ابزار آنالیز سایت

انواع ابزار آنالیز سایت و بررسی سئو سایت + شما هم رتبه یک گوگل شوید

 حتما بارها برای شما هم پیش آمده که بخواهید به بررسی سئو سایت خود بپردازید یا به وسیله ابزار آنالیز سایت از روند بهبود سایت خود اطلاع داشته باشید. امروزه با فراگیر شدن دنیای اینترنت در زندگی مردم شاغلان کسب‌و‌کار‌های مختلف خواستار بهبود سایت خود و بررسی سئو سایت به وسیله ابزار سئو سایت هستند.

تجزیه و تحلیل سایت همیشه یک موضوع چالش برانگیز برای بسیاری از صاحبان وب‌سایت بوده‌است. اکثر آن‌ها به دنبال راه‌هایی برای تجزیه و تحلیل دقیق سایت خود هستند. البته گوگل وبمستر بهترین ابزارآنالیز سایت است که به شما کمک می‌کند تا تحلیل درست و دقیقی از پیشرفت سایت خود داشته باشید، اما گاهی اوقات شما به دنبال ابزار آنالیز سایت هستید تا اطلاعات دقیق‌تری از یک ویژگی خاص به دست آورید.

دانستن روند حرکت سایت به شما در تنظیم استراتژی بازاریابی اینترنتی کمک زیادی می‌کند. بنابراین باید در سئو بسیار دقیق و حساب شده باشید. تجزیه و تحلیل سایت به وسیله ابزار آنالیز سایت یکی از مهم‌ترین مواردی است که همیشه باید آن را دنبال کنید و بررسی انجام دهید. ابزارآنالیز سایت زیادی برای تحلیل وجود دارد که قصد داریم چند ابزارآنالیز سایت آنلاین رایگان هم معرفی کنیم. البته ممکن است این ابزارآنالیز سایت ایراداتی هم داشته باشند اما در هر صورت می‌توانید اطلاعات مفید و خوبی را از آن‌ها به دست آورید. در این مقالات به بررسی سئو سایت و ابزار آنالیز سایت می‌پردازیم.برای دریافت خدمات در حوزه دیجیتال مارکتینگ سری به آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف بزنید.

ابزار آنالیز سایت چیست؟

تجزیه و تحلیل سایت در واقع فرآیندی برای درک بهتر سطح سئو یا بهینه سازی وب‌سایت  توسط سئوکاران انجام می‌شود. با تجزیه و تحلیل سایت، در واقع می‌خواهیم بدانیم که چه اقداماتی در داخل و خارج از وب‌سایت انجام دهیم تا وب‌سایت ما بهترین عملکرد را در موتورهای جستجو داشته باشد. ابزارآنالیز سایت زیادی برای بررسی سایت وجود دارد که با استفاده از هر کدام برای  برای بررسی سئو سایت می‌تواند بهترین خروجی را ایجاد کند. در زیر چند ابزار برای بررسی سئو سایت را معرفی می‌کنیم.

درباره آنالیز رایگان سئو سایت

وضعیت وب‌سایت در نتایج جستجو و بررسی سئو سایت در موتورهای جستجو بسیار مهم است. همه سایت‌ها باید نحوه نمایش سایت در گوگل، رفتار کاربران هنگام مشاهده یا ورود به سایت را بررسی کنند. داده‌های به دست آمده از جستجو و تجزیه و تحلیل گوگل می‌تواند یکی از بهترین معیارها برای آنالیز سئو وب‌سایت  در نتایج جستجو باشد. چند تا از مهم‌ترین ابزار آنالیز سئو را معرفی کرده‌ایم.

بررسی رایگان سئو سایت به شما این امکان را می‌دهد که آنالیز کامل سئو سایت فارسی خود را تجزیه و تحلیل کنید و به صورت کاملا رایگان بررسی سئو سایت خود را انجام دهید. در عین حال لیدی تارگت آماده بررسی سئو سایت شما بر اساس اصول سئو حرفه ای با شرایط خاص می‌باشد.

اکثر ابزارهای بررسی سئو سایت پولی هستند که امکانات زیادی را برای کاربردارند و اکثر ابزار‌های رایگان بررسی سئو حداقل میزان بررسی را در اختیار می‌گذارند که کاربر انگیزه خرید را پیدا کند. برای اطلاعات بیش‌تر درباره آنالیز سایت پیشنهاد می‌کنم مقاله ی بهترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ را از دست ندهید.

ابزار آنالیز سایت
بررسی سئو سایت

ابزاربررسی سئو سایت آنلاین چیست؟

بررسی سئو سایت آنلاین به شما علاقه‌مندان به سئو کمک می‌کند تا با آنالیز آنلاین سئو سایت خود از وضعیت سایت خود مطلع شوید و در صورت بروز مشکل در روند سایت و یا عملکرد نادرست سایت، به شما کمک کند. این ابزارآنالیز سایت و تحلیل سئو فارسی به صورت مداوم به روز می‌شوند.

یکی از بهترین ابزارهای رایگان سئو خارجیMOZ  است.

MOZ PRO نام سایتی است که بررسی آنلاین  سئو سایت را پرداخت بهای آن به صورت ماهانه رتبه محتوای سایت شما را در نتایج گوگل بررسی می‌کند و از این طریق می‌توانید رتبه محتوای سایت خود را ارتقا دهید.

البته MOZ ابزارهای رایگانی مانند open site explorer و keyword explorer دارد که استفاده از آن‌ها محدود است. به عنوان مثال، می‌توانید حداکثر 20 عبارت یا کلمه را ماهانه به صورت رایگان در کاوشگر کلمات کلیدی جستجو کنید.

Mozbar افزونه

 نام افزونه ای است که توسط Moz برای مرورگر گوگل کروم منتشر شده است. Mozbar اطلاعاتی مانند اعتبار صفحه و رتبه دامنه را به نتایج موتورهای جستجو اضافه می‌کند. شما می‌توانید از این ابزار آنالیز سایت برای تجزیه و تحلیل رقبای خود استفاده کنید.

یکی از نقاط ضعف Moz Pro این است که اکثر امکانات آن مانند ابزارهای مدیریت کمپین و ابزارهای تحقیقی مانند Rank Tracker، Crawl Test، On-Page Grader و … فقط با خرید اشتراک ماهانه قابل استفاده است.

Google webmaster tools  ابزار وب گوگل

شاید بدون اغراق مهم‌ترین ابزار آنالیز سایت برای موتور جستجوی گوگل همین ابزار آنلاین باشد. با استفاده از این ابزار آنالیز سایت بسیار کارآمد می‌توانید متوجه شوید که چه تعداد بازدیدکننده از گوگل وارد سایت شما شده‌اند، سایت شما به دنبال چه کلماتی در صفحه است. جستجوی گوگل، تعداد لینک‌های داخلی و خارجی وب سایت شما و بسیاری اطلاعات مفید دیگر نمایش داده می‌شود.

با استفاده از این ابزار آنالیز سایت به سرعت متوجه ایرادات و خطاهای سایت خواهید شد. با حل مشکلات و تحلیل صحیح اطلاعات به دست آمده از این ابزار آنالیز سایت گوگل، سرعت و دقت فرآیند بهینه سازی سایت بسیار بالاتر خواهد بود. این ابزار آنالیز سایت تجزیه و تحلیل سایت به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت‌ها را از نظر عواملی مانند SEO ، عملکرد، طراحی موبایل، امنیت و کارایی بررسی کنید. البته ممکن است همه این ابزار آنالیز سایت  خروجی و هدف یکسانی داشته باشند اما برای بررسی سئو سایت باید دقیقاً  همه این ابزارها را بررسی کنید.

ابزار woorank

همه شما با Woorank آشنا هستید و حداقل یک بار نام آن را شنیده اید. ابزار آنالیز سایت و تجزیه و تحلیل که سایت را به طور کامل و عمیق کاوش می‌کند. در سطوح بالاتر و حرفه ای، اطلاعات اضافی در مورد سازگاری با تلفن همراه، پیشنهاداتی برای بهبود و نام‌های دامنه مشابه در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی از معروف ترین ابزارهای تحلیل سایت رایگان است که 75000 وب سایت را پردازش کرده است.

ابزارSEO SiteChecup

این ابزار آنالیز سایت دارای فاکتورهای زیادی است که در تحلیل سایت ضروری است، مانند سرعت، سازگاری و بهینه سازی برای موبایل، شبکه های اجتماعی و امنیت. این بهترین ابزار آنالیز سایت برای بررسی کامل و دقیق این پارامترها، بهینه ‌سازی آن‌ها است.

تحلیلگر متاتگ یا Meta tag analyzer

متا تگ ها مهم‌ترین مواردی هستند که گوگل به آن ها توجه ویژه ای دارد، در واقع اولین جایی هستند که گوگل آن‌ها را بررسی می‌کند و باید از تمام نکات و امکانات آن ها به درستی استفاده کنید. این ابزار آنالیز سایت تجزیه و تحلیل سایت به شما این امکان را می‌دهد که تمام برچسب‌های لازم را که باید در کد سایت خود استفاده کنید بررسی کنید و آنها را کاملا تحلیل کنید.

ابزار آنالیز سایت

 ابزار Bing Seo Analyzer

تجزیه و تحلیل بک لینک‌ها و کلمات کلیدی و جستجوی آن‌ها یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌هایی است که توسط این ابزار آنالیز سایت رایگان انجام می‌شود. یکی از ویژگی‌های خاص این ابزار پیشنهاداتی است که برای بهبود بررسی سئو سایت شما می‌دهد.

تحلیلگر سئو SEO analyst

این ابزار آنالیز سایت تجزیه و تحلیل سایت به بررسی سئو، سرعت سایت، شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد و پیشنهاداتی برای بهبود موقعیت سایت شما در گوگل به همراه اسکرین شات از کل سایت شما ارائه می‌دهد. در واقع می‌توان آن را یک ابزار همه کاره در یک بسته سئو در نظر گرفت.

ابزار   Ahrefs

این یکی از معروف ترین چک کننده‌های بک لینک و تجزیه و تحلیل آن‌ها است. در واقع اگر قصد دارید بک لینک‌های سایت خود را بررسی کنید، این سایت بهترین ابزاراست.

همان‌طور که مدیر توسعه محصول و بازاریابی آن می‌گوید: «ما داده‌ها را جمع آوری می‌کنیم، پردازش می‌کنیم، ذخیره می‌کنیم و سپس انواع ابزارهایی را می‌سازیم که به کاربر اجازه می‌دهد از داده‌های ما در بازار شما استفاده کند. این موضوع به شما امکان می‌دهد ممیزی های سئو را انجام دهید، معیارهای اجتماعی را تجزیه و تحلیل کنید و استراتژی‌ بازاریابی محتوا و تولید محتوا را مطالعه کنید.

چند متغیر مختلف    برای ACHrefs تجزیه و تحلیل

  • همه بک لینک ها
  • همه صفحات کاوش شده
  • تعداد بک لینک از edu ، gov، com،  org و net است.
  • تمایز بین لینک‌های فالو و بدون فالو
  • جداسازی بین پیوندهای تصویر و متن
  • عبارات لنگر معروف
  • مطالب پرطرفدار در سایت
  • منابعی که بیشتر دامنه های ارجاع دهنده از آن سرچشمه می‌گیرند
  • آی پی‌های مرجع
  • بک لینک در وب‌سایت شما

 AHrefs یکی از ابزار آنالیز سایت در بازار است. اگر می‌خواهید گزارش‌های دقیقی در مورد کمپین‌های سئوی رقیب خود داشته باشید، برنامه‌های اولیه با قیمت ۹۹ دلار در ماه در دسترس هستند که به شما امکان دسترسی به ۵ میلیون ردیف داده را می‌دهد.

ابزار آنالیز سایت

افزونه Leprehi

ساختار و ظاهر این سایت شبیه به ورناک است و در واقع می توان گفت تمام اطلاعاتی که ورناک نشان می‌دهد را به شما نشان می‌دهد اما با کمی تفاوت که شاید چندان به چشم نیاید. البته سایت‌های زیادی در دنیا مشابه ورناک وجود دارد که هیچ کدام به اندازه این ده سایت معتبر نیستند. به هر‌حال، این یک ابزار آنالیز سایت رایگان است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

وب سایت گریدر Grader website

این ابزار آنالیز سایت تجزیه و تحلیل سایت با پشتیبانی از Hubspot، بر چهار معیار اصلی زیر تمرکز دارد:

  • عملکرد
  • سیار
  • سئو
  • امنیت

این ابزار تمام نقاط اشتباه چهار مورد بالا را به شما می‌گوید و از این رو می‌دانید چه چیزی را باید اصلاح کنید.

Nibbler ابزار

این ابزار آنالیز سایت 25 معیار را برای آنالیز سایت شما در نظر می‌گیرد و پس از اسکن دقیق، رتبه و امتیازی را به سایت شما اختصاص می‌دهد. علاوه بر این، هر استاندارد یک امتیاز نیز دارد و به شما در بررسی و رفع عیوب هر یک کمک می‌کند.همانطور که می‌بینید، ساختار همه این وب‌سایت ها شبیه به یکدیگر است و برخی از آنها بیشتر بر معیارهای خاصی تمرکز می کنند. این به شما بستگی دارد که کدام ابزار را انتخاب کنید، البته توصیه ما این است که تا جایی که می توانید از همه این ابزارهای تجزیه و تحلیل سایت رایگان استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید که بالاتر از همه این ابزارها تجزیه و تحلیل سایت، گوگل وبمستر تولز است.

در پایان می توان به این نکته اشاره کرد که تحلیل سایت کاملاً ضروری است زیرا این کار با هدف بهبود استراتژی‌های سئو انجام می‌شود و بدون آن نمی‌توانید به موفقیت برسید.

ابزار آنالیز سایت

 ابزار DATANYZE

Datanyze  یک برنامه نرم افزاری تخصصی است که بر فرصت‌های جذب مشتری تمرکز دارد. دیل پاتل گفت که 34 درصد از درآمد شرکت او، KISSmetrics، از این ابزار به دست می‌آید. با این حال، شما همچنین می‌توانید از داده‌ها برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد رقبای خود استفاده کنید.

ویژگی‌های ابزار Datanyse

با استفاده از Datanyse چه اطلاعاتی پیدا می‌کنید؟ در اینجا چند نمونه از ویژگی های موجود آورده شده است:

  • اطلاعات تماس شرکت ارائه شده است.
  • درآمد و سرمایه تخمینی
  • تاریخ تاسیس
  • کف صنعتی
  • کشوری که دامنه در آن قرار دارد
  • ارائه دهندگان فناوری که یک شرکت خاص از آن‌ها استفاده می‌کند.

این به شما اطلاعاتی در مورد درآمد رقیب شما و میزان سرمایه گذاری آنها در کمپین های بازاریابی می‌دهد. این داده‌ها برای هر صنعتی مفید خواهد بود. برای  نظارت بر رقبای خود، ارائه دهندگان فناوری می‌توانند سایر شرکت‌ها را نیز زیر نظر بگیرند تا ببینند چه زمانی استفاده از نرم افزار رقبا را متوقف می‌کنند، که به آن‌ها کمک می‌کند مشتریان بالقوه را شناسایی و دنبال کنند.

حق امتیاز ابزار Datanyse

از آنجایی که Datanyse ابزار بسیار مفیدی است، می توانید انتظار داشته باشید که حق امتیازی برای این سرویس باید بپردازید. هزینه طرح اولیه 299 دلار در ماه است که اطلاعاتی در مورد تلفن همراه و داده‌های نمایشگر آن‌ها به شما می‌دهد. با این حال، می‌توانید این سرویس را در نسخه رایگان سه روزه آن امتحان کنید تا ببینید آیا با نیازهای تحلیل رقابتی شما مطابقت دارد یا خیر.

ابزار آنالیز سایت

Screaming Frog SEO Spiderابزار

با کمک این ابزار می‌توانید مشکلات سئوی سایت خود را در سریع ترین زمان ممکن پیدا کنید. این ابزار مبتنی بر جاوا است که می‌توانید از آن در هر پلتفرم دیگری استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌های این ابزار می‌توان به خودکار بودن و دریافت گزارش فایل‌ها و فایل‌های اکسل با پسوند CSV اشاره کرد. لازم به ذکر است که این ابزار در دو نسخه رایگان و غیر رایگان موجود می‌باشد.

وب سایت SEO Audit  

این یک ابزار رایگان و آسان برای صاحبان وب‌سایت است که به دنبال شناسایی (و تصحیح) خطاهای رایج SEO در وب‌سایت خود هستند. این ابزار مفید به شما این امکان را می‌دهد که در عرض چند دقیقه یک تجزیه و تحلیل کامل انجام دهید. برای بررسی خودکار سئوی سایت خود، لینک URL خود را کپی کرده و در ابزار قرار دهید.اگر تمایل دارید روند سئو سایت خود را بهبود بخشید می‌توانید از خدمات سئو سایت ما استفاده کنید.

چرا بانوی هدف را برای خدامت بهبود سایت انتخاب کنیم؟

متخصصین بانوی هدف با سابقه چندین ساله در فعالیت های بهبود و بهینه سازی سایت، طراحی سایت، خدمات دیجیتال مارکتینگ، کمپین های گوگل ادز و … در کمترین زمان و با مقرون به صرفه ترین قیمت باعث بازدید و برند سازی کسب و کار شما می شوند.

جمع بندی

در این مقاله  به بررسی سئو سایت و ابزارآنالیز سایت پرداختیم.اهمیت بررسی سئو سایت باعث شده است کاربرانی که سایت خود را تجزیه و تحلیل می‌کنند بتوانند بهبود فوق العاده‌ای در روند سایت ایجاد کنند و کسب‌و‌کار خود را بهینه کنند.به وسیله ابزار آنالیز سئو سایت شما هم می‌توانید بررسی سئو سایت خود را انجام دهید وجزو افراد برتر نتیجه گوگل قرار بگیرید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ پیج اینستاگرام بانوی هدف ما را دنبال کنید.

سوالات متداول

دلیل اهمیت استفاده از ابزارهای سئو چیست؟

اگر ابزار های سئو نبودند هیچ مدیر سایت اینترنتی‌ای نمی‌توانست روند بهبود سایت خود را بررسی کند. با استفاده از ابزار آنالیز سئو داده‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید و رتبه خود را در گوگل بهبود بخشید.

انواع ابزارهای سئو کدامند؟

ابزار‌های سئو به صورت رایگان و پولی وجود دارند که هرکدام بستگی به نیاز کاربر امکانات متفاوتی را ارائه می‌دهند.

مانند moz , woorank

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن