بهترین زبان برنامه نویسی

بهترین زبان برنامه نویسی در سال آینده کدام خواهد بود؟

می‌خواهید بدانید بهترین زبان برنامه نویسی چیست و بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع کدام است؟قصد یادگیری بهترین زبان طراحی سایت را یاد بگیرید؟ یا اصلا بهترین زبان های برنامه نویسی کدام‌اند؟  نمیدانید  css، php ، java ، asp net یا پایتون ؟ قصد طراحی وبسایت دارید؟ پس همراه بلاگ بانوی هدف باشید با مقاله ” بهترین زبان برنامه نویسی  2022” تا جدیدترین مطالب زبان های طراحی وب سایت  را برایتان شرح دهیم.

بهترین زبان برنامه نویسی کدام است؟

بهترین زبان طراحی سایت کد نویسی زبانی است که به شما در حل مشکلات‌تان در برنامهنويسي تحت وب با در نظر گرفتن همه موارد، برای آشنایی با زبان نیاز به سرمایه گذاری و پول نقد است، بنابراین باید برای آموزش بهترین برنامه نویسی تصمیم ایده‌آل را دنبال کنید. زمانی در گذشته‌های دور، جهان برنامه نویسی و کدنویسی کامپیوتر یک نقطه مخفی و منتخب بود. فقط یک دسته کوچک منتخب از افراد به عنوان توسعه دهندگان رایانه با آخرین توانایی‌های کدنویسی در نظر گرفته شدند. امروزه بسیاری از مشاغل فناوری اطلاعات نیازمند یک دسته قوی از زبانهای برنامه نویسی برتر هستند و در واقع منظور ما چندگانه است. در صورتی که ترتیبات شما برای پیشبرد حرفه یا تغییر حرفه کاملاً از شما انتظار دارد که به عنوان یک برنامه نویس بر یک زبان برنامه نویسی تسلط داشته باشید، می‌توانید فکر کنید که کدام یک را یاد بگیرید. قطعا برای درآمدزایی در هر شغلی باید خوب تمام حوزه مرتبط آن را بشناسید. پس در این مقاله با بهترین زبان برنامه نویسی و در واقع با بهترین زبان طراحی سایت آشنا می‌شوید.

بهترین زبان برنامه نویسی چیست؟

قبل از توضیح درباره بهترین زبان برنامه نویسی  اجازه دهید موردی ابتدایی را به شما عزیزان توضیح دهیم. زبان برنامه نویسی راهی برای مهندسان نرم افزار (طراحان) برای صحبت با کامپیوتر است. زبان‌های برنامه‌نویسی شامل مجموعه‌ای از تصمیم‌ها هستند که اجازه می‌دهند مقادیر رشته‌ها به روش‌های مختلف برای ایجاد کد یا به حساب زبان‌های برنامه‌نویسی بصری، اجزای گرافیکی تغییر داده شوند. به طور کلی، برنامه مجموعه‌ای از جهت‌ها است که به یک زبان خاص (C، C++، جاوا، پایتون) برای انجام یک تعهد خاص نوشته شده‌اند. اگر می‌خواهید بدانید بهترین زبان برنامه نویسی  و بهترین زبان برای طراحی سایت چیست پس ادامه مقاله  “بهترین زبان طراحی سایت” را مطالعه کنید.

اگر به کدنویسی علاقه ندارید، می توانید سایتی بدون کدنویسی برای خود فراهم آورید. پیشنهاد می‌کنیم به مقاله طراحی سایت با المنتور مراجعه کنید.

بهترین زبان طراحی سایت دنیا برای یادگیری در سال 1401 کدامند؟

بهترین زبان طراحی سایت جهانی چیست؟ یا بهترین زبان طراحی سایت حرفه ای کدام است؟ چه زبان برنامه نویسی و کدنویسی برای من ایده خوبی است که یاد بگیرم؟ جاوا اسکریپت و پایتون، دو تا از معروف‌ترین زبان های برنامه نویسی برای طراحی سایت و همچنین در کسب و کار استارت آپی هستند که مورد توجه قرار گرفته‌اند. اکثر شرکت‌های جدید از ساختارهای باطن مبتنی بر پایتون مانند جنگو (پایتون)، فلاگون (پایتون) و نود جی اس (جاوا اسکریپت) استفاده می‌کنند. این زبان‌ها نیز به عنوان زبان های طراحی وب برای یادگیری برای تازه کارها در نظر گرفته می‌شوند. در زیر خلاصه‌ای از معروف‌ترین زبان‌های برنامه نویسی است که در سال 2023 محبوب خواهند شد:

  • جاوا اسکریپت
  • پایتون
  • Go
  • جاوا
  • کاتلین
  • PHP
  • سی شارپ
  • Swift
  • R
  • Ruby
  • C و C++
  • Matlab
  • TypeScript
  • اسکالا

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی در سطح غیرقابل انکار است که یکی از نوآوری‌های مرکزی اینترنت است. 97.8 درصد از آن به‌عنوان یک زبان برنامه نویسی سمت کلاینت استفاده می‌شود و همه چیز برابر است. جاوا اسکریپت در ابتدا به‌طور انحصاری برای تقویت مرورگرهای اینترنتی مورد استفاده قرار گرفت، اما در حال حاضر از آنها برای ترتیبات سایت سمت سرور و برنامه های مرورگر غیراینترنتی نیز استفاده می‌شود.

بهترین زبان برنامه نویسی یا همان جاوا اسکریپت در سال 1995 ساخته شد و ابتدا با نام LiveScript شناخته می‌شد. در هر صورت، جاوا در آن زمان زبان بسیار معروفی بود؛ بنابراین به‌عنوان “برادر و برادر جوان تر” جاوا تبلیغ شد. همان‌طور که جاوا اسکریپت در طولانی مدت توسعه یافت و جزو بهترین زبان برنامه نویسی شد؛ به یک زبان کاملا رایگان تبدیل شد. این روزها جاوا اسکریپت اغلب با جاوا اشتباه گرفته می‌شود و علی‌رغم وجود چند شباهت بین آنها، این دو زبان خاص هستند. جاوا اسکریپت بهترین زبان برنامه نویسی روی کره زمین است و در بین انجمن های مختلف محبوب است. مهندس معمولی جاوا هر سال حدود 112152 دلار به دست می‌آورد.

بهترین زبان برنامه نویسی

  • پایتون

Python یکی از شناخته‌شده‌ترین زبان‌های برنامه نویسی امروزی است و به‌دلیل قابل درک بودن، یادگیری آن برای آماتورها ساده است. این یک زبان برنامه نویسی رایگان و منبع‌باز با ماژول‌های کمک گسترده و بهبود منطقه محلی، هماهنگی ساده با مدیریت وب، طراحی‌های اطلاعاتی با استفاده آسان و برنامه‌های کاربردی منطقه کاری مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی است. این یک زبان برنامه نویسی شناخته شده برای هوش مصنوعی و برنامه‌های کاربردی یادگیری عمیق است.

پایتون برای تقویت تصویربرداری دوبعدی و باندل‌های سرزنده سه بعدی مانند Blender، Inkscape و Autodesk استفاده می‌شود. همچنین برای ساخت بازی‌های رایانه‌ای معروف از جمله Human progress IV، Vegas Trike و Toontown استفاده شده است. پایتون برای برنامه‌های منطقی و محاسباتی مانند FreeCAD و دستگاه ریاضی و توسط سایت های معروف مانند YouTube، Quora، Pinterest و Instagram استفاده می‌شود. طراحان پایتون درآمدهای سادریل سالانه در حدود 109092 دلار تهیه می‌کنند.

بهترین زبان طراحی سایت جدید

  • زبان برنامه نویسی Go

Go توسط گوگل در سال 2007 برای API ها و برنامه‌های کاربردی وب ایجاد شد. Go اخیراً به یکی از سریع‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در حال توسعه تبدیل شده است؛ زیرا به‌دلیل صریح بودن آن و همچنین ظرفیت آن برای مقابله با چارچوب‌های چند هسته‌ای کار بسیاری را آسان کرده است. طراحان Go می توانند درآمدهای سالانه 141,654 دلاری و تا 261,000 دلار را دریافت کنند.

  • جاوا

جاوا یکی از معروف‌ترین انواع زبان های طراحی سایت است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زبان برنامه نویسی به‌طور گسترده مفید با ساختار موقعیت آیتم‌هایش که توسط انترپرایز ادعا شده است به یک هنجار برای برنامه‌هایی تبدیل شده است که می‌توان از آنها بدون توجه به مرحله استفاده کرد (مانند مکینتاش، ویندوز، اندروید، iOS و غیره) در نتیجه ظرفیت‌های آن Compose Once, Run Anyplace (WORA). بر این اساس، جاوا به‌دلیل قابلیت جابه‌جایی آن در مراحل مختلف، از مزارع سرورهای متمرکز رایانه گرفته تا تلفن‌های همراه، درک می‌شود. امروزه چندین میلیارد گجت در حال اجرا برنامه های کاربردی با جاوا وجود دارد.

مزایای استفاده از جاوا

جاوا به‌طور گسترده در بهبود وب و برنامه‌ها و همچنین اطلاعات بزرگ استفاده می‌شود. جاوا علاوه بر این در پس‌زمینه چند سایت معروف از جمله گوگل، آمازون، توییتر و یوتیوب استفاده می‌شود. به همین ترتیب به‌طور گسترده در بسیاری از برنامه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساختارهای جدید جاوا مانند Spring، Swaggers و Rest نیز بسیار شناخته شده هستند. با تعداد زیادی از طراحان جاوا در سراسر جهان، راه‌های زیادی برای یادگیری جاوا وجود دارد. به همین ترتیب، مهندسان نرم افزار جاوا دارای یک منطقه محلی گسترده مبتنی بر اینترنت هستند و از یکدیگر برای رسیدگی به مسائل حمایت می‌کنند. جاوا زبان پیچیده تری برای یادگیری است، با این حال طراحان با تجربه با توانایی کدنویسی جاوا محبوب هستند.

  • کاتلین

Kotlin یک زبان برنامه نویسی کاربردی جهانی است که ابتدا به‌عنوان Task Kotlin توسط JetBrains در سال 2011 ایجاد و کشف شد. Kotlin به‌طور گسترده برای برنامه‌های اندروید، برنامه‌های کاربردی وب، برنامه‌های کاربردی منطقه کاری و پیشرفت برنامه‌های سمت سرور استفاده می‌شود. کوتلین بر جاوا ترجیح داده شد و افرادی که از این زبان استفاده می‌کنند متقاعد می‌شوند. بخش بزرگی از برنامه‌های گوگل به Kotlin بستگی دارد. چند سازمان که کاتلین را به‌عنوان زبان برنامه‌نویسی خود درگیر می‌کنند، Coursera، Pinterest، PostMates را در میان بسیاری از موارد دیگر ترکیب می‌کنند. طراحان کاتلین به طور معمول 136000 دلار در سال با امکان خرید تا 171500 دلار تهیه می کنند.

  • زبان محبوب PHP

PHP یک زبان برنامه نویسی منبع باز است که در سال 1990 ساخته شده است. بسیاری از طراحان وب آن را برای یادگیری PHP اساسی دنبال می کنند؛ زیرا این زبان برای ساخت بیش از 80 درصد از سایت‌های وب، از جمله مقاصد قابل توجهی مانند فیس بوک و هورای استفاده می شود. توسعه دهندگان اساساً از PHP برای نوشتن محتوای سمت سرور استفاده می کنند. با این حال، مهندسان نیز می توانند از این زبان برای نوشتن محتویات خط سفارش استفاده کنند، و مهندسان نرم افزار با توانایی های سطح قابل توجهی در کدنویسی PHP نیز می توانند از آن برای تقویت برنامه های کاربردی منطقه کاری استفاده کنند.

PHP به‌عنوان یک زبان تا حدودی ساده برای یادگیری برای طراحان تازه کار دیده می‌شود. کارشناسان پی اچ پی به چند شبکه اختصاصی مبتنی بر وب نزدیک می شوند و گرفتن پشتیبان و پاسخ به سوالات را ساده می‌کنند.

بهترین زبان طراحی سایت طراحی

  • سی شارپ

C# که توسط مایکروسافت ایجاد شد، در طول دهه 2000 به دلیل پشتیبانی از ایده‌های برنامه‌نویسی در آیتم‌ها مورد توجه قرار گرفت. این یکی از درگیرترین زبان های برنامه نویسی برای سیستم دات نت است. Anders Hejlsberg، سازنده سی شارپ، می گوید این زبان بیشتر به C++ شبیه است تا جاوا.

سی شارپ برای برنامه های کاربردی در ویندوز، اندروید و iOS مناسب ترین است، زیرا از آیتم بهبود شرایط آب و هوایی، Microsoft Visual C++ کمک می گیرد. سی شارپ در پشت چند سایت معروف مانند Bing، Dell، Visual Studio و MarketWatch استفاده می شود. مهندسان سی شارپ هر سال حدود 111760 دلار خریداری می کنند.

  • زبان برنامه‌نویسی swift

چند سال قبل، سوئیفت بهترین موقعیت یابی TIOBE را در ماه به ماه از زبان های برنامه نویسی معروف ساخته بود. اپل Swift را در سال 2014 برای برنامه های لینوکس و مکینتاش ایجاد کرد. یک زبان برنامه نویسی منبع باز که یادگیری آن دشوار نیست، سوئیفت تقریباً همه چیز را از زبان برنامه نویسی Objective-C پشتیبانی می‌کند. سوئیفت به توانایی‌های کدنویسی کمتری در تضاد و سایر زبان‌های برنامه‌نویسی نیاز دارد، و تمایل دارد با IBM Swift Sandbox و IBM Bluemix استفاده شود. Swift در برنامه های معروف iOS مانند وردپرس، موزیلا فایرفاکس، ساوندکلاد و در کمال تعجب در بازی Flappy Bird استفاده می شود. کارشناسانی که برنامه‌های iOS را تقویت می‌کنند، نرخ‌های پرداخت سالانه عادی را در حدود 106652 دلار به خانه بازمی‌گردانند.

  1. زبان برنامه نویسی R

R یک زبان منبع باز است که اساساً یک شکل جایگزین از زبان S است. بخش بزرگی از کدهایی که مهندسان برای S می‌نویسند بدون تغییر روی R اجرا می‌شود. برنامه‌هایی که در R کار می‌کنند برای کنترل اندازه گیری‌ها، از جمله نمایش مستقیم و غیرخطی، تخمین، آزمایش، ادراک و بررسی استفاده می‌شوند. برنامه‌هایی که با استفاده از R کدگذاری شده‌اند، می‌توانند با پایگاه‌های اطلاعاتی مختلف ارتباط برقرار کنند و اطلاعات سازمان‌یافته و بدون ساختار را چرخش دهند.

R انتظار متوسطی برای یادگیری و انطباق دارد و برای نوپاها به اندازه چند زبان مختلف در این مقاله ساده نیست. با این حال، مانند سایر زبان‌های برنامه نویسی منبع باز، R به طراحان محلی مبتنی بر اینترنت می بالد که به‌طور مداوم یک یا بیشتر در عین تسلط بر توانایی‌های جدید کدنویسی است. به‌طور کلی، مهندسان R به طور معمول سالانه حدود 90940 دلار دستمزد دریافت می‌کنند.

  • زبان Ruby

اگر می‌خواهید با زبانی شروع کنید که به خاطر یادگیری آن تا حدودی آسان است، به روبی فکر کنید. این برنامه که در طول دهه 1990 ایجاد شد، در نظر گرفته شد که دستور زبان سازگارتر با انسان را داشته باشد، در حالی که از دیدگاه مهندسی مقاله خود که مستندات برنامه‌نویسی رویه‌ای و مفید را پشتیبانی می‌کند، هنوز سازگار است. یک سیستم برنامه وب که در Ruby اجرا می شود Ruby on Rails (“RoR”) خواهد بود. مهندسان Ruby آن را به‌دلیل ساده بودن زبان برای نوشتن و علاوه بر آن برای زمان کمی یادگیری مورد نیاز ترویج می‌کنند. این ویژگی‌ها باعث شده است که یک منطقه محلی بزرگ از مهندسان روبی و علاقه در حال توسعه به این زبان در میان طراحان مبتدی ایجاد شود. غرامت معمولی برای مهندس روبی حدود 121000 دلار در سال است.

  • زبانهای C و C++

C احتمالاً شناخته‌شده‌ترین زبان برنامه نویسی است و پایه و اساس زبان های برنامه نویسی دیگر مانند C#، Java و JavaScript است. C++ یک نوع ارتقا یافته از C است. امروزه بسیاری از مهندسان از یادگیری C به تنهایی صرف نظر می‌کنند، در حالی که دیگران فکر می‌کنند یادگیری C در ابتدا به پیشرفت قابل توجهی C++ کمک می‌کند. این دو زبان به‌طور کلی در علوم کامپیوتر و برنامه نویسی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مهندسان C و C++ می‌توانند از کامپایلرها برای طیف وسیعی از مراحل استفاده کنند و برنامه‌های ایجاد شده در این زبان ها را تا حد زیادی قابل جابجایی کنند. هر دو زبان C و C++ به عنوان زبان‌های اجرایی برتر در نظر گرفته می‌شوند. در این ظرفیت، آنها به‌طور گسترده در ایجاد برنامه‌هایی استفاده می‌شوند که در آن اجرا یک مسئله اساسی است، مانند برنامه‌های سرویس گیرنده/سرور، موارد تجاری مانند Firefox و Adobe و بازی‌های رایانه‌ای. مهندسان C و C++ هر سال 118366 دلار ماهانه در خارج از ایران به دست می‌آورند.

بهترین زبان طراحی سایت

  • زبان برنامه‌نویسی Matlab

Matlab یک زبان برنامه نویسی انحصاری است که توسط MathWorks در اختیار داشت و در ابتدا در دهه 1980 ارائه شد. این به صراحت برای استفاده توسط محققان و طراحان ساخته شده است. توسعه دهندگان از Matlab برای ساختن هوش مصنوعی و برنامه‌های کاربردی یادگیری عمیق استفاده می‌کنند. برنامه های مبتنی بر Matlab مشتریان را قادر می‌سازد تا اطلاعات را بررسی کنند، محاسباتی انجام دهند، تصاویر را پردازش کنند و تحقیقات را بررسی کنند. در بیشتر موارد، یادگیری Matlab نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی در خلاصه ما ساده تر است. سایت MathWorks بخش وسیعی دارد که متعهد به پاسخگویی به سوالات مربوط به Matlab است.

  • زبان TypeScript

TypeScript یک مبتدی برای رکوردهای برتر زبان برنامه نویسی است، اما در حال افزایش است. این در سال 2012 توسط مایکروسافت ایجاد شد و یک نوع ترکیبی از جاوا اسکریپت است که برای پایه‌های کد عظیم مناسب است. TypeScript برای ساخت پروژه‌های مبتنی بر جاوا اسکریپت با نوشتن در سمت مشتری و سمت سرور استفاده می‌شود که برای اشتباهات و جلوگیری از مشکلات اساسی ارزشمند است. TypeScript در مطالعه استانی جاوا اسکریپت در سال 2021 به عنوان “تحصیلی ترین فناوری” انتخاب شد. طراحان TypeScript معمولاً سالانه 75199 دلار ماهانه به دست می‌آورند.

  • زبان برنامه‌نویسی Scala

اسکالا یک زبان ماشین مجازی جاوا است که به‌طور جهانی مفید و ایمن است که بهترین زبان‌های برنامه نویسی oop و کاربردی را به یک زبان فوق‌العاده بالا می‌پیوندد. Scala برای کاهش و از بین بردن اشکالات در برنامه های بزرگ و پیچیده عالی است. هم از برنامه نویسی مرتب شده مقاله و هم برنامه نویسی مفید پشتیبانی می‌کند. آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف ارائه دهنده تخصصی‌ترین خدمات طراحی سایت برای دوست داران کسب و کارهای آنلاین می‌باشد. شما می‌توانید با پرکردن فرم ثبت نام از یک جلسه مشاوره رایگان بانوی هدف بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید اینستاگرام مجموعه لیدی تارگت رابرای اخبار جدیدتر دنبال کنید.

سوالات متداول بهترین زبان طراحی سایت

با چه زبانی یادگیری برنامه نویسی را شروع کنم؟

در حین تصمیم گیری در مورد انتخاب بهترین زبان طراحی وب ، باید چند مورد را به خاطر بسپارید؛ مشابه سطح مشکلی که مایل به رسیدگی به آن هستید، اطلاعات زبان برنامه نویسی طراحی سایت که تا به حال دارای آن مقطع با توانایی های کدنویسی فعلی خود هستید، یا توضیحات خود را در مورد یادگیری زبان برنامه نویسی برتر تکمیل کنید.

بهترین زبان برنامه نویسی چیست؟

جاوااسکریپت و پایتون جزو  بهترین زبان های طراحی سایت هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن