چگونه از تولید محتوا کسب درامد کنیم

میزان درآمد تولید محتوا + چگونه از تولید محتوا کسب درامد کنیم !

با توجه به پیشرفت‌های اخیر در زمینه‌های گوناگون از جمله فضای وب و اینترنت پیشرفت‌های چشمگیری هم در این حوزه دیده می‌شود تا جایی که میزان درآمد تولید محتوا به مبالغ مناسبی رسیده است و تعداد زیادی از افراد را قانع کرده تا به این شغل که از نظر ما هنر هم محسوب می‌شود روی بیاورند.

میزان درآمد تولید محتوا چقدر است؟

نمی‌دانیم که با دیدن این عنوان شوکه شده‌اید یا خیر؟! چون هنوز هم هستند کسانی که نه آگاهی از شغل تولید محتوا دارند و نه از درآمد آن را سر در می‌آورند. البته افرادی هم که دستی بر آتش تولید محتوا دارند بعضاً از میزان درآمد تولید محتوا آگاهی ندارند و کمتر از حقشان پول می‌گیرند.  این توضیحات آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف بر آن داشت تا در مقاله‌ای تحت عنوان میزان درآمد تولید محتوا به آن بپردازیم.

قرارداد تولید محتوا چقدراست و به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان درآمد تولید محتوا های مختلف می‌تواند کلید ورود افراد به این شغل باشد. میزان درآمد تولید کننده محتوا حرفه‌ای مثل سایر مشاغل با بالا و پایین شدن نرخ تورم کم و زیاد می‌شود؛ اما گاهی ممکن است با بالا رفتن نرخ تورم فقط یکبار در سال افزایش پیدا کند؛ این موضوع را بیان کردیم تا شما را متوجه این موضوع کنیم که حقوق یک تولید کننده محتوا عدد و رقم ثابتی ندارد ممکن است در طول سال با توجه به شرایط چندین بار تغییر کند.

در مرحله اول توضیحات لازم به ذکر است که شما در این کار هم مثل سایر مشاغل یک کارفرما دارید که او برای شما حقوق را در نظر می‌گیرد. کارفرماها معمولاً با در نظر گرفتن شرایط ایده‌آل تولید محتوا یعنی محتوا تولید شده دارای کیفیت مورد نظر او باشد یک نفر را استخدام می‌کند. با لیدی تارگت همراه باشید چون در ادامه قصد داریم این موضوع را دقیق‌تر بررسی کنیم.

اگر تا اینجای مقاله آمده‌اید و دقیقا نمی‌دانید تولید محتوا چیست پس شدیدا به شما پیشنهاد می‌کنیم به این مقاله ما در بانوی هدف سر بزنید و صفر تا صد تولید محتوا را آموزشی ببنیید و با مهارت کاربردی که آموخته‌اید در منزلتان پولسازی کنید.

در این مقاله ما به شما تمام بایدهاو نبایدهای تولید محتوا از جمله کپی رایتینگ گرفته تا مقاله نویسی را به شما آموزش داده‌ایم.

دستمزد تولید کننده محتوا را چه مواردی مشخص می‌کند؟

اینکه شما مشغول چه شغل یا حرفه‌ای هستید فرقی ندارد، برای موفقیت شما نیاز دارید تا به کارفرما یا مشتری خود یک کار با کیفیت تحویل دهید. (البته واضح است که تنها عامل نیست)

دستمزد تولید کننده محتوا

1.کیفیت

این موضوع خود به اندازه یک یا شاید چند مقاله مطالب دارد و از آنجایی که ما در این مقاله تنها قصد داریم میزان درآمد تولید محتوا را بررسی کنیم پس به صورت خیلی خلاصه اشاره می‌کنیم که برای تولید یک محتوا با کیفیت شما مجبور به رعایت اصول سئو هستید؛ اما اینکه سئو چیست و شامل انجام چه کارهایی می‌شود در ادامه و همچنین در دیگر مقالات آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف به آن پرداخته شده است ضمن اینکه ما در بانوی هدف خدمات سئو و بهینه سازی سایت که ما در این زمینه با استراتژی مختص خودمان عمل می‌کنیم و انجام دهیم.

    2. لغات را تبدیل به پول کن!

شما زمانی که در حال تولید محتوا متنی هستید بهتر است به کلمات و لغات به چشم پول نقد نگاه کنید پس در خرج کردن آن با دقت و حساس باشید!

از این مطلب استفاده کردیم تا نکته اول و دوم که ذکر شد را به صورت یک‌جا گوشزد کرده باشیم؛ اما اگر بخواهیم تنها در مورد تعداد کلمه صحبت کنیم باید بگوییم که یکی از فاکتورهای اثرگذار در میزان دستمزد یک تولید کننده محتوا می‌باشد. به صورت کلی شما به ازای هر یک کلمه‌ای که به کارفرما تحویل می‌دهید مبلغی را به عنوان دستمزد دریافت می‌کنید. پس اگر شما بتوانید سرعت تایپ خود را افزایش دهید در واقع سرعت پول درآوردن خود را افزایش داده‌اید! داشتن اطلاعات مناسب در هر زمینه‌ای هم بی‌تاثیر بر کیفیت محتوا تولید شده نیست.

    3. ترجمه

اگر اندکی با این فضا آشنا باشید یا دست کم یکی از مقالات لیدی تارگت را در مورد تولید محتوا مطالعه کرده باشید پس قطعاً می‌دانید که یونیک بودن محتوا تا چه اندازه امتیاز خوب محسوب می‌شود. شما با ارائه یک محتوای یونیک یا همان دست اول خودمان خیلی راحت‌تر می‌توانید به رتبه‌های اول گوگل برسید؛ اما چرا این موضوع را اینجا و در بخش مرتبط با ترجمه بیان کردم؟ چون شما خیلی راحت با ترجه یک مقاله می‌توانید یک محتوا یونیک و عالی تولید کنید. این کار البته به یک مترجم حرفه‌ای هم نیاز دارد یا اگر خودتان مترجم زبان هستید پس این مورد خوراک شماست!

اما اگر نه ترجمه بلد بودیم و نه پول مترجم داشتیم چه کنیم؟

جواب این سوال یک کلمه است : “گوگل”.

شما لغت کلید خود را با استفاده از سایت ترجه گوگل یا همان Google Translate از فارسی به انگلیسی ترجمه می‌کنید و بعد همان لغت ترجه شده را در گوگل سرچ می‌کنید. روی سایتی که محتوا بیشتر و مرتب‌تری داشت کلیک می‌کنید و کل مطلب آن را کپی کرده و باز به Google Translate برمیگردید و متن مقاله را به فارسی ترجمه می‌کنید. حالا شما یک مقاله ترجمه شده یونیک دارید).

ترجمه

    4.توانایی در بازنویسی

بعضی اوقات شما برای بهبود سئو سایت نیاز به تولید مقاله دارید؛ اما به اندازه کافی وقت و منبع برای تولید یک محتوا جدید ندارید. پس کاری که می‌کنید بازنویسی یک مقاله است. توجه داشته باشید که هر مقاله‌ای را نمی‌توان بازنویسی کرد. شما برای بازنویسی یک مقاله نیاز به اضافه کردن یک سری از مطالب جدید به متن خود هستید تا گوگل محتوا شما را کپی یا تکراری تشخیص ندهد.

توانایی بازنویسی مقاله

تسلط داشتن به چه مواردی باعث افزایش کسب درآمد از تولید محتوا می‌شود؟

اگر تولید محتوا را گل زدن در نظر بگیریم تسلط داشتن به مواردی که باعث افزایش کسب درآمد از تولید محتوا می‌شودنحوه گل زدن محسوب می‌شود. یعنی اگر شما آشنایی با نحوه ضربه زدن به توپ نداشته باشید پس باید گل زدن را هم فراموش کنید.

اما این موارد شامل چه چیزهایی می‌شوند:

آشنایی با (CMS (content management system

cms که برگردان فارسی آن می‌شود سیستم مدیریت محتوا هم نامیده میشود. اگر هنوز هم برایتان جا نیفتاده که در مورد چه موضوعی صحبت می‌کنیم باید بگویم همان وردپرس خودمان است. اگر هنوز هم به یک تصویر واضح نرسیدید روی لغت وردپرس کلیک کن.

  1. یاد بگیر چجوری ویرایش کنی

با افزایش مهارت افراد و صد البته پیشرفت غیر قابل باور تکنولوژی در این زمینه دیگر انسان قادر به اعتماد کردن به چشمان خود هم نیست. بی‌شک حداقل یک بار با یک عکس یا فیلمی که در نگاه اول از نظر شما واقعی و طبیعی بود مواجه شده‌اید که بعدها متوجه شدید توسط یک یا چند متخصص در این زمینه و تنها با کامپیوتر تولید شده. حالا شما که قصد رسیدن به درآمد از طریق تولید محتوا را دارید مجبور به فراگیری نرم‌افزارهای گرافیکی هستید. چون لازمه یک محتوا خوب و کامل داشتن تصاویر زیبا و جذاب است. البته برای این کار هم دوباره می‌توانبد به سراغ گوگل بروید اما اگر قصد تولید محتوا تخصصی و یونیک داشته باشد قطعاً به تصاویر یونیک هم احتیاج پیدا می‌کنید. پس بهتر است خودنا آن ها را تولید کنید.

   3.سریع‌تر تایپ کن؛ سریع‌تر پول دربیار

در مورد این موضوع قبل‌تر هم سخن گفتیم ولی چون اینجا هم یکی از موارد لازم به ذکر بود فقط آن را گفتیم تا در جریان باشید؛ اما از ارائه توضیحات به دلیل تکراری بودن و رعایت کوتاه و مفید نویسی در مقاله صرفه نظر می‌کنیم.

چجوری یک تولید کننده محتوا پیشرفت می‌کنه؟

البته که عوامل زیادی در این موضوع دخیل هستند؛ اما یک خواست قوی قبل‌تر از تمام آن ها قرار می‌گیرد. -جمله انگیزشی این مقاله بود?

    1.آشنایی با سئو

خلاصه‌ترین تعریف موجود برای سئو بهینه سازی سایت برای موتور های جست‌وجو است. برای یک تولید کننده محتوا هم آشنایی با سئو یک موضوع حیاتی است شما فرض کنید یک نقاش هستید و از نظر خودتان بهترین نقاشی عمرتان را می‌کشید؛ ولی اگر کسی آن را نبیند چه فایده‌ای دارد؟ انگار اصلاً آن نقاشی را نکشیده‌اید. داستان تولید محتوا و سئو هم به همین شکل است یک تولید کننده محتوا یک اثر هنری خلق می‌کند! سئو کار آن را به همه نشان می‌دهد. حالا شما فرض کنید یک تولید کننده محتوا حرفه‌ای و یک سئو کار قابل هستید (چه ترکیب درخشانی)؛ آن موقع است که شرکت‌ها و افراد برای به دست آوردن شما با یکدیگر رقابت می‌کنند. در ضمن میزان درآمدتان هم چند برابر میشود.

    2.داشتن ذوق و سلیقه نویسندگی

شما با نداشتن این ویژگی قطعاً با مشکل مواجه می‌شوید. البته این موضوع به این معنا نیست که دیگر نمی‌توانید سراغ این کار بروید، بلکه به معنای نیاز داشتن به مقدار بیشتری تلاش و پشتکار است. بسیاری از افراد بودند که در زمینه‌هایی که در آن استعداد نداشتن و تنها با تلاش و پشتکار زیاد به موفقیت‌های بزرگی رسیدند حتی بزرگتر از افراد مستعد. این عنوان را می‌توان داشتن مهارت نویسندگی هم مطرح کرد. مهارت نویسندگی به معنی آشنایی با علائم نگارشی و تسلط بر املای درست کلمات می‌باشد. شما اگر به عنوان یک تولید کننده حرفه‌ای محتوا دچار چنین خطاهایی شود اعتبار خود را از دست خواهید داد.

    3.آشنایی داشتن با موتورهای جست‌وجو

این موضوع مانند آشنایی داشتن یک مکانیک با ابزار است. همانطور که آچار و انبردست ابزار کار یک مکانیک هستند، شناخت الگوریتم‌های گوگل ابزار کار تولید کننده محتوا است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که شناخت الگوریتم موتورهای جست‌وجو مثل گوگل چه ارتباطی با تولید کننده محتوا دارد؟

از آن جایی که گوگل نسبت به رعایت حقوق افرادی که از خدمات آن استفاده می‌کنند بسیار حساس است اقدام به ایجاد الگوریتم‌های زیادی کرده تا محتوای تولید شده را از تمام جوانب بسنجد تا دقیقا آن چیزی باشد که خواست مخاطب از سرچ کردن است. حالا اگر شما محتوایی طراحی کنید که گوگل روی آن نظر مساعدی نداشته باشد سایت جریمه می‌شود که در اصطلاح به آن پنالتی شدن می‌گویند. به همین دلیل شرکت‌ها برای جریمه نشدن از سوی گوگل دنبال افرادی هستند که تا جای ممکن با موتورهای جست‌وجو ونحوه کار گردن آنها اشنایی داشته باشند.

تو اخلاقت باید اینارو هم داشته!

    1.خلاقیت

شاید خلاقیت را بتوان اصلی‌ترین شاخصه یک تولید کننده محتوا دانست. اگر بخواهیم راحت به شما بگوییم باید این‌طور بیان کنیم که بدون خلاقیت امکان ارائه یک محتوا با کیفیت و یونیک وجود ندارد.

خلاقیت

    2.مسئولیت‌ پذیری

شما هر چه بیشتر مسئولیت پذیر باشید به همان میزان نزد کارفرمای خود عزیز می‌شوید. که یک امر کاملاً بدیهی است چه کسی از یک آدم خوش قول که می‌شود روی حرفش حساب کرد خوشش نمی‌آید.

    3.منظم بودن

این که شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‎‌کنید تفاوت چندانی ندارد اگر یک شخص منظم نیستید پس قطعا در آن کار به جایی نخواهید رسید. در زمینه تولید محتوا هم به همین صورت است بدون نظم شما امکان پیشرفت نخواهید داشت.

اما به قسمت هیجان‌انگیز مقاله رسیدیم:

یعنی بخشی که قصد صحبت کردن در مورد مسائل مالی را داریم.

برای تولید محتوا چقدر پول پرداخت می‌کنند طبق تعرفه سال 1401

اگر شخصی بتواند در هر ساعت 1000 لغت تولید کند به ازای هر لغت 15 تومان درآمد دارد، که به این ترتیب حقوق روزانه یک تولید کننده محتوا برابر 30 هزار تومان می‌باشد که در ماه آن می‌شود 900.000تومان؛ اما شخصی که در هر ساعت توانایی تایپ کردن هزار لغت را دارد پس حتما به عنوان شغل اصلی روی تولید محتوا حساب باز کرده است و روزی یک ساعت به انجام آن اختصاص نمی‌دهد.

اگر این فرد بخواهد روزی 8 ساعت به تولید انجام بپردازد درآمد روزانه، عددی در حدود  240 هزار تومان می‌شود. اگر این عدد را بخواهید در ماه حساب کنید 7.200.000 تومان می‌شود. این محاسبات با فرض اینکه یک شخص با توانایی هایی که در بالا به آن اشاره کردیم قصد تولید محتوا داشته باشد به چنین درآمدی در ماه می‌رسد.

حالا اگر هنوز به تولید محتوا علاقه‌مند مانده‌اید! در مورد سختی و آسانی آن هم توضیحاتی می‌دهم

اول باید گفت که روز به‌ روز بازاریابی برای این درحال آسان شدن است که این به آن معناست شخص متخصص بی کار نمی‌ماند. پس شما از این نظر چندان به مشکل برخورد نمی‌کنید مخصوصا که شغل تولید محتوا جزو مشاغلی است که قابلیت انجام آن به صورت اینفلوئنسری یا همان دورکاری خودمان هم وجود دارد.

تمام نوشته این مقاله مربوط به تولید محتوا متنی برای سایت بود اما این تنها مدل تولید محتوا برای سایت نیست پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله‌ای با همین موضوع در سایت لیدی تارگت است که برای اطلاع از آن اینستا ما را پیگیری کنید. در آینده‌ای نه چندان دور مبحث تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کلام پایانی

میزان درآمد شغلی تولید کننده محتوا یکی از عوامل تعیین کننده برای افرادی که قصد فعالیت در آن را دارند می‌باشد تا فعالیت خود را در این حوزه آغاز کنند. معمولا شرکت‌هایی که توان پرداخت پول را داشته باشند برای جذب یک تولید کننده محتوا دریغ نمی‌کنند.

یگ پیشنهاد از طرف ما این روزها برگذاری وبینار های آموزشی با محتوای خوب و مورد نیاز بازار است که قطعا با استقبال خوبی مواجه می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن