راهکارهای افزایش ورودی گوگل

راهکارهای افزایش ورودی گوگل چیست؟ چگونگی افزایش بازدید گوگل

امروزه رقابت برای دستیابی به رتبه‌های بالاتر گوگل بسیار زیاد شده و این امر برای کسب‌و‌کارها امری اجتناب ناپذیر است. برای موفقیت در افزایش ورودی گوگل باید طبق چارچوب الگوریتم‌های تعیین شده توسط گوگل اقدام نمود؛ اما بهبود رتبه سایت به‌تنهایی تضمینی برای افزایش بازدید در گوگل نیست.

شما در وب‌سایت خود با رعایت قوانین گوگل که منجر به افزودن کلیک گوگل یا نرخ کلیک و در نتیجه رتبه بهتر در تورنومنت گوگل می‌شود، شانس خود را برای افزایش کلیک گوگل و در نتیجه جذب مخاطب افزایش خواهید داد. دعوت می‌کنیم با یکی دیگر از مقاله‌های آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف با ما همراه باشید.

دلیل اهمیت افزایش ورودی از گوگل

گوگل سال‌هاست که به‌عنوان بهترین موتور جستجوی جهان نام خود را برای زبان ها انداخته است. در دنیایی که تمامی افراد، کسب‌و‌کار خود را در بستر آنلاین راه‌اندازی کرده‌اند، دیده شدن در این موتور جستجوگر محبوب یعنی گوگل برای بالا بردن آمار بازدید سایت در گوگل بسیار حائز اهمیت است؛ چرا‌که دیده نشدن در موتور جستجو برای هر تجارت، به منزله درآمد نداشتن و در نهایت ورشکستگی یک بیزینس در دنیای غیر اینترنتی به حساب می‌آید. در دنیای اینترنت، افزایش بازدید گوگل، هدف مشترکی برای تمامی کسب‌و‌کارها می‌باشد؛ چراکه بسیاری از کسب و کارها به دنبال افزایش ورودی وب‌سایت‌شان می‌باشند.

دلیل اهمیت افزایش ورودی گوگل

افزایش بازدید گوگل، مستلزم استراتژی دقیق توسط مارکترها و مدیران کسب‌و‌کار می‌باشد. تعداد مشتریان آن با تعداد بازدید کنندگان از یک وب‌سایت ارتباط نزدیکی دارند؛ لذا برای داشتن مشتری و فروش بیشتر، افزایش بازدید گوگل به‌عنوان اولین هدف در اولویت قرار می‌گیرد. گوگل بیش از ۵۰ درصد مخاطبان را در وب‌سایت شما ایجاد می‌کند. این ترافیک، ترافیک رایگان است و قرار گرفتن کسب‌و‌کار شما در لیست وب‌سایت‌های پیشنهادی گوگلی برای شما هیچ هزینه‌ای ندارد. چرا از این فرصت رایگان استفاده نکنید!

مزایای افزایش ورودی گوگل

یکی از عوامل تعیین کننده در رشد کسب‌و‌کارهای اینترنتی، افزایش ترافیک و ورودی از سرچ گوگل است که به‌صورت ارگانیک به وب‌سایت شما وارد می‌شود. این ترافیک رایگان مزایایی برای شما به همراه دارد. از جمله این مزایا:

  • می‌توانید استراتژی بازاریابی کسب‌و‌کار خود را سنجیده و محک بزنید.
  • کسب اطلاعات در مورد پرسونای مخاطب و یا الگوهای رفتاری مخاطبان و دستیابی به علایق آنان.
  • افزایش domain autority یا اعتبار وب‌سایت‌تان.
  •  بهبود نرخ کلیک و در نتیجه افزایش شانس تبدیل به مشتری.
  • در نهایت کسب سود و درآمد بالاتر.

راهکارهای افزایش ورودی گوگل

یکی از اقدامات مهم جهت افزایش ورودی گوگل، انجام خدمات سئو و بهینه سازی سایت در موتورهای جستجوی گوگل می‌باشد که منجر به افزایش ترافیک سایت و همچنین افزایش بازدید از گوگل توسط مخاطب وب‌سایت شما می‌گردد. آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف با انجام خدمات سئو ، شما را در این مسیر یاری می‌دهد. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با پشتیبانی ما تماس بگیرید.

در روش افزایش ورودی سایت از طریق گوگل، شما به صورت کاملاً ارگانیک، درصد زیادی از کاربران و مخاطبانی که به دنبال محصول شما می‌گردند، دریافت می‌کنید. پیاده‌سازی اصول سئو برای افزایش ورودی سایت، روشی زمان‌بر است و نیاز به صبر و تلاش مستمر و همچنین انجام صحیح این اصول می‌باشد.

اگر قصد دارید در مدت زمان کوتاه‌تری اقدام به افزایش بازدید گوگل کنید، با پرداخت هزینه و استفاده از ppc یا تبلیغات کلیکی گوگل، به افزایش آمار بازدید سایت‌تان سرعت ببخشید. برای افزایش ورودی گوگل، علاوه‌بر این دو روش، راهکارهای دیگری نیز وجود دارد که ترافیک وب سایت را از منابعی غیر از گوگل تامین می‌کنند. 

دلیل اهمیت افزایش ورودی گوگل

تکنیک های الگوریتم گوگل

این روزها تعداد سایت‌هایی که با پرداخت هزینه به آنها، می‌توان اقدام به خرید بازدید‌کننده گوگل کرد، بسیار زیاد شده است. در این حالت شما با پرداخت هزینه، به‌جای دریافت کاربر واقعی به سایت، با استفاده از ربات‌ها می‌توانید به تعدادی دلخواه از بازدید‌کنندگان وارد سایت خود کنید و ورودی سایت‌تان را افزایش دهید؛ به این صورت که این ربات‌ها به طریقی کاملاً تصادفی از IP های مختلف، با ورود کلمات کلیدی مشخصی مربوط به شما یا دامنه وب‌سایت شما، وارد سایت‌تان می‌شوند.

الگوریتم های گوگل روز‌به‌روز در حال پیشرفته‌تر شدن هستند. امروزه الگوریتم‌های هوش مصنوعی گوگل، رفتار کاربران را تحلیل می‌کند و به‌سادگی قادر به تشخیص تفاوت بازدید‌ کننده طبیعی و بازدید توسط ربات‌ها می‌باشد؛ در نتیجه روش خرید بازدید کننده گوگل، مشکلات فراوانی برای سایت شما ایجاد می‌کند و چه بسا منجر به جریمه سایت شما گردد. با خرید بازدید گوگل، نه تنها هیچ منفعتی برای خود نیاندوخته‌اید و هزینه خود را دور ریخته‌اید، بلکه منجر به افت شدید رتبه سایت‌ و یا حتی پنالتی گوگل می‌گردد.

هدف از یافتن راه های مقالات افزایش بازدید گوگل این است که کاربر با با هدف خاصی وارد سایت شما شود و روی سایت شما کلیک کند. اگر این ورودی‌ها از طریق ربات انجام گردد که نمی‌توانید آن ورودی را تبدیل به خرید کنید و برای شما سودی نخواهد داشت؛ در نتیجه تنها نتیجه‌ای که می‌توان از سایت‌های فروشنده بازدید گوگل گرفت، چیزی جز کلاهبرداری نخواهد بود!

شاید در نگاه اول متوجه این موضوع نشوید و فریب چنین سایت‌هایی را بخورید، ولی با کمی تامل متوجه خواهید شد که افزایش ورودی از طریق ربات‌ها هیچ عایده و دستاوردی برای شما نخواهد داشت؛ چرا‌که آنها فقط تعدادی ربات بوده‌اند که ورودی سایت شما را به صورت فیک و غیر طبیعی افزایش داده‌اند؛ بنابراین ترافیک سایت شما در صورتی اهمیت دارد و اعتبار، رتبه و جایگاه سایت شما را در گوگل افزایش می‌دهد که این افراد انسان و غیر تقلبی باشند و به دنبال محصول یا خدمت شما بگردند. در این صورت می توان با انجام اقداماتی آنها را تبدیل به یک مشتری واقعی کرد و در نتیجه از آنها کسب درآمد داشت.

بهبود ورودی سایت از طریق اصول سئو

بی‌شک یکی از بهترین و با‌دوام‌ترین راه‌ها برای افزایش ورودی سایت از گوگل، بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO می‌باشد. سئو در مقایسه با دیگر روش‌های جذب ترافیک، بسیار مقرون به‌صرفه تراست.  در این روش باید روی عناوینی کار کنید که کاربران بیشتر به دنبال آنها هستند؛ چرا که هدف، افزایش ترافیک وب‌سایت شماست؛ در نتیجه باید موضوعاتی کاربرپسند انتخاب کنید تا بتوانید شانس تبدیل به مشتری را برای خود افزایش دهید.

گوگل گزینه های مختلفی را برای نمایش نتایج جستجو در نظر گرفته است، گزینه هایی که تجربه کاربری بهتری را برای کاربران گوگل فراهم می کنند و می توانند به وب سایت ها در افزایش نرخ تبدیل کمک کنند. ریچ اسنیپت از جمله ویژگی هایی است که در برخی از جستجوها نمایش داده می‌شود.

بهبود ورودی سایت از طریق اصول سئو

افزایش ورودی گوگل مستلزم اجرای دقیق اصول سئو شامل تولید محتوای مناسب، انجام بک لینک‌‌های مناسب، استفاده صحیح و مناسب از تگ‌ها و مواردی از این قبیل می‌باشد. با بهره‌گیری از اصول صحیح و مناسب می‌توانیم به افزایش بازدید سایت در گوگل برای سایت خود کمک کنیم. پارامترهای زیادی بر سئو تاثیر می‌گذارند که در ذیل به برخی از آنها اشاره نموده‌ایم:

انجام سئو داخلی سایت

یکی از موارد موثر و مهم در رتبه‌بندی وب‌سایت شما در موتورهای گوگل، انجام اصول سئو بر روی سایت شماست. این پارامتر شامل موارد چون عناوین صفحه، توضیحات متا، Alt تصویر، نامک‌ها، چگالی کلمه کلیدی در محتوای شما و مواردی از این قبیل می‌باشد. توضیحات متا، شامل ۱۵۵ کاراکتر می‌باشد که به کاربر کمک می‌کند تا بفهمد صفحه شما در رابطه با چه مطلبی‌ست. در صورت انتخاب درست توضیحات متا، می‌توانید شانس خود را برای بالابردن کلیک بیشتر کنید.

ایجاد بک لینک

بک لینک‌ها در واقع لینک‌هایی هستند که در سایت‌های دیگر قرار داده شده‌اند که کاربران با کلیک بر روی آنها، وارد پیج موردنظر در وب‌سایت ما می‌شوند. با انجام بک لینک صحیح، علاوه‌بر این که کسب‌و‌کار شما در معرض دید تعداد کاربران بیشتری قرار می‌گیرد، بلکه باعث افزایش ورودی گوگل به سایت شما می‌گردد. اگر سایتی که برای گرفتن بک لینک استفاده می‌کنید از اعتبار بالاتری برخوردار باشد، باعث رتبه‌بندی بالاتر و در نتیجه افزایش ترافیک گوگل برای تجارت شما می‌گردد.

استفاده از شبکه های اجتماعی مناسب نظیر linkdin

سوشال مدیاها یکی از محبوب‌ترین ابزارهای بازاریابی در سراسر جهان هستند که به‌صورت رایگان در اختیار عموم قرار داده شده‌اند. یکی از راه‌های افزایش ورودی گوگل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی‌ست. برای اطلاعات بیشتر به مقاله سوشیال مارکتینگ چیست مراجعه بفرمایید.

استفاده از شبکه های اجتماعی

از طریق بازاریابی در فضاهای اجتماعی همچون اینستاگرام، فیسبوک و غیره می‌توانید فالوورهای شبکه‌های اجتماعی خود را تبدیل به ترافیکی برای سایت‌تان کنید و در صورتی که محتوای مفید و باارزشی برای آنان تولید کرده باشید، شانس فروش محصولات خود را در سایت‌تان بالا می‌برید.

استفاده از رپورتاژ آگهی و پست مهمان

به همان ترتیبی که دیگران از قابلیت انتشار یک وبلاگ در سایت شما و بهره‌گیری از لینک‌دهی به‌صورت بک لینک برای افزایش بازدید گوگل رایگان استفاده می‌کنند، شما نیز متقابلاً می‌توانید با شناسایی مشاغل مکمل و مرتبط در کسب‌و‌کارتان برای مخاطبان خود، اقدام به تولید و انتشار محتوا کنید.

افزایش ورودی گوگل با جستجوی ارگانیک کاربران و یا از طریق تبلیغ محتوایی که به صورت رپورتاژ آگهی منتشر می‌شود، اتفاق می‌افتد؛ علاوه‌بر آن، این موضوع منجر به تنوع مطالب سایت می‌گردد و همچنین تعامل کاربران را افزایش می‌دهد.

استفاده از ایمیل مارکتینگ Email marketing یا بازاریابی ایمیلی

استفاده از ایمیل مارکتینگ Email marketing

یکی از راه‌هایی که به افزایش ورودی گوگل برای کسب‌و‌کار شما کمک می‌کند، ارسال ایمیل‌های منظم همراه با تبلیغاتی و پیشنهاداتی مناسب برای مخاطبان شماست. از طریق ایمیل مارکتینگ شما می‌توانید اطلاعاتی مفید برای صفحات وب‌سایت خود طراحی کنید که منجر به افزایش بازدید گوگل شوید. دقت کنید که اگر محتوای شما به گونه‌ای باشد که ایمیل‌ها هرگز باز نشوند نمی‌توانید موجبات افزایش ترافیک سایت خود را فراهم کنید.

سرعت سایت‌تان را بهبود دهید

شاید برای شما هم پیش آمده است که وارد سایتی شدید ولی به دلیل سرعت لود پایین آن سایت، سریعا از آن خارج شده‌اید و به سایت بعدی مراجعه کرده‌اید. این موضوع به‌شدت ورودی گوگل را برای چنین سایت‌هایی کاهش می‌دهد. در صورتی که سایت شما از سرعت قابل قبولی برخوردار باشد، رضایت کاربران سایت شما بیشتر است. می‌توانید از طریق ابزار سرچ کنسول گوگل، صفحات مشکل‌دار سایت خود را بیابید و در جهت اصلاح آنها اقدام کنید.

محتواهای خود را به‌روزرسانی کنید

یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود گوگل رتبه بالاتری به سایت شما دهد و دو دستی ترافیکی بالا برای سایت شما فراهم کند، به‌روز کردن مداوم محتوای وب‌سایت شماست.وب‌سایت‌هایی که محتوای جدیدی برای مخاطبان خود ارائه نمی‌کنند و یا محتوای جدیدی به محتواهای خود اضافه نمی‌کنند، مورد توجه کاربران قرار نخواهند گرفت. وب‌سایت خود را اصلاح کنید و صفحات قدیمی و بی‌کاربرد را حذف کنید و اقدام به تولید محتوا و به‌روز‌شده برای کاربران خود کنید. هیچگاه از انتشار دائمی و مداوم و همچنین دریافت بازخورد توسط کاربران و خریداران خود دست نکشید!

سازگاری با موبایل را بررسی کنید

طبق آمار اکثر سرچ‌های گوگل توسط گوشی‌های موبایل انجام می‌شود؛ لذا سازگاری سایت شما با موبایل یا اصطلاحاً ریسپانسیو بودن آن یکی از موارد موثر در افزایش ورودی گوگل برای تجارت شما به حساب می‌آید.

استفاده از کلمات کلیدی دنباله‌دار (longtail) و LSI ها

تمرکز الگوریتم‌های گوگل نسبت به قبل تغییر کرده است؛ این تغییر به‌علت توصیفی‌تر شدن جستجوی کاربران گوگل نسبت به گذشته می‌باشد. همچنین با پیشرفته‌تر شدن موتورهای جستجوگر ، امکان جستجوی صوتی برای افراد و کاربران آنلاین فراهم شده است. ارتقای الگوریتم‌های گوگل، این موتور جستجوی پیشرفته را قادر کرده تا عبارات هم‌معنا و با مفهوم مشترک را به‌خوبی شناسایی کند. به کلماتی که از لحاظ مفهومی با کلمه کلیدی هدف شما یکی هستند اصطلاحا LSI گفته می‌شود. این کلمات منجر به افزایش بازدید گوگل می‌شوند. در حال حاضر استفاده مناسب از این کلمات یعنی lsi ها، اهمیت بیشتری نسبت به کلمه کلیدی هدف دارد و باعث ارتقای رتبه سایت شما می‌شود.

استفاده از ابزارهای گوگل نظیر Google Analytics

استفاده از گوگل آنالیتیکس به شما در تحلیل رفتار مشتریان کمک می کند. شما باید مرتباً وب سایت خود را آنالیز کنید و بر اساس آن برای محتوای سایت خود استراتژی تدوین و طراحی کنید؛ چرا‌که هدف شما افزایش ورودی گوگل برای وب‌سایت شماست.

خرید بازدید گوگل از طریق Google Ads

راهی دیگر برای افزایش بازدید گوگل و همچنین ترافیک بیشتر برای وب‌سایت شما، استفاده از خدمات گوگل ادوردز است. هنگام سرچ کاربر، گوگل تمامی کلمات کلیدی مرتبط با مخاطب را بر اساس کیفیت محتوا رتبه‌بندی می‌کند. هدف گوگل نمایش بهترین نتیجه برای کاربران است. با استفاده از خدمات گوگل ادز شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای وب‌سایت خود را در بالای نتایج گوگل برای کلمات کلیدی هدف خود نمایش دهید. در این سرویس، فقط هنگامی هزینه‌ای از شما کسر می‌گردد که کاربر بر روی سایت شما کلیک کند. مبلغ پرداختی به‌صورت دلار، لیر و سایر ارزهای معتبر، متغیر است. 

در نهایت گریزی از تولید محتوای با‌کیفیت برای سایت شما نیست. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشترمی‌توانید به مقاله گوگل ادز چيست مراجعه کنید. همچنین در صورت نیاز به انجام خدمات تبلیغات گوگل ادز می‌توانید با مشاورین ما تماس حاصل بفرمایید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید ما را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

مهمترین نکات افزایش بازدید و ورودی وب‌سایت

نکته اول: به دنبال کلماتی باشید که بازدیدکننده واقعی به دنبال آن است. استفاده از کلمات تک هجا معمول است، اما کاربر همیشه به جای استفاده از کلمات تک هجا، کلمه کامل را درج می کند.

به عنوان مثال مدتی است که سعی می کنیم کلمه سئو را به بالای نتایج برسانیم، اما زمانی متوجه شدیم کسانی که کلمه سئو را جستجو می کنند در واقع به دنبال چیستی سئو هستند و قصد دارند در مورد سئو اطلاعات کسب کنند. از این رو پس از مدتی به سراغ کلماتی رفتیم که مخاطبان برای پیاده سازی خدمات سئو وب سایت خود به دنبال آن بودند.

نکته دوم: سعی کنید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. شبکه های اجتماعی بازدید خوبی به شما می دهند و پس از مدتی بازدید واقعی سایت را افزایش می دهند.

نکته سوم: همیشه اولین و به روزترین باشید. هنگام تولید محتوا، مطمئن شوید که به جای تکرار محتوا، همیشه سعی کنید خودتان محتوا تولید کنید. ممکن است کمی سخت باشد اما همیشه کار می کند.

نحوه محافظت از وب سایت خود برابر ترافیک جعلی

اولین کاری که برای جلوگیری از ترافیک جعلی باید انجام دهید این است که وب سایت خود را به ابزار کنسول جستجوی گوگل متصل کرده و اطلاعات تحلیلی آن را به طور منظم بررسی کنید. به محض نصب این ابزار، ربات های گوگل از سایت شما بازدید می کنند و خطاها را به شما گزارش می دهند. در این موارد، ابزار از طریق ایمیل به شما هشدار می‌دهد:

هنگامی که یک بدافزار به وب سایت شما حمله می‌کند؛

صفحات شما ایندکس نمی شوند.

هنگام اتصال به سرور مشکلی وجود دارد.

گوگل شما را جریمه می کند.

قدم بعدی شناسایی ترافیک جعلی است. اگر بتوانید با کمک گوگل آنالیتیکس و ابزارهای مشابه، ترافیک جعلی سایت خود را شناسایی کنید، می‌توانید IP هایی را که ترافیک جعلی از آن ها ارسال می شود مسدود کنید تا ربات‌ها نتوانند با آن IP دوباره به سایت شما مراجعه کنند.

ترافیک طبیعی (ارگانیک) یا پولی؟ کدام بهتر است؟

هنگامی که تیمی را برای ایجاد محتوا و انتشار آن به صورت آنلاین تشکیل دادید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر نتایج باشید. این باعث می شود ترافیک ارگانیک به یک جواهر کمیاب تبدیل شود. با سرمایه گذاری امروز می توانید احتمال سود را در سال های آینده افزایش دهید. در مقایسه با خرید ترافیک گوگل، ترافیک ارگانیک مزایای زیادی دارد. به طور خلاصه، با استفاده از ترافیک ارگانیک، می توانید:

اعتبار برند خود را افزایش دهید و آگاهی را در مورد آن گسترش دهید.

هزینه ها را پایین نگه دارید و در عین حال مخاطبان خود را افزایش دهید.

کلمات کلیدی رقبا را پیدا کنید و محتوای قابل توجهی در مورد آن موضوع تولید کنید.

شما از هرگونه خطر جریمه توسط Google در امان هستید.

ترافیک شما همیشه وجود خواهد داشت.

به خاطر داشته باشید که می توان از ترافیک ارگانیک و پولی به طور همزمان استفاده کرد. در اینجا اگر منظور ترافیک پولی است گوگل ادز است که اصلا مشکلی نخواهد داشت اما خرید ورودی گوگل و خرید بازدید سایت نیز بدون توجه به تعداد ورودی های ارگانیک و طبیعی قابل استفاده است.

شرکت ها می توانند راه را برای جذب مشتریان بیشتر و معروف کردن برند خود و توسعه آن هموار کنند. آنها نیازی ندارند تمرکز خود را بر جذب ترافیک ارگانیک یا بازدید از تبلیغات گوگل رها کنند، یا برعکس، فقط به آن تکیه کنند. زیرا همیشه می توانید از روش هایی غیر از سئو یا جعل بازدیدهای گوگل کسب درآمد کنید و بفروشید. بنابراین باید استراتژی خود را به دقت بررسی کنید. یافتن بهترین راه برای دستیابی به نتایج مطلوب با استفاده از منابع موجود؛ از تمام ابزارهای موجود برای درخشش نام برند خود استفاده کنید تا بتوانید از طریق کانال های فروش مختلف درآمد کسب کنید.

سوالات متداول

روش های افزایش ورودی گوگل چیست؟

یکی از اقدامات مهم جهت افزایش ورودی گوگل، انجام خدمات سئو و بهینه سازی سایت در موتورهای جستجوی گوگل می‌باشد که منجر به افزایش ترافیک سایت و همچنین افزایش بازدید از گوگل توسط مخاطب وب‌سایت شما می‌گردد. برای افزایش ورودی گوگل راه‌های دیگری نیز وجود دارد که در متن مقاله به آنها اشاره شده است.
علل کاهش ورودی گوگل چیست؟

عوامل متعددی در کاهش ورودی گوگل دخیل است؛ عواملی همچون سئوی داخلی و خارجی نامناسب، سرعت نامناسب سایت، ریسپانسیو نبود سایت، محتوای نامناسب و غیره. برای توضیحات بیشتر به متن مقاله رجوع کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن