تحقیق کلمات کلیدی چیست

تحقیق کلمات کلیدی چیست+آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئوی سایت

آموزش تحقیق کلمات کلیدی که برای آن مترادف‌های زیادی مثل کیورد و کلیدواژه وجود دارد یکی از اصول مهم در هر استراتژی سئو است و تحقیق کلمه کلیدی آن باعث خواهد شد با برنامه پیاده‌سازی استراتژی بهتری برای محتوای خود داشته باشید. در این مقاله با آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف همراه شوید تا به توضیح کامل کلمه کلیدی و نحوه‌ انجام كيورد ريسرچ شما را در این زمینه از روش‌های مختلف سرچ کلمه کلیدی آگاه کنیم.

تحقیق کلمات کلیدی چیست

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟

هنگامی که سایتی را راه‌ می‌اندازید، یکی از موارد بسیار مهمی که ورودی سایت شما را می‌تواند به راحتی زیاد کند، تولید محتوای مناسب می‌باشد. اگر شما توانایی این را داشته باشید که برای مخاطبان محتوایی قابل استفاده تولید کنید، گوگل بر روی شما سرمایه‌گذاری می‌کند و سایت شما را در صفحات نخست جستجوی خود نشان می‌دهد. گوگل با توجه به کلمه کلیدی که برای محتوای خود در نظر دارید به سایت شما رتبه خواهد داد، اما باید به این نکته هم توجه کنید که هر کلمه یا عبارت کلیدی منجر به ورودی نخواهد شد و باید از آموزش تحقیق کلمات کلیدی آگاهی داشته باشید. پیدا کردن کلمه کلیدی یک مرحله‌ی پایه‌ای و مهم در استراتژی SEO هست.

به عبارت ساده‌تر قبل از آنکه شما بخواهید محتوای مناسبی را بنویسید یا تولید کنید، باید کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل را پیدا کنید. عبارات جستجوی آن‌ها، همان کلمات یا همان تحقیق کلمات کلیدی محتوای سایت شما خواهند بود. پس از پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، بر اساس آن‌ها می‌توانید محتوای مفید و باکیفیت بنویسید یا تولید کنید تا مخاطبان بیشتری جذب سایتتان بشوند.

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است

منظور از پیدا کردن کلمات کلیدی چیست؟

همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره شد، پیدا کردن کلمات کلیدی بخشی از استراتژی سئو است که این موضوع نشان دهنده اهمیت تحقیق کلمات کلیدی در سئو می‌باشد. در اصل مجموعه اقداماتی می‌باشد که صاحب یک وب‌سایت یا فردی که بر روی سئو یک سایت وقت می‌گذارد تا آن را به انجام برساند آن هم به کمک  یافتن کلمات کلیدی سایت می‌خواهد وب سایتش بر اساس آن‌ها در موتورهای جستجو مورد رتبه‌بندی قرار گیرد.

برای استخراج کلمات کلیدی یک سایت، صاحبان وب‌سایت یا افراد سئوکار لازم دارند تا لیستی از “مشاهده بیشترین کلمات سرچ شده در گوگل” توسط کاربران را داشته باشند تا در نهایت با کمک همین لیست بتوانند تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت خود را شروع کنند و بعد ار آن استراتژی محتوایی خود را بسیار بهتر می‌توانند بچینند.

در واقع این سوال که تحقیق کلمات کلیدی چیست به پیدا کردن کلمات کلیدی و درک بهتر بازار هدف و اینکه کاربران در جستجوی چه محتوا، خدمات یا محصولاتی می‌باشند، بسیار کمک خواهد کرد. این نکته حائز اهمیت است که تحقیق کلمات کلیدی باید به‌طور مداوم و منظم انجام شود تا سایت بر اساس نیازهای مخاطبان به‌روزرسانی شود؛ البته اینکه ما هر دفعه از عبارت تحقیق کلمات کلیدی استفاده می‌کنیم به این دلیل است که بسیار حائز اهمیت برای سئو سایت شما هست؛ بر همین اساس است که از شما می‌خواهیم برای بهبود رتبه سایت خود در میان رقبا حتما دوره آموزش تحقیق کلمات کلیدی را در یوتیوب ببینید تا به خوبی درک کنید که تحقیق کلمات کلیدی چیست. شما عزیزان می‌توانید از سایت‌هایی که آموزش رایگان تحقیق کلمات کلیدی می‌دهند و یا با استفاده از Youtube شروع کنید.

چرا به تحقیق کلمات کلیدی نیاز داریم؟

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، یک شروع عالی برای بهینه‌سازی یک سایت خواهد بود. چراکه به شما امکان مشاهده بیشترین کلمات سرچ شده در گوگل می‌دهد. مشخص کننده کلمات سرچ شده در گوگل توسط مخاطبان هدف می‌باشد و این که از چه عباراتی برای جستجو استفاده می‌کنند. آنالیز کلمات کلیدی در گوگل اگر درست انجام نشود و در این زمینه ضعیف عمل کنید، باعث این خواهد شد که ترافیکی به سمت سایت شما مورد هدایت قرار نگیرد.

به‌عنوان مثال این امکان وجود دارد که شما برای نام‌گذاری محصولات‌تان از کلمات خاص بهره ببرید. این موضوع خواهد توانست یک تصمیم بازاریابی هوشمندانه تلقی شود؛ چراکه مخاطبانتان راحت‌تر نام محصول شما را به خاطر خواهند سپرد، اما باید این نکته را در نظر گرفته باشید که اگر سایت‌تان را بر اساس آن کلمات خاص بهینه‌سازی شود در نهایت برای آن کلمات رتبه‌ی خوبی به دست می‌آورید؛ اما ممکن است ترافیک زیادی برای سایت شما ایجاد نشود؛ زیرا کاربران زیادی آن عبارات خاص را نه می‌شناسند و نه مورد جستجو قرار می‌دهند.

بنابراین سعی‌تان براین باشد که کلماتی را هدف قرار دهید که جزو کلمات سرچ شده در گوگل باشد؛ زیرا این کلمات هستند که برای گوگل ارزش دارند و مخاطبین بیشتری را به سایت شما سرازیر خواهد کرد. هرچند پیدا کردن کلمات کلیدی زمان‌بر و اندکی سخت می‌باشد؛ اما با انجام آن مطمئن خواهید بود که سایتتان بر اساس کلمات و عبارات ارزشمندی بهینه‌سازی شده است و تحقیق کلمات کلیدی چیست به طور واقعی و کامل صورت گرفته است.

درواقع تحقیق برای کلمات کلیدی به شما کمک خواهد کرد برای سؤالات زیر پاسخ داشته باشید:

دلیل انجام تحقیق کلمات کلیدی چیست و روش انجام کیورد ریسرچ آن‌ها چگونه است؟

چه تعداد کاربران در جستجوی آن محتوا هستند؟

علت اهمیت تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

آن‌ها ترجیح می‌دهند اطلاعات در قالب چه فرمتی دریافت کنند؟

یک مرحله‌ی مهم در فرایند پیدا کردن کلمات کلیدی بررسی صفحات SERP (Search Engine Result Page) گوگل است. صفحات SERP گوگل همان صفحاتی می‌باشند که نتایج جستجو در آن نشان داده خواهد شد. بهتر است قبل یافتن کلمات کلیدی سایت، صفحات SERP را مورد بررسی قرار دهیم تا به‌خوبی از رفتار کاربران و چیزی که به دنبال آن می‌باشند با خبر باشید تا یک لیست بسیار خوب برای خود داشته باشید.

علت اهمیت تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی چطور انجام می‌شود؟

پیدا کردن کلمات کلیدی به عوامل مختلفی وابسته است، از جمله این عوامل:

  • وب‌سایت شما (اعتبار وب‌سایت، تعداد صفحات، کیفیت محتوا و …)
  • اهداف سایت‌تان (برندینگ، جذب ترافیک، فروش بیشتر، …)
  • میزان منابع و بودجه
  • شرکت شما و فضای رقابتی

قبل از شروع برای پیدا کردن کلمات کلیدی باید از خود بپرسید چه چیزی کسب‌وکار شما را منحصربه‌فرد کرده است؟ باید درک روشنی از مأموریت و رسالت شرکت خود در شما وجود داشته باشد. باید بدانید دقیقاً چه خدمات و محصولاتی ارائه می‌کنید که قرار است بر اساس آن‌ها در رتبه‌بندی گوگل قرار بگیرید. اگر قرار است تحقیق کلمات کلیدی بر اساس رقبا انجام شود و در سطح آن‌ها نباشد، از محتوا نتیجه بهتری عاید مخاطبان‌‌تان نخواهد شد، چرا باید شما را ببینند در میان این همه سایت رقیب؟ چرا باید در گوگل و دیگر موتورهای جستجو شما در رتبه‌های برتر قرار گیرید؟

به عبارت ساده‌تر اگر شما دقیقا همان محتوایی را تولید کرده باشید که دیگران نیز تولید انجام داده‌اند، چرا باید سایت شما در کنار دیگر نتایج جستجو بیاورند؟ این نکته ساده است اما اغلب نادیده گرفته می‌شود.  دقیقا به همین دلیل است که ما بر روی مبحث آموزش تحقیق کلمات کلیدی تاکید داریم چون زمانی که شما به درک درستی از تحقیق کلمات کلیدی چیست برسید دیگر خودتان را از رقبا یک قدم جلو انداخته‌اید.

زمانی که مشخص کردید چه خدماتی قرار است از طرف شما ارائه شود نوبت به این می‌رسد که توجه خود را به مخاطبان‌تان بدهید. به‌طور کلی اطمینان حاصل کردن از این مورد می‌باشد که کاربران خواهند توانست شما را بیابند؛ بنابراین اولین موردی که باید بررسی شود این است که مخاطبان بالقوه سایت شما از کدام روش انجام کیورد ریسرچ استفاده کرده‌اند تا مراحل تحقیق کلمات کلیدی خود را کامل کنند. شما باید متوجه نیازهای کاربران‌تان باشید. هدف اصلی این نیست که کلمات کلیدی را پیدا کنید، بلکه شما باید متوجه باشید کاربری که كيورد ريسرچ انجام می‌دهد چه نیازی را احساس کرده است و قصد انجام چه کاری را دارد یا می‌خواهد چه چیزی بخرد؟ محتوای شما باید پاسخ کاملی به نیاز کاربر بدهد.

درنهایت، بدون تحقیق کلمات کلیدی بر اساس رقبا شما نمی‌توانید یک استراتژی مناسب کلمات کلیدی مناسب برای کسب‌وکارتان بچینید. خیلی از اوقات، وب‌سایت‌ها برای عباراتی بهینه‌سازی می‌کنند که شانسی برای رتبه‌بندی بر اساس آن را نخواهند داشت. 4 مرحله برای آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی وجود دارد و در این بخش قصد داریم یک راهنمای گام‌به‌گام برای شما ارائه کنیم و نکات مهم را به شما متذکر شویم.

تحقیق کلمات کلیدی چیست

مرحله‌ی اول: آموزش تحقیق کلمات کلیدی؛ با کلمات کلیدی پایه‌ای (Seed Keywords) شروع کنید

این کلمات، پایه‌ تحقیق کلمه کلیدی می‌باشند و کمک می‌کنند رقبای‌تان را بهتر مورد آنالیز کلمات کلیدی قرار دهید. به‌عنوان‌مثال اگر محصولی برای عرضه داشته باشید، آن را به زبان خودتان و با کلمات خودتان توصیف خواهید کرد یا به این مورد فکر می‌کنید که کاربران چگونه و با چه عباراتی آن را سرچ خواهند کرد.

مرحله‌ی دوم: آموزش تحقیق کلمات کلیدیلیستی از ایده‌های کلمات کلیدی سئو درست کنید.

مرحله‌ دوم: آموزش تحقیق کلمات کلیدی-یافتن بهترین کلمات کلیدی مرتبط می‌باشد. راهکارهای مختلفی برای مراحل تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

در ابتدا ببینید برای چه کلماتی مورد رتبه‌بندی قرار گرفته‌اید. اگر وب سایتی دارید که مدتی است فعال می‌باشد قطعاً برای تعدادی از کلمات (شاید چند صد کلمه) در گوگل مورد رتبه‌بندی قرار گرفته باشد. اولین قدم برای تهیه‌ این لیست بررسی کلمات کلیدی در گوگل می‌باشد. شما این توانایی را دارید که در گوگل سرچ کنسول آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. به کمک این ابزار می‌توانید جایگاه فعلی وب‌سایت‌تان در نتایج جستجو بر اساس میزان سرچ کلمات کلیدی در گوگل، تعداد کلیک و … را بررسی کنید.

نحوه تحقیق کلمات کلیدی که رقبای‌تان بر اساس آن‌ها رتبه‌بندی خواهند شد را مورد بررسی قرار دهید. احتمال این وجود دارد که رقبایتان تحقیق کلمه کلیدی را مورد بررسی قرار داده باشند و شما می‌توانید مزایای تحقیق واژگان کلیدی آن‌ها استفاده کنید. اگر با رقبای‌تان آشنایی ندارید تنها کافی‌ست برای کلمات کلیدی کیوورد ریسرچ انجام دهید و کلمات پایه‌ای را در گوگل مورد جستجو قرار دهید تا متوجه شوید چه سایت‌هایی بر اساس آن کلمات بالاترین رتبه‌ها را در اختیار دارند.

استفاده از ابزارهای خوب برای سرچ کردن کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی بر اساس رقبا می‌تواند به‌ اندازه‌ کافی ایده برای لیست تحقیق کلمات کلیدی شما تأمین نماید، اما اگر جزو رهبران و شرکت‌های اصلی آن حوزه‌ کاری می‌باشید، تنها تجزیه‌وتحلیل رقبا برای شما کفایت نمی‌کند و باید به کلمات کلیدی‌ دسترسی داشته باشید که هیچ‌کدام از رقبا بر روی آن وقت نگذاشته‌اند؛ بدین منظور لازم است از ابزار تحقیق کلمه کلیدی مختلفی که برای یافتن کلمات کلیدی ساخته شده استفاده کنید.

حوزه کاریتان را مورد تحقیق و بررسی قرار دهید

استراتژی‌ های کلمات کلیدی که تا به الان به آن‌ها ا نام بردیم بسیار مفید و مؤثر هستند و ایده‌های بسیار خوبی برای پیدا کردن کلمات کلیدی به شما خواهند داد، اما با بررسی کردن حوزه کاری‌تان گاهی می‌توانید به کلمات کلیدی‌ پیدا کنید که رقبای‌تان از آن‌ها بی‌خبرند. برای شناختن بهتر حوزه کاریتان به موارد زیر توجه کنید:

  • خودتان را به‌جای مشتریان‌تان گذاشته و موارد آزار دهنده را شناسایی و بر طرف کنید.
  • تلاش کنید با مشترین فعلی‌تان هم‌کلام شوید، و سعی کنید شناخت بهتری از آن‌ها پیدا کنید. دقت داشته باشید در زمانی که در حال توصیف برند، شرکت، محصولات و خدمات‌تان هستید چه عباراتی را مورد استفاده قرار می‌دهید
  • تمام تلاش خود را بکنید تا از چشم مشتریان بالقوه‌تان به محصولات و خدماتتان بنگرید. اگر شما جای مخاطبان‌تان قرار داشتید و قصد توصیف برای فردی را داشتید از چه عباراتی استفاده می‌کردید؟

در شبکه‌های اجتماعی و انجمن‌های مرتبط با حوزه‌ی کاری‌تان فعالیت کنید. موضوعات موردبحث را به دقت زیرنظر بگیرید و با نیازها و مشکلات مشتریان‌تان آشنا شوید.

مرحله‌ی سوم: آموزش تحقیق کلمات کلیدی؛ معیارهای مهم در پیدا کردن کلمات کلیدی را شناسایی کنید و آن‌ها را اولویت‌ قرار دهید

با اجرای استراتژی‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، شما با لیستی عظیم از کلمات کلیدی مواجه خواهید شد. انتخاب اینکه کدام‌یک از آن کلمات کلیدی مهم‌ترند احتمالا برای شما مسئله‌ پیچیده‌ای باشد. در این بخش می‌خواهیم معیارهای انتخاب کلمات کلیدی را بگوییم.

حجم جستجو (Search Volume)

درواقع میزان علاقه‌ کاربران برای جستجوی یک کلمه کلیدی با این معیار مورد سنجش قرار می‌گیرد. به‌عبارت‌دیگر، تعداد دفعاتی که کاربران در سراسر جهان کیورد ریسرچ برای سئو محلی انجام می‌دهند این کلمه را در گوگل جستجو می‌کنند. برندهای بزرگ اغلب جزو 10 نتیجه اول در کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا حضور دارند و به‌طورمعمول هرچه حجم جستجو بیشتر شود رقابت سخت‌تر می‌شود و نیازمند تلاش بیشتری هستید تا رتبه‌ خوبی به‌ دست آورید. در همچین حالتی گاهی بهتر می‌باشد از عبارات کلیدی طولانی و خاص استفاده شود که کسب رتبه‌ی بالا برای آن‌ها راحت‌تر شود. در SEO به آن‌ها Long tail keyword می‌گویند.

نکته‌ای که در مورد رتبه‌بندی بر اساس کلمات کلیدی رایج هست این می‌باشد که چون حجم جستجوی آن‍ها بالا می‌باشد، این امکان وجود دارد که کاربرانی به سایت‌تان مورد هدایت قرار گیرند که هدف‌شان از جستجو با چیزی که شما ارائه داده‌اید مطابقت نخواهد داشت. درصورتی‌که با کلمات کلیدی طولانی و غیر رایج که حجم جستجوی آن ها کمتر می‌باشد، کاربران خاص‌تری که دقیقاً در جستجوی همان محتوایی که شما ارائه کرده‌اید هستند و به سایت‌تان مراجعه خواهند کرد.

داشتن پتانسیل جذب ترافیک

حجم جستجو و تعداد دفعات کلیک، معیارهای خوبی برای به دست آوردن محبوبیت آن کلمه کلیدی است؛ اما ممکن است برای آن کلمه کلیدی شما کلمات مترادف و مرتبط زیادی به جای آنها قابل استفاده باشند که تمام آن‌ها دارای این توانایی هستند که به عنوان کلمات کلیدی هدف در یک صفحه وب حاضر باشند و توجه به آن‌ها خواهد توانست ترافیک ورودی به سایت را افزایش دهد؛ بنابراین حجم ترافیک کلی صفحات وبی که رتبه‌ی بالایی در نتایج گوگل دارند به دقت باید مرورد بررسی قرار گیرند.

سختی کلمه کلیدی

بهترین راه ممکن برای اندازه‌گیری سختی، جایگاه آن بر اساس یک کلمه کلیدی آنالیز نتایج جستجو و استفاده از تجربه‌ یک کارشناس سئو خواهد بود، اما این مورد این توانایی را ندارد که در مقیاس تعداد زیاد کلمات کلیدی به‌راحتی قابلیت انجام شدن داشته باشد. به همین دلیل سنجش بر اساس این معیار مشکل خواهد بود و باید توسط ابزارهای مختلف این حوزه مورد بررسی قرار گیرند. می‌توانید بر اساس این معیارها به کلمات کلیدی امتیاز دهید و مهم‌ترین کلمات را از میان باقی کلمات کلیدی برگزینید.

معیارهای مهم در پیدا کردن کلمات کلیدی

مرحله‌ی چهارم: آموزش تحقیق کلمات کلیدیلیست کلمات کلیدی‌تان را گروه‌بندی کنید

تا به اینجای کار موفق شده‌اید تعداد زیادی کلمات کلیدی پیدا کنید و بر اساس معیارهایی که معرفی‌ کرده‌ایم بهترین آن‌ها را از میان سایر کلمات کلیدی جدا کرده‌اید. حال نوبت آن‌ شده است که ساختاری برای کلمات کلیدی خود درست کنید و آن‌ها را مورد گروه‌بندی قرار دهید. یکی از موارد مهم در آموزش تحقیق کلمات کلیدی گروه‌بندی بر اساس موضوع اصلی می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید یک صفحه وب می‌تواند بر اساس صدها یا هزاران کلمه کلیدی مرتبط مورد رتبه‌بندی قرار گیرد. شما باید لیست کلمات کلیدی‌تان را مورد بررسی قرار دهید و کلماتی که ازنظر معنایی به هم مرتبط می‌باشند را در یک دسته گذاشته تا یک صفحه از سایتتان را به آن‌ها اختصاص دهید.

( تحقیق کلمات کلیدی چیست ): گروه‌بندی بر اساس هدف

در مرحله قبل شما کلمات کلیدی را بر اساس موضوع اصلی مورد دسته‌بندی قرار دادید و در صفحات مختلف وب‌سایت بر اساس موضوع آن گروه‌ها اقدام به تولید محتوا کردید. قدم بعدی گروه‌بندی این صفحات بر اساس اهداف افراد جستجوگر می‌باشد. پشت هر کوئری مورد جستجو که کاربران در گوگل وارد خواهند کرد، یک انتظاراتی وجود خواهد داشت. هدف شما، شناسایی آن انتظارات و ایجاد صفحاتی برای برآورده‌سازی نیاز کاربران می‌باشد.

گروه‌بندی بعدی تحقیق کلمات کلیدی، گروه‌بندی بر اساس ارزش تجاری است. این گروه‌بندی تا حدی شبیه به حالت قبل (گروه‌بندی بر اساس هدف کاربران) است، با این تفاوت که در این حالت بررسی خواهید کرد که کدام اهداف، نرخ بازگشت سرمایه  ROI (Return On Investment) بهتری برای کسب‌وکار شما خواهد داشت. اگر قصد دارید ترافیک ورودی خود را افزایش دهید، اقدام به برندینگ کنید و شرکت‌تان بودجه بازاریابی قابل مناسبی در اختیار دارد، باید بر روی آن دسته از کلمات کلیدی‌ متمرکز شوید که بازدید بیشتری را برای سایت‌تان جذب خواهد کرد؛ حتی اگر نتواند منجر به فروش محصول شود، اما اکثر کسب‌وکارها نخواهند توانست همچین کاری را انجام دهند و بیشتر بر روی کلمات کلیدی با اهداف تجاری متمرکز می‌باشند.

( آموزش تحقیق کلمات کلیدی ): معرفی 6 ابزار مهم برای پیدا کردن کلمات کلیدی

وقتی‌که لیست اولیه از کلمات کلیدی را تهیه کردید، زمان آن رسیده که نگاهی دقیق‌تر و عمیق‌تر به آن بیندازید و آن را آنالیز کنید. خوشبختانه وجود ابزارهای بسیاری برای پیدا کردن کلمات کلیدی این امر را برای ما راحت‌تر کرده است که به کمک آنها می‌توانیم به بررسی رتبه کلمات کلیدی در گوگل به‌پردازیم.

( آموزش تحقیق کلمات کلیدی ):  Google Search

اولین روش، پیدا شدن کلمه کلیدی با کمک خود گوگل می‌باشد! کلمات کلیدی‌تان را در گوگل تایپ کرده و در حین تایپ کردن به پیشنهاد‌هایی که گوگل به شما ارائه خواهد داد توجه نمایید. آن‌ها عباراتی هستند که بیشتر مورد جستجو قرار گرفته‌اند. همچنین از قسمت جستجوهای مرتبط به انگلیسی: (related searches)  خواهید توانست به عباراتی که مورد توجه کاربران می‌باشد دسترسی پیدا کنی؛ اما برای بررسی دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تر کلمات کلیدی و اینکه هر کلمه کلیدی چه میزان ارزشی خواهد توانست برای سایت شما جذب کند، ابزارهای بسیاری در حال حاضر برای شما قابل دسترسی هستند که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

( آموزش تحقیق کلمات کلیدی ):  Google Keyword Planner

به لحاظ تاریخی ابزار AdWords Keyword Planner شرکت گوگل، نقطه شروع روش انجام کیورد ریسرچ برای سئو می‌باشد. برای استفاده از این ابزار باید اکانت google ads تهیه کنید. به کمک آن خواهید توانست میزان سختی هر کلمه و حجم سرچ آن را متوجه شوید. اگر به‌صورت کامل کار با این ابزار را یاد بگیرید و توانایی استفاده از فیلترهای آن را داشته باشید خواهید توانست مناسب‌ترین کلمات کلیدی در حوزه‌ کسب‌وکارتان را بشناسید و در واقع یکی از ابزار کارآمد‌ راهنمای کیورد ریسرچ اصولی است.

( آموزش تحقیق کلمات کلیدی ): Google Trends

Google Trends یک ابزار کاربردی برای شناسایی ترندهای هر فصل می‌باشد. آشنایی با ترندهای هر فصل خواهد توانست تاثیر شایانی در استراتژی تولید محتوای شما داشته باشد. به‌عنوان‌مثال محتوایی در ارتباط با «رسوم شب یلدا» در اواخر پاییز بیشتر مورد جستجو قرارخواهد گرفت.

( آموزش تحقیق کلمات کلیدی ): Moz Keyword Explorer

اگر در حوزه سئو مشغول به فعالیت می‌باشید حتماً نام سایت Moz را شنیده‌اید. این سایت ابزارهای مفید و کاربردی برای بهبود سئو ارائه می‌دهد. آموزش تحقیق کلمات کلیدی :Keyword Explorer می‌باشد. کلمه کلیدی مدنظرتان را در این ابزار وارد می‌کنید تا اطلاعاتی همچون حجم جستجوها و قابلیت‌های SERP که برای آن عبارت کلیدی ارائه خواهد شد را متوجه شوید. این ابزار میزان سرچ کلمات کلیدی در گوگل را برای شما یه نمایش می‌گذارد. همچنین از طریق امتیاز سختی کلمه کلیدی (Keyword Difficulty) که ارائه می‌شود متوجه خواهید شد کسب رتبه‌ی بالا بر اساس آن کلمه کلیدی در چه حدمی‌تواند شما را به چالش بکشاند.

( آموزش تحقیق کلمات کلیدی ): Kwfinder

یکی دیگر از ابزارهای بسیار قدرتمند برای یافتن کلمات کلیدی ابزار Kwfinder می‌باشد. این ابزار حجم سرچ، ترند بودن یک کلمه کلیدی را نسان می‌دهد، میزان سختی آن، کلمات کلیدی مرتبط و مواردی ازاین‌دست را برای شما به نمایش می‌گذارد و کار با آن بسیار راحت می‌باشد.

همین حالا به پیدا کردن کلمات کلیدی بپردازید

حالا که اصول تحقیق کلمات کلیدی را یاد گرفته‌اید از همین الان شروع به پیدا کردن کلمات کلیدی که یکی از مهم‌ترین و پایه‌ای‌ترین مراحل سئو سایت کنید. برای اینکه قادر باشید ترافیک سای‌تتان را بالا ببرید و مخاطبان هدفتان را به سمت سایت خودتان هدایت کنید باید تحقیق درباره‌ی کلمات کلیدی را به‌درستی و دقت بپردازید. ما در این مقاله ابتدا با معرفی این مبحث و چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است شروع کردیم، سپس مراحل یافتن کلمات کلیدی مورد بررسی قرار داه‌ایم و به معرفی ابزارهایی برای سنجش کلمات کلیدی پرداختیم.

این که ما در مقاله آموزش تحقیق کلمات کلیدی خودمان از خدماتی که به مشتریان ارائه می‌دهیم تعریف کنیم به‌ هیچ‌وجه حرکت حرفه‌ای نیست؛ اما از آنجایی که ما به شرط ضمانت خدمات خود را مثل مشاوره رایگان دیجیتال مارکتینگ (برای بار اول)، خدمات سئو که با قوی‌ترین کیوورد ریسرچ ممکن بی اغراق انجام می‌گیرد، طراحی سایت به صورت حرف‌ای، تبلیغات گوگل ادز و کلیکی که باز هم تاکید می‌کنیم تمام این خدمات با ضمانت انجام ‌خواهد شد. شما اگر تحت پوشش تمام خدمات ما بلشید یا به ما اجازه مدیریت کلی سایت خود را بدهید مطمئن باشید که ظرف یک سال به انتخاب خود افتخار خواهید کرد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف

ضمنا شما می‌توانید از طریق صفحه اینستاگرام لیدی تارگت با ما در ازتباط باشید.

سوالات متداول

منظور از تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

جستجوی کلیدواژه یا تحقیق کلمات کلیدی در واقع یک فرآیند تحقیقی می‌باشد که در آن شما با زبانی که مخاطب هدفتان با آن جستجو خواهد کرد آشنا خواهید شد. زبان کاربران شما در واقع ترکیب کلمات مختلفی می‌باشد که برای پیدا یافتن محصولات و یا خدمات شما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دلیل اهمیت تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تنها روش عملی برای فهمیدن آنچه که کاربران در نهایت در موتورهای جستجو به عنوان عبارت مورد نظرشان سرج خواهند کرد تحقیق کلمات کلیدی می‌باشد. اگر قصد کرده‌اید که از نوشتن مطالبی که هیچ‌کس به دنبالشنمی‌باشد اجتناب دوری کنید، باید با این روش تحقیق حتما آشنا باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن