بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که نیاز کسب و کار شماست!

اگر بگوییم که داشتن آشنایی با بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نیمی از مسیر تسلط یافتن بر این کسب‌وکار گسترده است، قطعاً نمی‌تواند حرف اشتباهی باشد. اما بد نیست که ابتدای کار بگوییم که به پیدا کردن مشتری با تمامی ابزارهای دیجیتال و آنلاین، دیجیتال مارکتینگ گفته می‌شود. اگر بخواهیم فقط ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نام ببریم، باید به یک لیست طولانی از ابزارهایی که هر کدام به پیش برد بخشی از کار کمک می‌ کند اشاره کنیم؛ بنابراین ما در این مقاله ابزارها را دسته‌بندی کردیم و سعی کردیم برای هر دسته چندتا از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را معرفی کنیم.

طبیعی است که یک شخص به‌تنهایی نمی‌تواند تمام این کارها را انجام دهد. اینجاست که پای یک شرکت متخصص مثل آژانس دیجیتال مارکتینگ لیدی تارگت به میان می‌آید تا با به عهده گرفتن بخشی از کار شما را در بهبود اوضاع کسب‌وکار خود یاری کنند. اگر به عنوان یک دیجیتال مارکتر قصد فعالیت در هر مجموعه‌ای را دارید باید بدانید که بخش بزرگی از ورودی‌های شما در نتیجه جست‌وجو شدن لغت کلیدی مرتبط با آن موضوع در موتورهای جست‌وجو مثل گوگل است؛ در نتیجه بهینه شدن سایت شما برای موتورهای جست‌وجو یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

پرکاربردترین ابزار مناسب سئو سایت

قبل از معرفی ابزارها ذکر این نکته را ضروری می‌دانیم که تمام این ابزارها برای خدمات کاربردی‌تر خود، یک نسخه پولی هم دارند. این توضیح در مورد تمامی ابزار ها صدق می‌کند. حال به ابزارهای پرکاربرد و مناسب برای سئو می‌پردازیم:

گوگل سرچ کنسول

دیدن نتیجه تلاش‌ها علاوه‌بر لذت‌بخش بودن (البته اگه نتیجه کار خوب باشه!) یک کار لازم و ضروری به خصوص برای یک دیجیتال مارکتر است. شما در سرچ کنسول می‌توانید متوجه شوید که کاربران با سرچ کردن چه لغت کلیدی به سمت سایت شما هدایت شده‌‌اند.

ماز (MOZ)

شما با استفاده از این ابزار می‌توانید رقیبان خود را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. تحقیق و آنالیز لغات کلیدی همچنین بک لینک‌ها بخش دیگری از خدمات این ابزار است. moz جزو آن دسته از ابزارهایی است که برای استفاده از خدمات حرفه‌ای‌تر خود، شما را به سمت استفاده از نسخه پولی هدایت می‌کند. شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای بالغ‌بر 99 دلار اشتراک ماهانه دریافت کنید.

Semrush

این ابزار را می‌توان نسخه کامل‌تری از MOZ دانست؛ زیرا جدا از این که تمامی خدمات ماز را ارائه می‌دهد، توانایی تحلیل شبکه‌های اجتماعی را نیز دارد. دیگر وجه اشتراک بین این دو پلتفرم، پولی بودن نسخه حرفه‌ای تر آنها است که قیمت مشابهی با هم دارند.

ahref

تقریباً تمام ابزارهایی که در این بخش معرفی شده‌اند، خدمات یکسانی به مشتریان خود ارائه می‌دهند. این شما هستید که با مقایسه آنها با یکدیگر پلتفرمی که بیشتر مناسب شما باشد را انتخاب کنید. ahref هم جزو ابزار دیجیتال مارکتینگ پولی محسوب می‌شود (البته برای خدمات حرفه‌ای‌تر خود).

اگر به ابزار ahrefs علاقمندید، پیشنهاد می‌کنیم به مقاله آموزش ahrefs مراجعه کنید.

Screaming frog SEO spider

این ابزار بیشتر برای بررسی لینک‌های داخلی و خارجی سایت شما استفاده می‌شود و هزینه اشتراک سالانه 149 پوندی دارد. 

Yoast SEO افزونه

اگر شما فقط برای یکبار هم کار تولید محتوا انجام داده باشید قطعاً نام Yoast SEO را شنیده‌اید. این افزونه هنگام تولید محتوا نکاتی را به شما گوش‌زد می‌کند که باعث بهینه شدن محتوا برای موتورهای جست‌وجو می‌شود. نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که نیاز به رعایت تمامی موارد آن را ندارید!

 mobile friendly test

اگر سایت خود را فقط برای نسخه دسکتاپ بهینه کرده‌اید، باید بدانید که شما از گوگل امتیاز کمتری نسبت به بیزینسی که سایت خود را برای موبایل بهینه کرده می‌گیرید. اگر قصد بهینه کردن سایت خود برای موبایل را دارید حتماً از mobile friendly test استفاده کنید.

پرکاربردترین ابزار مناسب سئو سایت

معرفی ابزار مناسب برای ایمیل مارکتینگ

شاید تا همین 10 سال پیش چک کردن inbox کاری مختص به تاجرانی که با کشورهای خارجی کار می‌کردند بود، اما امروزه با پیشرفت فضای وب و شدیدتر شدن فضای رقابت بین برندهای مختلف، طبیعی است که آنها هیچ فرصت بالقوه‌ای را از دست ندهند. این فرصت کاملاً در ایمیل مارکتینگ نهفته می‌باشد.

اگر به دنبا ابزاری برای بهینه سازی سایت خود هستید پیشنهاد ما خواندن مقاله انواع ابزار آنالیز سایت است.

میل چیمپ (mailchimp)

اگر شما دارای یک بانک اطلاعاتی ایمیل هستید، پس قطعاً به سرویس ایمیل چیمپ احتیاج پیدا می‌کنید. پیام دادن به تمامی ایمیل‌های یک بانک اطلاعاتی غیرممکن نیست ولی به شدت سخت و زمان گیر است. سرویس میل چیمپ برای همین کار درست شده است. داشتن قابلیت ارسال یک میلیارد ایمیل در یک روز قابلیتی نیست که بشود آن را نا دیده گرفت، اما با استفاده از میل چیمپ شما می‌توانید به 2 هزار مخاطب و تعداد 10 هزار ایمیل را به صورت رایگان ارسال کنید.

MailerLite

همیشه وجود نمایندگی برای مصرف کنندگان دلگرم کننده بوده است. نکته‌ای که در مورد Mailerlite وجود داشت ولی متاسفانه این امکان از ایران گرفته شد! شما با استفاده از سرویس میلر لایت می‌توانید به هزار مخاطب تعداد 12 هزار ایمیل رایگان بفرستید اما اگر قصد ارسال ایمیل‌های بیشتری را دارید باید حق اشتراک ماهانه پرداخت کنید که بر اساس سرویس انتخابی شما مقدار آن مشخص خواهد شد.

نجوا

اگر برای از دست دادن نمایندگی میلرلایت در ایران افسوس خورده‌اید، شاید خوب باشد که بدانید شرکت‌های ایرانی هم شروع به پوشش دادن خدماتی مثل ارسال گروهی ایمیل کرده‌اند، اما خدمات نجوا تنها به ارسال ایمیل محدود نمی‌شود، بلکه ارسال پوش نوتیفیکیشن هم در دستور کار این شرکت ایرانی قرار دارد. شاید داشتن امکان 3 هزار ایمیل رایگان در ماه، یکی از بزرگترین ویژگی‌های نجوا باشد؛ اما اگر قصد ارسال تعداد بیشتری ایمیل دارید پلن‌های مالی این شرکت از 450 هزار تومان شروع می‌شود.

پاکت

اگر شما جزو افرادی هستید که از تولیدات داخل حمایت می‌کنند، پس علاوه‌بر نجوا، پاکت هم نیازمند حمایت شماست. یکی دیگر از سرویس‌های ایرانی ایمیل مارکتینگ پاکت است. شما با استفاده از این سرویس امکاناتی مثل A/B تست و امکان دسته‌بندی مخاطبان را پیدا می‌کنید. دسته دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ابزارهای مرتبط با تحلیل وب سایت و مشتریان است. امروزه دیگر بدون تحلیل عملکرد خود و همچنین آنالیز رفتار مشتریان نمی‌توانید در هیچ بیزینسی به موفقیت برسید؛ زیرا رقابت به اندازه‌ای زیاد شده که بدون آنالیز و تحلیل رفتار و عملکرد خود به همراه بررسی دقیق نتایج و همچنین مشتریان نمی‌توانید به هیچ موفقیتی برسید.

ابزار مناسب برای ایمیل مارکتینگ

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای تحلیل وب سایت و مشتریان

در این بخش، به بررسی بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال برای آنالیز مشتریان شما و وب‌سایت‌تان خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

Google analytics 

اگر بگوییم که google analytics جزو بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای تحلیل وبسایت و مشتریان است، قطعاً حرف اشتباهی نزده‌ایم. شاید دیدن نتایج کمپین‌های طراحی شده و دیدن تعداد ورودی از هر منبع قطعاً اطلاعات ارزشمندی برای هر وبمستر و دیجیتال مارکتر محسوب می‌شود. اگر قصد استفاده از سرویس‌های معمولی google analytics را دارید، این کار برای شما هزینه‌ای نخواهد داشت، ولی اگر قصد استفاده از خدمات حرفه‌ای تر را که در قالب Analytics 360 ارائه می‌شود، باید هزینه 150 هزار دلاری را برای یک سال متقبل شوید.

گوگل تگ منیجر

اگر در مورد analytics گفته شد آچار فرانسه تحلیل وبسایت و مشتریان است، درباره گوگل تگ منیجر هم باید گفت این دو سرویس مکمل یکدیگر هستند و بدون هم تقریباً کارایی چندانی ندارند.شاید بگویید گوگل تگ منیجر چیست ؟ در واقع تگ منیجر واسطه بین سایت و analytics است شاید حرف بهتری باشد؛ چون آنالیتیکس به تنهایی نمی‌تواند تمام اطلاعات را به شما نشان دهد دقیقا اینجاست که تگ منیجر به عنوان یک واسطه به کمک analytics می‌آید این کار را هم با ایجاد تگ های مختلف انجام‌ می‌دهد.

hatjar 

هات جر را می‌توان یک ابزار ساده و البته کاربردی دانست. شما با استفاده از این ابزار بخش‌های پر کلیک، حرکات موس و اسکرول کردن مخاطب را می‌بینید. علاوه‌بر این خدمات hotjar یک قیف فروش به شما نمایش می‌دهد که به خوبی مشخص می‌کند مشتری سایت شما که قصد خرید داشته و خرید خود را تکمیل نکرده در کدام بخش از خرید خود پشیمان شده است.

Similarweb

اگر شما جزو وبمستران قدیمی هستید احتمالاً به جای این سایت (افزونه) از سایت alexa استفاده می‌کردید، اما با از رده خارج شدن سایت الکسا بیشتر کاربران آن به سمت این سایت آمده‌اند و اطلاعات مورد نظر خود را از similarweb به دست می‌آورند. اطلاعاتی مثل تعداد ورودی یک سایت در ماه های اخیر، نحوه هدایت مشتری به سایت و رتبه سایت بخشی از خدمات similarweb هستند.

ابزار تحلیل وب سایت و مشتریان چیست

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای مدیریت و تحلیل شبکه‌های اجتماعی

در این دوره شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شوند و پیش نیازهای کار مارکتینگ در هر حوزه‌ای هستند و برای یک دیجیتال مارکتر یکی از واجبات است که بتواند در راستای اهداف کسب‌وکار از آن بهره ببرد. شما برای این که بتوانید توانایی انجام این کار ضروری را به دست آورید نیاز به شناخت بهترین ابزار در این حوزه را دارید پس با لیدی تارگت همراه باشید:

socialblade

در سال‌های اخیر با افزایش مشترکان اینستاگرام باعث شده است تا افراد چندان رغبتی به استفاده از سایر شبکه‌های اجتماعی قدیمی‌تر مثل فیسبوک و توئیتر را نداشته باشند. همین امر این اپلیکیشن تبدیل به یکی از پر رونق‌ترین بازارهای انلاین کرده. بعد از افراد مشهور شاید این اینفلوئنسرها باشند که بیشترین تاثیر را بر روی فروش پیج‌ها داشته باشند. این امر مسبب ورود افراد کلاهبردار به این حوزه شده. شما با استفاده از socialblade به‌راحتی می‌توانید این افراد را شناسایی کنید و آمار و اطلاعات آنها را در بلند مدت ببینید؛ اما این تمام مزیت این سایت نیست. شما علاوه‌بر اینستاگرام می‌توانید آمار توئیتر، یوتیوب، فیسبوک و … را ببینید.

Ninjalitics

اگر قصد بررسی تخصصی یک پیج اینستاگرام را دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از Ninjalitics می‌باشد. با استفاده از این سایت شما به آماری مثل تعداد افراد فالو شده، افراد فالو کرده و همچنین روند تغییر آنها در کنار نرخ تعامل کاربر با پیج (که دست کم برای اینستا بسیار با اهمیت است)، دست می‌یابید. شما از تمام این مزایا به‌صورت رایگان بهره می‌برید!

نوین هاب 

همانند ایمیل مارکتینگ که دارای ابزارهای ایرانی بود، در این حوزه هم ابزار ایرانی نوین هاب هم رقیب سرسختی برای همتایان خارجی خود محسوب می‌شود. این پلتفرم در مدیریت اکثر شبکه‌های اجتماعی و حتی پیام رسان‎های داخلی مثل گپ و بله می‌تواند کمک حال شما باشد.

ابزارهای مدیریت و تحلیل شبکه‌های اجتماعی

سرویس های ریتارگتینگ و تبلیغات کلیکی

اگر با این حوزه کم آشنایی داشته باشید احتمالاً اصطلاح PPC به گوش شما خورده است. به تبلیغات کلیکی PPC هم گفته می‌شود. یعنی از شما بابت هر کلیک پول گرفته می‌شود. این نوع از تبلیغ یکی از به صرفه‌ترین مدل‌های تبلیغ است چون شما فقط در شرایطی که شخص وارد سایت شما شود یا اپلیکیشن شما را نصب کند هزینه پرداخت می‌کنید.

Google ads

درواقع نمی‌شود در مورد بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ صحبت کرد، ولی از google ads صحبت نکرد. یک تیم 10 نفره به مدت چند ماه تلاش می‌کند تا یک صفحه از سایت خود را در یک لغت کلیدی مشخص به رتبه اول برساند، اما شما با یک تبلیغ ادز ره صد ساله را یک شبه می‌روید و به رتبه اول گوگل می‌رسید. تنها نکته مثبت این موضوع برای تیم سئو و تولید محتوا این است که این یک اتفاق مقطعی است و به محض تمام شدن شارژ اکانتشان به جایگاه واقعی خود بر می‌گردند؛ اما با تمام این توصیفات به خاطره بازدهی خوب جزو گزینه های همیشه جذاب برای بیزینس‌هایی است که قصد هزینه کردن را دارند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ لیدی تارگت هم با ارائه خدمات گوگل ادز یکی از بستر سازان در این زمینه برای کسب‌وکارهای ایرانی می‌باشد، اما آژانس های دیجیتال مارکتینگ دیگری هم در این زمینه فعالیت دارند؛ مثل یکتانت – صباویژن – تپسل – کاپریلا  

سرویس های ریتارگتینگ و تبلیغات کلیکی

ابزارهای کوتاه کننده لینک 

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که بیشتر برای ریزه کاری‌های حرفه‌ای استفاده می‌شود و جنبه ظاهری دارد همین کوتاه کننده‌های لینک هستند. حتماً شما هم با لینک‌های طولانی برخورد کرده‌اید. با استفاده از این ابزارها به راحتی می‌توانید به هر شکل که مایل هستید آنها را کوتاه کنید.

ارائه دهنده این از خدمت عبارت‌اند از:گفتینو – bitly (رایگان) – yun

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای مدیریت پروژه

زمانی که وارد کار مارکتینگ به خصوص دیجیتال مارکتینگ شوید متوجه می‌شوید که همیشه درگیر یک پروژه هستید که بسته به موقعیت شغلی شما نوع درگیر بودن شما به پروژه تفاوت میکند. اگر در سمت مدیر پروژه باشید بی شک می دانید که بدون استفاده از ابزارهای مدیریت پروژه تلاش‌های شما به نتیجه نخواهد رسید  و امکان مدیریت درست پروژه برای شما وجود ندارد. 

اما برای مدیریت پروژه از چه ابزارهایی می‌شود استفاده کرد:

برخلاف موارد قبلی این حوزه ابزارهای مناسب زیادی ندارد و به دو ابزار ختم می‌شود:

1- ترلو 2 – تسکولو 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن