نام دامنه چیست؟

انواع دامنه های سایت +پسوند ها +ویژگی ها

دانستن انواع دامنه ها برای همه مهم است. حالا میپرسی چرا؟! توصیه می‌کنم مقاله انواع دامنه های سایت را تا انتها مطالعه کنید، زیرا ممکن است بهترین پاسخ به سوالات شما از نظر درک دامنه ها و نحوه کار آنها باشد. 

در واقعیت، انواع دامنه های سایت ها یکسان کار نمی‌کنند و دانستن تفاوت‌های بین انواع مختلف دامنه می‌تواند هنگام ساخت یک وب‌سایت حیاتی باشد. به عنوان مثال، برخی از دامنه ها برای انواع خاصی از وب سایت ها مناسب هستند. در حالی که دیگران پیامدهای منحصر به فردی دارند که باید در ذهن داشته باشید. خوشبختانه، راه هایی وجود دارد که می توانید تعیین کنید کدام دامنه برای وب سایت شما مناسب است و از کدام یک اجتناب کنید. 

هنگامی که انواع دامنه های سایت  ویژگی ها و نام تجاری را درک کردید، می‌توانید یکی را بیابید که تجربه کاربری (UX) و نام تجاری شما را بهبود می بخشد.

همراه ما در وبلاگ آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف باشید ، درمقاله انواع دامنه های سایت به شما در مورد دامنه ها و مفهوم و کاربرد آنها به شکل کامل توضیح خواهیم داد .

نام دامنه چیست؟

اگر می‌خواهید وب سایت خود را راه اندازی کنید، ابتدا باید انواع دامنه های سایت بدانید و اینکه  نام دامنه چیست. اساساً دامنه آدرس وب سایت شما است و افراد از آن برای یافتن خدمات و محصولات آنلاین شما استفاده می کنند. به طور خاص، دامنه سایت شما URL اصلی آن است (به عنوان مثال، example.com).

بیایید یک مثال عینی بزنیم و به bbc.co.uk نگاه کنیم. این یک سایت خبری انگلیسی است و یک آدرس اینترنتی ساده دارد.

در این صورت دامنه را می‌توان به چند قسمت تقسیم کرد. قسمت “bbc” دامنه سطح دوم (SLD) و قسمت “.co.uk” دامنه سطح بالا (TLD) نامیده می شود. اگر با این اصطلاحات آشنا نیستید، نگران نباشید. زیرا به زودی هر دو مفهوم را به تفصیل بررسی خواهیم کرد.  با استفاده از خدمات مشاوره بانوی هدف یک وبسایت عالی برای خود بسازید.

نام دامنه چیست؟

 

 

نگاهی سریع به نحوه کارانواع دامنه های سایت

با تایپ یک آدرس اینترنتی یا با تایپ یک کلمه در گوگل و زدن دکمه جستجو می توانید هر چیزی را که می خواهید به صورت آنلاین پیدا کنید. این فرآیند اغلب آنی است، بنابراین نمی توانید آنچه را که در پشت صحنه می گذرد نادیده بگیرید.

برای دریافت تصویر واضح تر از اتفاقاتی که هنگام بازدید از یک وب سایت می افتد، می توانید دامنه را به عنوان شماره تلفن وب سایت به خاطر بسپارید. در کشورهای دیگر، مشاغل مختلف شماره تلفن خود را با حروف نمایش می دهند. برای فراخوانی آسان، مانند 1-800-Call Now.

همه اانواع دامنه های سایت از یک الگو پیروی می کنند. هر وب سایت بر روی سروری با آدرس پروتکل اینترنت (IP) مانند 69.63.191.255 میزبانی می شود. این شماره تلفن سایت است. اما به خاطر سپردن آدرس‌های IP سخت است زیرا آنها فقط اعداد هستند، بنابراین ما به جای دیدن آدرس‌های IP از نام‌هایی استفاده می‌کنیم که به راحتی به خاطر می‌آیند. این عملکرد از طریق سیستم نام دامنه (DNS) انجام می شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 در ادامه مقاله انواع دامنه های سایت در وبلاگ بانوی هدف به شما درباره مزیت ها ویژگی های انتخاب دامنه صحیح توضیح خواهیم داد ، مقاله را تاپایان بخوانید و اگیر دوست داشتید از دنیای دیجیتال مارکتینگ اطلاع بیشتری داشته باشید می توانید سایر مقاله های ما مانند افزایش سرعت سایت وردپرس در سایت بانوی هدف را مطاله کنید.  

3 مزیت مهم  انواع دامنه های سایت

اثری ماندگار از خود به جا بگذارید

اولین چیزی که مشتریان بالقوه در وب سایت شما می بینند، نام دامنه و اولین تعامل آنها با برند شما است. یک نام دامنه منحصر به فرد و به یاد ماندنی به طور دقیق نشان دهنده کسب و کار شما است. همچنین می توانم بگویم در چه زمینه ای فعال هستم. اما نام  انواع دامنه های سایت  نامناسب می تواند به سرعت مشتریان بالقوه را ناپدید کند و هرگز در ذهن مشتری باقی بماند.

تعریف برند

شما می توانید از یک نام دامنه برای صحبت مستقیم با برند خود استفاده کنید و به مشتریان خود بگویید که چه کسی هستید و چه چیزی می فروشید. یک نام دامنه مرتبط می تواند به مشتریان شما کمک کند تا به محصول شما دسترسی پیدا کنند و یک نام دامنه منحصر به فرد می تواند پیوندی ایجاد کند که نام شما را با محصول شما مرتبط کند.

بهینه سازی سئو

موتورهای جستجو از کلمات کلیدی برای کمک به رتبه سئوی شما استفاده می کنند. شما نیازی به داشتن گروه هایی ندارید که دقیقاً با کار شما مطابقت داشته باشند، اما به داشتن یک گروه نزدیک کمک می کند.

ICANN چه کسی است و سیستم نام دامنه (DNS) چیست؟

مانند شماره تلفن، نام انواع دامنه های سایت در یک نوع ” دفترچه آدرس” مرتب شده است. این سیستم نام دامنه (DNS) نامیده می شود. نام دامنه شبکه ای از سرورها در سراسر جهان است.

DNS اساساً افراد را به وب سایت هایی که می خواهند بازدید کنند متصل می کند. آیا آدرس های IP را به خاطر دارید؟ DNS اساساً از آدرس های IP به عنوان شناسه برای یافتن سایتی که می خواهید به آن دسترسی داشته باشید استفاده می کند و IP را به شکلی تبدیل می کند که انسان به راحتی بتواند آن را درک کند. این روش نام دامنه است.

یک سوال مهم مطرح می شود و آن اینکه: چه کسی رکوردهای DNS را مدیریت می کند؟ مسئولیت بر عهده شرکت اینترنتی برای نام‌ها و شماره‌های اختصاص‌یافته (ICANN) است. این سازمان نه تنها مسئولیت مدیریت DNS را بر عهده دارد، بلکه وظایف دیگری از جمله: تخصیص فضای آدرس IP و مدیریت سیستم سرور ریشه را نیز انجام می دهد .

 

اصول انتخاب نوع domain برای سایت ؟

قبل از شروع بحث، بیایید با دامنه بیشتر آشنا شویم تا کاربرد انواع پسوندها را بهتر درک کنیم.

دامنه در واقع یک آدرس اینترنتی است که کاربران می توانند با آن به سایت شما دسترسی داشته باشند. هنگام تصمیم گیری برای راه اندازی یک وب سایت در اینترنت، اولین قدم این است که آدرس اینترنتی خود را ثبت کنید و سپس میزبان وب مناسب را خریداری کنید. از آنجایی که همه ما کد ملی منحصر به فرد خود را داریم، هر وب سایت باید دامنه خاص خود را داشته باشد. به همین دلیل، هر یک از این انواع دامنه های سایت  می توانند به طور خاص با سایت شما مرتبط شوند.

تصور کنید که قرار است یک ویلای شیک و زیبا در مکانی خنک خارج از شهر بسازید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که زمین مناسب برای ساخت ویلا را انتخاب کنید. زمین با آدرس مناسب و دوستان و آشنایان شما به راحتی می‌توانند آن را پیدا کنند و آخر هفته را با شما بگذرانند. با مطالعه این مقاله می‌توانید اطلاعات کاملی در مورد دامنه و ویژگی های آن به دست آورید. در نهایت می آموزیم که:

سیر تحول انواع دامنه های سایت  بین المللی

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که انواع دامنه های سایت  های بین المللی یک چرخه حیات خاص دارند. اصطلاح “چرخه حیات” به فاصله زمانی بین مراحل ثبت انواع سایت های دامنه تا زمان مرگ دامنه اشاره دارد. این چرخه برای اکثر دامنه های بین المللی با پسوندهای مختلف یکسان است.

جدا از مشکلات ثبت دامنه، باید با چرخه حیات دامنه نیز آشنا باشید، زیرا ثبت و راه اندازی سایت تنها مربوط به ثبت دامنه نیست! اما باید مراقب بود که منطقه از دست نرود. در زیر با چرخه ثبت نام 5 مرحله ای تا مرگ دامنه آشنا می شویم.

1. دوره آزاد (available)

برخی از انواع دامنه های سایت قبل از شما توسط افراد دیگری ثبت و خریداری شده اند. در این صورت دیگر نمی توانید نام دامنه ای را که انتخاب کرده اند خریداری کنید. اما امکان ثبت دامنه های دیگر وجود دارد. در نتیجه اگر دامنه مورد نظر شما ثبت نشده باشد به راحتی می توانید دامنه انتخابی خود را ثبت کنید. دوره ثبت دامنه را دوره رایگان می گویند. زیرا در این مدت ثبت نام دامنه آزاد است. شما می‌توانید با پرداخت هزینه ای انواع دامنه را برای سایت مورد نظر خود ثبت کنید تا منحصرا به نام شما ثبت شود.

2.دوره فعال دامنه (active)

پس از ثبت دامنه وارد دوره بعدی می‌شوید که دوره فعال است. در این مدت دامنه برای شما فعال است و می‌توانید بسته به نوع دامنه آن را تا 10 سال تمدید کنید.

3. مرحله منقضی دامین (expired)

اگر دامنه خود را در مدت زمان فعال تمدید نکنید، وارد دوره انقضای دامنه می‌شوید. در این صورت دامنه شما غیر فعال می‌شود و تنها در صورت پرداخت هزینه تمدید می توانید به حالت فعال برگردید. دامنه 45 روز اعتبار دارد و در صورت عدم تمدید دامنه در این مدت دامنه شما مسدود خواهد شد.

4. دوره بازخرید نام دامنه (redemption period)

بعد از 45 روز دامنه شما به مدت 30 روز قفل خواهد شد. در طول دوره بازخرید دامنه؛ مانند گذشته، اکانت شما غیرفعال خواهد شد و فقط 30 روز فرصت دارید تا دامنه خود را تمدید کنید. وقتی وارد مرحله خرید می‌شوید؛ فقط صاحب نام دامنه می تواند آن را تمدید کند. توجه داشته باشید که این بدان معنی است که هیچ کس نمی تواند این کار را انجام دهد مگر از طرف او. نکته دیگری که در مورد تاریخ انقضا می توان به آن اشاره کرد این است که هزینه تمدید دامنه حدود 10 برابر بیشتر از حالت عادی است. اساساً در این مرحله صاحب دامنه به دلیل عدم تمدید به موقع دامنه خود جریمه می‌پردازد.

5. دوره حذف دامین (pending deletion)

در صورتی که مالک دامنه مجددا دامنه را تمدید نکند وارد دوره انقضا می‌شود. این مدت 5 روز است و نام دامنه قابل بازگشت نیست. پس از این 5 روز دامنه حذف شده و دوباره وارد دوره رایگان می‌شود. در نتیجه هر کس دیگری که بخواهد از این دامنه استفاده کند غیرفعال می شود.

 

سیر تحول انواع دامنه های سایت  بین المللی

 

انواع پسوند دامنه سایت

  1. پسوند com.

پسوند dot com را می توان رایج ترین پسوند در بین تمامی انواع دامنه های سایت  دانست. کم به معنای تبلیغ است. بنابراین استفاده از com برای کسانی که قصد دارند تجارت الکترونیکی خود را داشته باشند بسیار مناسب است. اکثر شرکت های فعال در سراسر جهان از این پسوند برای ساخت دامنه خود استفاده می کنند.

  1. پسوند int.

این پسوند مخفف کلمه “international” است. از بین المللی برای ایجاد زمینه سازمان های بین المللی استفاده می شود.

  1. پسوند net.

این پسوند به معنای شبکه است. به همین دلیل میزبانی، فروش دامنه و غیره است. مناسب برای شرکت های خدمات اینترنتی مانند به عنوان مثال، دامنه hostname.net در حال اجرا بر روی یک سیستم میزبانی.

4.پسوند gov.

دولت گسترش مخفف دولت است. در نهایت، این پسوند برای ایجاد دامنه برای وب سایت های دولتی استفاده می شود.

  1. پسوند info.

این پسوند مخفف کلمه “اطلاعات” است. معمولا سایت های فعال در زمینه اطلاعات دامنه های مختلف از این پسوند برای دامنه خود استفاده می کنند.

  1. پسوند org.

سازمان توسعه. پسوند رایج دیگر مخفف کلمه “گروه” است. این پسوند معمولا برای سایت های سازمان های خصوصی که فعالیت تجاری ندارند استفاده می شود. سایت محبوبی که می تواند به عنوان نمونه باشد Sanjesh.org است که عموماً غیرتجاری و غیر دانشگاهی است.

7پسوند name

پسوند نام را می توان اولین پسوند داده شده به افراد حقیقی دانست. کسانی که قصد دارند وب سایتی با نام خود راه اندازی کنند، می توانند وب سایت خود را با استفاده از این نام ایجاد کنند.

8 پسوند edu.

این پسوند مخفف آموزش است که به معنای کسب دانش است. به همین دلیل از آن برای ایجاد وب سایت هایی با محتوای آموزشی استفاده می شود.

  1. پسوند mobi

این کلمه به معنای موبایل است و برای شرکت هایی که خدمات مرتبط با تلفن همراه را ارائه می دهند، انتخاب بسیار مناسبی است.

  1. پسوند biz.

Biz مخفف تجارت است. در نتیجه از این پسوند برای ساخت دامنه سایت های تجاری استفاده می شود.

11.پسوند Travel.

مسافرت رفتن یعنی سفر. از این رو برای شرکت هایی که در صنعت خدمات مسافرتی فعالیت می کنند گزینه خوبی است.

12.پسوند ws.

این پسوند شبیه باد است.domain  ملی کشور دیگری است. اما از آنجا که مخفف آن شبیه به کلمه وب سایت است، گاهی اوقات برای ایجاد وب سایت های مختلف از آن استفاده می شود.

دامنه چیست و برای چیست؟

  1. پسوند tv.

پسوند تلویزیون. همچنین مثل داستان قبل تمدید مدت دولت توالو است. اما این پسوند به دلیل شباهت آن به شورت های تلویزیونی برای ایجاد وب سایت های تلویزیونی نیز استفاده می شود.

  1. پسوند ac.

ac گسترش داخلی جزایر آسنشن است. اما برای مؤسسات آموزشی جالب است زیرا شبیه مخفف کلمه آکادمی به معنای آموزش عالی است.

15.پسوند ir.

این تمدید فقط برای مناطق ایران است. کسانی که به صورت قانونی در ایران اقامت دارند می توانند این وب سایت را ثبت کنند. این پسوند به دلیل ایرانی و رایج بودن به یکی از محبوب ترین پسوندها برای ثبت انواع نام دامنه تبدیل شده است. ir  انواع مختلفی دارد که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد. البته توجه داشته باشید که برای ثبت این دامنه نیاز به شناسه ایرنیک دارید و قبل از ثبت باید شناسه ایرنیک ایجاد کنید.

آموزش ثبت دامنه آی آر + فیلم آموزشی

  1. پسوند gov.ir.

این پسوند برای ایجاد نام دامنه برای مراکز دولتی و سایر نهادهای سیستم مانند وزارتخانه ها، قوه مقننه یا قوه قضاییه استفاده می شود. درخواست باید به صورت کتبی بر روی سربرگ موسسه متقاضی ارسال شود.

  1. پسوند co.ir.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که دلبستگی یعنی چه؟ کسانی که شرکت خود را به ثبت رسانده اند و می خواهند در کسب و کار خود گسترش ملی خاصی داشته باشند می توانند با co.ir تماس بگیرند. استفاده از این افزونه یک راه عالی برای ثبت وب سایت سازمان غیردولتی شما است. به یاد داشته باشید که برای ثبت این دامنه باید مجوز دامنه را ارائه دهید.

  1. پسوند ac.ir.

ac به معنی آکادمی است. به همین دلیل از این پسوند کنار است. برای دانشگاه هایی که مجوزهای لازم را گرفته اند و به صورت قانونی فعالیت می کنند مناسب است. کپی مجوز دریافتی الزامی است.

گسترش دامنه های اینترنتی

  1. پسوند sch.ir.

از پسوند sch.ir استفاده کنید. برای نام دامنه موسسات آموزشی با مجوز لازم از وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بسیار مناسب است. ارائه کپی مجوز دریافتی و همچنین درخواست کتبی در سربرگ موسسه الزامی است.

20.پسوند org.ir.

org مخفف سازمان است. معمولا مراکز علمی یا موسسات آموزشی با پسوند ملی org.ir ثبت می شوند. آنها از آن برای ثبت نام دامنه خود استفاده می کنند. موسساتی که دولت ایران را به عنوان یکی از اعضای خود دارند می توانند از این پسوند استفاده کنند. متقاضیان باید یک نسخه از مجله رسمی موسسه خود را نیز ارسال کنند.

  1. پسوند net.ir.

می توانید از این پسوند برای ساخت دامنه شرکت های خدمات شبکه یا ISP ها استفاده کنید. به یاد داشته باشید که ارائه دهنده مجوز کار با پسوند net.ir را دارد. مهم است.

  1. پسوند id.ir.

اتباع ایران می توانند با ارسال عکس شناسنامه، دامنه خود را با پسوند id.ir ثبت کنند. اقدام به

چگونه دامنه بخریم؟ این سوالی است که اغلب توسط افرادی که می خواهند کسب و کار خود را راه اندازی کنند پرسیده می شود. با توجه به اهمیت بسیار زیادانواع دامنه های سایت ، سعی کرده ایم مهم ترین نکات انتخاب و خرید دامنه مناسب را با شما در میان بگذاریم. به یاد داشته باشید که اولین چیزی که بازدیدکنندگان وب سایت شما می بینند دامنه شما است. بنابراین باید سعی کنید در انتخاب آن دقت کنید. زیرا نام دامنه در واقع بزرگترین اعتبار وب سایت شما است. بنابراین، لازم است زمانی را صرف فکر کردن و انتخاب درست کنید.

 

انتخاب دامنه

حال به ویژگی‌های یک دامنه خوب می‌پردازیم

در این  قسمت از مقاله انواع دامنه های سایت  به ویژگی‌های یک دامنه خوب می‌پردازیم:

 پسوند دامین

 پسوندهای دامین‌ها اولین چیزی هستند که در زمان انتخاب اسم دامنه باید مورد توجه شما قرار بگیرند. امروزه پسوندهای زیادی در دنیای اینترنت وجود دارند اما پسوند با ارزش  .com قطعا محبوب‌ترین و معروف‌ترین  دامنه در بین سایر است. بسیاری از مردم هنوز هم وقتی نام سایتی را بشنوند بلافاصله پسوند .com در فکرشان شکل می‌گیرد و به نوعی به آن اطمینان کامل دارند. پس با کیفیت ترین انتخاب در بین دامنه‌های جهانی بدون هیچ فکری .com  است.

همچنین کلیدهای ترکیبی بر روی کیبورد  Ctrl+Enter در بیشتر مرورگرها برای وارد کردن پسوند .com است که اهمیت این پسوند در بین سایر دامنه‌ها را نشان می‌دهد.

دامنه هر چه کوتاه تر بهتر

خوب است نام دامنه کمتر از 10 حرف باشد زیرا هم در حافظه کاربران بهتر باقی می‌ماند و هم عملکرد خوبی دارد. پس سعی کنید نام دامنه خود را تا حد امکان کوتاه‌ ‌تر کنید تا کاربران در زمان تایپ آن احساس بهتری داشته باشند.

 

به خاطر کاربران بماند

 یادتان هست که در ویژگی دوم یادآور شدیم هر چقدر نام دامنه کوتاه‌ تر باشد خوب است اما دامنه کوتاه اگر به سختی به حافظه  سپرده شود هیچ فایده‌‌ای نخواهد داشت.

برای درک بهتر این موضوع تصور کنید شخصی نام سایتش را asremobile انتخاب کرده اما برای کوتاه کردن آن  از کلمه asrmb استفاده کرده است، به مراتب ترکیب «عصر موبایل» با اینکه کمی بزرگتر است، راحت‌تر از «عصر ام‌بی» در ذهن می‌ماند و آسانی در یادآوری را هم فراهم می‌کند.

همچنین برای به خاطر ماندن آسان از کلماتی استفاده کنید که بیشتر د حافظه ثبت می‌شود، مثلا پرتقال آبی که شکلی تصویری دارد و فرد می‌تواند آن را کاملا در ذهن تجسم کند و همین امرباعث می‌شود که این اسم بهتر در ذهن بماند.

 

هماهنگی دامنه  با موضوع سایت

دامنه‌ای که انتخاب می‌‌کنید خوب است با مدل کسب و کاری که انجام می‌دهید تطابق  کامل داشته باشد تا مشتریان و کاربران شما با نام سایت متوجه نوع و مدل فعالیت  سایت شما بشوند.

مثلا فردی با فامیلی میوه‌ چین که در زمینه کسب و کار فروش موبایل فعالیت می‌کند اگر نام دامنه خود را نام خود  یعنی میوه چین ست کند در نگاه اول مشتریان دچار اشتباه بزرگی  می‌شوند چون نام سایت با نوع کسب و کار منطبق نیست

اگر  محتوای سایت شما به زبان انگلیسی نوشته شده است، همیشه سعی کنید یک نام انگلیسی مناسب و خوب را به جای بعضی از نام‌های منطقه‌ای و محلی برگزینید، زیرا به دستیابی شما از بازدیدهای جهانی راهنمایی می‌کند.

 

امکان تایپ اشتباه را برای دامنه جدی بگیرید

در انتخاب نام دامنه  خود از کلماتی بهره ببرید که تلفظ آسانی داشته باشد، منظور از تلفظ آسان این است که چندین حالت نوشتاری نداشته باشد و کاربران به خوبی بتوانند با تایپ آن وارد وب‌سایت شما شوند و با تایپ اشتباه وارد سایت‌های رقبا نشوند. باید مراقب باشید که خود را در هیچ گودال خطرناکی نیندازید.

اگر اسم سایت شما مثلا کوروش است به نظر ما اسم مناسبی را انتخاب نکرده‌اید چرا که نوشتن کلمه کوروش به انگلیسی ممکن است به مدل ‌های Korosh، Koroush، Koorosh، Kourosh، Coroosh و… نوشته شود اگر ادامه دهیم بیشتر از 10 حالت می‌توانیم بنویسیم.

 

جمع بندی و پایان 

توصیه می کنم مقاله انواع دامنه های سایت را تا انتها مطالعه کرده باشین  ، زیرا ممکن است بهترین پاسخ به سوالات شما از نظر درک دامنه ها و نحوه کار آنها باشد. هنگام تصمیم گیری برای راه اندازی یک وب سایت در اینترنت، اولین قدم این است که آدرس اینترنتی خود را ثبت کنید و سپس میزبان وب مناسب را خریداری کنید. نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که انواع دامنه های سایت های بین المللی یک چرخه حیات خاص دارند. شما می توانید با پرداخت هزینه ای انواع دامنه را برای سایت مورد نظر خود ثبت کنید تا منحصرا به نام شما ثبت شود. در این مدت دامنه برای شما فعال است و می توانید بسته به نوع دامنه آن را تا 10 سال تمدید کنید. اکثر شرکت های فعال در سراسر جهان از این پسوند برای ساخت دامنه خود استفاده می کنند. در نهایت، این پسوند برای ایجاد دامنه برای وب سایت های دولتی استفاده می شود. معمولا سایت های فعال در زمینه اطلاعات دامنه های مختلف از این پسوند برای دامنه خود استفاده می کنند. در نتیجه از این پسوند برای ساخت دامنه سایت های تجاری استفاده می شود. این پسوند به دلیل ایرانی و رایج بودن به یکی از محبوب ترین پسوندها برای ثبت انواع نام دامنه تبدیل شده است. استفاده از این افزونه یک راه عالی برای ثبت وب سایت سازمان غیردولتی شما است. می توانید از این پسوند برای ساخت دامنه شرکت های خدمات شبکه یا ISP ها استفاده کنید. 

برای اطالاعات بیشتر از دنیای دیجیتال مارکتنیگ مقالات وبلاگ بانوی هدف  را دنبال کنید و همچنین برای مشاوره گرفتن ازما از طریق راه های ارتباطی زیر در ارتباط باشید ، همچنین می توانید برای اطلاع از تخفیف و طرح های جدید اینستاگرام بانوی هدف را دنبال کنید. 

 

سوالات متداول

شرایط ثبت نام و فعال سازی سایت های پیشرفته

نویسه های مجاز برای دامنه های دارای پسوند gTLD حداقل 3 و حداکثر 63 نویسه است که در پسوند PRO به عنوان 4 کاراکتر و در آسیا یک کاراکتر تعریف می شود.

شرایط ثبت دامنه کشوری

هنگام ثبت دامنه با پسوندهای مورد نیاز، تعداد کاراکترهای مجاز برای اکثر دامنه های با پسوند ccTLD حداقل 32 و حداکثر 63 کاراکتر است.
وجود تابعیت برخی کشورها شرط داشتن این پسوندها است. در صورت ارائه مدارک لازم (از جمله گواهی اقامت یا مجوز اقامت) به ثبت نام قابل ثبت است.
استفاده از اعداد، حروف انگلیسی و خط تیره (-) در نام دامنه مجاز است.

کدام پسوند را برای دامنه خود انتخاب کنیم؟

هنگام ثبت دامنه با پسوند مورد نظر در کسب و کار اینترنتی خود باید به نوع پسوند، کاربرد آن و کشور یا منطقه کسب و کار توجه ویژه ای داشته باشید. اولین قدم برای ارائه و معرفی صحیح برند، محصول، تولید، آثار هنری و رزومه شما در دنیای دیجیتال باید انجام شود. این به شما این امکان را می‌دهد که با موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل در تیررس جستجوگران واقعی باشید.

پسوند دامنه چیست؟

برای پاسخ به این سوال که پسوند دامنه چیست، باید اصطلاح TLD یا Top Level Domain را بدانید. TLD آخرین قسمت از نام دامنه های اینترنتی است. عنصر بعدی بعد از آخرین نقطه. از آنجایی که در انتهای آن قرار دارد، به عنوان پسوند دامنه نیز شناخته می شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن