چگونه تولید محتوا کنیم

چگونه تولید محتوا کنیم (نکات طلایی تولید محتوا)

چگونه تولید محتوا کنیم ؟ یک سؤال بزرگ و مهمی که همیشه پیش روی افراد فعال در این زمینه است. در این محتوا تولید شده‌ی آژانس دیجیتال مارکتینگ لیدی تارگت سعی شده تا به این سؤال پاسخ داده شود. برای تولید محتوا راهکارهای زیادی وجود دارد که در ادامه به صورت کامل به آن‌ها خواهیم پرداخت.

بر فرض این که شما کار تولید محتوا را به خوبی انجام داده‌ باشید، در مرحله اول باعث جذب مخاطب جدید می‌شوید و از آن مهمتر حفظ مخاطبان گذشته شما است. حفظ مخاطبان گذشته اهمیت زیادی هم بر روی سئو سایت شما دارد را انجام داده‌اید و درواقع با یک تیر دو نشان زده‌اید! (اگر در مورد سئو هم سوالی در ذهن دارید پیشنهاد ما به شما خواندن مقاله سئوکار چیست لیدی تارگت است ضمن اینکه شما می‌توانید از خدمات سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف استفاده کنید.)

چگونه تولید محتوا کنیم

محتوا چیست؟

احتمالاً این اولین سؤالی است که بعد از شروع این متن برای شما به‌وجود آمده و در مرحله بعد می‌خواهید بدانید چگونه تولید محتوا کنیم. به هر دو این سوال‌ها جواب می‌دهیم اول اصول تولید محتوا را توضیح می‌دهیم و بعد در مورد چگونه تولید محتوا کنیم.

اگر بخواهیم خیلی خلاصه به این سؤال اصول تولید محتوا چیست جواب بدهیم، باید بگوییم که متن پیش روی شما یک محتوا محسوب می‌شود. امّا تعریف کامل‌تری هم برای محتوا وجود دارد که به شرح زیر است:

به مجموعه‌ای از اطلاعات مفید و با کیفیت که با هدف برانگیختن احساس مطلوب در مخاطب به آنها ارائه می‌شود. البته شخصی که قصد انجام این‌کار را دارد باید آگاه باشد که محتوا نیازمند یک ساختار منسجم و در عین حال جذاب می‌باشد، به همین دلیل است که باید به اصول تولید محتوا کاملاً مسلط باشد.

 

چگونه با رعایت اصول تولید محتوا یک محتوای جذاب تولید کنیم؟

چگونه محتوای جذاب تولید کنیم

برای به‌دست آوردن مخاطب به محتوای جذاب احتیاج دارید. برای تولید یک محتوای جذاب نکات زیادی را باید به دقت رعایت کنید:

  • زمان کافی و مناسب صرف تولید محتوا باید بشود

توانایی رعایت تمام اصول محتوا امروزه یک هنر محسوب می‌شود که درآمدزایی مناسبی هم برای شخص تولید کننده دارد.

  • به حجم و تعداد کلمه‌ای که برای هر تیتر می‌نویسید دقت داشته باشید

تعداد بالا باعث خستگی خواننده می‌شود و تعداد کم باعث عدم رسیدن به نتیجه‌ای که خواننده بابت آن شروع به مطالعه محتوا کرده. معمولاً برای محتواهایی که در سایت به عنوان مقاله قرار می‌گیرند استفاده از 900 تا 1300 لغت رایج است. اگر مقاله کوتاه بود هم بین 300 تا 500 لغت مرسوم است. البته به شرط رساندن معنا و مفهوم مقاله.

  • عنوان‌بند‎ی کنید

  • با عنوان‌بندی مطالب باعث راحت شدن مطالعه محتوا برای کاربر می‌شوید، ضمن اینکه باعث یکپارچگی ساختار متن، منظم و منسجم شدن آن هم می‌شوید. شما می‌توانید برای هر عنوان 1 یا 2 زیر عنوان انتخاب کنید، تقریباً مثل همین کاری که ما در این قسمت از مطلب انجام دادیم.
  • مخاطبتان را جدی بگیرید

اگر قصد تولید محتوا مناسب را دارید باید سعی کنید که با حوصله اینکار را انجام دهید و موضوع را سر صبر برای مخاطب جا بندازید، البته باید مراقب باشید که تعداد لغات به‌حدی زیاد نشود که از حوصله خواننده خارج شود.

  • پافشاری روی مباحث علمی؛ همیشه جواب می‌دهد

خیلی راحت بگوییم محتوایی که اساس و مبنای علمی دارد، بسیار راحت‌تر توسط افراد پذیرفته می‌شود.

  • استفاده از عکس و فیلم

اینکه استفاده از عکس و فیلم در جذابیت محتوا بسیار تأثیر دارد بر کسی پوشیده نیست، علاوه‌بر اینکار در زمینه بهبود سئو سایت شما هم بسیار مؤثر است.

  • شوخ طبعی

اگر حس شوخ طبعی خوبی دارید سعی کنید تا از آن به‌جا و به‌اندازه استفاده کنید.

  • داستان سرایی کنید!

یکی از سخت‌ترین کارها برای رعایت اصول تولید محتوا جلو بردن همزمان این دو آیتم است. زمانی که شما بتوانید یک محتوا را در غالب داستان برای مخاطب خود شرح می‌دهید و همزمان با این کار اصول تولید محتوا را هم رعایت کنید، موفقیت شما در این زمینه تضمین شده است. اگر شما چنین توانایی دارید مجموعه ladytrget از شما و هنرتان به گرمی استقبال می‌کند.

برای تولید محتوا از کجا شروع کنم؟

اگر به این نتیجه رسیده‌اید که به این زمینه علاقه دارید، پس حالا وقت آن رسیده که از این علاقه کسب درآمد کنید. در مورد این مبحث باید بگوییم که درآمد از تولید محتوا بستگی به کیفیت کاری که در نهایت به کارفرما تحویل می‌دهید دارد. هرچه با کیفیت‌تر پول بیشتر! مورد بعدی که بر روی میزان درآمد شما به عنوان یک تولید کننده محتوا تأثیر دارد عنصر زمان است، چون حتی یک مبتدی هم در مدت زمان زیاد می‌تواند با توجه به منابع فراوانی که در فضای وب وجود دارد یک مقاله چند هزار کلمه‌ای بنویسد. پس بیشترین کیفیت در کم‌ترین زمان جمع‌بندی مناسبی برای این پاراگراف است.

کار مفید محتوا نویس چیست؟

اگر بخواهیم وظایف یک محتوا نویس حرفه‌ای را بیان کنیم اولین نکته مهم در این رابطه این است که محتوا نویسی صرفاً انتشار چند پست، مطلب جالب و سرگرم کننده در پلتفرم‌های مختلف نیست. محتوا نویسی امروزه تبدیل به حرفه‌ای شده که برای افراد متبحر شاغل در این زمینه درآمد مناسبی هم فراهم کرده.

یک محتوانویس در حالت کلی می‌تواند درآمدی بین  500 هزار تا 10 میلیون تومان داشته باشد.

ایده تولید محتوا

اگر قرار باشد یکی از اساسی‌ترین ارکان تولید محتوا را در کنار رعایت اصول تولید محتوا نام ببریم، بی‌شک ایده یکی از آن‌ها می‌باشد. بدون شک همه چیز با یک ایده اولیه شروع می‌شود. نکته حائز اهمیت در چنین موردی تکامل تدیجی ایده است که نیازمند سعی، تلاش و پشتکار است.

ایده تولید محتوا

تولید محتوا برای اینستاگرام

شاید تا قبل از سال 2010 میلادی زمانی‌که محتواها تولید می‌شد تمام ذهن‌ها به سمت تولید محتوا برای یک پلتفرم بود و آن وب‌سایت‌ها، امّا از آن سال به بعد با ظهور پدیده‌ای به‌ نام اینستا گرام تولید محتوا هم وارد فاز تازه‌ای شد. و تعریف جدیدی برای جواب این سوال که محتوا چیست به وجود آمد. اگر نگوییم که تولید محتوا برای پیج اینستاگرام سخت‌تر از فضای وب است، قطعاً آسان‌تر هم نیست.  از سال 2018 به بعد و با رونمایی از آپشن جدید اینستاگرام به نام IGTV قابلیت افزودن فایل‌هایی با فرمت ویدیو هم به این نرم‌افزار اضافه شد. این اتفاق باعث هر چه کامل‎تر شدن این اپلیکیشن شد تا تولید محتوا و کسب درآمد تز اینستا وارد عصر جدیدی کرد.

علاوه‌بر تمام این توضیحات شما در قسمت caption نیاز به تولید محتوا متنی دارید.

نحوه تولید محتوا برای سایت

اگر بگوییم که یک سایت را مسئول محتوا و سئوکار آن می‌چرخانند حرف اشتباهی نزده‎‌ایم. این مطلب را جهت تأکید بیشتر بر اهمیت طریقه تولید محتوا خوب برای سایت گفتیم؛ امّا برای ساخت تولید محتوا باید به نکات زیر توجه داشته باشید: (البته ممکن است این موارد با مواردی که برای تولید محتوا جذاب ذکر شد یکسان باشد).

 

 

به بالای صفحه بردن