انواع سایت

آموزش انواع وبسایت و ویژگی‌های بهترین طراحی سایت‌ها

در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی انواع سایت شما را با طراحی انواع سایت های اینترنتی نیز آشنا کنیم. برای آموزش از انواع وبسایت ابتدا باید سعی کنید یک پیش زمینه از انواع وبسایت داشته باشید تا پس از آن انواع روش های طراحی وب سایت را برایتان توضیح دهیم. این مقاله شناخته‌شده‌ترین انواع وبسایت‌ در گوگل و سایر مرورگرها را به تصویر می‌کشد، و طراحی انواع سایت را برایتان شرح خواهد داد.

انواع وب سایت چیست؟

شما در مقاله انواع وبسایت متوجه می‌شوید که برای چه چیزی هستند و چه کسی از آنها استفاده می‌کند. برای هر کدام از انواع وبسایت، ما نیز ایده‌آل‌ترین راه را برای ساختن یک وب‌سایت تجویز می‌کنیم، که توسط و آزمایش ما تأیید شده است. قبل از شروع اجازه دهید به شما یادآوری کنم که برای شروع یک کار حرفه‌ای شما نیازمند استفاده از جدیدترین روش طراحی سایت هستید تا بتوانید کاربران بیشتری به سمت خود جذب کنید. به همین خاطر آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف آماده‌ی خدمت رسانی به آن دسته افرادی است که علاوه بر تخصصی بودن حرفه خود، به طراحی سایت و  ویترین کسب و کار خود نیز اهمیت میدهند.

1. وب سایت وبلاگ

احتمالاً وبلاگ‌هایی را که می‌گویید مرور کرده‌اید، اما برای افرادی که راحت نیستند، آن‌ها صفحات آنلاینی هستند که به‌طور مداوم به روز می‌شوند.

یکی از مرسوم‌ترین انواع وبسایت همین وبلاگها هستند که جزو ساده‌ترین انواع وب هم به حساب می‌آیند. این شکل از انواع وبسایت می‌تواند شخصی و یا عمومی باشد. تنها چیزی که  برای شروع به آن نیاز دارید یک کامپیوتر یا آیپد است.

یک وبلاگ که به طور منظم توسط یک فرد یا یک گردهمایی کوچک نظارت می‌شود، می‌تواند هر موضوعی را پوشش دهد – چه نکات حرکتی، تشویق‌های پولی، یا نظرسنجی‌های دونات. وبلاگ ها بیشتر اوقات به سبک معمولی یا محاوره ای نوشته می شوند، با این حال فهمیدن نحوه انطباق وبلاگ ها به یک تلاش معروف برای برخی از روزنامه نگاران تبدیل شده است.‌

انواع وب سایت

دستورالعمل های گام به گام برای ساخت وبلاگ

برای خاطره انگیزترین وبلاگ خود، پیشنهاد می کنیم Wix را امتحان کنید. این نسخه خارجی از وبلاگ، آسان‌ترین راهی است که ما امتحان کرده‌ایم و ساختن یک وبلاگ جذاب را واقعاً ساده می‌کند.

در ضمن فراموش نکنید که سئو در تمام انواع مختلف سایت نقشی اساسی دارد. برنامهنویسی در این شکل از انواع سایتها معنایی ندارد و در واقع زحمت شما تنها برای ایجاد اکانت است.

2. وب سایت شرکتی

این شکل از انواع سایت می‌تواند به شکل وردپرس و یا هرنوع دیگری باشد. شرکتی داده‌هایی درباره کسب و کار شما ارائه می‌دهند و به مشتریان یا مشتریان مورد انتظار اجازه می‌دهند که چگونه با شما ارتباط برقرار کنند.

شما به چند صفحه در سایت شرکتی خود نیاز دارید، از جمله صفحه “درباره ما” که در آن داستان سازمان خود را درک کنید. برای حل سؤالات اساسی که مهمانان وب سایت شما ممکن است داشته باشند، یک قسمت سؤالات متداول را در نظر بگیرید. سپس دست به کار شوید و کاربر را متقاعد کنید که واقعاً تجارت خوبی در website خود دارید.

در آخر این پاراگراف باید به این نکته هم اشاره کنیم که شما می‌توانید با کمک و انجام دادن سئو سایت شرکتی خود در رتبه‌‌های بالاتری از رقیبان خود در موتورهای جست‌وجو  نمایش داده شوید.

موثرترین روش برای ساخت سایت شرکتی

ما پیشنهاد می کنیم با یک سازمان معماری وب سایت بروید تا بتوانید دقیقاً نحوه ظاهر و عملکرد صفحه وب کسب و کار خود را مشخص کنید. گستره مقاصد شرکتی بسیار متفاوت است، و ممکن است تمام آنچه را که واقعاً می‌خواهید در یک تصحیح‌کننده ساده‌شده «آن را خودتان انجام دهید» پیدا نکنید. بنابراین برای به دست آوردن سبک و سودمندی مناسب، باید از یک وب سایت ماهر در ترکیب بندی استفاده کنید. اگر در مقاله اناوع وبسایت این سوال برایتان پیش آمده است که در طراحی انواع وبسایت ؛ کدام زبان از بین زبانهای css ، php ، html یا… برای کسب و کار شما مناسب است باید اشاره کنیم که شما قطعا نیاز به یک مشاوره درست و حسابی دارید. فقط کافی ست فرم ثبت نام را پرکنید تا مشاوران مجموعه بانوی هدف با شما تماس بگیرند.

3. وب سایت کسب و کار آنلاین

از دیگر انواع سایت ها ؛ یک صفحه وب کسب و کار مبتنی بر وب، که به آن فروشگاه مبتنی بر اینترنت نیز گفته می شود، به شما امکان می دهد اقلام یا انواع پروژه را از طریق وب بفروشید. فروشگاه وب شما می تواند به عنوان یک وب سایت مستقل کار کند یا بر روی یک نوع وب سایت دیگر تگ کند.

وب سایت کسب و کار آنلاین

4. وب سایت نمونه کارها

نمونه کارها نمونه هایی از کار مبتکرانه را نشان می دهد. این نوع سایتها عمدتاً توسط متخصصان و عکاسان استفاده می شود، توانایی های شما را برای خیره کردن مشتریان، کارمندان یا مدیران آینده نشان می دهد.

یک وب‌سایت نمونه کارها ممکن است نیاز به مدیریت تسهیل‌کننده تقویت‌شده داشته باشد، به‌عنوان مثال: تسهیل‌کننده ابری برای انطباق با میزان رسانه‌های تعاملی در صفحه وب.

بهترین روش ساخت سایت نمونه کارها

ما استفاده از Squarespace را برای ساختن یک نمونه کار دوست‌داشتنی که به کار شما کمک می‌کند، تجویز کنیم. Squarespace برجسته‌سازی را روی پلان قرار می‌دهد و واضح‌ترین قالب ‌ها را در بین هر مرحله‌ ارائه می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که به‌طور شگفت‌آوری سریع یک سایت تخصصی بسازید.

5. صفحه لندینگ

صفحه ارائه یک صفحه سایت انفرادی با تمرکز معقول است. این صفحه تنها یک هدف دارد: یا تغییر معاملات در مورد یک آیتم، جمع آوری اطلاعات مشتری، کسب امتیاز برای یک ماموریت خلاصه ادامه می یابد. صفحات خوشامدگویی دارای یک برنامه عالی و ساده هستند تا سعی کنند مشتری را از فعالیت هدف منحرف نکنند.

یک مشتری وب پس از فیلتر کردن یک کد QR، ضربه زدن بر روی یک تبلیغ پولی یا دنبال کردن یک اتصال از سرگرمی مجازی برای ارائه چند نمونه مدل، به صفحه ارائه می رسد.

6. مدل وب سایت تامین مالی جمعی(Crowdfunding)

لازم به ذکر است که این شکل از صفحات بیشتر در خارج از کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند اما چون در مقاله انواع وبسایت قصد داریم به روزترین اطلاعات را در اختیارتان قرار دهیم به طور کامل انواع وب سایت ها را شرح داده‌ایم.

دستورالعمل ساخت صفحه تامین مالی جمعی

برای مثال، ایجاد یک صفحه تامین مالی جمعی با Wix به اندازه کافی ساده است. به یاد داشته باشید که باید در مورد نحوه و مکان جمع‌آوری وجه نقد کاملاً رک باشید و به شما پیشنهاد می‌کنیم بدون هیچ سؤالی به دنبال راهنمایی قانونی باشید، هر چیزی که 100 درصد از آن مطمئن نیستید.

7. مجله اینترنتی

با زوال رسانه‌های چاپی، توزیع‌های متعدد خانه‌های جدیدی را در وب پیدا کردند، بنابراین توضیح خوبی برای یافتن موفقیت‌آمیز در ردیابی کاربران در وب وجود ندارد. شما باید یک جمعیت خاص را انتخاب کنید و تمام محتوای خود را از جمله نمادگرایی، مقالات و نحوه صحبت کردن به آنها نشان دهید. به طور مستمر آن کاربر مورد نظر را به خاطر بسپارید و نمی توانید از پایگاه خارج شوید.

آیا این درست است که شما یک نویسنده جوانه زده هستید که امیدوارید یک حضور مبتنی بر اینترنت ایجاد کنید؟

بهترین روش طراحی سایت

8. وب سایت پخش ویدئو

نتفلیکس، در کنار مقاصد مقایسه ای مانند NowTV، نحوه نشستن جهان در مقابل تلویزیون را تغییر داده است.

البته باید گفت وبسایت های خاصی مانند YouTube و Vimeo تسهیلات ویدئویی را برای طیف وسیعی از اهداف ارائه می دهند، به عنوان مثال، کامنت های شرکتی، تبلیغ آیتم ها و وبلاگ های ویدئویی. اگر می خواهید یک سایت اختصاصی برای انتقال محتوای ویدیویی راه اندازی کنید، به خاطر داشته باشید که به ظرفیت انتقال زیادی نیاز خواهید داشت.

9. وب سایت آموزشی

بیش از یک نفر از هر ده بریتانیایی (13%) در سال 2020 از یک دوره آموزشی آنلاین استفاده کردند و Duolingo تنها در سپتامبر 2021 بیش از 180000 بار دانلود کرد. بدیهی است که یادگیری الکترونیکی در بدنامی منفجر می شود و بازاری وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد.

وبسایت‌های آموزشی می‌تواند به‌عنوان ابزارهای وب، برنامه‌های کاربردی همه‌کاره، ورودی‌های یادگیری الکترونیکی، ویدیوها، آزمون‌ها، بازی‌ها و در کمال تعجب، مدیریت‌های راهنمایی اینترنتی ظاهر شوند.

10. ویکی یا وبسایت اطلاعاتی

«ویکی» به خلاصه‌نویسی برای نوعی کتاب مرجع مبتنی بر اینترنت تبدیل شده است که در آن مشتریان وب می‌توانند داده‌های مربوط به موضوعات خاص را ردیابی کنند. غالباً این ماده به طور مشترک توسط بیش از یک خالق تشکیل می شود. معروف ترین مدل خود ویکی پدیا است که به هر کسی اجازه می دهد هر مقاله را تصحیح، پاک یا اضافه کند.

انواع روش های طراحی سایت چیست؟

شما در حال حاضر در مورد موضوعات مختلف وب‌سایت‌های موجود، که می‌توانند از کسب‌وکار اینترنتی و تأمین مالی جمعی گرفته تا نمونه کارها و ویدیوهای مبتنی بر وب بگذرند، آشنا می‌شوید  اما انواع مختلف طراحی وب‌سایت چیست؟

اگر واقعاً یک متخصص وب سایت می خواهید، باید از ابزار تطبیق متخصص وب سایت ما استفاده کنید. اساساً ما را در مورد موارد ضروری کشف نشده چیزی که دنبال می‌کنید به ما اطلاع دهید و ما مجموعه داده‌های محرمانه خود را در ارائه‌دهندگان جستجو می‌کنیم تا موارد مناسب برای سرمایه‌گذاری شما را ردیابی کنیم. سپس با پیشنهادهای ارزیابی سفارشی برای شما ارتباط برقرار می کنند. این یک کمک 100 درصد رایگان است و فقط یک لحظه برای درخواست نیاز دارد.

انواع روش های طراحی سایت

طراحی محتوای پویا

طراحی یک وب سایت تا حد زیادی به پویایی محتوای صفحه بستگی دارد یعنی اینکه آیا محتوا در طولانی مدت تغییر می کند، به روز می شود یا ثابت می ماند.

دو نوع ترکیب وب سایت محتوای صفحه وجود دارد:

  1. استاتیک / ثابت

وب سایت های ثابت ساده ترین وب سایت ها از نظر طراحی هستند. محتوای این وب‌سایت‌ها به طور طبیعی با تکیه بر مشتری تغییر نمی‌کند یا تنظیم نمی‌شود، و به‌طور معمول به‌روزرسانی نمی‌شود.

وب‌سایت‌های استاتیک با استفاده از کدهای HTML اولیه مونتاژ می‌شوند و معمولاً برای دادن داده‌ها در آنجا هستند.

  1. پویا / داینامیک

یک وب سایت پویا هر بار که مشتری از آن بازدید می کند محتوای متفاوتی را نشان می دهد. این نوع طراحی معمولاً برای مجلات آنلاین و مقاصد تجاری مبتنی بر وب یا هر وب سایتی که به طور مداوم به روز می شود استفاده می شود.

طراحی محتوای پویا نیز می تواند محتوای متفاوتی را در زمان های مختلف به هر مشتری نشان دهد. مزیت بالقوه ترکیب وب سایت محتوای پویا این است که تجربه خصوصی و هوشمندانه تری را برای مشتری ایجاد می کند. با این وجود، اشکال این است که ایجاد این وب‌سایت‌ها بیشتر به ذهن متبادر می‌شوند و ممکن است تا حدودی طولانی‌تر از محلی‌های استاتیک جمع شوند.

طراحی انواع سایت های اینترنتی

طراحی پیشرفته

طراحی پیشرفته یکی از انواع وبسایت است و درواقع نقطه‌ای است که در آن یک وب‌سایت قالب خود را مجدداً فرمت می‌کند تا به وضوح صفحه را در یک اندازه صفحه نمایش دیگر نشان دهد. به عنوان مثال، وب‌سایتی که واکنش‌گرای قابل حمل است، طراحی خود را کاملاً تغییر می‌دهد تا بر روی یک صفحه نمایش همه کاره قرار گیرد، و سرمایه‌گذاری مشتری را به همان اندازه که انتظار می‌رود صاف نگه می‌دارد.

سه نوع منحصر به فرد طراحی برای پیشرفت شما وجود دارد:

  • استاتیک / ثابت
  • fluid/پویا
  • واکنشگرا
  1. responsive / واکنشگرا

در روش های طراحی سایت واکنشگرا فراتر از سیال است. در خصوص انواع وبسایت یک وب‌سایت با طراحی واکنش‌گرا واقعاً در هر گجتی منحصربه‌فرد به نظر می‌رسد. در واقع، چند مؤلفه کم‌اهمیت‌تر سعی می‌کنند تا روی صفحه قرار بگیرند و نیاز به بزرگ‌نمایی، فشردن یا نگاه کردن را محدود کنند.

در صورتی که مخاطبان شما، بخش بیشتری از انرژی خود را در موبایل سرمایه‌گذاری کنند، کاملاً ضروری است که وب‌سایت شما واکنشگرا باشد.

با دنبال کردن صفحه اینستاگرام مجموعه می توانید از به روز ترین اخبار باخبر شوید.

سوالات متداول

1-انواع وب سایت ها چیست؟

ده نوع اصلی وب سایت وجود دارد:

  1. وب سایت وبلاگ
  2. وب سایت شرکتی
  3. وب سایت کسب و کار آنلاین
  4. وب سایت نمونه کارها
  5. لندینگ پیج
  6. وب سایت تامین مالی جمعی
  7. مجله اینترنتی
  8. وب سایت ویدیویی
  9. وب سایت آموزشی
  10. ویکی یا مرکز اطلاعات

2-چه کسی باید از وب سایت کسب و کار اینترنتی استفاده کند؟

برخی افراد فکر می کنند وب سایت های کسب و کار آنلاین فقط برای زنجیره های بزرگ جهانی یا فقط برای شرکت های خاص هستند. در واقع، هر کسی که امیدوار است یک فروشگاه اینترنتی یا همان سایت فروشگاهی ، با هر اندازه ای راه اندازی کند، می تواند با خوشحالی با یک وب سایت کسب و کار آنلاین به فروش برسد.

وب‌سایت‌های کسب‌وکار اینترنتی محدود به یک صنعت خاص نیستند – از آنجایی که شما هر کاری را انجام می‌دهید تا چیزی غیرقانونی یا محدود را نفروشید، نباید مشکلی برای دریافت پول نقد از مبادله نیروی کار و محصولات از طریق وب نداشته باشید. بدیهی است که با فرض اینکه شما در حال فروش لوازم بالینی، تبلیغ پیشرفت های پولی یا ارائه خدمات قانونی هستید، دستورالعمل های اضافی اعمال می شود. بنابراین باید به طور مداوم به دستورالعمل های مهم در زمینه خاص خود نگاهی بیندازید تا تضمین کنید که از اصول فعلی پیروی می کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن