آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام برای رشد صعودی صفحه شما

بیزینس‌هایی در آینده موفق خواهند شد که محتوایی تولید کنند که علاوه بر گیرایی بصری بتوانند به نیازهای کاربران پاسخ دقیق دهد. به همین دلیل آژانس‌ دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف به‌دنبال آموزش تولید محتوا در اینستاگرام برای تبلیغات جذاب هستند.

نحوه تولید محتوا در اینستاگرام

 

اهمیت تولید محتوا در بازاریابی آنلاین

در بازاریابی سنتی یا قدیمی، تبلیغات از طریق تماس‌های تلفنی با مشتریان، تراکت‌های تبلیغاتی، بیلبورد‌ها، و… صورت می‌گیرد که در دایره توزیع محدودی قرار دارد. این نوع از تبلیغات گاها علی‌رغم هزینه‌های سرسام‌آور، چندان هم کارآمد نیستند. با رشد استارتاپ‌ها و بیزینس‌های کوچک و متوسط نیاز کسب‌وکارها به استفاده کردن از پلتفرم‌های تبلیغاتی ارزان قیمت و در دسترس شدیدا احساس می‌شد.

سوشال مدیا و به‌خصوص برنامه اینستاگرام، طیف وسیعی از کابران که می‌توانند تبدیل به مشتریان بالقوه شما شوند را در خود جای داده‌اند. این بستر برای هر کسی که علاقه‌مند به دیده شدن است، بسیار مناسب می‌باشد. تنها کافی‌ست با استراتژی قوی پیش بروید تا نتیجه‌ موردنظر خود را به بهترین شکل بدست آورید.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام دارای مباحث بسیار مهمی می‌باشد که توانایی شخم زدن کسب‌وکار شما را دارد. پس در ادامه مقاله آموزش تولید محتوا در اینستاگرام همراه بانوی هدف باشید.

چرا آموزش تولید محتوا در اینستاگرام برای ادمین مهم است

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین سوشیال مدیاهای جهان و پرطرفدارترین رسانه برای تمام مردم ایران است. تعداد کاربران حقیقی اینستاگرام از سال 2019، به حدود 1 میلیارد نفر کاربر فعال در هر ماه گزارش شده است و روزانه میلیو‌ن‌ها تعامل در پیج‌های مختلف ثبت شده‌اند. موارد ذکر شده به روند دیده شدن کاربران و مجموعه‌ها کمک بسزایی می‌کنند.

برخلاف تصور عموم مردم که اکثر افراد فقط برای وقت گذرانی به پلتفرم اینستاگرام مراجعه می‌کنند، قابل توجه است که بدانید ۲۰۰ میلیون کاربر فعال اینستاگرام، همه روزه حداقل از یک حساب تجاری یا فروشگاهی بازدید می‌کنند و ۸۰% کاربران، این قبیل حساب‌ها را فالو می‌کنند.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام از بهترین آموزش‌هایی است که شما می‌توانستید در آن مهارت پیدا کنید. تولید محتوای الکترونیکی می‌تواند بستر مناسبی را برای بازاریابی موثرتر بیزینس شما فراهم کند. رشد و توسعه‌ بسیاری از مشاغل، معرفی برندهای تجاری، مباحث آموزشی و.. به‌خصوص در زمان شیوع کرونا یا رکود اقتصادی کشور‌های دنیا، از این طریق صورت گرفته است و به موفقیت‌های چشمگیری ختم شده‌اند.

تولید محتوا اینستاگرام

نکات قابل توجه در آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

در نظر گرفتن طیف وسیعی از کاربران حاضر در این سوشیال مدیاها می‌تواند یکی از چالش‌های اصلی در آماده کردن استراتژی برای مارکتینگ از طریق تولید محتوای اینستاگرام باشد.

شناسایی پرسونای مشخص، تخمین زدن بازار هدف محصولتان و پیداکردن شناخت نسبی از مخاطبان، می‌تواند در طراحی قلاب برای گیر انداختن مشتریان مفید واقع شود تا صاحبان بیزینس، با نرخ بهره‌وری بیشتری به ماهی‌گیری بپردازند.

سهولت استفاده از تمام امکانات اینستاگرام، یکی دیگر از تله‌هایی است که باعث می‌شود کسب‌وکارها و یا صاحبان ایده تولید محتوا برای اینستاگرام به مقوله‌ محتوای اینستاگرام سهل‌انگارانه نگاه کنند. لازم به ذکر است که آموزش تولید محتوا در اینستاگرام نیز مثل هر آموزش دیگری، اگر قرار باشد به‌شکل تخصصی و ثمربخش انجام شود، مستلزم رفتار حرفه‌ای نیز می‌باشد.

چگونه از تولید محتوا پول دربیاوریم؟

برای فعالیت درآمدزا در اینستاگرام و اطلاع از نحوه تولید محتوا در اینستاگرام باید با اصول تولید محتوا در اینستاگرام به‌خوبی آشنا باشید و به نکات طلایی در حوزه اینستاگرام مارکتینگ توجه کافی نمود. در اینستاگرام می‌توان با کمک شکل‌های مختلف محتوایی یک محتوای ترکیبی منحصربه‌فرد را تولید و به نمایش گذاشت. استفاده از چنین محتوایی می‌تواند نقش زیادی در جذب مخاطب داشته باشد. همچنین شما برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله میزان درآمد تولید محتوا سر بزنید تا بیشتر از روش پول در آوردن از این طریق آشنا شوید.

چگونه از تولید محتوا پول دربیاوریم

انواع محتوا

محتوا به دیتایی اطلاق می‌شود که حاوی پیامی هدفمند باشد. در جهان امروزه که در آستانه‌ ورود به عصر آموزشی و مفهومی است، محتوا یکی از قدرتمندترین ابزار برای شناخته شدن و جلب توجه کاربران به شمار می‌رود؛ به‌قول پولدارترین مرد جهان ” content is king ” البته سئو محتوا نیز بسیار حائز اهمیت است.

محتواها به شکل‌های مختلفی هستند:

متنی و محتواي الكترونيكي

تصویری

گرافیکی

صوتی

ویدیویی

تعاملی

و…

محتواهای متنی چارچوب بسیار محکمی در مارکتینگ به‌شمار می‌روند. محتواهای بصری و گرافیکی پرطرفدارترین نوع محتوا در نظر کاربران است و محتواهای ویدیویی و متحرک می‌توانند نقش booster در ترافیک وب‌سایت را داشته باشند. نوع دیگری از محتوا که به محتوای تعاملی مشهور شده است، نوعی از محتوا می‌باشد که ارتباط بین مدیران کسب‌وکار با مخاطبان فعال را تقویت می‌کند.

انواع تولید محتوا در اینستاگرام

پست

از آنجایی‌که اینستاگرام یک پلتفرم کاملا بصری است، جذابیت عکس‌ها و ویدئو‌های یک پست می‌تواند در جذب کاربر، نقش اساسی را ایفا کند. انتخاب یک فرم مشخص برای تولید محتواهای بصری نیز انسجام بیشتری به صفحه‌ شما خواهد بخشید. شفافیت تمام و کمال در تصویر یک پست، گاهی ما را از نوشتن کپشن ناب بی‌نیاز می‌کند.

در میزان بازدید پست‌ها، پس از گیرایی‌های بصری پست، مخاطب به‌سمت نوشته‌ کپشن پست هدایت می‌شود که هرگز نباید راحت از آن عبور کرد. تولید محتوای میخکوب‌کننده و استفاده‌ هوشمندانه و به‌موقع از هشتگ‌ها می‌تواند آمار دیده شدن صفحه‌ شما را تا چندین برابر ارتقا دهد.

انواع تولید محتوا در اینستاگرام

استوری یا داستان

قابلیت‌های ویژه‌ای که اینستاگرام برای story در نظر می‌گیرد، می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای معرفی شما و بیزینس شما باشد. اشتراک‌گذاری پست‌های مرتبط از پیج‌های دیگر و ابراز نظر به مخاطبان شما برای ابراز وجودتان کمک می‌کند. همچنین نظرخواهی و تعامل هرچه بیشتر با آن‌ها، می‌تواند ارتباط شما و دنبال کنندگان شما را تنگاتنگ کند.

برگزاری لایو‌های متعدد می‌تواند دریچه‌ ارتباطی شما با فالوورها باشد. بنابراین با یک استراتژی مناسب جهت برگزاری لایو‌های فعال و درنظرگرفتن برنامه‌های گیرا برای حضار در لایو، می‌توانید ارتباط‌تان با اشخاص را مثل روز اول نو نگه دارید.

استوری در اینستاگرام

از ویژگی‌های محتوای حرفه‌ای برای اینستا گرام

یک محتوای حرفه‌ای در اینستاگرام، می‌تواند در مطرح کردن صفحه‌ موردنظر شما به‌قدری پرقدرت عمل کند که علاوه بر حفظ فالوورهای فعلی، مخاطبان بیشتری را در کم‌ترین زمان ممکن به سمت خود جذب کند.

در آموزش تولید محتوا در اینستاگرام قرار است به شما توضیح دهیم که تولید محتوا اینستاگرام با تبلیغاتی که تاثیرگذاری مقطعی دارند، متفاوت می‌باشد. یک تولید محتوای درست‌و‌حسابی، با سرمایه‌گذاری بلندمدت پیش خواهد رفت و همواره حرفی برای گفتن دارد تا دنبال‌کنندگان خود را راضی نگه دارد که در صفحه موردنظر حضور همیشگی و پویا داشته باشند.

تولید محتوا باید چگونه باشد؟

محتوای تولید شده ‌بایستی تلفیقی کارآمد از جذابیت‌های تصویری، همراه با پختگی و رسایی محتوایی باشد. تولید محتوا به این شکل، اعلام حضور همراه  با انتقال پیام می‌باشد که علاوه بر انتقال احساس لذت‌بخش و خوشایند به مخاطب، به شکل زیبایی، اهداف مدیران پيج اينستاگرام را نیز پیش می‌برد. خلاقیت و نوآوری، یکی از عناصر اصلی تولید محتوای تخصصی است که به شما کمک می‌کند تا صفحه‌ مربوطه بین میلیون‌ها صفحه‌ مختلف که روز به روز بر تعدادشان اضافه می‌شود، همچنان یکتا بمانند و جایگاه خود را باقدرت حفظ کند.

شاخ غول محتوا را شکسن سهل است!

شاید با خود بگویید شبکه‌ آنلاین مثل اینستاگرام به شکل کاربر محور طراحی شده‌اند، پس دیگر نیازی به صرف هزینه‌ گزاف نیست و هر شخص یا مجموعه‌ای بدون راهنمایی از جانب نیروهای متخصص‌تر، می‌تواند گلیم خودش را از آب بکشد و یا اینکه اصلا آموزش تولید محتوا در اینستاگرام کاربردی هم دارد و چرا تخصص می‌خواهد؟

قایق خود را به آب بیندازید

تصور کنید با راه‌اندازی هر پیج اینستاگرام، انگار قایقی را به آب انداخته‌اید که دوست دارید هرطور که شده به خشکی برسد؛ اما نکته مهم این‌جاست که برای به جلو راندن در اقیانوس مواج اینستاگرام، نه نقشه‌ راهی دارید و نه ناخدای راه بلدی که اصول دریانوردی را از بر باشد. خب طبیعی است که امواج متعدد این اقیانوس، قایق کوچک شما را به آسانی در خود غرق کند و احتمالا شما هم مثل تعداد معناداری از کسانی که بدون استراتژی، علم و تخصص کافی، به دل این دریای مواج زده‌اند، سرمایه مالی فراوان و زمانی خود را از دست بدهید.

راز بقا در مارکتینگ از طریق آموزش تولید محتوا در اینستاگرام این است که بدانید چطور می‌توانید به صورت بهینه از امکانات و ابزارهای موجود در این پلتفرم جمعی استفاده کرد تا از بین اقشار و طیف‌های مختلف کاربران، دنبال کنندگان خود را یافت کنید و طوری رفتار کنید که همواره برای آنها گیرا و متمایز باقی ماند.

اهمیت و لزوم مدیریت محتوا اینستاگرام

بیشتر افراد این‌طور فکر می‌کنند که تولید محتوا نهایت تلاشی است که می‌توانند در راستای حفظ جایگاه‌شان در اینستاگرام انجام دهند؛ اما در مارکتینگ از طریق آموزش تولید محتوا در اینستاگرام، تمرکز بر چگونگی انجام تولید محتوا به‌تنهایی اصلا کافی نیست! لازم است پس از ساخت محتوا اینستاگرام، استراتژی محتوای اینستاگرام و تدابیر خاص مورد نظر را در انتشار آن پیاده‌سازی کنید.

حتی بهترین محتوا نویسی در اینستاگرام هم برای درخشیدن و تاثیرگذاری، به مدیریت محتوایی نیازمند هستند؛ پس اگر به دنبال افزایش تعداد دنبال کنندگان، توسعه‌بخشی به کسب‌وکار آنلاین، برندینگ و سایر اهداف تجاری خود در بازاریابی آنلاین هستید، از لزوم حضور یک مدیر محتوا که به تمام الگوریتم‌های اینستاگرام آشنایی داشته باشد، هرگز غافل نشوید.

تولید محتوا در اینستاگرام چیست

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام انجام شد! برای قدم بعدی آماده هستید ؟

انتشار مطالب به‌صورت منظم و با یک زمان بندی کاملا مشخص، می‌تواند تلاش شما در عالی اجرا کردن تولید محتوا را به تصویر بکشد و مسلما توجه مخاطب را به‌طور کاملا جدی‌تری به پیج شما جلب کند. انتشار متوالی مطالب به‌دلیل ترس از دست دادن کاربران، به همان اندازه اشتباه و خطرناک است که اجازه دهید برای مدت‌های طولانی، پیج‌تان خاک بخورد و روی محتواهای قبلی‌تان، تار عنکبوت ببندد.

چند ابزار زمانی برای حفظ گیرایی محتوا اینستاگرام

استمرار در تولید محتوای جذاب برای اینستاگرام

نظم در تقویم محتوایی اینستاگرام بیزینس

درنظرگرفتن زمان‌‌بندی مشخص برای انتشار محتواهای خاص

توجه به تاریخ‌های مهم در طول سال برای تقویم محتوایی

ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام

5 ایده تولید محتوا در اینستاگرام

صاحبان بیزینس‌ها نمی‌دانند دقیقا چگونه تولید محتوا برای اینستاگرام خود منتشر کنند و از نداشتن ایده تولید محتوا در اینستاگرام همواره رنج می‌برند. نگران نباشید؛ چراکه این موضوع طبیعی و مرسوم است. برای حل این مشکل، بیایید ۱۲ ایدهٔ مختلف را بررسی کنیم:

تخصص خودتان را به علاقه‌مندان آموزش دهید

یکی از موثرترین نوع محتوا در تمام پلتفرم‌ها، محتوای آموزشی است. به دنبال‌کنندگان خود نشان دهید که در کسب‌وکار خودتان متخصص و کارکشته هستید. به آن‌ها طرز استفاده از محصولات و انتخاب محصول موردعلاقه‌ آن‌ها را توضیح دهید. برای مثال، بیزینس‌های مواد غذایی می‌توانند دستور پخت غذاهای متنوع را آموزش دهند.

پشت‌صحنه را نشان دهید

کاربران اینستاگرام دوست دارند پشت‌صحنه بیزینس شما را ببینند. اگر محصول جدیدی دارید، می‌توانید از فرایند تولید آن پست و استوری بگذارید. کارخانه‌ مواد غذایی می‌تواند از کارخانه و فضای داخل آن برای تولید محتوا استفاده کند. فیلم‌گرفتن از مراحل آماده‌سازی محصولات و ارسال آن برای مشتریان هم یکی از گزینه‌های مناسب است.

اعضای تیم را معرفی کنید

مشتری‌ها علاقه دارند با برندها ارتباط برقرار کنند و نشان‌‌دادن چهره انسانی بیزینس این ارتباط را ایجاد می‌کند. اگر جزو برندهای شناخته‌شده هستید، پیشنهاد می‌کنیم تیم‌های مختلف را معرفی کنید و نقش آن‌ها را بگویید.

لایو بگذارید

اگر تا الان در پیج اینستاگرام بیزینسی لایو برگزار نکرده‌اید، همین الان برای آن استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام بچینید. با این کار، ارتباط صمیمانه‌‌تری با مخاطب برقرار می‌کنید. در لایو اینستاگرامی، می‌توانید نظر مشتریان را راجع به محصول جدید بپرسید و به سؤال‌های آن‌ها جواب دهید.

میم‌ها را به مشاغل خودتان ربط دهید

یکی از منابع بسیار جذاب محتوایی، میم‌ها هستند. مردم با این تصاویر ارتباط بسیار خوبی برقرار می‌کنند. تصاویر میم جنبه خیلی بامزه‌تر از برند شما را نشان می‌دهند و به تعامل صفحه شما کمک می‌کنند. اگر می‌خواهید مردم شما را به‌عنوان یک برند خلاق و سرشناس بشناسند، میم‌ها را فراموش نکنید و آن‌ها را به محصولات و خدمات کسب‌وکار خودتان ربط دهید. یک تصویر همراه با یک متن کمی کوتاه می‌تواند زمین بازی شما را دگرگون کند.

امیدواریم از این مقاله بانوی هدف با عنوان آموزش تولید محتوا در اینستاگرام لذت برده باشید. همچنین در صورت نیاز به هرگونه خدمات دیجیتال مارکتینگ می‌توانید روی تجربه متخصصان ما در  انجام خدمات سئو سایت شما، خدمات طراحی سایت برای کسب‌و‌کار شما، و همچنین خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ و  تبلیغات گوگل ادز و کلیکی حساب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن