ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس

ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس کمتر از 15 دقیقه+آموزش نصب گوگل آنالیتیکس

در مقاله گوگل آنالیتیکس چیست به تفصیل درباره ابزار گوگل آنالیتیکس توضیح داده‌ایم و به‌طور جامع توضیح دادیم که این ابرآنالیزگر گوگل چگونه می‌تواند جلوی هدر رفتن پول‌هایتان را در تبلیغات بگیرد و مسیر درست به برنامه‌ریزی مارکتینگ شما بدهد. در مقاله جدید قصد داریم توضیح دهیم برای ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس چه اقداماتی باید انجام دهید.

با استفاده از این ابزار می‌توانید هر اطلاعاتی که برای بهبود مشاغل آنلاین نیاز دارید، داشته باشید و با بهره‌گیری از این ابزار فوق‌العاده گوگل تحلیل ترافیک اصولی کنید و لذت ببرید. شاید باورتان نشود اما ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس برخلاف ظاهر سختی که دارد، کار بسیار آسانی است و تنها 5 دقیقه زمان لازم دارید تا نردبان رشد وب‌سایتتان را بسازید. پس چرا وقت تلف کنید؟ نحوه ثبت نام در گوگل آنالیتیکس را به ما بسپارید! همین حالا آموزش ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس را ببینید و در لحظه اقدامات را روی سایت خود پیاده کنید. اکنون با آموزش نصب گوگل آنالیتیکس شما را همراهی خواهیم کرد.

ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس

آموزش ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس

راه‌اندازی گوگل آنالیتیکس ابدا کار مشکلی نیست، فقط کافی‌ست پله پله توضیحات را مطالعه کنید و همراه با تصاویری که در مقاله ثبت سایت گوگل آنالیتیکس برای شما عزیزان گذاشته شده است، تغییرات را انجام دهید. قبل از ثبت نام در گوگل آنالیتیکس باید بدانید که در Google Analytics شما می‌توانید تا 100 اکانت داشته باشید و در هر حساب نیز می‌توانید حداکثر 50 عدد property اضافه کنید.

property در گوگل آنالیتیکس، بخشی است که شما اطلاعات سایت‌تان را به آن ارسال می‌کنید و به زبان ساده می‌توانید در هر property، فقط یک آدرس وب‌سایت را اضافه کنید. در ادامه، نحوه اضافه کردن یک سایت به گوگل آنالیتیکس و دریافت اسکریپت آنالیتیکس به صورت قدم به قدم توضیح داده شده است.

آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف ارائه‌دهنده تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. اولین قدم برای ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس این است که با آدرس جیمیلتان در Google Analytics وارد شوید.

آموزش نصب گوگل آنالیتیکس

ثبت سایت در گوگل آنالیز

دومین قدم برای ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس این است که در قسمت Account name یک اسم انتخاب کنید. سپس باید روی Next کلیک کنید. اگر علاقه دارید صفرتا صد گوگل آنالیتیکس را بدانید پیشنهاد می‌کنیم مقاله گوگل آنالیتیکس چیست را مطالعه کنید. اگز هم به طرفدار کسب درآمد از گوگل ادز هستید مقالات کسب درآمد از گوگل ادز و کسب درآمد کلیکی را مطالعه کنید.

آموزش ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس

در مرحله بعدی انتخاب کنید که می‌خواهید دقیقا چه چیزی را آمارگیری کنید. طبیعتا باید روی گزینه Web کلیک کرده و Next را کلیک کنیم.

در مرحله بعدی نام وب‌سایت خود را وارد کرده و طبق فرم زیر، اطلاعات وب‌سایت خود را وارد آن کنید.

دانلود گوگل آنالیتیکس

بعد از وارد کردن نام صحیح، آدرس دقیق، دسته‌بندی و منطقه زمانی وب‌سایت خود، روی Create کلیک کنید تا سایت شما در گوگل آنالیتیکس ثبت شود. به همین سادگی حالا شما نصف راه را رفته‌اید. پنجره‌ای برایتان باز می‌شود. مثل همیشه بدون خواندن قوانین و مقررات استفاده از سرویس‌ها روی I Accept کلیک و به‌راحتی اعتماد می‌کنیم.

نحوه ثبت نام در گوگل آنالیتیکس

حالا وارد پنل گوگل آنالیتیکس سایت خودتان می‌شوید. همان‌طور که می‌بینید همه‌ شما می‌توانید مثل آب خوردن ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس را خودتان انجام دهید و با گوگل آنالیز وارد مسیرتازه‌ای از تحلیل وب‌سایت شوید.

نصب گوگل آنالیز در وردپرس

برای نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس تنها کافی‌ست از منوی Admin سمت چپ صفحه نمایش، روی Property Settings کلیک کنید تا وارد قسمت تنظیمات google analytics شوید.

آموزش راه اندازی گوگل آنالیتیکس

با انجام مرحله به مرحله این مقاله بدون دردسر و با خیال راحت راه‌اندازی گوگل آنالیتیکس خود را انجام خواهید داد.

این قسمت تنظیمات گوگل آنالیتیکس را نمایش می‌دهد. فقط کافی‌ست روی Tracking info و پس از آن روی Tracking Code کلیک کنید.

فعال سازی گوگل آنالیتیکس

در نهایت با یک کد مشابه کد زیر مواجه خواهید شد. همچنین شما می‌توانید این کد را در هر Head وب‌سایت خود قرار دهید تا آمار بازدید وب‌سایت شما شمارش شود.

<!– Global site tag (gtag.js) – Google Analytics –>

<script async src=”https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-165025721-1″></script>

-<script>

window.dataLayer = window.dataLayer || [];

function gtag(){dataLayer.push(arguments);}

gtag(‘js’,- new Date());

gtag(‘config’, ‘UA-165025721-1’);

-</script>

روش اول: قرار دادن کد در قالب به‌صورت مستقیم

برای اضافه کردن کد به Head وب‌سایت خود، تنها کافی‌ست وارد پنل وب‌سایت وردپرسی خود شوید و از قسمت نمایش، وارد ویرایشگر شوید.

نصب گوگل آنالیتیکس

سپس از منوی سمت چپ صفحه نمایش، روی فایل سربرگ قالب یا همان header.php کلیک کنید. حالا به‌دنبال کد </head> بگردید. قبل از این کد باید کد گوگل آنالیتیکس که در مرحله قبلی دریافت کرده‌ بودید را وارد کنید. پس از آن باید روی کلمه ذخیره تغییرات کلیک کنید. ۲ الی ۳ روز بعد از وارد کردن این کد، می‌توانید بازدیدها را در پنل گوگل آنالیتیکس خود مشاهده کنید و شروع یک راه جدید و مطمئن برای کسب‌وکار آنلاین خود را تجربه کنید و لذت ببرید.

همچنین شما می‌توانید با دانلود گوگل آنالیتیکس از دیگر خدمات این ابزار قدرتمند هم بهره‌مند شوید. آژانس دیجیتال مارکتینگ لیدی تارگت با ارائه خدمات طراحی سایت خیال شما را از طراحی و پشتیبانی 24 ساعته وب‌سایتتان راحت می‌کند.

روش دوم: افزودن کد با افزونه

در صورتی که با برنامه‌نویسی آشنایی زیادی ندارید یا می‌خواهید فقط در صورت آپدیت شدن قالب وب‌سایت‌تان، کدی از روی سایت شما پاک نشود، ما پیشنهاد می‌کنیم از افزونه insert headers and footers و آموزش های آن استفاده کنید. با این افزونه می‌توانید به‌راحتی و بدون دردسر، کدها را به سربرگ سایت خود اضافه کنید.

خبر خوب اول این است که آموزش راه اندازی گوگل آنالیتیکس شما به پایان رسید و حالا شما می‌توانید با فعال سازی گوگل آنالیتیکس وب‌سایت خود یا دوستانتان ادعای تخصص در نحوه نصب گوگل آنالیتیکس را داشته باشید و به دوستانتان فخر بفروشید! خبر خوب دوم این است که شما با ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس نشان دادید که از شروع کردن کارهای جدید نمی‌ترسید و این یعنی موفقیت در چند قدمی شما منتظرتان است.

با درج کامنت در اینستاگرام بانوی هدف یا ارسال نظرات خود در سایت، ما را از علاقه‌مندی‌های خود آگاه کنید.

سوالات متداول

اولین قدم برای ثبت گوگل آنالیتیکس چیست؟

برای شروع آموزش نصب و فعال سازی گوگل آنالیتیکس بر روی سایت، با ورود به لینک https://analytics.google.com/analytics/web/ از شما خواسته می‌شود تا با حساب Google خود وارد شوید. اگر قبلاً حساب Google یا Gmail داشته‌اید، می‌توانید از آن برای ورود استفاده کنید. در غیر این صورت، می‌توانید با استفاده از گزینه create account یک حساب Google جدید ایجاد نمایید.

پیش‌نیاز نصب گوگل آنالیتکس چیست؟

برای فعال سازی سرویس گوگل آنالیتیکس بر روی وب‌سایت 2 پیش نیاز خواهید داشت:

  1. حساب گوگل
  2. کانکشن VPN که به دلیل تحریمات ایران غیر قابل دسترس می باشد.

پس از تهیه 2 مورد ذکر شده باید به URL زیر مراجعه نمایید:

https://www.google.com/analytics

با ورود به صفحه ی اصلی گوگل آنالیتیک ، بر روی SIGN IN کلیک نمایید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن