از فضای برنامه به کاربران کمک می‌کند تا با تاییدات بصری روبرو شوند و بتوانند ادعاهای بیان شده در سایت شما را بپذیرند. گاهی اوقات می‌توان از حاشیه نویسی در اسکرین شات ‌ها استفاده کرد که راهنمایی و درک بهتر مفاهیم را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.

موشن گرافیک

موشن گرافیک یکی از به روزترین روش‌های تولید محتوای بصری است. این تکنیک نوعی فیلم‌سازی است که از گرافیک متحرک برای تولید آن استفاده می‌کند. موشن گرافیک ترکیبی از هنر گرافیک و صنعت فیلم است که می‌تواند وسیله‌ای بسیار موثر برای انتقال پیام یا انگیزه‌های آموزشی باشد. موشن گرافیک دارای نفوذ و اعتباری است که محتوای تصویر ثابت نمی‌تواند داشته باشد. البته باید به این نکته مهم توجه کنید که ساخت موشن گرافیک نسبت به سایر روش‌های تولید محتوای بصری هزینه بیشتری دارد.

GIF

گیف‌ها همچنین می‌توانند یک روش ارتباطی قدرتمند بین شما و کاربر باشند. گیف باعث ایجاد حس صمیمیت بین شما و کاربر می‌شود و باعث می‌شود کاربر با شما احساس راحتی و دوستی بیشتری داشته باشد.

انواع محتوای تصویری
آموزش تولید محتوا تصویری

بازاریابی از طریق تولید محتوای تصویری

گفته می‌شود بازاریابی از طریق تولید محتوای بصری مانند عکس و فیلم انجام می‌شود. در این روش بازاریابی، تمام پیام‌ها با استفاده از تصاویر به مخاطب منتقل می‌شود و آنها را تشویق می‌کند تا محصولات ما را خریداری کنند یا از ما خدمات دریافت کنند.در پایان مقاله آموزش تولید محتوا تصویری روش های مختلف تولید محتوا بصری را بیان می‌کنیم.

معمولاً تولید محتوای بصری را می‌توان به روش‌های مختلفی انجام داد

  • تصاویر محصول
  • تصاویر مربوط به اجرای سرویس
  • لوگو
  • اسلاید
  • اینفوگرافیک
  • اسکرین شات
  • ویدیوهای کوتاه
  • و تصاویر دیگر ساخته شده است
  • خدمات تولید محتوای ویدیویی
نتیجه

اکنون که با نقش و اهمیت آموزش تولید محتوا تصویری و تاثیر فوق‌العاده آن‌ها در بازاریابی محصولات و خدمات خود آشنا شدید، می‌توانید در مورد ایجاد محتوای بصری جذاب برای کسب‌و‌کار خود اطمینان بیشتری داشته باشید. اگرچه این کار در مقایسه با تولید محتوای متنی هزینه بیشتری دارد، اما تاثیر چندگانه آن باعث می‌شود که در اقتصاد کسب‌و‌کار خود به موفقیت‌های بزرگی دست یابید. برای اطلاعات بیش‌تر درباره دنیای وب می‌توانید پیج اینستاگرام آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف را دنبال کنید.

سوالات متداول

محتوا تصویری چیست؟

در مقاله آموزش تولید محتوا تصویری بیان کردیم که محتوای تصویری گونه ای از مطالب است که تاثیر زیادی در محتوای متنی دارد و باعث جذاب شدن محتوای شما و کسب مخاطب بیش‌تر می‌شود.

انواع محتوا تصویری را نام ببرید؟

انواع محتوای تصویری عکس،ویدیو،اینفوگرافیک،اسکرین شات،اسلاید،موشن گرافیک و گیف هست.

اهمیت تولید محتوا تصویری چیست؟

افرادی که آموزش تولید محتوا تصویری دیده باشند، می‌دانند که یکی از مزایای تولید محتوا تصویری نرخ اشتراک و احتمال انتشار محتوای متنی ای که دارای محتوای تصویری است بیش‌تر است و این یک استراتژی عالی برای جذب کاربر بیش‌تر است.

تولید محتوا تصویری را چگونه تولید کنیم؟

در مقاله آموزش تولید محتوا تصویری بررسی کردیم که، شما می‌توانید از عکس ،ویدیو،اسکرین شات و .. برای تولید محتوای تصویری استفاده کنید.کیفیت و جذابیت هر کدام در انتشار محتوا بسیار تاثیر گذار است.

در مقاله آموزش تولید محتوا تصویری انواع ابزار‌آلات تولید محتوا را بیان کردیم.

2 دیدگاه دربارهٔ «آموزش تولید محتوا تصویری،هر آن چه برای تولید محتوا تصویری باید بدانید»

  1. باسلام
    میخواستم بپرسم مجموعه شما کار تولید محتوای تصویری برای اینستاگرام یا سایت انجام می‌دهد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن