ابزار لازم برای تولید محتوا

بهترین ابزار لازم برای تولید محتوا در سال 2022 کدام است؟

اگر دوست دارید در دنیای تولید محتوای حرفه‌ای حرفی برای گفتن داشته باشید و هر روز پیشرفت کنید، باید از تصاویر جذاب و محتواهای ویدیویی استفاده کنید. حتماً فکر می‌کنید ویدیو مارکتینگ کار دشواری است و شما تجربه کافی برای این کار را ندارید؛ اما ما به شما آموزش می‌دهیم با ساده‌ترین امکانات بتوانید غنی‌ترین محتوا را تولید کنید. با ما همراه باشید.

ابزار لازم برای تولید محتوا چیست

در این مقاله لیدی تارگت قصد داریم به شما همراهان همیشگی آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف بگوییم ابزار لازم برای تولید محتوا شامل چه مواردی می‌باشد و هرکدام چه کاربردی می‌تواند داشته باشد. شما باید تشخیص دهید در هر شرایطی به کدام ابزارها نیاز دارید. در عصر دیجیتالی امروز اینکه بتوانید محتوای با کیفیت تولید کنید به ارتقای کسب‌وکارتان کمک بسیار زیادی می‌کند. محتواهایی که تصاویر جذاب برای مخاطب دارند و محتواهای ویدیویی تأثیر بیشتری روی کاربر دارد و بازدید پیج را بسیار بالا می‌برد؛ زیرا محتواهای ویدیویی، منظور خود را در کوتاه‌ترین زمان به مخاطب می‌رساند.

آشنایی با ابزار تولید محتوا

ابزارلازم برای تولید محتوا به منظور ایجاد محتوای صوتی

قبل از هر چیز، برای یافتن پاسخ به این پرسش یعنی تعریف تولید محتوا چیست می‌توانید از مقاله سایت لیدی تارگت دیدن کنید. حال به ابزارهای تولید محتوا می‎‌پردازیم. همه شما می‌دانید که برای کاربران زمان و کیفیت اهمیت بالایی دارد پس محتوای ویدئویی و صوتی بسیار حائز اهمیت است. اکنون نگاهی به ابزارهای تولید محتوا بیاندازیم:

نرم‌افزار Adobe Audition

در سال‌های اخیر یکی از بهترین ابزارهای لازم برای تولید محتوای صوتی، Adobe Audition شناخته شده است. این نرم‌افزار تمام امکانات و ابزار لازم برای تولید محتوا به‌صورت صوتی را دارد. این نرم‌افزار قابلیت‌هایی چون میکس و ضبط صدا، حذف noise، افکت‌های صوتی و  … را دارا است.

 نرم‌افزار Audacity

اگر استفاده از نرم‌افزارهایی مانند Adobe Audition برایتان مشکل است، بهترین جایگزین ابزار برای تولید محتوا به شکل صوتی، نرم‌افزار Audacity است. به این دلیل که این نرم‌افزار علاوه بر اینکه کاربری ساده‌ای دارد، امکانات بسیار زیادی دارد. این نرم‌افزار دارای قابلیت‌های ویرایش صدا، ضبط صدا، حذف صداهای اضافی و … می‌باشد.

اپلیکیشن Speaker Studio

این روزها به دلیل مشغله‌های روزانه مردم تمایل زیادی به محتواهای صوتی و پادکست‌ها بین کارهای روزانه خود پیدا کرده‌اند.  از دیگر ابزار لازم برای تولید محتوا بصورت صوتی، اپلیکیشن Speaker Studio است که دارای قابلیت‌های بسیار خوبی است. این اپلیکیشن مخصوص ایجاد پادکست و فایل صوتی می‌باشد، اما باید توجه کرد که مخصوص اندروید است و کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. همچنین با استفاده از این ابزار خارق‌العاده، می‌توانید به صورت زنده نیز پادکستتان را نشر دهید.

ابزار ایجاد محتواهای صوتی

ابزارلازم برای تولید محتوا به منظور ویرایش تصاویر

برای اینکه بتوانید محتواهای تصویری جداب و کاربرپسند تولید کنید، باید بتوانید با این نرم‌افزارها کار کنید و تسلط کافی برای استفاده از این ابزارها برای تولید محتوای تصویری خود داشته باشید. در ادامه به‌طور کامل یاد خواهید گرفت کدام ابزار برای تولید محتوا به شکل تصویری به کارتان می‌آید.

نرم‌افزار Adobe Photoshop

مهم‌ترین ابزار لازم برای تولید محتوا، نرم‌افزار Adobe Photoshop است؛ زیرا این نرم‌افزار قابلیت‌های غیرقابل وصفی دارد. بسیاری از تصاویری که این روزها در شبکه‌های مجازی می‌بینیم با این نرم‌افزار تولید یا ویرایش می‌شوند. از قابلیت‌های این نرم‌افزار بی‌نظیر می‌توان به ایجاد و ویرایش تصاویر، روتوش‌های کاملا حرفه‌ای، افکت‌های جذاب، محیط کاربری آسان، پشتیبانی از اکثر زبان‌ها به‌خصوص زبان فارسی و… اشاره کرد.

ابزار آنلاین کنوا (Canva)

این ابزار به‌روز‌ترین و کامل‌ترین ابزار لازم برای تولید محتوا به‌صورت آنلاین است. این ابزار مخصوص ساخت و ویرایش تصاویر است و امکانات ویژه‌ای دارد که رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. کنوا با تمپلت‌های آماده‌ای که دارد، به شما کمک می‌کند به‌سرعت تصاویر دلخواه‌تان را طراحی کنید. با کمک کنوا می‌توانید برای سوشیال مدیای خود محتواهای تصویری جذاب تولید کنید.

اپلیکیشن Pics‌Art

یکی از محبوب‌ترین و کامل‌ترین اپلیکیشن‌های ویرایش تصاویر PicsArt است. با نصب اپلیکیشن PicsArt ، می‌توانید جذاب‌ترین تصاویر را تولید کنید.

اپلیکیشن VSCO

در کنار اپلیکیشن‌های دیگر که تا به اینجای مقاله معرفی کردیم VSCO نیز جزو برترین اپلیکیشن‌های ادیت عکس است و برای ویرایش عکس در موبایل، قابلیت‌های ویژه‌ای دارد. باید اشاره کرد که این اپلیکیشن، بیشتر برای بارگذاری افکت‌های جذاب بر روی تصاویر کاربرد دارد؛ اما از امکانات منحصر‌به‌فرد آن می‌توان به دارا بودن ابزارهای حرفه‌ای برای ویرایش تصاویر، مقایسه تصاویر، خرید افکت‌های جذاب از سایت و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

ابزارهای لازم برای تولید محتوای ویدیویی

ابزارهای لازم برای تولید محتوای ویدیویی

بدون شک در مورد تأثیر ویدیو در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین بسیار زیاد شنیده‌اید و نیاز به تاکید بیشتر ما نیست. در این مقاله ابزار لازم برای تولید محتوا به‌صورت ویدیویی را معرفی خواهیم کرد. برخی از این ابزارها فقط مخصوص ویندوز و برخی دیگر قابل استفاده در موبایل نیز هستند.

نرم‌ افزار Adobe Premier

بدون تردید قوی‌ترین ابزار لازم برای تولید محتوا بصورت ویدیوئی نرم‌افزار Adobe Premier است. حتماً شما نیز از تماشای ویدیوهای حرفه‌ای لذت برده‌اید. باید بگوییم که بسیاری از این ویدیوها با استفاده از این هیولای ویرایش ویدئو، ساخته و تدوین شده است. همه‌ ما شرکت ادوبی را به ساخت و ارائه نرم‌افزارهای قدرتمند می‌شناسیم که Adobe Premier نیز یکی از آن‌هاست. امکانات این نرم‌افزار شامل: ساخت ویدیوهای با کیفیت، قابلیت Import کردن انواع فرمت، پشتیبانی از اکثر فرمت‌های ویدیوئی، ایجاد افکت‌های بسیار جذاب، سازگاری بالا با دوربین‌های دیجیتالی و … است.

نرم افزار Adobe After Effect

از این نرم‌افزار عموما برای ایجاد افکت‌های جذاب روی ویدئوها استفاده می‌کنند. ویدیوهایی که در آن موزیک به‌شکل ثانیه‌شمار پخش می‌شود. با این نرم‌افزار ساخته شده است. امکان ندارد ویرایش ویدئو انجام دهید و با این ابزار تولید محتوا آشنا نباشید. Adobe After Effect یک نرم‌افزار عالی برای ویرایش ویدئوها است، پس باید بدانید که این نرم‌افزار برای افکت‌گذاری به صورت حرفه‌ای تولید شده است. قابلیت‌های این نرم‌افزار شامل کیفیت در ذخیره‌سازی، امکان ایجاد جلوه‌های بصری متحرک، تنوع افکت‌های بالا، وجود افکت‌های شبیه‌سازی، لایه‌بندی کارها مانند فتوشاپ، متحرک‌سازی اشیا و غیره است.

نرم افزار Camtasia Studio

این نرم‌افزار را بیشتر برای ضبط ویدئو از صفحه نمایش می‌شناسیم؛ لذا بیشتر ویدیوهایی که در سایت‌ها، کانال آپارات، یوتیوب و… منتشر می‌شود، با این نرم‌افزار ایجاد شده است. این نرم‌افزار بیشتر برای ضبط ویدیو از صفحه نمایش تولید شده است، اما می‌توان از این ابزار برای ویرایش ویدیوها نیز استفاده کرد. البته که باید گفت این برنامه قدرت نرم‌افزارهای ادوبی مانند پریمیر یا افتر افکت را ندارد، اما با محیطی جذاب و آسان، توانسته کاربران زیادی را جذب خود کند.

نرم افزار Corel VideoStudio

این نرم‌افزار که مخصوص کامپیوتر طراحی شده است به این دلیل که محیط کاربری ساده‌ای دارد بسیار مورد توجه است. قابلیت‌های مهم این نرم‌افزار شامل داشتن افکت‌های حرفه‌ای، ضبط ویدیو از صفحه نمایش ویرایش آسان و… است.

به‌طور کلی نرم‌افزار Corel VideoStudio به‌عنوان یک ابزار تولید محتوای پیشرفته امکاناتی مانند ضبط صدا با فرمت‌های مختلف، داشتن افکت‌های متنوع، پشتیبانی از انواع فرمت‌های رایج صوتی و تصویری، ویرایش حرفه‌ای صدا، دارا بودن تمپلت های آماده و متنوع، امکان ساخت ویدئوهای چند‌ بعدی و… را در خود دارد که باعث می‌شود این نرم افزار جزو مهم‌ترین ابزار لازم برای تولید محتوا بصورت ویدئویی شناخته شود.

اپلیکیشن KineMaster

برنامه KineMaster به‌عنوان منحصر به‌فرد‌ترین ابزار لازم برای تولید محتوا در موبایل است که بیشتر برای ساخت ویدئوهای گیرا و با‌کیفیت بین کاربران شناخته شده است. این برنامه یک اپلیکیشن ادیت فیلم به صورت حرفه‌ای است. امکانات این اپلیکیشن شامل: قابلیت اضافه کردن جلوه‌های بصری متنوع، دسترسی به چندین تم جذاب، امکان اضافه کردن انواع زیرنویس به ویدئوها و… است.به‌طور کلی برنامه KineMaster، قابلیت‌هایی مانند ویرایش بسیار دقیق ویدیو، کنترل سرعت ویدیو، لایه‌بندی کارها مانند فتوشاپ، امکان دانلود افکت‌های بیشتر، فیلترهای صوتی، افکت‌های جذاب و… را داراست.

اپلیکیشن InShot

یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ادیت ویدیو برنامه اینشات است که هم دارای نسخه اندروید و هم ios می‌باشد. به کمک این نرم‌افزار می‌توانید علاوه‌بر ادیت ویدیوهایتان، تصاویر را هم ویرایش کنید. این اپلیکیشن برای ادیت ویدیو در سوشیال مدیا بسیار مناسب است. اکثر محتواهای ویدئویی که در اینستاگرام می‌بینید توسط این نرم‌افزار ساخته شده‌اند. به همین دلیل می‌گوییم اینشات پرطرفدارترین ابزار لازم برای تولید محتوا به‌حساب می‌آید.

شما با استفاده از اینشات، می‌توانید مثل آب خوردن صدای خود را به ویدیوها اضافه کنید و همچنین از تمپلت‌‌های آماده‌ای که دارد نیز استفاده کنید. قابلیت‌های محبوب اینشات شامل: ابزارهای حرفه‌ای برای برش دادن محتوا، افزودن موسیقی، امکان افزودن نوشته، فشرده‌سازی آسان ویدئوها، محیط کاربری ساده و … است.

ابزارهای تولید محتوای ویدئویی

تجهیزات تولید محتوا

در این مطلب سعی کرده‌ایم تجهیزات و ابزار لازم برای تولید محتوا را به‌طور کامل معرفی کنیم تا با تهیه ابزارهای مناسب محتواسازی، عکس و ویدئوهای حرفه‌ای برای مشاغل‌تان تولید کنید. محتوا پادشاه سرزمین فروش است و یا محتوا قلمرو پادشاهی این حوزه است، این‌ها جملاتی مهم از ثروتمندترین انسان‌های جهان است که به اهمیت محتوا سازی برای دستیابی برندینگ و فروش بیشتر پی برده‌اند.

اهمیت استفاده از تجهیزات تولید محتوا

امروزه برای مشاغل موفق ثابت شده که تولید محتوا از نوع با کیفیت می تواند میزان فروش را دگرگون کند. با استفاده از محتوای با‌کیفیت می‌توانید در عرصه فروش و مارکتینگ پادشاهی کنید و از تمام رقبای خود در این زمینه بجلو بزنید. برای اثبات این موضوع با کمی تحقیق و بررسی صفحات سوشیال مدیا و وب‌سایت‌های برندهای موفق متوجه می‌شوید مدام در حال تولید محتواهای مختلف هستند که نتیجه‌اش تعامل با مخاطب می‌باشد.

ابزارهای مورد نیاز برای تولید محتوا

اگر به دنبال فروش بیشتر و رسیدن به سطح استاندارد درآمد و تبلیغات هستید، لازم است به‌صورت پیشرفته، امکانات تولید محتوا را انتخاب و تهیه نمایید. البته این موضوع کاملاً بستگی به میزان بودجه شما هم دارد. در ادامه ابزارهای مختلف برای تولید محتوا با بودجه های مختلف را بررسی می‌کنیم.

به‌طور کلی ابزارهای تولید محتوای صوتی، تصویری و ویدئویی را در چند دسته کلی بررسی می‌کنیم:

  • دوربین عکاسی با قابلیت فیلمبرداری
  • سه پایه دوربین عکاسی
  • لوازم و تجهیزات نورپردازی
  • ابزارهای صدابرداری پایه
  • پرده عکاسی و فیلمبرداری
  • نرم افزارهای ادیت و تدوین محتوا

دوربین، مهمترین ابزار تولید محتوا

اگر علاقمندید محتواهای کاملا حرفه ای تولید کنید لازم است از دوربین های DSLR استفاده کنید تا بتوانید تصاویر و ویدئوهای با‌کیفیت تهیه کنید. این دوربین‌ها در مدل‌های مختلفی موجود در بازار ایران هستند که نسبت به کیفیت تصویر و قابلیت‌هایشان قیمت‌های متفاوتی دارند. اما توجه کنید که لازم نیست سراغ دوربین های گران قیمت بروید، تنها کافی‌ست دوربینی تهیه کنید که حداقل ۲۰ مگاپیکسل خروجی تصویر داشته باشید و ویدئوهایی با کیفیت fullHD تولید کند.

سه پایه

این ابزار به شما کمک می‌کند دوربین را ثابت نگه دارید و عکس و ویدئوهایی بدون لرزش دست تهیه کنید. در غیر این‌صورت لرزش دست‌تان کیفیت نامطلوبی به عکس یا فیلم خواهد داد. همچنین توجه کنید نقطه فوکوس هم با لرزش تغییر می‌کند. چنانچه از گوشی موبایل استفاده می‌کنید از یک سه پایه سبک موبایل و در صورت استفاده از دوربین های عکاسی حرفه‌ای به سه پایه‌ای محکم نیاز خواهید داشت.

تجهیزات نورپردازی تولید محتوا

اگر بهترین دوربین را هم داشته باشید اما نورپردازی نداشته باشید، محتوای شما بی‌کیفیت خواهد بود؛ پس توجه کنید که تجهیزات این بخش نقش مهمی در کیفیت تصاویر و ویدئوهای شما خواهد داشت. به‌طور معمول برای نورپردازی عکس و ویدئوهای خود به چند ابزار ضروری نیاز دارید:

تهیه 2-3 منبع نور ثابت

سه پایه نور

سافت باکس

کلیدی ترین ابزار لازم برای تولید محتوا + نقش نور محتوا

برای نورپردازی صحنه عکاسی یا ضبط ویدئو از ابزارهای مختلفی می‌توانید بهره ببرید. پنل های ال‌ای‌دی، فلاش‌های نور ثابت، رینگ لایت و… هر کدام مزایایی همراه دارند. تعداد منابع نور بسته به فضای تولید محتوای خودتان دارد. بهترین حالت برای نورپردازی استفاده از دو منبع نوری در سمت چپ و راست و بالاتر از سطح سوژه است، اما اگر قصد دارید حرفه‌ای‌تر اجرا کنید از یک منبع نور سوم هم برای نورپردازی بک‌گراند عکس یا ویدئو استفاده کنید.

سافت باکس‌ها

سافت باکس‌ها ابزارهای بسیار مهمی در نورپردازی هستند که نور محیط عکس را نرم و کم سایه می‌کنند.

سه پایه نور

سه پایه‌های نوری ابزارهایی کاربردی برای ستاپ دقیق نور صحنه‌ی عکاسی یا فیلم‌برداری شما هستند. شما می‌توانید با قرار دادن منابع نوری روی سه پایه امکان تغییر دادن مکان، جابجایی و تغییرارتفاع زاویه تابش نور را خواهید داشت. این تغییر زاویه کمک‌تان خواهد کرد نورها را طوری چیدمان کنید که کمترین سایه‌ای در ویدئوهای شما ایجاد نشود.

تجهیزات صدابرداری + ابزار لازم برای تولید محتوا به شکل صوتی

دوربین‌های فیلم‌برداری امکان ضبط همزمان صدا و تصویر را دارند اما صداهای محیط را هم ضبط خواهند کرد. اگر در محتوای ویدئویی شما صداهای اضافی محیط شنیده می‌شود، محتوای شما حرفه‌ای نیست. باید از میکروفون‌های external استفاده کنید تا بین صدای اصلی ویدئو و صداهای مزاحم تفکیک ایجاد شود . گذشته از ویدئوها، میکروفون در تولید نوع دیگری از محتواها که به پادکست هم معروف هستند، کاربرد فراوانی دارند. پادکست‌ها فایل‌های صوتی هستند که اطلاعات کسب‌وکارها را به مخاطبان منتقل می‌کنند.

میکروفون

میکروفون یکی از مهمترین و اصلی‌ترین تجهیزات تولید محتوا‌های حرفه‌ای است. همواره سعی کنید با توجه به فضاهایی که قرار است محتوا تولید کنید میکروفون مناسبی تهیه کنید.

میکروفون USB

یک میکروفون در صورتی external است که به کامپیوتر وصل می‌شود . همچنین بیشتر کاربران یوتیوب هم از آن استفاده می‌کنند. به‌دلیل استفاده‌ آسان و باکیفیت مناسب محتواهای پادکست، استفاده از میکروفون‌های اکسترنال رایج است.

میکروفون شاتگان

در این نوع میکروفون یک روکش ابری و ضدشوک نویز تعبیه شده‌است که صداهای زائد را می‌گیرد. بر روی صدای سوژه اصلی تمرکز می‌کند و یک میکروفون برای حرفه‌ای‌ها می‌باشد.

میکروفون یقه ای

این نوع میکروفون کاربردی‌ترین ابزار ضبط صدا برای تولید محتوا است. این ابزار شامل یک گیرنده، یک فرستنده میکروفون با امکان نصب روی یقه‌ لباس است.

پرده ها

پرده‌ها هم یکی از پایه‌ترین و در عین حال مهمترین تجهیزات تولید محتوا هستند. برای تهیه تصویر و ویدئوهای متمرکز بر سوژه لازم است پس‌زمینه ساده داشته باشید. به‌همین منظور باید از پرده‌های عکاسی که از لوازم تولید محتواهای ویدئویی و البته عکس هستند استفاده کنید. پرده‌های عکاسی در رنگ‌های مختلفی تولید شده‌اند که بسته به نیاز و ایده‌ شما باید انتخاب و تهیه شوند.

امیدواریم از مطالعه این مقاله کاربردی آژانس دیجیتال مارکتینگ لیدی تارگت لذت کافی برده باشید. شما می‌توانید لیدی تارگت را با ثبت نظرات خود برای انتخاب موضوع مقاله بعدی راهنمایی کنید. همچنین می‌توانید با دنبال کردن صفحه‌ی رسمی اینستاگرام آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف مارا از نظرات و ایده های خلاقانه خود بهره‌مند سازید. همچنین در صورت نیاز به هرگونه خدمات دیجیتال مارکتینگ می‌توانید روی تجربه متخصصان ما در  انجام خدمات سئو سایت شما، خدمات طراحی سایت برای کسب‌و‌کار شما، و همچنین خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ و  تبلیغات گوگل ادز و کلیکی حساب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن