وظایف دیجیتال مارکتر چیست

وظایف دیجیتال مارکتر چیست ؟ چگونه کارشناس دیجیتال مارکتینگ شویم

دیجیتال مارکتر کیست ؟ وظایف دیجیتال مارکتر چیست ؟ شاید شما هم این روزها نام آشنای دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) و یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ را شنیده باشید. با فراگیر شدن اینترنت و بالا رفتن اهمیت بازاریابی اینترنتی، جایگاه کارشناس دیجیتال مارکتینگ نیز اهمیت زیادی پیدا کرده و به یکی از کلیدی‌ترین عناصر موفقیت یک کسب‌وکار تبدیل شده است.

وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اگر شما نیز در حال مطالعه این مقاله هستید، بنابراین قطعا شما نیز به این موضوع پی برده‌اید. در این مطلب شرح وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ را به طور کامل بررسی می‌کنیم تا دیدگاه خوبی از این موضوع برای شما فراهم کنیم.

شما می‌توانید صفر تا صد خدمات دیجیتال مارکتینگ خود را بدون هیچ دغدغه‌ای به آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف ما بسپارید تا در کمترین زمان ممکن بیشترین بازدهی را افزایش ترافیک گرفته تا بهترین خدمات طراحی سایت شما به ارمغان آورند .

دیجیتال مارکتر کیست ؟

دیجیتال مارکتر کسی است که بتواند با استفاده از ابزارهای دیجیتال و طرح استراتژی‌های موثر، مخاطبان فضای اینترنت را تحت تاثیر قرار داده و آن‌ها را متقاعد کند تا اقدام مورد نظر او را انجام دهند. حال این اقدام می‌تواند خرید یک محصول و یا استفاده از خدمات یک شرکت باشد. به عبارت دیگر،  در مقاله وظایف دیجیتال مارکتر چیست باید گفت این است که با به کار گیری مهارت‌های خود در بازاریابی آنلاین، مشتریان بیشتری را جذب کند. این روزها تقریبا تمام کسب‌وکارهای موفق، از مهارت های یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای در تیم خود استفاده می‌کنند.

چگونه کارشناس دیجیتال مارکتینگ شویم

انواع دیجیتال مارکتینگ

در مقاله “شرح وظایف دیجیتال مارکتر چیست ؟” ، ممکن است در یک حوزه و یا حوزه‌های مختلفی مشغول به کار شود. طبیعتا هرچقدر که یک دیجیتال مارکتر در حوزه‌های بیشتری مهارت داشته باشد، بهتر است و نشان از حرفه‌ای بودن او است. به طور کلی، انواع بازاریابی دیجیتال شامل موارد زیر می‌شود:

مارکتینگ شبکه‌های اجتماعی

این نوع از مارکتینگ، بر جذب فالوورهای بیشتر در از طریق  شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند یوتیوب، اینستاگرام، توییتر و… تمرکز دارد.

بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو

این نوع از مارکتینگ، بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان یک وب سایت از طریق دستیابی به رتبه‌بندی‌های برتر در نتایج جستجوی گوگل تمرکز دارد.

کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک (PPC)

این نوع مارکتینگ بر کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین پولی در صفحه نتایج جست‌وجوی گوگل تمرکز دارد.

موبایل مارکتینگ

این نوع از مارکتینگ برهرچیزی که مربوط به بازاریابی در رابطه با موبایل است تمرکز دارد. به عنوان مثال اس‌ام‌اس مارکتینگ، تبلیغات اپلیکیشن‌ها و یا تبلیغاتی که در بین بازی‌های پخش می‌‌شوند.

فرق بین دیجیتال مارکتر با کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

در مقاله وظایف دیجیتال مارکتر چیست لازم است اشاره کنیم که یک دیجیتال مارکتر تنها به قسمت مارکتینگ و یا همان بازاریابی یک شرکت رسیدگی می‌کند. اما یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ، نقش رهبر یک تیم را دارد و بین تیم تولید محتوا، تیم سئو و دیجیتال مارکتینگ ارتباط برقرار می‌کند. به عبارت دیگر و به طور ساده‌تر، کارشناس دیجیتال مارکتینگ، نقشی حرفه‌ای‌تر از وظایف دیجیتال مارکتر بر عهده دارد.

اگر احساس می‌کنید به حوزه دیجیتال مارکتینگ علاقه مند شدید پیشنهاد می‌کنیم مقالات زیر را هم مطالعه کنید که شدیدا بازخورد خوبی از سمت کاربران داشته است:

دیجیتال مارکتر ۳۶۰ درجه کیست ؟!

از آنجایی که کسب و کارهای تازه هزینه تشکیل تیم تخصصی برای تیم بازاریابی را ندارند
وظیفه دیجیتال مارکتر ۳۶۰ درجه مثل: پیدا کردن مخاطب هدفمند، کمک به برندینگ، بالا رفتن فروش و همچنین رضایتمندی کاربر و مشتری یا همان بهبود تجربه کاربری ux می‌باشد.

کم لطفی نیست که بدانید تجربه کاربری یا همان (UX) امروزه در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ بسیار حائز اهمیت است. تجربه کاربری (UX) فقط در حوضه طراحی نیست (اشتباهی که بسیاری از دوستان انجام می‌دهند) ! کارهایی که شما انجام می‌دهید از انتخاب شما و در کنار شما بودن و احساس رضایت، تجربه کاربری است ،در دنیای حاضر UX در همه مباحث بازاریابی وجود دارد مثل:

دسترسی راحت کاربر به اطلاعات سایت ، راحت بودن فرایند خرید ، فروش و خدمات پس از فروش برای محصولات، سئو سایت، تولید محتواها و . . . است

پس آنچه که دیجیتال مارکتر ۳۶۰ درجه باید بداند را در زیر می‌نویسیم:

وظایف کارشناس دیحیتال مارکتینگ 360 درجه

1.شناخت اصول ابتدایی دیجیتال مارکتینگ

  1. آشنایی با بازاریابی تولید محتوا

3.سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو

4.بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی

5.فرایندهای تبدیل در هر موضوع

  1. آشنایی با ایمیل مارکتینگ
  2. شناحت کامل از بازاریابی عصبی یا همان افزایش فروش و بهبود تجربه کاربری UX

بهتر است به عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگ ۳۶۰ درجه همیشه و در همه جا بروز باشید.

پس با این تفاسیر یک دیجیتال مارکتر ۳۶۰ درجه باید

به بازاریابی محتوا مسلط باشد

باید به اصول اولیه تولید محتوا و بازاریابی محتوا تسلط کامل و کافی داشته باشد و همچنین بتواند استراتژی تولید محتوا را طراحی و به اجرا در اورد. به ابزارهای انتشار و تولید  محتوا شناخت کامل داشته باشد.

سئو و بهینه سازی سایت را بداند

باید بتواند کلمه اصلی و کلمات کلیدی سایت را انتخاب و لیست کنید، تا در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسد.
بتواند استراتژی سئو سایت را طراحی کند. سئو خارجی و سئو داخلی سایت را به خوبی انجام دهد و در صورت نیاز پروژه  سئو خارجی را درست و صحیح آماده و پیاده سازی کند و به سئو سایت وردپرسی کاملا تسلط داشته باشد.

بازاریابی در همه شبکه های اجتماعی

دیجیتال مارکتر ۳۶۰ درجه باید بتواند اطلاعات را بررسی کند، نرخ تعامل را بسنجد و راهکارهایی برای بالا رفتن نرخ تعامل را اجرا کند و همچنین فعالیت هایی برای افزایش فروش و رضایت مشتری‌ها بر اصول استراتژی تعیین شده داشته باشد.

پیاده سازی فرایند تبدیل برای هر پروژه

یک دیجیتال مارکتر 360 درجه باید بتواند بهترین فرایند تبدیل را برای دریافت اطلاعات از کاربران طراحی کند و تغییر وضعیت آنها را از بازدید کننده به علاقمندی و یا خریدار از وظیفه‌های آنها است.

وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

برای شروع دیجیتال مارکتینگ و حرفه‌ای شدن در آن، ابتدا باید با مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید. پس به شرح اینکه ” وظایف دیجیتال مارکتر چیست ” خوب دقت کنید. به طور کلی، از یک کارشناس بازاریابی دیجیتال، انتظار می‌رود تا در موارد زیر مهارت داشته باشد:

  • بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو و یا همان سئو (SEO)
  • رسیدگی به رسانه‌های اجتماعی برای رشد شرکت
  • رسیدگی به استراتژی محتوا و تولید محتوا
  • شناسایی مخاطبان هدف
  • طراحی و اجرای کمپین‌های بازاریابی
  • بهبود هویت برند و برندسازی
  • آشنایی با تمام روش‌های بازاریابی نوین و قدیمی
  • ارائه گزارش تجزیه و تحلیل دقیق به مشتریان و مدیران شرکت
  • افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI)
  • طراحی بنرهای وبسایت
  • آشنایی با گوگل ادز
  • آشنایی با گوگل تگ منیجر
  • ایجاد تعامل با مشتریان
  • و…

وظایف دیجیتال مارکتر ؛ کلام آخر

با فراگیری بازاریابی آنلاین، این روزها شاید کارشناس دیجیتال مارکتینگ نامی آشنا برای شما باشد. به همین دلیل افراد زیادی مشتاق به یادگیری دیجیتال مارکتینگ هستند تا بتوانند همراه با جدیدترین روش‌های روز دنیا، پیشرفت کنند. وظایف دیجیتال مارکتر چیست ؟ احتمالا الان جواب این سوال را بدانید و می‌توان گفت كار ديجيتال marketing شغلی با وظایف زیادی است و می‌توان گفت که در موفقیت یک شرکت نقش اساسی دارد. یک دیجیتال مارکتر در صورتی حرفه‌ای و موفق خواهد بود که در زمینه‌های زیادی مانند اینباند مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات کلیکی و… تبخر کافی داشته باشد. برای فراگیری کامل دیجیتال مارکتینگ بهتر است تا یک دوره کارآموزی و یادگیری را از کارشناسان مارکتینگ بگذرانید و پله‌های رشد را به مرور طی کنید تا تبدیل به یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ با درآمدی عالی شوید.

برای دریافت مطالب بیشتر پیشنهاد می‌کنیم سری به اینستاگرام لیدی تارگت بزنید و هر لحظه از مطالب روز دیجیتال مارکتینگ باخبر شوید.

چرا خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف

بانوی هدف خدمات سئو و در کل دیجیتال مارکتینگ را به بهترین شکل ممکن و در کمترین زمان ارائه می‌دهد تا شما برای بهبود کسب و کارتان برنامه‌ای حساب شده داشته باشید تا بتوانید روز به روز در این دنیای پرتلاطم، پیشرفتی چشمگیر داشته باشید تا اصلا از رقبای خود عقب نمانید.

سوالات متداول

  1. دیجیتال مارکتر کیست و چه وظایفی دارد؟

دیجیتال مارکتر کسی است که بتواند با استفاده از ابزارهای دیجیتال و طرح استراتژی‌های موثر، مخاطبان فضای اینترنت را تحت تاثیر قرار داده و آن‌ها را متقاعد کند تا اقدام مورد نظر او را انجام دهند. وظایف دیجیتال مارکتر این است که با بکار گیری مهارت‌های خود در بازاریابی آنلاین، مشتریان بیشتری را جذب کند.

  1. چگونه می توان دیجیتال مارکتینگ یاد گرفت؟

می‌توانید برای کارآموزی دیجیتال مارکتینگ به شرکت‌های مختلف درخواست دهید. برای اینکار شما ابتدا باید از پایه بسیاری از مهارت‌ها مانند تولید محتوا و کپی‌رایتینگ، سئو، الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی و از همه مهم‌تر، مهارت‌های بازاریابی را در بر بگیرید و به مرور زمان، یک متخصص در مارکتینگ شوید.

  1. مهارت های یک دیجیتال مارکتر چیست؟
  • مهارت‌های ارتباط کلامی قوی برای بیان ایده‌ها به همکاران و مشتریان
  • مهارت‌های ارتباطی نوشتاری عالی برای تولید محتوای با کیفیت بالا
  • توانایی کار به عنوان بخشی از یک تیم
  • داشتن خلاقیت برای برای ارائه به ایده‌های جدید و نوآورانه
  • و…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن