رفع خطای گوگل پلی مرحله به مرحله

رفع خطای گوگل پلی مرحله به مرحله

برای حل مشکل و رفع خطای گوگل پلی سرویس این مقاله را کامل مطاله کنید و تا پایان همراه ما در وبلاگ بانوی هدف باشید ، برای اطلاعات بیشتر درباره موضوع های مشابه می توانید سایر وبلاگ های بانوی هدف را مطالعه کنید 

چگونه رفع خطای گوگل پلی را برطرف کنیم؟ چرا پلی استور کار نمی کند؟ چگونه مشکل دانلود در گوگل پلی را برطرف کنیم؟ چرا پلی استور دانلود نمی شود؟ این سوالات از جمله سوالات متداول هستند که در این مقاله سعی داریم به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم; با ما بمان.

google play محبوب ترین مرکز دانلود برنامه ها و برنامه های اندروید است که صدها میلیون کاربر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. گوگل پلی که در ابتدای کار اندروید مارکت نامیده می شد، فروشگاه رسمی برنامه گوگل برای خرید و فروش اپلیکیشن های مختلف و به طور کلی محتوای مرتبط با دستگاه های اندرویدی است. گوگل پلی استور یک فروشگاه عالی است که محتوای متفاوتی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

به طور کلی، گوگل توصیه می کند که همه کاربران اندروید برنامه های خود را از Play Store دانلود کنند. زیرا امنیت این پلتفرم همیشه توسط گوگل رصد می شود و تلاش می شود تا از ورود هر گونه بدافزار به آن جلوگیری و رفع خطای گوگل پلی  شود.

نحوه رفع خطای گوگل

تحریم های ایران؛ مشکل اتصال به google play برای کاربران ایرانی

همانطور که می دانید اندروید و گوگل  مانند بسیاری از شرکت ها ایران را تحریم کرده و به کاربران ایرانی اجازه استفاده از سرویس های دیگر را نمی دهد. این موضوع می تواند برای کاربران ساکن ایران مشکل ساز و گاه آزاردهنده باشد. یکی از مواردی که می تواند رفع خطای گوگل پلی به شما در غلبه بر این محدودیت ها کمک کند استفاده از سرور مجازی اروپایی است.

به طور کلی سرورهای مجازی خارجی سرورهایی هستند که از نظر جغرافیایی در خارج از ایران قرار دارند. OVH، Hetzner و Redstation را می توان از مراکز خریدی که ابر آراز با آنها همکاری می کند، یافت. اما نکته قابل ذکر این است که سرور اروپایی در آراز به صورت ابری ارائه می شود. این کار مخارج شما را تا حد زیادی کاهش می دهد. در مقاله رفع خطای 404 نیز ما تمام نکات برای رفع آن خطای همیشگی را توضیح داده ایم. همچنین اگر از علاقه مندان به سئو هستید سری به مقاله افزونه یوست سئو بزنید.

ارور ها و رفع خطای گوگل پلی

اگرچه این برنامه تقریباً در همه موارد نیاز کاربران خود را به بهترین شکل ممکن برآورده می کند و عملکرد آن پایدار است، اما گاهی خطاهایی را به کاربران نشان می دهد. این ارورها عملکرد این برنامه را محدود می کند و باعث ایجاد مشکل می‌گردد. در این مقاله به شما کمک می کنیم تا رفع خطای گوگل پلی سرویس را بدون مشکل برطرف کنید.

گوگل با ارائه کدها و پیام هایی سعی کرد تا کاربران را از علل بروز مشکلات آگاه کند. اولی تعداد بسیار  زیادی از خطاهایی که رخ می دهند کد خاصی ندارند. اصطلاحات و کدهای «خطای سرور» یا «آفلاین» از این دست خطاها هستند. اگرچه به نظر می رسد این دو خطا به خطاهای متفاوتی اشاره می کنند، اما در واقع به یک مشکل اشاره می کنند.

“خطای سرور” به دلایل مختلف به شما نشان داده می شود. در ادامه متداول ترین دلایل ظاهر شدن این خطا در گوگل پلی را لیست کرده ایم.

  1. تاریخ و زمان نادرست تلفن همراه
  2. اشتباه بودن زبان فروشگاه Google Play
  3. اختلال در حساب Google
  4. اتصال نادرست به Wi-Fi
  5. ذخیره سازی حافظه پنهان فروشگاه Google Play

اگر اغلب با این خطاها مواجه هستید، فرصت مطالعه این مقاله را از دست ندهید. ما به شما کمک می کنیم تا خطاهای Google Play را برطرف کنید تا خدمات Google Play بتوانند به طور معمول کار کنند.

Google Play Error و Google Play Error Fix

رفع خطاهای گوگل پلی؛ اتصال به اینترنت موبایل

برای رفعرفع خطای گوگل پلی دانلود نشدن از گوگل پلی، قبل از بررسی سایر ارورها و مشکلات، ارور «اتصال به وای فای» را بررسی می کنیم. ممکن است با این خطا مواجه شوید. اگر اتصال Wi-Fi مشکل داشته باشد و به درستی پیکربندی نشده باشد، این خطا ظاهر می شود. در مرحله بعد، ما به شما در حل این مشکل کمک می کنیم.

  1.  برنامه Google Play Store ( گوگل پلی استور )را کلا ببندید.
  2. اتصال Wi-Fi خود را خاموش کنید و Mobile Data را روشن کنید.
  3. چند دقیقه صبر کنید  سپس دوباره Google Play Store را باز کنید.

با این کار مشکل سرویس‌های Google Play برطرف می‌شود، اما اگر همچنان «خطای سرور» یا «بدون اتصال» را می‌بینید، از روش دوم استفاده کنید.

اگر این مشکل حل شد علت دانلود نکردن پلی استور  اما باز هم گاهی اوقات با این خطا مواجه شدید، مشخص است که اتصال دستگاه شما و شبکه وای فای مشکل دارد. برای حل این مشکل همه گیر مراحل زیر را دنبال کنید تا رفع خطای گوگل پلی انجام شود:

  • به تنظیمات Wi-Fi بروید سپس شبکه ای را که الان به آن متصل هستید را انتخاب کنید.
  • روی ری استارت  کلیک کنید.
  • اکنون دوباره به وای فای دلخواه خود وصل شوید.

شما تا پایان مقاله همراه ما در بانوی هدف باشید تا به شکل کامل نحوه رفع خطای گوگل پلی را به شما کامل توضیح دهیم برای مطالعه مقاله های مشابه می تواید سایر مقالات وبلاگ بانوی هدف را مطالعه کنید .

  1. به تنظیمات (Setting) برنامه ها بروید.
  2. حتما فیلتر را روی همه (ALL) برنامه ها تنظیم کنید.
  3. برنامه فروشگاه Google Play را انتخاب کنید.
  4. سپس به قسمت ذخیره سازی رفته و Clear data را انتخاب کنید.
  5. پس از پاک کردن دیتا، روی گزینه Clear Cache  کلیک بزنید.
  6. دستگاه خود را خاموش کنید و آن را مجددا  آن را راه اندازی کنید.

رفع مشکل گوگل پلی؛ تنظیمات تاریخ و زمان خود را به روز کنید

رفع مشکل خدمات گوگل پلی یکی دیگر از راه حل های موثر برای خلاص شدن از شر خطاهای “خطای سرور” یا “متصل نشدن” این است که تنظیمات تاریخ و زمان خود را به روز کنید. برخی از نسخه‌های قدیمی اندروید دارای باگ‌های کوچکی هستند که از دسترسی به دستگاه‌هایی که زمان و تاریخ متفاوتی نسبت به مکانشان دارند، جلوگیری می‌کند. بنابراین، دلیل کار نکردن Google Play ممکن است عدم تطابق بین موقعیت جغرافیایی شما و زمان و تاریخ تلفن شما باشد. در متن زیر نحوه به روز رسانی این تنظیمات را به شما گفته ایم. اگر شما هم از وضعیت حقیقی کسب و کار خود در آینده مطمئن نیستسید نگران نباشید بانوی هدف با خدمات مشاوره حرفه ای سعی بر رفع دغدغه های مدیران را دارد.

  • به تنظیمات بروید و تاریخ و زمان صحیح را انتخاب کنید.
  • در این قسمت زمان و تاریخ را با توجه به موقعیت جغرافیایی خود وارد کنید.
  • دستگاه را مجدداً راه اندازی کنید و دوباره فروشگاه Google Play را باز کنید تا ببینید آیا خطای Google Play کاملاً برطرف شده است یا خیر.

رفع مشکل گوگل پلی؛ تنظیمات تاریخ و زمان خود را به روز کنید

رفع مشکل در خدمات گوگل پلی؛ حساب Google خود را حذف کرده و دوباره اضافه کنید

اگرچه درصد بسیار کمی از وقوع دارد، اما ممکن است مشکلی در اتصال حساب Google شما وجود داشته باشد. این زمانی اتفاق می افتد که رمز عبور حساب خود را در دستگاه دیگری تغییر دهید. ما مراحلی را که باید برای حل این مشکل انجام دهید را توضیح داده ایم.

  • به تنظیمات و حساب‌ها بروید و حسابGoogle خود را حذف کنید.
  • سپس مجددا بر روی گزینه افزودن حساب (Add an account) کلیک کنید.
  • Google را از لیست انتخاب کنید و آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید.
  • حالا گزینه Sync Now را انتخاب کنید.
  • حالا دوباره Play Store را باز کنید تا ببینید مشکل برطرف شده می‌باشد یا خیر.

حل مشکل پلی استور؛ حافظه چارچوب خدمات گوگل را پاک کنید

 رفع مشکل گوگل پلی سرویس چارچوب Google Services که با نام Google Services نیز شناخته می‌شود، مسئول همگام‌سازی و ذخیره داده‌های دستگاه است. ممکن است این موضوع مشکل اصلی واقع شده باشد و پاکسازی کش این برنامه باعث رفع ارورهای گوگل پلی شود. مراحلی که باید دنبال کنید بدین شکل می باشد:

  • به تنظیمات رفته و Application Manager را مورد انتخاب قرار دهید.
  • این طرح ممکن است برای شما ظاهر نشود. اگر نمی توانید Application Manager را پیدا کنید، به تنظیمات، برنامه ها بروید و روی نماد سه نقطه کلیک کنید. سپس می توانید فرآیندهای سیستم را انتخاب کنید.
  • به پایین بروید و روی چارچوب Google Services ضربه بزنید.
  • به Storage رفته و روی Clear Cache کلیک کنید. در نهایت دستگاه خود را ریستارت خواهد شد و Play Store را با دخیال راحنت اجرا کنید.

رفع خطای سرویس Google Play – زبان گوگل پلی را عوض کنید

“خطای سرور” با تغییر زبان  به انگلیسی حل می شود. در زیر به شما آموزش می دهیم که چگونه زبان دستگاه خود را برای رفع این خطا تغییر دهید.

  • در بخش تنظیمات، گزینه های زبان و ابزار ورودی خود را انتخاب کنید.
  • روی Language ضربه بزنید و زبان انگلیسی را برگزینید.
  • سپس منتظر بمانید تا داده ها به روز شوند. در نهایت پلی استور را مجددا راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا خطا برطرف شده است.

رفع خطای Google Play – Restore Factory Settings

   رفع مشکل گوگل پلی سرویس اگر هیچ یک از گزینه های بالا برای رفع مشکل دانلود از گوگل پلی جواب نداده و همچنان با خطا مواجه هستید، پیشنهاد می کنیم گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید. با انجام این کار گوشی به حالت اولیه و تنظیمات باز می گردد. این بدان معنی است که تمام داده های تلفن حذف می شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از انجام این کار از تمام اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

پس از بازنشانی گوشی خود به تنظیمات کارخانه، Google Play Services را باز کنید و بررسی کنید که آیا Google Play به درستی عیب یابی را متوقف کرده است یا خیر.

در دنیای وب با خطاها و اشتباهات زیادی مواجه می شوید که یکی از این خطاهایی که ممکن است هنگام وب گردی با آن مواجه شوید خطای 500 است. خطای 500 که معمولاً با پیغام خطای HTTP Error 500 در مرورگر نشان داده می شود، یکی از رایج ترین خطاهایی است که در وب سایت ها رخ می دهد. از آنجایی که این خطا در دسته خطاهای 5xx قرار می گیرد، به دلیل بروز خطا در سمت سرور یا از همان هاست است.

علت کار نکردن گوگل پلی  برای حل مشکل و رفع خطای گوگل پلی سرویس این مقاله را کامل مطاله کنید و تا پایان همراه ما در وبلاگ بانوی هدف باشید ، برای اطلاعات بیشتر درباره موضوع های مشابه می توانید سایر وبلاگ های بانوی هدف را مطالعه کنید در این مقاله به شما کمک می کنیم تا رفع خطای گوگل پلی سرویس را بدون مشکل برطرف کنید. رفع مشکل گوگل پلی؛ تنظیمات تاریخ و زمان خود را به روز کنید یکی دیگر از راه حل های موثر برای خلاص شدن از شر خطاهای “خطای سرور” یا”متصل نشدن” این می باشد که تنظیمات تاریخ و زمان صحیح خود را به روز کنید. رفع مشکل در خدمات گوگل پلی؛ حساب Google خود را حذف کرده و دوباره اضافه کنید ممکن است همینجا مشکل قرار گرفته باشد باشد و پاکسازی کش این برنامه باعث رفع ارورهای گوگل پلی شود.

شماره خطای Google Play DF-BPA-09 (خطا در خرید)

این خطا اغلب هنگام دانلود یک برنامه رخ می دهد. حذف این خطا با بارگذاری مجدد آسان نیست، بنابراین باید به تنظیمات بروید.

پاسخ

  • به تنظیمات گوشی خود بروید.
  • بسته به تلفن همراه خود بر روی Applications یا Application Manager کلیک کنید تا صفحه ای باز شود.
  • روی تمام ستون ها کلیک کنید.
  • روی Google Services کلیک کنید.
  • نهایتا Clear Data را انتخاب کنید و OK را بزنید.
  • اگر این راه حل جواب نداد، به صفحه Google Play در رایانه خود بروید و برنامه ای را که هنگام نصب بر روی تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود مشکل دارد را نصب کنید. وقتی به دستگاه خود برگشتید، برنامه باید نصب شود.

خطای Google Play 495 کدهای خطای رایج Google Play

مشکلی در دانلود و به‌روزرسانی برنامه از طریق گوگل پلی وجود داشت

  • راه حل رفع خطای گوگل پلی سرویس
  • اطلاعات فروشگاه Google Play و Google Play Services را از مسیرهای زیر پاک کنید:
  •  در قسمت Settings > Applications > All > Google Play Store > Clear Data بروید.
  • توجه داشته باشید. با این کار یک شناسه Google جدید به دستگاه شما اختصاص می‌یابد، درست مانند بازنشانی کارخانه. در نتیجه، برخی از برنامه های Google شما ممکن است به درستی کار نکنند.
  • حساب Google دستگاه خود را حذف کنید، گوشی را راه اندازی مجدد کنید و دوباره حساب Google خود را از مسیر زیر اضافه کنید:
  • تنظیمات > حساب‌ها > افزودن حساب > حساب Google

سپاس گذاریم تا پایان همراه ما در مقاله رفع خطای گوگل  بوده اید و امیدورام سئوالات و مشکلات شما در موارد بالا بعد از مطالعه شما  به شما کمک کند می توانید برای اطلاعات بیشتر از نیای دیجیتال مارکتینگ به صفحه اصلی سایت بانوی هدف سربزنید و یا برای دریافت مشاوره تماس بگیرید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با شماره تماس های زیر تماس بگیرید و با مشاورین ما در ارتباط باشید  و برای اطلاع بیشتر از تخفیف ها اینستاگرام بانوی هدف  را دنبال کنید.

2 دیدگاه دربارهٔ «رفع خطای گوگل پلی مرحله به مرحله»

    1. علیرضا فریدی

      سلام شروین جان اولا ممنون که نظرگذاشتی کلی دلگرمی دادی ولی فکر کنم دلت از جای دیگه پره وگرنه گوگل پلی هیچ‌وقت نه فیلتر بوده و نه تولیست تحریم‌ها بوده! بعدشم جدیدا اعلام کردن تمام تحریم‌های تکنولوژی علیه ایران لغو میشه؛ بعدشم برادر من سر همین داستان فیلم روز هالیوودرو با کیفیت 1024 تو لپ‌تاپت می‌بینی ولی اونی که تو اروپا یا آمریکا زندگی می‌کنه باید بابتش n دلار پول بوده ولی ما چون تحریمیم و قانون کپی‌رایت شامل حالمون نمیشه مجانی میبینیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن